Hallo forum leden,
Ik wil de CVT vloeistof gaan verversen/vervangen van mijn Outback gen 5 BS9.
Nu hoor ik continue (youtube, Mr.Subaru etc.) dat het beste is om de originele Subaru CVTF-2 of Idemitsu CVTF Type SB2 te gebruiken.
Dat zou ik graag doen, alleen kom ik die slechts tegen op Amerikaanse sites.
Weet iemand of er goede opties zijn die hier in Europa te krijgen zijn?
Bij voorbaat dank,
Sander
CVTF-2
-
Re: CVTF-2
moi!
wat gebruikt de dealer voor olie, mogelijk dat je die ook kan opzoeken in EU en gebruiken?
münchen, ben al 3x aan het werk geweest op het vliegveld zelf in de afsluiter kelders onder de grond (brandstof systeem in de grond), was/is n klere eind rijden in 1 dag (8uur met de bus, iets van 800km enkele reis?).
wat gebruikt de dealer voor olie, mogelijk dat je die ook kan opzoeken in EU en gebruiken?
münchen, ben al 3x aan het werk geweest op het vliegveld zelf in de afsluiter kelders onder de grond (brandstof systeem in de grond), was/is n klere eind rijden in 1 dag (8uur met de bus, iets van 800km enkele reis?).
- FerXXL2007
Koop geen MPM daar heb ik heel slechte ervaring mee met transmissieolie
Vertel,ik heb nooit anders gebruikt in mijn vorige Forester(SG 2006) en die staat hier nog(in de tuin) met 370.000km...en de bak schakelt als nieuw.FerXXL2007 schreef: ↑28 apr 2025 20:39Koop geen MPM daar heb ik heel slechte ervaring mee met transmissieolie
Gr.Quikfit

Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
viewtopic.php?t=6157
@DucATIRadeon; ik neem aan dat de dealers de originele Subaru (Idemitsu) CVTF-2 of Idemitsu CVTF Type SB2 gebruiken.
Maar deze vinden op het i-net in Europa lukt me niet. Vandaar mijn vraag of er een vergelijkbaar goed product is voor de TR580 CVT van de Outback.
Ja, München is inderdaad niet naast de deur. En de wegen in Duitsland vaak overvol en veel werk aan de weg.
Maar voor mijn werk in de Alpen is het een ideale uitvalsbasis en een hele prettige metropool om te wonen.
Thx voor de reacties zover...
Maar deze vinden op het i-net in Europa lukt me niet. Vandaar mijn vraag of er een vergelijkbaar goed product is voor de TR580 CVT van de Outback.
Ja, München is inderdaad niet naast de deur. En de wegen in Duitsland vaak overvol en veel werk aan de weg.
Maar voor mijn werk in de Alpen is het een ideale uitvalsbasis en een hele prettige metropool om te wonen.
Thx voor de reacties zover...
-
eerlijk gezegd heb ik geen idee welk olie er in moet en wat de dealer gebruikt; op motorfiets gebied doe ik bijna alles, auto's zijn voor mij een stap te ver.
heb wel de bak eens laten spoelen, niet omdat het moest maar omdat het kan, ik zou op de bon kunnen kijken wat er in is gegaan, als je daar wat aan hebt?
ik weet ook niet zo gauw welk autofabrikant een zelfde duwband CVT gebuikt, mogelijk dat die olie ook te gebruiken is als evt alternatief?
heb wel de bak eens laten spoelen, niet omdat het moest maar omdat het kan, ik zou op de bon kunnen kijken wat er in is gegaan, als je daar wat aan hebt?
ik weet ook niet zo gauw welk autofabrikant een zelfde duwband CVT gebuikt, mogelijk dat die olie ook te gebruiken is als evt alternatief?