US Legacy

Vragen over het kopen van een auto of je hebt een interessante auto te koop gezien en je wilt een ander daarop antenderen
Plaats reactie
Dieseltijger
Berichten: 30
Lid geworden op: 22 nov 2020 23:15

US Legacy

Bericht door Dieseltijger »

Is dit een lekker hapje voor de liefhebber - betreft US import, ik kan prima leven met mijlen op de klok:

https://www.carprof.nl/occasion/2639740 ... maat-clima

En een vraagje: waarom zijn import auto's vaak lager geprijsd? Vanwege de ontbrekende historie?
Gebruikersavatar
subfan
Berichten: 555
Lid geworden op: 18 jan 2021 22:28

Re: US Legacy

Bericht door subfan »

Hallo,

Mijlen / km, onderhoud, mogelijk afwijking in onderdelen, geschiedenis niet volledig aantoonbaar,
kleurstellingen zoals bij deze het interieur, in dit geval (weet ik niet zeker) is deze Legacy als sedan niet in NL geleverd, verschillende looptijden van het model en last but not least: US tegen Japanse kwaliteit.

Ik heb ooit een nieuwe Fiat 127 gehad die door Leonard Lang, de NL importeur uit Frankrijk gehaald was.... bleek later o.a. de stroomverdeler van een ander merk en model te zijn als de italiaanse voor NL. Leuk bij het bestellen van contactpunten en bougiekabels die je hier dan ook niet kon krijgen. Ook de koplampen waren van een ander merk.

Nog een voorbeeld:
Mijn origineel NL Subaru XV past schijnbaar niet in het Subaru Duitsland dealer systeem.
Donderdag bij een Subarudealer vlak over de grens gemerkt met simpel remblokken en schijven voor vervangen.
(Mijn dealer in Groningen waarover ik tevreden ben, is mij toch wat te ver voor reparatie / onderhoud.)

Benno
Ai'j 't wilt kuj alles zeg wie in Twente!
Gebruikersavatar
quikfit
Berichten: 4863
Lid geworden op: 11 jul 2012 13:51

Re: US Legacy

Bericht door quikfit »

Radio is ook vaak een probleem als dat niet met de hand valt af te stellen,in Europa zitten de zenders op even getallen (Bijv.97,8)...in Amerika op de oneven getallen(bijv.97,7). Misschien is dit te programmeren.
Verder een mooie wagen en de apk zal gerust geregeld zijn(Nederlandse wetgeving). Sedans zijn alleen niet bij iedereen populair.

Gr.Quikfit :mrgreen:
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
Gebruikersavatar
RazorRoks
Berichten: 204
Lid geworden op: 28 nov 2015 10:50

Re: US Legacy

Bericht door RazorRoks »

Ik zou zelf vooral gek worden van het feit dat de tempraturen in Fahrenheit worden aangegeven...
DucATIRadeon
Berichten: 900
Lid geworden op: 18 jan 2015 13:53

Re: US Legacy

Bericht door DucATIRadeon »

ha, Maarssen, waar ik eerst woonde! in het dorp wel te verstaan niet M'broek of dat andere gat wat naast de voetbalvelden is gemaakt.

interieur is bijna gelijk aan mijn outback (al heb ik stof ipv leer), valt mij op dat deze geen x-mode heeft.
en dat zwarte tuimelschakelaartje waar is dat voor?
Gebruikersavatar
SP-Boxer
Berichten: 5494
Lid geworden op: 10 nov 2008 22:52

Re: US Legacy

Bericht door SP-Boxer »

Die schakelaar ziet er uit als die van een dealer ingebouwde regensensor.
Wat ik bij die Amerikanen altijd zo raar vind is dat de CVT pook links van het midden staat, terwijl die hier wel in het midden staat.

Het is een leuk ding, maar ik ben toch ook altijd wat terughoudend met niet Europese import.
"I feel Legacy"
DucATIRadeon
Berichten: 900
Lid geworden op: 18 jan 2015 13:53

Re: US Legacy

Bericht door DucATIRadeon »

de USA markt zal wel andere goodies hebben dan de EU markt.
zie al wel dat deze geen eye-sight heeft maar wel een partij knoppen en kompas in de binnenspiegel (geen lane departure warning, geen start-stop systeem [gelukkig!], en de cruise is niet-adaptief).
verder dezelfde radio als mijn outback (geen CarPlay/androidAuto, gewoon bluetooth en USB/din AUX ingang).

normaliter hebben de USA markt outback meer goodies dan de EU (waaronder de dakrails met ingebouwde dwarsliggers, nu tijde latere modellen ook voor de EU standaard).

en die pook uit het midden, tja, bij mij zit ie wel in het midden en onder de lijst zitten de x-mode, elektronische P en decent mode, en daarachter 2 bekerhouders naast elkaar waar je zonnebril precies in past.
de outback is in essentie een standaard verhoogde legacy, je zou verwachten dat er heel veel hetzelfde zou zijn ov overeen komen.

hoe dan ook, stuur zit aan de goede kant, zitten 4 aangedreven wielen onder waaronder 2 sturend, en dezelfde FB25 motorblok als de EU modellen. oja zit ook een dak op!
en die Fahrenheit is idd lastig, denk niet dat die om te zetten is bij de stoelverwarming? middendisplay kan dat wel dacht ik (waaronder de kleuren accent!).
Plaats reactie