ik heb net de homokineten en aandrijfas vervangen.
nou heb ik dat de auto alleen rechtuit rijdt als het stuur iets naar rechts staat.
hoe kan ik zelf de uitlijning controleren?
ik vindt het wel vreemd want ik heb de stuurkogels wel los gewipt maar ben niet aan de afstelling geweest door de borgmoer los te halen.
kan de stang van de stuurkogel soms per ongeluk gedraaid zijn bij de werkzaamheden en dat dit de de stand beïnvloed doordat hij naar binnen of buiten gaat?
afstellen uitlijning
Re: afstellen uitlijning
Nee, als je alleen de stuurkogels/fuseekogels hebt los gehad, dan zou de uitlijning hetzelfde moeten zijn als voor de werkzaamheden.
Heb je niet de 2 bouten van de schokbreker aan de fusee los gehad? Dit heeft met name invloed op je camber, maar als het ene wiel meer camber heeft dan het andere kan dat ook effect hebben op de stand van het stuur.
Mag ik vragen wat je gemonteerd hebt? Ik heb afgelopen jaar ook de homokineet vervangen voor een nieuwe, maar deze ratelde al uit de doos
Heb je niet de 2 bouten van de schokbreker aan de fusee los gehad? Dit heeft met name invloed op je camber, maar als het ene wiel meer camber heeft dan het andere kan dat ook effect hebben op de stand van het stuur.
Mag ik vragen wat je gemonteerd hebt? Ik heb afgelopen jaar ook de homokineet vervangen voor een nieuwe, maar deze ratelde al uit de doos
"I feel Legacy"
- erichendri
- Berichten: 5622
- Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02
Re: afstellen uitlijning
Dat wordt ff uitlijnen inclusief camber afstellen/controle.
De camberbout heeft best veel bewegingsvrijheid.
Daarom haal ik altijd de onderste fuseekogel eruit ivm beide schokbreker bouten.
Ja, een veranderde camber heeft invloed op de sporing.
Eric
De camberbout heeft best veel bewegingsvrijheid.
Daarom haal ik altijd de onderste fuseekogel eruit ivm beide schokbreker bouten.
Ja, een veranderde camber heeft invloed op de sporing.
Eric
-
- Berichten: 30
- Lid geworden op: 20 jan 2023 16:34
Re: afstellen uitlijning
zoals in mijn andere berichten vermeld heb ik er 1 gesloopt. daar komt deze uit.SP-Boxer schreef: ↑24 feb 2023 11:30 Nee, als je alleen de stuurkogels/fuseekogels hebt los gehad, dan zou de uitlijning hetzelfde moeten zijn als voor de werkzaamheden.
Heb je niet de 2 bouten van de schokbreker aan de fusee los gehad? Dit heeft met name invloed op je camber, maar als het ene wiel meer camber heeft dan het andere kan dat ook effect hebben op de stand van het stuur.
Mag ik vragen wat je gemonteerd hebt? Ik heb afgelopen jaar ook de homokineet vervangen voor een nieuwe, maar deze ratelde al uit de doos