Tips voor uitlaat gevraagd

Motoren, injectiesystemen etc.
Gebruikersavatar
SP-Boxer
Berichten: 5494
Lid geworden op: 10 nov 2008 22:52

Re: Tips voor uitlaat gevraagd

Bericht door SP-Boxer »

Daniel, waarom reken je met de Excl VAT prijs? Als ik als particulier bestel, dan betaal ik toch eerst in GB de VAT, om vervolgens hier in NL nog een keer BTW te betalen?

Anders heb ik jaren teveel betaald...
"I feel Legacy"
Gebruikersavatar
Mrdjc
Berichten: 911
Lid geworden op: 12 jan 2015 19:57

Re: Tips voor uitlaat gevraagd

Bericht door Mrdjc »

Sinds Brexit niet meer ;-)

De VAT gaat eraf gezien het "export" is, dan betaal je aan deze kant weer BTW :-)
Althans, bij alles wat ik de laatste ~2 jaar besteld heb is het zo gegaan (waaronder de Up en down pipe en cat-back uitlaat, allemaal uit VK!)
Daily: 2006 Forester SG9 2.5 XT 4EAT
Hobbybak: 1996 Legacy BD9 2.5 4EAT
DucATIRadeon
Berichten: 900
Lid geworden op: 18 jan 2015 13:53

Re: Tips voor uitlaat gevraagd

Bericht door DucATIRadeon »

idd: vanuit GB betaal je ex VAT, vervolgens komt de BTW en wisselkoers en import belasting en vrachtkosten weer bovenop aan de NL kant.
paar keer wat prut gehaald uit GB mbt de Royal Enfield, wat mij opviel was dat als je een bestelling hebt gedaan van laten we zeggen X GBP, wat je totaal kwijt bent met hierboven ongeveer uitkomt op factor 1,25 tot 1,5 keer X aan EUR.
Gebruikersavatar
SP-Boxer
Berichten: 5494
Lid geworden op: 10 nov 2008 22:52

Re: Tips voor uitlaat gevraagd

Bericht door SP-Boxer »

Kan zijn dat mijn laatste bestellingen inderdaad van voor Brexit zijn.

Maar zijn alle prijzen van bijvoorbeeld EBay items vanuit de rest van de wereld dan automatisch al excl. belasting? Heb daar nog nooit iets van gezien eigenlijk en ging er automatisch vanuit dat je altijd dubbel belasting betaalde…
Einde van de rit maakt het niets uit natuurlijk.
"I feel Legacy"
DucATIRadeon
Berichten: 900
Lid geworden op: 18 jan 2015 13:53

Re: Tips voor uitlaat gevraagd

Bericht door DucATIRadeon »

je betaald bijna altijd wel ergens te veel belasting.
heb met vroegere Ebay aankopen (vlak voor PayPal kwam) binnen de EU enkel de item en verzenden betaald, buiten de EU ook, met in enkele gevallen invoer kosten met pakketten afkomstig uit Unaitmesteeds. toen werd heel vaak een verklaring gemaak dat het kado's waren en/of groene formulier om de invoer kosten zo veel mogelijk te drukken.

zoals het nu gaat op Ebay geen idee heb sinds men op Ebay alleen maar PayPal wilde niet meer wat gekocht daar. en PayPal naait je ook daar de transactie kosten niet helder zijn, en als je je prijs daarmee iets omhoog doet ter compensatie gaat de koop vaak niet door cq je verkoopt bijna niks meer.

op Facebook eea verkocht en zo veel mogelijk afgehandeld met IBAN/SWIFT. de internationale kant op dan wel met PayPal om total bijna €200 kwijt te raken aan transactie kosten... met IBAN/SWIFT verlies je ook wel iets maar lang niet zo veel als bij PayPal!

just my 2 cents.
pappasan
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 aug 2023 08:59

Re: Tips voor uitlaat gevraagd

Bericht door pappasan »

Ik heb de Japspeed bekeken, en op de pagina staat nadrukkelijk "This is a non type approved CAT and as such will not pass an MOT so is sold for off road use only.".

Zou dit het prijsverschil met de andere merken kunnen verklaren? Zou je hiermee gezeik kunnen krijgen bij de APK?
Gebruikersavatar
quikfit
Berichten: 4860
Lid geworden op: 11 jul 2012 13:51

Re: Tips voor uitlaat gevraagd

Bericht door quikfit »

pappasan schreef: 02 okt 2023 23:47Ik heb de Japspeed bekeken, en op de pagina staat nadrukkelijk "This is a non type approved CAT and as such will not pass an MOT so is sold for off road use only.".

Zou dit het prijsverschil met de andere merken kunnen verklaren? Zou je hiermee gezeik kunnen krijgen bij de APK?
Als ze dat er zelf al bijzetten kan je daar wel vanuit gaan. ;-)

Gr.Quikfit :mrgreen:
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
Gebruikersavatar
Mrdjc
Berichten: 911
Lid geworden op: 12 jan 2015 19:57

Re: Tips voor uitlaat gevraagd

Bericht door Mrdjc »

Denk dat ze enkel zichzelf indekken. Wat voor nut heeft het om een catalysator te monteren als hij niet voldoet aan de eisen... Het hele punt van een catalysator is om de emissie standaarden te halen, dan kan je hem net zo goed weglaten als je daar toch niet voor gaat...

Cobra staat het bijvoorbeeld wel bij.
https://cobrasport.com/products/subaru- ... ce-exhaust
Daily: 2006 Forester SG9 2.5 XT 4EAT
Hobbybak: 1996 Legacy BD9 2.5 4EAT
Gebruikersavatar
Wout-P11
Berichten: 185
Lid geworden op: 07 mar 2014 00:16

Re: Tips voor uitlaat gevraagd

Bericht door Wout-P11 »

Dat vermelden ze bij praktisch elk onderdeel wat een modificatie aan het voertuig betreft.
Daily: '03 Forester XT, TD04, 3' exhaust, EMS,
Daily 2: '84 Sunny E16S, Weber, DBilas camshaft.
Daily 3: '88 Sunny Florida E16S
Tracktool: '97 Primera SR20VE '20V'
Plaats reactie