Wat zou je wel willen rijden, als het geen Subaru was?
Wat zou je wel willen rijden, als het geen Subaru was?
Op het Saabforum is een soortgelijk topic en dat vind ik nogal vermakelijk. Over Saab en in dit geval Subaru zal iedereen het wel eens zijn. Maar de keuzes die iemand maakt voor een ander merk auto is natuurlijk heel divers en de meningen die dat oproept zijn ook zeer divers. Waar de een kiest voor "verstand" koopt de ander weer een auto uit "emotie". Dat maakt het voor mij een erg leuk topic.
Dus bij deze de vraag: Wat zou je wel willen rijden, als het geen Subaru was?
Dus bij deze de vraag: Wat zou je wel willen rijden, als het geen Subaru was?
Subaru Outback
Saab 900 T16S Aero
Saab 900 T16S Aero
RE: Wat zou je wel willen rijden, als het geen Subaru was?
Zelf zal ik beginnen. Naast mijn Subaru rijd ik in de zomermaanden in een Saab 900 turbo, aero uitvoering.
Waarom een Saab: de enige echte reden is dat ik het gewoon een ontzettend mooie auto vind, ik kan er "uren" naar kijken. Daarnaast geeft het mij een hoop plezier als ik er in rij, auto heeft standaard ongeveer 175 pk en nu rond de 230. Het loopt gewoon fantastisch.
Als de Outback de deur uit zou gaan weet ik het nog niet. Ik neig weer naar een Forester, maar de twijfel die ik heb zit 'm in het verbruik in combinatie met de ontzettend hoge prijzen voor een gebruikt exemplaar. Vooralsnog blijf ik denk ik nog maar gewoon rondrijden in de Outback, is ook geen straf.
Elektrisch gaat het voorlopig toch niet worden: ik mis alle beleving van het autorijden in zo'n ding.
Maar...als het geen Subaru was kocht ik toch nog een keer een Saab..een 9-5
Waarom een Saab: de enige echte reden is dat ik het gewoon een ontzettend mooie auto vind, ik kan er "uren" naar kijken. Daarnaast geeft het mij een hoop plezier als ik er in rij, auto heeft standaard ongeveer 175 pk en nu rond de 230. Het loopt gewoon fantastisch.
Als de Outback de deur uit zou gaan weet ik het nog niet. Ik neig weer naar een Forester, maar de twijfel die ik heb zit 'm in het verbruik in combinatie met de ontzettend hoge prijzen voor een gebruikt exemplaar. Vooralsnog blijf ik denk ik nog maar gewoon rondrijden in de Outback, is ook geen straf.
Elektrisch gaat het voorlopig toch niet worden: ik mis alle beleving van het autorijden in zo'n ding.
Maar...als het geen Subaru was kocht ik toch nog een keer een Saab..een 9-5
Subaru Outback
Saab 900 T16S Aero
Saab 900 T16S Aero
RE: Wat zou je wel willen rijden, als het geen Subaru was?
Ben zelf lang ‘anti Jap’ geweest.
Komt door mijn liefde voor Engelse motoren.
Ook dat slijt, niet de liefde maar de ‘anti’.
Heb in Schotland gewoond, veel Sub’s daar, en terecht.
Reed altijd Citroën CX, had er ook ‘n ouwe Jag XJ bij.
Op latere leeftijd voor ‘n grote company gaan werken, moest er ‘n leasert komen.
Dat werd ‘n simpele 2004 Impreza 1.6 plus.
Ge wel di ge auto!
Favourite merken? De drie voornoemde, Maserati voor de takeover en Lancia.
En rij nu Fiat Panda, 2 en 4x4.
denietarmoedigearmoedzaaier.
Komt door mijn liefde voor Engelse motoren.
Ook dat slijt, niet de liefde maar de ‘anti’.
Heb in Schotland gewoond, veel Sub’s daar, en terecht.
Reed altijd Citroën CX, had er ook ‘n ouwe Jag XJ bij.
Op latere leeftijd voor ‘n grote company gaan werken, moest er ‘n leasert komen.
Dat werd ‘n simpele 2004 Impreza 1.6 plus.
Ge wel di ge auto!
Favourite merken? De drie voornoemde, Maserati voor de takeover en Lancia.
En rij nu Fiat Panda, 2 en 4x4.
denietarmoedigearmoedzaaier.
Groets, Forbert.
RE: Wat zou je wel willen rijden, als het geen Subaru was?
Daar is bij mij geen peil op te trekken...ik heb o.a. Opel,Ford,BMW,Audi,Mazda,Mitsubishi,Nissan,Daihatsu,Ssang Young,Toyota en Volkswagen gereden. Mocht het geldschip aanmeren dan wordt het een Porsche 911.
Gr.Quikfit
Gr.Quikfit
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
viewtopic.php?t=6157
RE: Wat zou je wel willen rijden, als het geen Subaru was?
Mijn autocarrière begon met een audi 80 1.3L uit 1974. Na een tijd in het buitenland te hebben gewoond nam ik de Fiat Ritmo 1.3L over van mijn broer. Wat kon die auto hard... roesten! Vervolgens heb ik korte tijd een 7-zits Rover Estate 2.0L (rebadged Austin Montego) gereden. Daarna kwam er een Golf II 1.3L, vervolgens een Renault Nevada 1.7L (hopeloos slechte auto), een Toyota Camry Customwagon 2.2L (een echte Toyotank, fantastisch!), een Mazda Tribute 2.0L en sinds ruim 4 jaar m'n eerste Subaru. Bijna drie weken geleden kwam er een tweede bij.
Dat is een trendbreuk, want van elk merk heb ik tot dusverre maar één auto gereden.
Wat voor auto ik zou rijden als het geen Subaru mag zijn? Daar moet ik toch wel even over nadenken...
In elk geval moet het een Japanner zijn. En een station. En het liefst ook vierwielaandrijving.
Helaas heb ik niks gevonden dat aan deze drie eisen voldoet. Heeft iemand een tip?
Ik vond wel iets anders dat geen station is, maar waarin je wel een heleboel spullen kwijt kunt: een Honda Ridgeline! Dat lijkt me ook wel wat. Maar dan wel op LPG...
https://www.autoscout24.nl/aanbod/honda ... 56404dfebd
Dat is een trendbreuk, want van elk merk heb ik tot dusverre maar één auto gereden.
Wat voor auto ik zou rijden als het geen Subaru mag zijn? Daar moet ik toch wel even over nadenken...
In elk geval moet het een Japanner zijn. En een station. En het liefst ook vierwielaandrijving.
Helaas heb ik niks gevonden dat aan deze drie eisen voldoet. Heeft iemand een tip?
Ik vond wel iets anders dat geen station is, maar waarin je wel een heleboel spullen kwijt kunt: een Honda Ridgeline! Dat lijkt me ook wel wat. Maar dan wel op LPG...
https://www.autoscout24.nl/aanbod/honda ... 56404dfebd
AWD = All We'll Drive
Auto: MY2007 Subaru Legacy Touring Wagon 3.0R
Avontuur: Met een MY2004 Subaru Legacy Touring Wagon 2.0i naar Dakar
Tip: Uitleg over hoe afbeeldingen te plaatsen op dit forum
Auto: MY2007 Subaru Legacy Touring Wagon 3.0R
Avontuur: Met een MY2004 Subaru Legacy Touring Wagon 2.0i naar Dakar
Tip: Uitleg over hoe afbeeldingen te plaatsen op dit forum
- erichendri
- Berichten: 5671
- Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02
RE: Wat zou je wel willen rijden, als het geen Subaru was?
Tsja, ik zit zelf al een tijdje naar de mitsubishi outlander phev te kijken, kan zuinig zijn en heeft 4wd.
Wel de uitvoering met de 2.4 motor.
Met deze auto zet ik al vast 1 stapje in de toekomst.
Helemaal elektrisch is nog niet handig.
Met name in de vakanties niet.
Eric
Wel de uitvoering met de 2.4 motor.
Met deze auto zet ik al vast 1 stapje in de toekomst.
Helemaal elektrisch is nog niet handig.
Met name in de vakanties niet.
Eric
RE: Wat zou je wel willen rijden, als het geen Subaru was?
Een dikke Duitse snelweg cruiser tank met 4 wiel aandrijving, minimaal 6 cylinders en 200pk...
Al worden die niet echt meer gemaakt volgens mij... save our planet etc
Al worden die niet echt meer gemaakt volgens mij... save our planet etc
Daily: 2006 Forester SG9 2.5 XT 4EAT
Hobbybak: 1996 Legacy BD9 2.5 4EAT
Hobbybak: 1996 Legacy BD9 2.5 4EAT
- Laatbloeier
- Berichten: 154
- Lid geworden op: 29 mar 2021 20:35
RE: Wat zou je wel willen rijden, als het geen Subaru was?
Ha, leuk topic.
Verstand en emotie gaan bij mij vrij eenvoudig samen, want ik heb altijd een zwak gehad voor functioneel vormgegeven auto's met een lange motorkap. Effectief dus: bijna elke grote stationwagon is goed Zolang het geen Amerikaan is tenminste, dat is wat mij betreft weer wat teveel van het goede.
Ik denk met weemoed terug aan de Mercedes W123T en een paar auto's later de Volvo 940 Estate. Beide types zijn door hun leeftijd inmiddels meer liefhebbersauto's geworden, met bijbehorende prijzen (voor een goede) en onderhoudskosten, hoewel het voor een 940 nog wel te doen zou zijn. Als ik die van mij niet in elkaar had gereden zou ik hem misschien nog steeds wel hebben. Maar een Volvo V70 van de tweede of derde generatie zou ook prima kunnen wat mij betreft. Vooral generatie 2 van net na het nieuwe millennium vind ik erg mooi. Of een XC70, maar het AWD-systeem daarvan schijnt nogal duur stuk te kunnen gaan.
Met SUV's heb ik dan weer heel weinig. De Forester is eigenlijk de enige die mijn goedkeuring echt weg kan dragen, mede omdat hij in alle bescheidenheid gewoon doet wat hij met zijn uiterlijk belooft en dat geldt zeker niet voor alle SUV's. Mijn dochter noemt het 'opschepauto's', goed gevonden term vind ik dat. Er zijn overigens een paar andere Japanse SUV's die ook wel door de beugel kunnen, maar daar kom ik straks nog op.
Wel heel leuk:
Landrovers. De oude dan natuurlijk, niet dat veel te dure pompeuze monster wat ze nu verkopen. Of Mecedes G-klasse, en dan niet de gezwollen AMG-uitvoeringen. Nog leuker: Toyota Landcruiser FJ40. Maar voor dagelijks forensen-gebruik toch niet heel praktisch en ook veel te duur allemaal. De huidige Suzuki Jimny vind ik ook heeeeel erg leuk, nog mee proefgereden voordat we de Soeb kochten. Alleen de prijzen van die dingen zijn absurd t.o.v. wat je er daadwerkelijk (aan ruimte en trekgewicht) voor krijgt, dus dat werd hem toch niet helaas.
Als ik tijd, geld en sleutel/stallingsruimte zou hebben voor een fun-auto erbij zou er zeker een cabriootje in de trant van een Triumph Spitfire of een Alfa Spider komen. Of een Mazda MX5, iets meer rijden en iets minder sleutelen Saab 90 of 900 heb ik ook altijd een zwak voor gehad, maar is er nooit van gekomen helaas.
Maar om de vraag on-topic en realistsch te beantwoorden:
Waarschijnlijk een andere Japanse SUV: Toyota RAV4, Mitsubishi ASX of Outlander (van vóór de PHEV-tijd), Suzuki Vitara, Mazda CX5. Qua vormgeving alleen de modellen van voor ca. 2015 aub. Alleen van de CX5 vind ik de latere modellen nog wel om aan te zien.
En van alle voornoemde wel eentje met AWD natuurlijk. Ik moet altijd zo lachen op de camping als er weer zo'n opgehoogde auto met voorwielaandrijving staat te spinnen om van zijn plek te komen.
Tja, kom ik toch weer bij de Forester uit...
Verstand en emotie gaan bij mij vrij eenvoudig samen, want ik heb altijd een zwak gehad voor functioneel vormgegeven auto's met een lange motorkap. Effectief dus: bijna elke grote stationwagon is goed Zolang het geen Amerikaan is tenminste, dat is wat mij betreft weer wat teveel van het goede.
Ik denk met weemoed terug aan de Mercedes W123T en een paar auto's later de Volvo 940 Estate. Beide types zijn door hun leeftijd inmiddels meer liefhebbersauto's geworden, met bijbehorende prijzen (voor een goede) en onderhoudskosten, hoewel het voor een 940 nog wel te doen zou zijn. Als ik die van mij niet in elkaar had gereden zou ik hem misschien nog steeds wel hebben. Maar een Volvo V70 van de tweede of derde generatie zou ook prima kunnen wat mij betreft. Vooral generatie 2 van net na het nieuwe millennium vind ik erg mooi. Of een XC70, maar het AWD-systeem daarvan schijnt nogal duur stuk te kunnen gaan.
Met SUV's heb ik dan weer heel weinig. De Forester is eigenlijk de enige die mijn goedkeuring echt weg kan dragen, mede omdat hij in alle bescheidenheid gewoon doet wat hij met zijn uiterlijk belooft en dat geldt zeker niet voor alle SUV's. Mijn dochter noemt het 'opschepauto's', goed gevonden term vind ik dat. Er zijn overigens een paar andere Japanse SUV's die ook wel door de beugel kunnen, maar daar kom ik straks nog op.
Wel heel leuk:
Landrovers. De oude dan natuurlijk, niet dat veel te dure pompeuze monster wat ze nu verkopen. Of Mecedes G-klasse, en dan niet de gezwollen AMG-uitvoeringen. Nog leuker: Toyota Landcruiser FJ40. Maar voor dagelijks forensen-gebruik toch niet heel praktisch en ook veel te duur allemaal. De huidige Suzuki Jimny vind ik ook heeeeel erg leuk, nog mee proefgereden voordat we de Soeb kochten. Alleen de prijzen van die dingen zijn absurd t.o.v. wat je er daadwerkelijk (aan ruimte en trekgewicht) voor krijgt, dus dat werd hem toch niet helaas.
Als ik tijd, geld en sleutel/stallingsruimte zou hebben voor een fun-auto erbij zou er zeker een cabriootje in de trant van een Triumph Spitfire of een Alfa Spider komen. Of een Mazda MX5, iets meer rijden en iets minder sleutelen Saab 90 of 900 heb ik ook altijd een zwak voor gehad, maar is er nooit van gekomen helaas.
Maar om de vraag on-topic en realistsch te beantwoorden:
Waarschijnlijk een andere Japanse SUV: Toyota RAV4, Mitsubishi ASX of Outlander (van vóór de PHEV-tijd), Suzuki Vitara, Mazda CX5. Qua vormgeving alleen de modellen van voor ca. 2015 aub. Alleen van de CX5 vind ik de latere modellen nog wel om aan te zien.
En van alle voornoemde wel eentje met AWD natuurlijk. Ik moet altijd zo lachen op de camping als er weer zo'n opgehoogde auto met voorwielaandrijving staat te spinnen om van zijn plek te komen.
Tja, kom ik toch weer bij de Forester uit...
Laatst gewijzigd door Laatbloeier op 07 apr 2023 06:32, 1 keer totaal gewijzigd.
RE: Wat zou je wel willen rijden, als het geen Subaru was?
Als dagelijks "werkpaard" zou het een Toyota FJ Cruiser worden.
En als klassieker een Datsun 240/260/280Z restomod.
Uiteraard laat ik nu het financiële plaatje er een beetje buiten. Maar dromen mag, toch.
En als klassieker een Datsun 240/260/280Z restomod.
Uiteraard laat ik nu het financiële plaatje er een beetje buiten. Maar dromen mag, toch.
Daily: '03 Forester XT, TD04, 3' exhaust, EMS,
Daily 2: '84 Sunny E16S, Weber, DBilas camshaft.
Daily 3: '88 Sunny Florida E16S
Tracktool: '97 Primera SR20VE '20V'
Daily 2: '84 Sunny E16S, Weber, DBilas camshaft.
Daily 3: '88 Sunny Florida E16S
Tracktool: '97 Primera SR20VE '20V'
- boswachterfan
- Berichten: 2519
- Lid geworden op: 19 nov 2014 10:30
RE: Wat zou je wel willen rijden, als het geen Subaru was?
Mijn eerste was een Saab 99 EMS met de soccerball wheels. Voor 1979 een geweldenaar, met 110 Deutsche Industrie Norm pk's.
De tweede een Peugeot 404, rollend restauratie project.
Ik zocht altijd een auto (en motor) die uitblonk in bepaalde eigenschappen en op ander gebied wat liet liggen, misschien. De 404 was een geweldige reisauto voor zijn tijd. Dat merkte je vooral als je er Franse N- en D wegen mee ging berijden. De laatste Peus die ik had, de 405 diesel, had dat ook nog. Comfortabel en toch goed sturend. Toevallig lees ik net over de nieuwste 408 dat hij zo hard geveerd is. Foei, Peugeot.
Na vele Peugeots met vele kleine defecten bij hogere km-standen kwam ik op aandringen van mijn vrouw op een Toyota Corolla diesel uit '98. Compleet karakterloos, maar toch groeide die auto aan me door zijn onverstoorbaarheid. Jaar in jaar uit betrouwbaar vervoer, altijd hetzelfde starten, altijd dezelfde geluiden op dezelfde momenten. Grandioos. Precies wat we toen nodig hadden. En weer op initiatief van mijn vrouw kwam de eerste boswachter. Niet zo bomvrij als de Corolla, maar wel meer eigen karakter. En de huidige heeft een heel speciaal eigen karakter met zijn opgevrolijkte aandrijflijn. Wat er hierna komt, is me om het even. Ik heb zoveel leuke en minder leuke auto's gereden, het maakt me niet uit, denk ik. Deze auto is een fraai eindpunt. Gezien de milieu trend zal het wel hybride of stroom worden. Ik ben blij dat ik qua motoren en auto's de 70-er jaren heb meegemaakt, toen fabrikanten nog gekke dingen konden bouwen die ook nog financieel enigszins bereikbaar waren. Ik heb ervan genoten.
De tweede een Peugeot 404, rollend restauratie project.
Ik zocht altijd een auto (en motor) die uitblonk in bepaalde eigenschappen en op ander gebied wat liet liggen, misschien. De 404 was een geweldige reisauto voor zijn tijd. Dat merkte je vooral als je er Franse N- en D wegen mee ging berijden. De laatste Peus die ik had, de 405 diesel, had dat ook nog. Comfortabel en toch goed sturend. Toevallig lees ik net over de nieuwste 408 dat hij zo hard geveerd is. Foei, Peugeot.
Na vele Peugeots met vele kleine defecten bij hogere km-standen kwam ik op aandringen van mijn vrouw op een Toyota Corolla diesel uit '98. Compleet karakterloos, maar toch groeide die auto aan me door zijn onverstoorbaarheid. Jaar in jaar uit betrouwbaar vervoer, altijd hetzelfde starten, altijd dezelfde geluiden op dezelfde momenten. Grandioos. Precies wat we toen nodig hadden. En weer op initiatief van mijn vrouw kwam de eerste boswachter. Niet zo bomvrij als de Corolla, maar wel meer eigen karakter. En de huidige heeft een heel speciaal eigen karakter met zijn opgevrolijkte aandrijflijn. Wat er hierna komt, is me om het even. Ik heb zoveel leuke en minder leuke auto's gereden, het maakt me niet uit, denk ik. Deze auto is een fraai eindpunt. Gezien de milieu trend zal het wel hybride of stroom worden. Ik ben blij dat ik qua motoren en auto's de 70-er jaren heb meegemaakt, toen fabrikanten nog gekke dingen konden bouwen die ook nog financieel enigszins bereikbaar waren. Ik heb ervan genoten.
Boswachter SG 2.5 XT Blasmusik
RE: Wat zou je wel willen rijden, als het geen Subaru was?
Goeie smaeck
Subaru Outback
Saab 900 T16S Aero
Saab 900 T16S Aero
RE: Wat zou je wel willen rijden, als het geen Subaru was?
Pwoah, wat een moeilijke vraag...
Ik heb het Subaru rijden van thuis uit mee gekregen. Was daar geen Subaru gekomen, dan kan ik mij voorstellen dat ik bij het vorige merk terecht was gekomen. (Mazda) Wat dan exact zou ik niet durven zeggen.
Als gezinssituatie en budget geen rol zouden spelen dan moet ik Quikfit de hand schudden. Van kleins af aan heb ik al een voorliefde voor de 911. In mijn jonge tienertijd kocht je deze al vanaf ca. 20k gulden. Al dat spul is nu het dubbele in euro's en vaak ook wel het driedubbele. Voor de prijzen van toen weet ik zeker dat ik er wel (minimaal) eentje had staan.
Ik heb het Subaru rijden van thuis uit mee gekregen. Was daar geen Subaru gekomen, dan kan ik mij voorstellen dat ik bij het vorige merk terecht was gekomen. (Mazda) Wat dan exact zou ik niet durven zeggen.
Als gezinssituatie en budget geen rol zouden spelen dan moet ik Quikfit de hand schudden. Van kleins af aan heb ik al een voorliefde voor de 911. In mijn jonge tienertijd kocht je deze al vanaf ca. 20k gulden. Al dat spul is nu het dubbele in euro's en vaak ook wel het driedubbele. Voor de prijzen van toen weet ik zeker dat ik er wel (minimaal) eentje had staan.
"I feel Legacy"
RE: Wat zou je wel willen rijden, als het geen Subaru was?
In vervolg op m'n eerdere reactie: ik was eerlijk gezegd de ultieme 4x4 station vergeten...
't Is geen Japanner, maar voor de rest voldoet-ie aan al mijn wensen. Naar verluid is het de meest terreinvaardige station ooit: een Mercedes-Benz E-klasse Estate E 400 All Terrain 4x4², met portaalassen van Mercedes' G-serie! Deze auto heeft een bodemspeling van maar liefst 42 centimeter.
Doe er mij maar zo een.
Er is door Mercedes-Benz een filmpje over gemaakt van bijna 15 minuten: zie https://www.youtube.com/embed/tHLaXQHA7So
't Is geen Japanner, maar voor de rest voldoet-ie aan al mijn wensen. Naar verluid is het de meest terreinvaardige station ooit: een Mercedes-Benz E-klasse Estate E 400 All Terrain 4x4², met portaalassen van Mercedes' G-serie! Deze auto heeft een bodemspeling van maar liefst 42 centimeter.
Doe er mij maar zo een.
Er is door Mercedes-Benz een filmpje over gemaakt van bijna 15 minuten: zie https://www.youtube.com/embed/tHLaXQHA7So
AWD = All We'll Drive
Auto: MY2007 Subaru Legacy Touring Wagon 3.0R
Avontuur: Met een MY2004 Subaru Legacy Touring Wagon 2.0i naar Dakar
Tip: Uitleg over hoe afbeeldingen te plaatsen op dit forum
Auto: MY2007 Subaru Legacy Touring Wagon 3.0R
Avontuur: Met een MY2004 Subaru Legacy Touring Wagon 2.0i naar Dakar
Tip: Uitleg over hoe afbeeldingen te plaatsen op dit forum
RE: Wat zou je wel willen rijden, als het geen Subaru was?
Heerlijk! Ik heb niet zoveel met het merk, maar hoe gaaf is het dat een board een akkoord geeft op het bouwen van dit soort creaties?
"I feel Legacy"
RE: Wat zou je wel willen rijden, als het geen Subaru was?
Minstens zo mooi is dat de bedenker ervan in de video uitgebreid aan bod komt en veel vertelt (mag vertellen) over het project.
Jammer alleen dat deze E-klasse 4x4² niet in productie is gegaan...
Jammer alleen dat deze E-klasse 4x4² niet in productie is gegaan...
AWD = All We'll Drive
Auto: MY2007 Subaru Legacy Touring Wagon 3.0R
Avontuur: Met een MY2004 Subaru Legacy Touring Wagon 2.0i naar Dakar
Tip: Uitleg over hoe afbeeldingen te plaatsen op dit forum
Auto: MY2007 Subaru Legacy Touring Wagon 3.0R
Avontuur: Met een MY2004 Subaru Legacy Touring Wagon 2.0i naar Dakar
Tip: Uitleg over hoe afbeeldingen te plaatsen op dit forum
RE: Wat zou je wel willen rijden, als het geen Subaru was?
Sinds allerlei Citroen ellende vanaf 1995 in Subaru's gereden, prima!
En wat daarna? ik denk voor deze oude man een oude Prius..
En wat daarna? ik denk voor deze oude man een oude Prius..
- erichendri
- Berichten: 5671
- Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02
RE: Wat zou je wel willen rijden, als het geen Subaru was?
Die E was toch een projectje van een team in hun vrije tijd meen ik.
Dat gebeurd wel vaker bij diverse merken.
Soms komt het tot een productie, zoals de G500² bijvoorbeeld.
Iets waar de 6.3 V8 ingelepeld werd vroeger.
Etc… etc.
Eric
Dat gebeurd wel vaker bij diverse merken.
Soms komt het tot een productie, zoals de G500² bijvoorbeeld.
Iets waar de 6.3 V8 ingelepeld werd vroeger.
Etc… etc.
Eric
RE: Wat zou je wel willen rijden, als het geen Subaru was?
In ieder geval iets uit het land van de Rijzende zon , alle anderen in onze vrienden en familiekringen rijden allemaal Europees en aangezien ik de neiging heb om niet met het grootste gros mee te lopen
Je auto remt op alle wielen , waarom zou je ze dan niet allemaal aandrijven..
Grt René
Grt René
RE: Wat zou je wel willen rijden, als het geen Subaru was?
Leuk topic! En een hele leuke Saab ook, dat was toch een bijzonder merk, maar wel zeer tof.
Mijn eerste auto was bijna een Ford Taunus coupé uit '71 geweest, totdat het de Subaru Legacy BC werd, en inmiddels is het dus de turbo wagon.
Als ik niet voor de Taunus en niet voor de Subaru's was gegaan, zou het waarschijnlijk een Volvo 740/ 940 of een BMW E39 touring zijn geworden. De BMW's zijn ook nog met AWD geleverd. Ook heb ik nogsteeds een zwak voor de derde generatie Ford Granada station, maar de hiervoorgenoemde Saab 900, Citroen CX (waar Jules Deelder overigens ook een groot fan van was, en een zeer mooi exemplaar van had https://www.youtube.com/watch?v=CaWhux4-Nfc ) en Panda 4x4 zijn ook zeker welkom. Maar, als we het over droomauto's hebben, zijn het deze:
*Enigszins te betalen
Lekker blijven dromen...
Mijn eerste auto was bijna een Ford Taunus coupé uit '71 geweest, totdat het de Subaru Legacy BC werd, en inmiddels is het dus de turbo wagon.
Als ik niet voor de Taunus en niet voor de Subaru's was gegaan, zou het waarschijnlijk een Volvo 740/ 940 of een BMW E39 touring zijn geworden. De BMW's zijn ook nog met AWD geleverd. Ook heb ik nogsteeds een zwak voor de derde generatie Ford Granada station, maar de hiervoorgenoemde Saab 900, Citroen CX (waar Jules Deelder overigens ook een groot fan van was, en een zeer mooi exemplaar van had https://www.youtube.com/watch?v=CaWhux4-Nfc ) en Panda 4x4 zijn ook zeker welkom. Maar, als we het over droomauto's hebben, zijn het deze:
*Enigszins te betalen
Lekker blijven dromen...
RE: Wat zou je wel willen rijden, als het geen Subaru was?
Die laatste foto, dat is de Gordon Murray T.50, toch?
De eerste is een Nissan Skyline uit het begin van de jaren negentig. Die was er volgens mij ook als sedan.
De eerste is een Nissan Skyline uit het begin van de jaren negentig. Die was er volgens mij ook als sedan.
AWD = All We'll Drive
Auto: MY2007 Subaru Legacy Touring Wagon 3.0R
Avontuur: Met een MY2004 Subaru Legacy Touring Wagon 2.0i naar Dakar
Tip: Uitleg over hoe afbeeldingen te plaatsen op dit forum
Auto: MY2007 Subaru Legacy Touring Wagon 3.0R
Avontuur: Met een MY2004 Subaru Legacy Touring Wagon 2.0i naar Dakar
Tip: Uitleg over hoe afbeeldingen te plaatsen op dit forum
RE: Wat zou je wel willen rijden, als het geen Subaru was?
Dat klopt, is inderdaad een T50. Ik vind het een prachtig gevormde wagen met een waanzinnig geluid.
Dit is specifiek een R32 GT-R, er zit best veel verrschil tussen een Skyline en een Skyline GT-R. Onder andere AWD t.o.v. RWD, een N/A 2.0 of een 2.5T vergeleken met een 2.6TT, een 5 i.p.v. 6-bak en de GT-R is flink breder.
De R32 en R34 zijn inderdaad leverbaar geweest als sedan, maar dat waren geen GT-R's, helaas. Zo heb je ook de Nissan Stagea, een soort Skyline station. Die worden ook regelmatig omgebouwd naar GT-R aandrijflijn en front.
Wat me ook altijd nog trekt is een Eunos Cosmo met een 3 rotor. Leuke techniek, wederom een prachtig geluid en ik vind het goede styling. Lekker 90's, maar toch vrij modern voor de nineties.
Laatst gewijzigd door RazorRoks op 12 apr 2023 15:18, 1 keer totaal gewijzigd.
- Laatbloeier
- Berichten: 154
- Lid geworden op: 29 mar 2021 20:35
RE: Wat zou je wel willen rijden, als het geen Subaru was?
Hahaha, ik dacht dat ik alle automerken wel zo'n beetje kende (de chinese elektrische rommel van de laatste rijd daargelaten, daar ben ik bij afgehaakt), maar hier had ik nog nooit van gehoord. Nooit in het echt gezien ook, rijdt er überhaupt één in Nederland?
Mooi en apart, zeker ook vanwege de tecniek. Als ik toch eens auto's ging verzamelen zou ik er zeker eentje willen hebben (dream on). Hier ziet hij er nog wat vetter uit imho:
RE: Wat zou je wel willen rijden, als het geen Subaru was?
Jazeker. Er is zelfs een Eunos Cosmo Club in Nederland. En dat is nog niet alles: op https://www.eunoscosmoclub.nl/20b-e-rood-1.html staat er zelfs een te koop.Laatbloeier schreef: ↑12 apr 2023 22:57 Nooit in het echt gezien ook, rijdt er überhaupt één in Nederland?
AWD = All We'll Drive
Auto: MY2007 Subaru Legacy Touring Wagon 3.0R
Avontuur: Met een MY2004 Subaru Legacy Touring Wagon 2.0i naar Dakar
Tip: Uitleg over hoe afbeeldingen te plaatsen op dit forum
Auto: MY2007 Subaru Legacy Touring Wagon 3.0R
Avontuur: Met een MY2004 Subaru Legacy Touring Wagon 2.0i naar Dakar
Tip: Uitleg over hoe afbeeldingen te plaatsen op dit forum
- Forestervriend
- Berichten: 51
- Lid geworden op: 25 dec 2020 20:08
RE: Wat zou je wel willen rijden, als het geen Subaru was?
Leuk topic
Groet Eric en Bea,
Blij dat ik ben "besmet" met met het Subaru virus
Subaru Outback 2017, 66.000 km 12-2020 tot 7-2023
Subaru Outback 2019, 35.000 km 01-2024
https://www.subaruclub.nl/forum/viewtop ... =4&t=97212
Blij dat ik ben "besmet" met met het Subaru virus
Subaru Outback 2017, 66.000 km 12-2020 tot 7-2023
Subaru Outback 2019, 35.000 km 01-2024
https://www.subaruclub.nl/forum/viewtop ... =4&t=97212
RE: Wat zou je wel willen rijden, als het geen Subaru was?
In die Eunos, wat een lelijke naam trouwens maar dat terzijde, zie ik duidelijk lijnen terug van een MB SL. Beter goed gejat dan slecht verzonnen zal ik maar zeggen.
Subaru Outback
Saab 900 T16S Aero
Saab 900 T16S Aero
RE: Wat zou je wel willen rijden, als het geen Subaru was?
De Mercedes S-klasse was ook het voorbeeld voor de eerste generatie Lexus LS400. Niet alleen qua carrosserrie, maar ook qua uitrusting. Ze jatten en verfijnen het wel goed, eerlijk is eerlijk.
Een LS400 lijkt me ook een leuke auto om te hebben overigens, om in de gedachte van dit topic te blijven.
-
- Berichten: 925
- Lid geworden op: 18 jan 2015 13:53
RE: Wat zou je wel willen rijden, als het geen Subaru was?
eerste Lexus LS400 was toch een afgeleide van de Toyota Crown/Cressida?
die zag je allebei veel in de emiraten, en de LS400 was toen (tot 10 jaar terug?) dé auto voor luxe (en status).
die zag je allebei veel in de emiraten, en de LS400 was toen (tot 10 jaar terug?) dé auto voor luxe (en status).
RE: Wat zou je wel willen rijden, als het geen Subaru was?
Leuk topic en vooral leuk om te lezen dat velen hier dezelfde 'mindset' hebben. Ikzelf wissel te graag van auto's, vooral omdat ik nieuwsgierig ben naar een bepaalde techniek.
Thuis reden we in de '90-er jaren en nillies vooral Frans (citroën en peugeot), mijn eerste wagen was dan ook een Xantia. Ik heb heel wat familie in Italië en daardoor een grote verbondenheid met dat land en de auto's. Na de Xantia kwam er een 156 (en nog wat lancia Beta's en een alfa 33 om aan te knutselen - alsof ik aan een 156 niet genoeg kon knutselen...). En vervolgens kwam er mijn eerste Forester en ontstond de passie voor Japanse wagens.
Een concreet antwoord op de vraag heb ik niet, daarvoor is het politiek klimaat te onrustig geworden (in B nog meer dan in NL misschien?). Ik zal me dan ook beperken tot nieuwe wagens.
Mijn voorkeur gaat uit naar een station vanwege de lijnen en het gemak: Mazda 6 Tourer of Toyota Corolla Touring Sport
Als het een SUV moet zijn: Toyota RAV4 of Lexus nx300h, maar ook een Vitara zou voldoen (doet me heel erg denken aan Forester SG qua opzet)
Een sedan kan ook: IS300h (hoewel die denk ik niet meer verkocht worden in EU)
En tenslotte een offroader: Een Jeep Wrangler Unlimited
Dat neemt niet weg dat ik veel liever een 'wagenpark' zou hebben met een hoop 'oud' spul.
Thuis reden we in de '90-er jaren en nillies vooral Frans (citroën en peugeot), mijn eerste wagen was dan ook een Xantia. Ik heb heel wat familie in Italië en daardoor een grote verbondenheid met dat land en de auto's. Na de Xantia kwam er een 156 (en nog wat lancia Beta's en een alfa 33 om aan te knutselen - alsof ik aan een 156 niet genoeg kon knutselen...). En vervolgens kwam er mijn eerste Forester en ontstond de passie voor Japanse wagens.
Een concreet antwoord op de vraag heb ik niet, daarvoor is het politiek klimaat te onrustig geworden (in B nog meer dan in NL misschien?). Ik zal me dan ook beperken tot nieuwe wagens.
Mijn voorkeur gaat uit naar een station vanwege de lijnen en het gemak: Mazda 6 Tourer of Toyota Corolla Touring Sport
Als het een SUV moet zijn: Toyota RAV4 of Lexus nx300h, maar ook een Vitara zou voldoen (doet me heel erg denken aan Forester SG qua opzet)
Een sedan kan ook: IS300h (hoewel die denk ik niet meer verkocht worden in EU)
En tenslotte een offroader: Een Jeep Wrangler Unlimited
Dat neemt niet weg dat ik veel liever een 'wagenpark' zou hebben met een hoop 'oud' spul.
Mijn Subaru's スバル・レガシィ
RE: Wat zou je wel willen rijden, als het geen Subaru was?
Een RAV4 2.5 AWD hybride, omdat het mijn caravan kan trekken, en vierwielaandrijving heeft als het nodig is, en toch zuinig is. Niet omdat ik het ding mooi vind. Wel voor de techniek. ( Vloeken in de kerk....heeft Subaru haar langste tijd niet gehad met het hoge verbruik?)
Voor het spektakel....rij ik motor. bijna 20 jaar gereden op een Enfield Diesel met 8 bulderende pk's, nu een 17 jaar oude Honda Deauville. Heerlijk dat injectiesysteem: 1:25, geen startproblemen.
Voor het spektakel....rij ik motor. bijna 20 jaar gereden op een Enfield Diesel met 8 bulderende pk's, nu een 17 jaar oude Honda Deauville. Heerlijk dat injectiesysteem: 1:25, geen startproblemen.
Re: Wat zou je wel willen rijden, als het geen Subaru was?
Misschien kan een beheerder het topic wel wijzigen in "Wat zou je wel willen rijden, als het geen Subaru was?"
Nu dekt het niet helemaal de lading, en zelf kan ik niks meer wijzigen
Nu dekt het niet helemaal de lading, en zelf kan ik niks meer wijzigen
Subaru Outback
Saab 900 T16S Aero
Saab 900 T16S Aero