Stroom lek

Voor alle electrische zaken
Plaats reactie
Robbie 4wd

Stroom lek

Bericht door Robbie 4wd »

Dag allemaal!

Ik heb een subaru forester awd 1999.

Helaas staat mijn auto vaak met een lege accu…. Er branden geen lampen, de accu is nieuw en als hij met hulp eenmaal opgestart is, blijft hij lopen als een tank💪 zelf na een uur rijden start hij zonder problemen, maar de dag erna…. Niets

Is dit een bekend iets bij deze type auto’s?

Ik hoor graag van jullie

Gr robbie
subfan

Re: Stroom lek

Bericht door subfan »

Hallo,

Welkom hier....

Nee, geen standaard probleem.
Dus:
Blijft er in de kofferbak een lampje branden, binnenverlichting idem?
Trekhaak aansluiting in orde?
Marter verjager?
Accu doormeten omdat ie wellicht toch slecht is door totale ontlading.... (Hoe nieuw is nieuw?)
Haal de accu er een nacht uit / los en controleer voor en na de spanning.
Kabels controleren op lekstroom.

Benno
Ai'j 't wilt kuj alles zeg wie in Twente!
sufos

Bericht door sufos »

Lijkt mij dat als de accu in een nacht leeg wordt getrokken het lek wel meer is dan een kofferbaklampje o.i.d.
Zonder veel kennis van zaken is lekstroom altijd lastig op te sporen. Zijn er zaken achteraf ingebouwd of zijn er onlangs nog storingen geweest ergens? Accu doormeten is zeker aan te bevelen, een nieuwe accu werkt niet altijd als een nieuwe is de ervaring hier (meestal gaat het natuurlijk wel goed). Zit er wel een juiste accu in?
Als de accu na een nacht echt leeg is heb je een serieus lek, kan ook zijn dat de accu niet leeg is maar wel te zwak om te auto te starten. Van een paar keer leegtrekken wordt de kwaliteit in ieder geval niet beter.
Subaru Outback
Saab 900 T16S Aero
subfan

Bericht door subfan »

Hallo,

En dan nog dit:
Veel korte ritjes met lage toeren en verlichting aan kunnen een slecht geladen accu snel leeg maken zodat er niet veel stroom overblijft voor de volgende start.
Dus is mijn vraag ook of de dynamo wel voldoende stroom afgeeft, waardoor de accu slecht word bijgeladen?

Benno
Ai'j 't wilt kuj alles zeg wie in Twente!
Mrdjc

Bericht door Mrdjc »

Hoofd zekeringen een voor een eruit halen en met amperetang/meter kijken vanaf de accu,
Dan kan je zien wat er vebruikt word per categorie ("lekstroom") en verder inzoomen op het stukje van het circuit / welk het onderdeel dat het veroorzaakt.
Daily: 2006 Forester SG9 2.5 XT 4EAT
Hobbybak: 1996 Legacy BD9 2.5 4EAT
Robbie 4wd

Bericht door Robbie 4wd »

Zover ik kan zien staan alle schakelaars uit
Dus branden er geen lampen. Han de auto gestart met mijn andere auto m, uur gerede. En starte gemakkelijk weer, maar dag er na niets….

Bedankt voor de tips totzo ver
Plaats reactie