Zwaar werk: Forester automaat vs handbak?
Geplaatst: 05 jan 2023 09:58
Hallo,
Rij met veel tevredenheid al een paar jaar rond in een handgeschakelde Forester zonder turbo uit 2008, op LPG. Heb met enige regelmaat wat zwaars erachter hangen (meestal veel te zwaar, 3 ton is geen uitzondering). Met veel beleid en gebruik van de low gear, en een paar zwaardere achterveren, gaat dit verrassend lang goed is mijn ervaring.
Nu mis ik in toenemende mate wat extra 'oempf', zeker in de heuvels, en kijk ik rond voor een nette turbo.
Nu vraag ik me af:
- hoe staat het met de turbo in combinatie met de LPG, gaat dat goed samen?
- als ik een nette turbo met automaat op LPG weet te vinden (staat er toevallig net één op mp), ga ik die 4 ton nog trekken zonder de automaat te slopen?
- Zijn er nog andere zaken waar ik aan moet denken?
Rij met veel tevredenheid al een paar jaar rond in een handgeschakelde Forester zonder turbo uit 2008, op LPG. Heb met enige regelmaat wat zwaars erachter hangen (meestal veel te zwaar, 3 ton is geen uitzondering). Met veel beleid en gebruik van de low gear, en een paar zwaardere achterveren, gaat dit verrassend lang goed is mijn ervaring.
Nu mis ik in toenemende mate wat extra 'oempf', zeker in de heuvels, en kijk ik rond voor een nette turbo.
Nu vraag ik me af:
- hoe staat het met de turbo in combinatie met de LPG, gaat dat goed samen?
- als ik een nette turbo met automaat op LPG weet te vinden (staat er toevallig net één op mp), ga ik die 4 ton nog trekken zonder de automaat te slopen?
- Zijn er nog andere zaken waar ik aan moet denken?