aftermarket veren/schokdempers/schroefset justy 1991 (KAD)

Veren, schokdempers, remmen en besturing
Plaats reactie
Justy91
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 apr 2023 15:19

aftermarket veren/schokdempers/schroefset justy 1991 (KAD)

Bericht door Justy91 »

Goedendag allemaal,

Ik ben Alex. Ik ben 21 en afkomstig uit Belgie. Een week geleden heb ik een Subaru Justy uit 1991 gekocht die in een redelijke staat is maar nog wat beetje werk vraagt. Ik was dus de voorbije dagen wat onderdelen gaan zoeken maar ik zag dat er voor de ophagingn niet zoveel onderdelen te vinden zijn voor de Justy. Ik had namelijk graag een schroefset onder de Justy willen steken om de auto een wat sportiever gedrag te geven en zodat de auto wat lager ging staan maar ik kan negerns schroefsets vinden die gemaakt zijn voor de eerste genereatie Justy. Zijn er hier mensen die al geexperimenteerd hebben met andere schroefsets van andere auto's die ze dan in de Justy gestoken hebben? Indien jullie advies of ideen hebben hoor ik het graag. Ik heb nog geen foto's van de auto gemaakt maar heb online een foto gevonden van een Justy die erg veel op de mijne lijkt.

Groeten van Alex
Bijlagen
mceu_87148215551659630626528.webp
Gebruikersavatar
boswachterfan
Berichten: 2410
Lid geworden op: 19 nov 2014 10:30

Re: aftermarket veren/schokdempers/schroefset justy 1991 (KAD)

Bericht door boswachterfan »

Welk een loffelijk streven om een exemplaar van dit leuke uitgestorven autootje op de weg te houden. Welkom.
Boswachter SG 2.5 XT Blasmusik
Gebruikersavatar
Raph
Berichten: 1447
Lid geworden op: 13 dec 2018 23:24

Re: aftermarket veren/schokdempers/schroefset justy 1991 (KAD)

Bericht door Raph »

Dag Alex,

Welkom op het Subaruforum!
Helaas weet ik weinig van de eerste generatie Justy (KA). Maar gelukkig zijn er de nodige forumleden die er wel verstand van hebben, dus je bent hier op de goede plek.

Raph
Gebruikersavatar
SubieForest
Berichten: 510
Lid geworden op: 29 sep 2015 19:24

Re: aftermarket veren/schokdempers/schroefset justy 1991 (KAD)

Bericht door SubieForest »

Welkom Alex!

De nog door Subaru gemaakte Justy, die een aantal interne delen met de Libero deelt. Mijn steun heb je, ze zijn ondertussen vrij zeldzaam en daarnaast blijf ik deze autootjes ook prachtig vinden. Een schroefsetje zal je helaas niet snel vinden vrees ik, aftermarket is er weinig voor te krijgen voor zover ik weet.
Subaru Libero = smal, vierkantig geval op wielen met veel te veel glas. Super veel ruimte en een geweldig zicht rondom dus. http://www.subaruminibusclub.nl
Justy91
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 apr 2023 15:19

Re: aftermarket veren/schokdempers/schroefset justy 1991 (KAD)

Bericht door Justy91 »

Hey allemaal!

Bedankt voor jullie reacties! Ja ik heb gemerkt dat er niet veel onderdelen te vinden zijn. Ik zal proberen wat te onderzoeken welke schroefsets van andere merken auto's onder de Justy zouden passen. Ik denk wel dat de vooras schroefset zouden passen van een Golf 2 of iets gelijkaardigs. Indien er mensen zijn die wel wat verstand hebben kunnen jullie me wat extra info over de Justy geven die je niet zo snel vindt op het internet?

Groetjes van Alex
Gebruikersavatar
Raph
Berichten: 1447
Lid geworden op: 13 dec 2018 23:24

Re: aftermarket veren/schokdempers/schroefset justy 1991 (KAD)

Bericht door Raph »

Op basis van je eerste bericht zouden dit de specificaties van jouw auto auto moeten zijn: https://www.autoweek.nl/auto/6652/subar ... 1-2-s-4wd/; klopt dat?
Ik heb die gegevens gebruikt om bij wijze van proef op Amazon een voertuigprofiel aan te maken en vervolgens te zoeken naar "veren". Daarbij kreeg ik zowaar één hit: https://www.amazon.nl/AutoStyle-diepliggende-compatibel-Subaru-95-40mm/dp/B00DP3VGV6/ref=sr_1_1
Puntje: het zijn verlagingsveren...
In elk geval is er nieuw nog iets te koop. Al weet ik niet of dit is wat je zoekt. :-)

https://www.amazon.nl/s?i=automotive&bb ... ef=sr_pg_1

Daarnaast zijn er de nodige automaterialensites waar je de kenmerken van je auto als filter kunt gebruiken. Dat maakt het zoeken naar nieuwe onderdelen in elk geval een klein beetje eenvoudiger.
DucATIRadeon
Berichten: 900
Lid geworden op: 18 jan 2015 13:53

Re: aftermarket veren/schokdempers/schroefset justy 1991 (KAD)

Bericht door DucATIRadeon »

deze meneer zijn kennis (in BE) heeft nog wat oude spullen liggen:
viewtopic.php?t=6067
Justy91
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 apr 2023 15:19

Re: aftermarket veren/schokdempers/schroefset justy 1991 (KAD)

Bericht door Justy91 »

Goedendag allemaal,

Ik ben effe vergtene hierop te kijken. Bedankt voor de hulp en als jullie nog iets weten ofo hoor ik het graag van jullie!

Groetjes van Alex
Plaats reactie