Aantal vragen over aanschaf van een XV
Aantal vragen over aanschaf van een XV
Goedendag,
Mijn oog is gevallen op een subaru XV uit 2013 deze heb ik bezichtigd en heb nog een aantal vragen over. het forum en internet heb ik uitgeplozen, maar daar kon ik geen antwoord(en) vinden.
1. Onderin de kofferbak, lag er wel een piepschuim stuk met een trekoog en krik erin. Maar geen reservewiel, mis ik deze of was het toen een optie om erbij te kopen?
2. Ik heb geprobeerd om een goede zitpositie te vinden, alleen daarbij miste ik de lendenverstelling die kon ik nergens vinden, zit deze knop ergens verstopt?
Als iemand anders nog tips heeft waar ik op moet letten dan hoor ik dat graag!
Met vriendelijke groet Yoeri
Mijn oog is gevallen op een subaru XV uit 2013 deze heb ik bezichtigd en heb nog een aantal vragen over. het forum en internet heb ik uitgeplozen, maar daar kon ik geen antwoord(en) vinden.
1. Onderin de kofferbak, lag er wel een piepschuim stuk met een trekoog en krik erin. Maar geen reservewiel, mis ik deze of was het toen een optie om erbij te kopen?
2. Ik heb geprobeerd om een goede zitpositie te vinden, alleen daarbij miste ik de lendenverstelling die kon ik nergens vinden, zit deze knop ergens verstopt?
Als iemand anders nog tips heeft waar ik op moet letten dan hoor ik dat graag!
Met vriendelijke groet Yoeri
Re: Aantal vragen over aanschaf van een XV
Hallo Yoeri,
Welkom hier
De XV (2013) is standaard zonder reservewiel.
Er moet wel een compressor op de sigaretten aansteker met een schuimvuller voor de band in zitten.
Je kunt een thuiskomer bestellen, maar je moet dan ook een complete nieuwe schuimvorm etc kopen.
Als je zelf ook nog een propsetje koopt, kan je niet veel overkomen.
Een lendenverstelling zit niet in de mijne, een comfort plus. Ik denk dat die er ook niet op zit op het topmodel.
Ik heb in de kofferbak een inloopmat van de rol (gamma) op maat gesneden. Zo is de gehele bak, ook de zijkanten afgedekt.
Een stuk kunstgras werkt ook goed. (geen geschuif en makkelijk schoon te maken)
Als je niet op gas rijdt, hoeven de kleppen niet gesteld te worden. (volgens NL en Duitse dealer)
Controleer in het begin goed het oliepeil.
Bij lange ritten op hoge snelheid verbruikt hij meer dan bij rustig rijden. (1 op 7-9000km)
Verder gewoon een Subaru, dus gewoon goed!
Ben
Welkom hier
De XV (2013) is standaard zonder reservewiel.
Er moet wel een compressor op de sigaretten aansteker met een schuimvuller voor de band in zitten.
Je kunt een thuiskomer bestellen, maar je moet dan ook een complete nieuwe schuimvorm etc kopen.
Als je zelf ook nog een propsetje koopt, kan je niet veel overkomen.
Een lendenverstelling zit niet in de mijne, een comfort plus. Ik denk dat die er ook niet op zit op het topmodel.
Ik heb in de kofferbak een inloopmat van de rol (gamma) op maat gesneden. Zo is de gehele bak, ook de zijkanten afgedekt.
Een stuk kunstgras werkt ook goed. (geen geschuif en makkelijk schoon te maken)
Als je niet op gas rijdt, hoeven de kleppen niet gesteld te worden. (volgens NL en Duitse dealer)
Controleer in het begin goed het oliepeil.
Bij lange ritten op hoge snelheid verbruikt hij meer dan bij rustig rijden. (1 op 7-9000km)
Verder gewoon een Subaru, dus gewoon goed!
Ben
Ai'j 't wilt kuj alles zeg wie in Twente!
Re: Aantal vragen over aanschaf van een XV
Kraakt / schokt ie bij scherp achteruit de bocht om, dan is de viscose sper kapot.
Er moeten 4 gelijke maat, merk en type banden opzitten met gelijke profieldiepte.
Anders gaat je sper er na verloop van tijd aan. Is dit goed, dan is er geen probleem.
Mocht er na verloop van tijd een verschil in diepte ontstaan, dan de voor en achterbanden omwisselen.
Ik rijdt zelf Vredestein Quatrac pro all season.
Verder de gewone dingen van elke auto.
Er moeten 4 gelijke maat, merk en type banden opzitten met gelijke profieldiepte.
Anders gaat je sper er na verloop van tijd aan. Is dit goed, dan is er geen probleem.
Mocht er na verloop van tijd een verschil in diepte ontstaan, dan de voor en achterbanden omwisselen.
Ik rijdt zelf Vredestein Quatrac pro all season.
Verder de gewone dingen van elke auto.
Ai'j 't wilt kuj alles zeg wie in Twente!
Re: Aantal vragen over aanschaf van een XV
Dank voor de antwoorden!
Onder de auto zitten bridgestone turanza’s banden allen met goed profiel.
Alleen over de zitpositie twijfel ik nog, zeker omdat mijn huidige auto wel een lendensteun heeft. Ik heb natuurlijk wel een testrit gemaakt, en tot zover voldoet het. Hoe ervaren jullie de stoelen op lange ritten?
Trouwens, heeft de XV ook een Hill assist?
Alvast bedankt!
Onder de auto zitten bridgestone turanza’s banden allen met goed profiel.
Alleen over de zitpositie twijfel ik nog, zeker omdat mijn huidige auto wel een lendensteun heeft. Ik heb natuurlijk wel een testrit gemaakt, en tot zover voldoet het. Hoe ervaren jullie de stoelen op lange ritten?
Trouwens, heeft de XV ook een Hill assist?
Alvast bedankt!
Re: Aantal vragen over aanschaf van een XV
Hallo Yoeri,
Hill assist indien met de neus omhoog en gedurende een paar seconden.
Ik ben zelf 1.84 en 130 kg zwaar en heb geen zitproblemen, ook niet afgelopen zomer met 11 uur rijden naar het Gardameer.
Benno
Hill assist indien met de neus omhoog en gedurende een paar seconden.
Ik ben zelf 1.84 en 130 kg zwaar en heb geen zitproblemen, ook niet afgelopen zomer met 11 uur rijden naar het Gardameer.
Benno
Ai'j 't wilt kuj alles zeg wie in Twente!
-
- Berichten: 903
- Lid geworden op: 18 jan 2015 13:53
Re: Aantal vragen over aanschaf van een XV
geen idee of de stoelen van de outback hetzelfde zijn als de XV, maar heb 2 maanden terug een retourtje Groningen-Terneuzen gedaan, en vanmiddag net terug uit Steenbergen (naar Groningen) gereden zonder centje pijn noch hoeven verzitten!
(stuk beter dan die overrated 40-in-een-dozijn snolvo's, daar kom je echt helemaal brak uit na 30-45minuten, zelfs uit de V90 en S80 ultieme uitvoeringen retourtje Denemarken kolere wat n echte stoelen!)
(ja ik heb nog steeds iets tegen die wagens, so what do you care!)
(stuk beter dan die overrated 40-in-een-dozijn snolvo's, daar kom je echt helemaal brak uit na 30-45minuten, zelfs uit de V90 en S80 ultieme uitvoeringen retourtje Denemarken kolere wat n echte stoelen!)
(ja ik heb nog steeds iets tegen die wagens, so what do you care!)
- boswachterfan
- Berichten: 2422
- Lid geworden op: 19 nov 2014 10:30
Re: Aantal vragen over aanschaf van een XV
2016 premium hier, ook geen enkel probleem met de (lederen) zitting
Stoelen zijn voor mij prima te verstellen
Stoelen zijn voor mij prima te verstellen
Re: Aantal vragen over aanschaf van een XV
Dank voor alle reacties!
Een comfortabele zitpositie is natuurlijk voor iedereen persoonlijk. In een VAG auto zit ik niet lekker, daar krijg ik altijd last van mijn onderrug. Ik rij nu een franse auto, die zit voor mij comfortabel. En Volvo kan ik ook wel waarderen.
Ik moet er nog maar eens goed over na denken, deels vanwege het redelijk hoog geprijsde prijs, als je kijkt voor wat je ervoor terugkrijgt.
Alvast een fijne jaarwisseling gewenst!
Een comfortabele zitpositie is natuurlijk voor iedereen persoonlijk. In een VAG auto zit ik niet lekker, daar krijg ik altijd last van mijn onderrug. Ik rij nu een franse auto, die zit voor mij comfortabel. En Volvo kan ik ook wel waarderen.
Ik moet er nog maar eens goed over na denken, deels vanwege het redelijk hoog geprijsde prijs, als je kijkt voor wat je ervoor terugkrijgt.
Alvast een fijne jaarwisseling gewenst!
Re: Aantal vragen over aanschaf van een XV
Hallo Yoeri,
Reken voor de 4x4 1000 euro.
Kwaliteit / betrouwbaarheid.....
Een van de veiligste auto's voordat het misgaat en als het misgaat!
Bij een dealer krijg je ook een hogere inruil over enige tijd.
Ik heb zelf van alles gereden als leaseauto: 1 Volvo, 2 Audi, 2 VW, 2 Peugeot, 2 Citroen, 1 Nissan.
De C5 had het beste comfort.
Prive: Fiat van klein tot groot, 2 x Daihatsu (betrouwbaar en kosten)
Betrouwbaarheid en kosten met de laatste 2 eigen auto's: Subaru
Mijn zoon rijd inmiddels in 4e Subaru en denkt er net zo over.
Jouw keuze, maar hak een knoop door.
Auto's worden niet goedkoper!
Ik heb de XV mei 2021 gekocht met 1 jaar garantie met 93000 km bij de dealer voor 13995,--
Ze kosten nu nog hetzelfde....
Benno
Reken voor de 4x4 1000 euro.
Kwaliteit / betrouwbaarheid.....
Een van de veiligste auto's voordat het misgaat en als het misgaat!
Bij een dealer krijg je ook een hogere inruil over enige tijd.
Ik heb zelf van alles gereden als leaseauto: 1 Volvo, 2 Audi, 2 VW, 2 Peugeot, 2 Citroen, 1 Nissan.
De C5 had het beste comfort.
Prive: Fiat van klein tot groot, 2 x Daihatsu (betrouwbaar en kosten)
Betrouwbaarheid en kosten met de laatste 2 eigen auto's: Subaru
Mijn zoon rijd inmiddels in 4e Subaru en denkt er net zo over.
Jouw keuze, maar hak een knoop door.
Auto's worden niet goedkoper!
Ik heb de XV mei 2021 gekocht met 1 jaar garantie met 93000 km bij de dealer voor 13995,--
Ze kosten nu nog hetzelfde....
Benno
Ai'j 't wilt kuj alles zeg wie in Twente!
Re: Aantal vragen over aanschaf van een XV
@subfan, dat de prijzen hoger liggen dat klopt. Ik had er 1 gezien van bj 2014 met 146xxx op de klok die 500,- euro goedkoper was dan wat jij ervoor had betaald vorig jaar.
In huis hadden wij afgelopen week een rioolverstopping, en de ontstoppingsdienst kreeg de wc-pot er niet terug op. Dus moest er ook nog een loodgieter aan te pas komen.
Nu dat voor het grootste deel opgelost is, wilde ik verder met de auto. Maar helaas is hij net verkocht.
Op dit moment staat er geen 1 te koop die voldoet aan mijn wensen. Dus ik houd de komende tijd marktplaats goed in de gaten. Wat zoek ik? Een 2.0 liter schakel. Het liefst in de kleur wit en geen import auto.
In huis hadden wij afgelopen week een rioolverstopping, en de ontstoppingsdienst kreeg de wc-pot er niet terug op. Dus moest er ook nog een loodgieter aan te pas komen.
Nu dat voor het grootste deel opgelost is, wilde ik verder met de auto. Maar helaas is hij net verkocht.
Op dit moment staat er geen 1 te koop die voldoet aan mijn wensen. Dus ik houd de komende tijd marktplaats goed in de gaten. Wat zoek ik? Een 2.0 liter schakel. Het liefst in de kleur wit en geen import auto.
- erichendri
- Berichten: 5622
- Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02
Re: Aantal vragen over aanschaf van een XV
Heb je al eens proefgereden met een automaat?
Eric
Eric
Re: Aantal vragen over aanschaf van een XV
Die mag maar 1200KG trekken. Ik heb een caravan dus vandaar dat ik graag een schakel wil, die mag 1600KG trekken.
Re: Aantal vragen over aanschaf van een XV
Bij Kleinwier in Zwijndrecht staat er momenteel een te koop die - behalve de kleur - aan je eisen voldoen:
En ook een 1.6, die 1.500 kg mag trekken:
AWD = All We'll Drive
Auto: MY2007 Subaru Legacy Touring Wagon 3.0R
Tip: Uitleg over hoe afbeeldingen te plaatsen op dit forum
Auto: MY2007 Subaru Legacy Touring Wagon 3.0R
Tip: Uitleg over hoe afbeeldingen te plaatsen op dit forum
Re: Aantal vragen over aanschaf van een XV
Die had ik ook al gezien, Het is mijn kleur niet. Daarnaast vind ik hem stevig aan de prijs, en dan moet er ook nog een trekhaak onder.
Een 1.6 heeft slechts 114PK dat is voor mij te weinig, en kwa verbruik maakt het ook niet zo gek veel uit of je nu voor een 1.6 of 2.0 gaat.
Een 1.6 heeft slechts 114PK dat is voor mij te weinig, en kwa verbruik maakt het ook niet zo gek veel uit of je nu voor een 1.6 of 2.0 gaat.
Re: Aantal vragen over aanschaf van een XV
Hoe sta je tegenover een SH 2012 Forester?
www.autofirst-oldeman.nl
Als het goed is dezelfde motor maar met 2 ton aanhang gew.
Benno
www.autofirst-oldeman.nl
Als het goed is dezelfde motor maar met 2 ton aanhang gew.
Benno
Ai'j 't wilt kuj alles zeg wie in Twente!
Re: Aantal vragen over aanschaf van een XV
Forester is een mooie auto, maar ook meteen een forse auto. Wij zijn maar met zijn tweeen en hebben de ruimte niet nodig. Daarbij durft mijn vriendin niet erin te rijden. Dat is onze insteek om voor een XV te kiezen.
Re: Aantal vragen over aanschaf van een XV
Gaspedaal.nl is een bruikbare site, want die doorzoekt de meeste bronnen.
Op dit moment vind je via Gaspedaal.nl één witte XV met een 2-liter motor en een handbak. Deze auto staat in Varsseveld (Gelderland).
Maar als je op de link klikt, dan geeft-ie een melding "404 - Deze link is niet meer geldig". Deze auto is inmiddels verkocht, aldus de informatie op de website van het betreffende autobedrijf.
Volgens mij heb je de grootste kans om een XV te vinden die aan al je eisen voldoet door regelmatig deze pagina te bezoeken: https://www.gaspedaal.nl/subaru/xv/benz ... 1&srt=pr-a
Desgewenst kun je ook het Europese aanbod doorzoeken.
Op dit moment vind je via Gaspedaal.nl één witte XV met een 2-liter motor en een handbak. Deze auto staat in Varsseveld (Gelderland).
Maar als je op de link klikt, dan geeft-ie een melding "404 - Deze link is niet meer geldig". Deze auto is inmiddels verkocht, aldus de informatie op de website van het betreffende autobedrijf.
Volgens mij heb je de grootste kans om een XV te vinden die aan al je eisen voldoet door regelmatig deze pagina te bezoeken: https://www.gaspedaal.nl/subaru/xv/benz ... 1&srt=pr-a
Desgewenst kun je ook het Europese aanbod doorzoeken.
AWD = All We'll Drive
Auto: MY2007 Subaru Legacy Touring Wagon 3.0R
Tip: Uitleg over hoe afbeeldingen te plaatsen op dit forum
Auto: MY2007 Subaru Legacy Touring Wagon 3.0R
Tip: Uitleg over hoe afbeeldingen te plaatsen op dit forum
Re: Aantal vragen over aanschaf van een XV
Hoi Ralph, de auto die jij aangeeft, dat was degene die ik op het oog had. Die is helaas verkocht.
Voor de rest blijft alleen die van kleinwier en nog een basic groene import XV over.
Ik heb de tijd, ik heb nog steeds een diesel auto. Maar ik maak de kilometers niet meer om het rendabel te maken.
Voor de rest blijft alleen die van kleinwier en nog een basic groene import XV over.
Ik heb de tijd, ik heb nog steeds een diesel auto. Maar ik maak de kilometers niet meer om het rendabel te maken.
Re: Aantal vragen over aanschaf van een XV
Jammer dat je voor die witte net te laat was.
Wit staat een XV inderdaad goed.
Die kermit-de-kikker-groene kleur daarentegen...
Wit staat een XV inderdaad goed.
Die kermit-de-kikker-groene kleur daarentegen...
AWD = All We'll Drive
Auto: MY2007 Subaru Legacy Touring Wagon 3.0R
Tip: Uitleg over hoe afbeeldingen te plaatsen op dit forum
Auto: MY2007 Subaru Legacy Touring Wagon 3.0R
Tip: Uitleg over hoe afbeeldingen te plaatsen op dit forum
Re: Aantal vragen over aanschaf van een XV
Verkoper had mijn telefoonnummer, als er meer kapers op de kust waren zou hij mij bellen. Jammer dat hij niets van zich liet horen.
Het is niet anders..
Het is niet anders..
- erichendri
- Berichten: 5622
- Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02
Re: Aantal vragen over aanschaf van een XV
Forester sh zou niet mijn keuze zijn, eerder een forester sj. (Vanaf 2012)
Die is toch niet zoveel groter dan de xv?
Ook deze mag 2 ton trekken en met 1600 kg zit je niet aan zijn max.
De xv wel.
Denk dat de forester waardevaster blijft dan de xv.
Eric
Die is toch niet zoveel groter dan de xv?
Ook deze mag 2 ton trekken en met 1600 kg zit je niet aan zijn max.
De xv wel.
Denk dat de forester waardevaster blijft dan de xv.
Eric
Re: Aantal vragen over aanschaf van een XV
XV 2013
L 4450 Br.1780 Hoogte 1570 wielbasis 2635
SH 2012
L 4560 br.1780 hoogte 1700 wielbasis 2615
SJ 2013
L4595 br. 1795 Hoogte 1735 wielbasis 2640
Bodemvrijheid alle 220
Het hoogteverschil zit hem in de vaste dak rails van de Forester
De koffer van de forester is vooral groter door de rechte achterkant en 10 cm meer lengte.
De totale interieurlengte is ongeveer gelijk.
Waardevastheid zal nihil verschil zijn omdat de XV in aanschaf ook goedkoper is, is ongeveer lineair.
Cijfers via www.subaru.de prospektarchiv.
Benno
L 4450 Br.1780 Hoogte 1570 wielbasis 2635
SH 2012
L 4560 br.1780 hoogte 1700 wielbasis 2615
SJ 2013
L4595 br. 1795 Hoogte 1735 wielbasis 2640
Bodemvrijheid alle 220
Het hoogteverschil zit hem in de vaste dak rails van de Forester
De koffer van de forester is vooral groter door de rechte achterkant en 10 cm meer lengte.
De totale interieurlengte is ongeveer gelijk.
Waardevastheid zal nihil verschil zijn omdat de XV in aanschaf ook goedkoper is, is ongeveer lineair.
Cijfers via www.subaru.de prospektarchiv.
Benno
Ai'j 't wilt kuj alles zeg wie in Twente!
Re: Aantal vragen over aanschaf van een XV
Over de restwaarde maak ik me totaal niet druk. 6 jaar geleden een diesel gekocht, vanwege de afstanden die ik moest afleggen naar werk, bezoekjes familie en vrienden en 2x in de week naar (avond) school. Toen maakte ik nog 35 tot 40 duizend km op jaarbasis.
Toen kwam het gesjoemel van VAG, en dat heeft uiteindelijk de kop gekost voor dieselauto’s. Tegenwoordig zit niemand meer te wachten op een dieselauto, en dat merk je als je hem wilt inruilen. ‘Nee is niet meer interessant, gaat meteen voor export’ krijg je te horen.
En eerlijk gezegd, als dit achter de rug is, dan zijn de benzineauto’s aan de beurt. Om die rede maak ik me niet druk over de restwaarde van een auto.
Toen kwam het gesjoemel van VAG, en dat heeft uiteindelijk de kop gekost voor dieselauto’s. Tegenwoordig zit niemand meer te wachten op een dieselauto, en dat merk je als je hem wilt inruilen. ‘Nee is niet meer interessant, gaat meteen voor export’ krijg je te horen.
En eerlijk gezegd, als dit achter de rug is, dan zijn de benzineauto’s aan de beurt. Om die rede maak ik me niet druk over de restwaarde van een auto.
- erichendri
- Berichten: 5622
- Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02
Re: Aantal vragen over aanschaf van een XV
Hoe zwaar weegt eigenlijk de caravan.
Is dat gewicht al een keer gewogen?
Opgegeven gewichten caravans kloppen vaak niet.
Eric
Is dat gewicht al een keer gewogen?
Opgegeven gewichten caravans kloppen vaak niet.
Eric
Re: Aantal vragen over aanschaf van een XV
Gewicht leeg is 1020KG, gewicht beladen Max 1300KG.
Luifel ligt altijd op de achterbank, en de meeste kleding doen we in tassen in de kofferbak. Ook de boodschappen die we meenemen doen we ik een krat in de kofferbak.
De caravan proberen we altijd zo licht mogelijk te houden.
Luifel ligt altijd op de achterbank, en de meeste kleding doen we in tassen in de kofferbak. Ook de boodschappen die we meenemen doen we ik een krat in de kofferbak.
De caravan proberen we altijd zo licht mogelijk te houden.