2wd???
2wd???
Luitjes..
De laatste tijd verbaas ik me over het verbruik van de impreza.
1:10 a 11 is normaal het gemiddelde verbruik , maar de laatste tijd is 1:15 eerder regel dan uitzondering.
Kan het zijn dat de visco zover kapot is dat je dan 2wd (fwd?) hebt??
Verder geen rare geluiden tijdens het schakelen /rijden , geen slippende koppeling en hi/lo gear werkt verder ook goed.
De laatste tijd verbaas ik me over het verbruik van de impreza.
1:10 a 11 is normaal het gemiddelde verbruik , maar de laatste tijd is 1:15 eerder regel dan uitzondering.
Kan het zijn dat de visco zover kapot is dat je dan 2wd (fwd?) hebt??
Verder geen rare geluiden tijdens het schakelen /rijden , geen slippende koppeling en hi/lo gear werkt verder ook goed.
Je auto remt op alle wielen , waarom zou je ze dan niet allemaal aandrijven..
Grt René
Grt René
- erichendri
- Berichten: 5671
- Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02
Re: 2wd???
Mischien de hogere temperaturen?
Je vrouw rijdt er vaker in?
Hij is toch pas uitgelijnd?
Andere banden?
Je rijdt minder hard?
Visco kan niet, die gaat dan kleven.
Eric
Je vrouw rijdt er vaker in?
Hij is toch pas uitgelijnd?
Andere banden?
Je rijdt minder hard?
Visco kan niet, die gaat dan kleven.
Eric
Re: 2wd???
Vrouw rijd 9 van de 10 keer in de suzibaru
Banden 2 jaar oud , is idd uitgelijnd na het wisselen van de veerpoot kortgeleden..
Ik vind het verschil wel heeeel groot , van 1:11 naar 1:15....
Tank altijd Ron95 E5 in Duitsland , minder hard rijden.....mwah...
Op de snelweg durf ik gerust 130 te rijden waar 100 (nog?) de max is...
Banden 2 jaar oud , is idd uitgelijnd na het wisselen van de veerpoot kortgeleden..
Ik vind het verschil wel heeeel groot , van 1:11 naar 1:15....
Tank altijd Ron95 E5 in Duitsland , minder hard rijden.....mwah...
Op de snelweg durf ik gerust 130 te rijden waar 100 (nog?) de max is...
Je auto remt op alle wielen , waarom zou je ze dan niet allemaal aandrijven..
Grt René
Grt René
Re: 2wd???
Misschien een rare opmerking.... maar zou zeggen zet m op 4 bokjes en in versnelling voorzichtig. Als het goed is moeten alle 4 wielen draaien toch.
Re: 2wd???
Niks raar aan
Als ik 4 van die dingen heb kan ik dat wel eens proberen...
Als ik 4 van die dingen heb kan ik dat wel eens proberen...
Je auto remt op alle wielen , waarom zou je ze dan niet allemaal aandrijven..
Grt René
Grt René
Re: 2wd???
Veel makkelijker nog, wacht tot het het wegdek weer eens nat is en trek wat stevig op bij het stoplicht. Mijn ervaring is dat als je awd gewend bent je heel makkelijk doorslaande wielen hebt in een fwd.
Overigens moet alle extra massa van het awd systeem nog steeds mee draaien, dus zoveel besparing zou je daar niet mee kunnen halen.
Ik zou de oorzaak ook bij het uitlijnen en de lange rit naar Denemarken zoeken.
Overigens moet alle extra massa van het awd systeem nog steeds mee draaien, dus zoveel besparing zou je daar niet mee kunnen halen.
Ik zou de oorzaak ook bij het uitlijnen en de lange rit naar Denemarken zoeken.
"I feel Legacy"
Re: 2wd???
1 ding waar ik absoluut van overtuigd van ben is dat een auto na een grote rit stuk beter en efficiënter loopt. Dus als je een trip naar Denemarken kan dat best invloed hebben dat die nou idd iets zuiniger loopt.
Mijn auto is na de vakantietrip altijd stukje zuiniger en voelt krachtiger aan. Het scheelt niet echt ruim 2,5l per 100km zoals bij jou maar altijd wel ongeveer litertje,nogwat
Succes
Mijn auto is na de vakantietrip altijd stukje zuiniger en voelt krachtiger aan. Het scheelt niet echt ruim 2,5l per 100km zoals bij jou maar altijd wel ongeveer litertje,nogwat
Succes
Re: 2wd???
Wind mee ...
Voorstellen: viewtopic.php?t=6452
Daily: Subaru Outback 2.5i 2008
RHD: Mitsubishi Legnum VR4-S 1996
En ook: Citroen CX Limousine Turbo2 1987
Daily: Subaru Outback 2.5i 2008
RHD: Mitsubishi Legnum VR4-S 1996
En ook: Citroen CX Limousine Turbo2 1987
Re: 2wd???
Dat uitlijning wat met het verbruik doet kan ik ergens wel snappen..
Het vreemde is dat dit vorig jaar nog niet gaande was na onze vakantie in Oostenrijk en het jaar daarvoor in Frankrijk.
Overigens is hij toen na aanschaf van de nieuwe zomersloffen (2022) ook uitgelijnd , de oude michelins die ik had waren achter behoorlijk gecupt..waarschijnlijk het gevolg van de nieuwe schokbrekers achter die hij heeft gehad.
Houd het wel in de gaten verder..zoals ik al aangaf gebeuren er verder geen vreemde dingen met de aandrijflijn...
Het vreemde is dat dit vorig jaar nog niet gaande was na onze vakantie in Oostenrijk en het jaar daarvoor in Frankrijk.
Overigens is hij toen na aanschaf van de nieuwe zomersloffen (2022) ook uitgelijnd , de oude michelins die ik had waren achter behoorlijk gecupt..waarschijnlijk het gevolg van de nieuwe schokbrekers achter die hij heeft gehad.
Houd het wel in de gaten verder..zoals ik al aangaf gebeuren er verder geen vreemde dingen met de aandrijflijn...
Je auto remt op alle wielen , waarom zou je ze dan niet allemaal aandrijven..
Grt René
Grt René
-
- Berichten: 925
- Lid geworden op: 18 jan 2015 13:53
Re: 2wd???
zonder een blok ellende op 2 wielen achter hangend, met de [MY15] outback retourtje Nieuw-Buinen naar Steenbergen Brabant is de auto aanzienlijk zuiniger dan dagelijks ww verkeer N-B naar Appingedam! vaak dezelfde tempo (115~120 cruisecontrol).
laatst had ik een record laagste verbruik met onze laatste retourtje Brabant: 6,4/100km, en met dit lekkere warme weer (toen wel) helpt ook wel een beetje!
de outback rijd op Michelin Cross Climate 255/65-17 met 2,5bar, 95E10, airco (climate control) altijd aan, in de [ I ] modus
laatst had ik een record laagste verbruik met onze laatste retourtje Brabant: 6,4/100km, en met dit lekkere warme weer (toen wel) helpt ook wel een beetje!
de outback rijd op Michelin Cross Climate 255/65-17 met 2,5bar, 95E10, airco (climate control) altijd aan, in de [ I ] modus
-
- Berichten: 153
- Lid geworden op: 19 mei 2018 14:28
Re: 2wd???
6.4 haal ik met de outback in de zomer ook prima op lange snelwegstukken. ook ik heb de Cross Climate banden en de climax altijd aan