Levorg met STi techniek.
Levorg met STi techniek.
Leuke videoreeks door MCM (Mighty Car Mods) over het swappen van een EJ25 met alle bijbehorende zooi uit een STi naar een Levorg:
https://www.youtube.com/watch?v=YDcDpUaiwY4
https://www.youtube.com/watch?v=fsTuDAunUzc
https://www.youtube.com/watch?v=UYqsBJM5d2I
https://www.youtube.com/watch?v=RCgnPfFr3gE
https://www.youtube.com/watch?v=YDcDpUaiwY4
https://www.youtube.com/watch?v=fsTuDAunUzc
https://www.youtube.com/watch?v=UYqsBJM5d2I
https://www.youtube.com/watch?v=RCgnPfFr3gE
Daily: '03 Forester XT, TD04, 3' exhaust, EMS,
Daily 2: '84 Sunny E16S, Weber, DBilas camshaft.
Daily 3: '88 Sunny Florida E16S
Tracktool: '97 Primera SR20VE '20V'
Daily 2: '84 Sunny E16S, Weber, DBilas camshaft.
Daily 3: '88 Sunny Florida E16S
Tracktool: '97 Primera SR20VE '20V'
- boswachterfan
- Berichten: 2424
- Lid geworden op: 19 nov 2014 10:30
Re: Levorg met STi techniek.
Verdorie, je was me net voor.
Deze gasten doen leuke dingen.
Deze gasten doen leuke dingen.
Boswachter SG 2.5 XT Blasmusik
Re: Levorg met STi techniek.
Ik volg hun activiteiten ook al enkele jaren. Erg vermakelijk, maar bij dit specifieke project gaan ze wel heel erg snel en nemen ze de kijker in mijn ogen niet voldoende mee in de techniek.
Desalniettemin volg ik het met veel plezier. De auto die Subaru had MOETEN maken.
Desalniettemin volg ik het met veel plezier. De auto die Subaru had MOETEN maken.
"I feel Legacy"
Re: Levorg met STi techniek.
10 jaar geleden ging het meer om het proces inderdaad, nu zijn ze wat meer show gericht merk je. Maar ik vind het niet vervelend, en het is fijn dat ze een beetje doorwerken, je krijgt zo regelmatig updates hoe ver ze zijn. En het zijn gewoon leuke gasten.
- erichendri
- Berichten: 5622
- Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02
Re: Levorg met STi techniek.
De levorg sti is gewoon leverbaar in Japan.
Elke conversatie is interressant.
Eric
Elke conversatie is interressant.
Eric
Re: Levorg met STi techniek.
Elke Levorg is gebouwd met CVT en échte STI modellen hebben tot op heden nog altijd een handbak gehad.
Wat ik vooral mis in deze serie is wat dit voor gevolgen heeft voor het eyesight systeem. Er is duidelijk te zien dat de auto met eyesight is uitgerust, maar het lijkt mij dat hier storingen in moeten komen. Op beeld wordt echter de indruk gewekt dat alles elektronisch in orde is.
EDIT: stellige veronderstelling dat een volwaardige Levorg STI niet bestond verwijdert. Kennelijk heeft Subaru wel een dergelijke auto gebouwd, maar qua specificaties zou dat eerder een tS moeten heten, aangezien de aandrijflijn niet specifiek voor dat model was. Deze was identiek aan de normale 2.0 Levorg.
Wat ik vooral mis in deze serie is wat dit voor gevolgen heeft voor het eyesight systeem. Er is duidelijk te zien dat de auto met eyesight is uitgerust, maar het lijkt mij dat hier storingen in moeten komen. Op beeld wordt echter de indruk gewekt dat alles elektronisch in orde is.
EDIT: stellige veronderstelling dat een volwaardige Levorg STI niet bestond verwijdert. Kennelijk heeft Subaru wel een dergelijke auto gebouwd, maar qua specificaties zou dat eerder een tS moeten heten, aangezien de aandrijflijn niet specifiek voor dat model was. Deze was identiek aan de normale 2.0 Levorg.
"I feel Legacy"
- boswachterfan
- Berichten: 2424
- Lid geworden op: 19 nov 2014 10:30
Re: Levorg met STi techniek.
Toen die ene met die kabelboom over zijn schouder stond en zei dat er ongeveer 500 draden in liepen, kreeg ik spontaan het zweet op munne kop Echt knap als je daar de weg in weet.
Boswachter SG 2.5 XT Blasmusik
Re: Levorg met STi techniek.
Levorg, is echt een leuke wagen, maar dan alleen de 2.0 .. standaard al leuk vemogen maar dan tot zn 300 pk op te zetten is helemaal dikke lol
Groet Robert
Re: Levorg met STi techniek.
Hallo Robert,
1600 had 170 turbo pk.
De twee liter had 150 pk.
de 1600 was een stuk sneller, dik 2 seconden en15 km top
Ik heb in beide gereden in Duitsland.
Voor mij is het een auto die niet weet wat ie wil zijn, sportief of een snellere reiswagen, met vooral dank aan de cvt.
Ben
1600 had 170 turbo pk.
De twee liter had 150 pk.
de 1600 was een stuk sneller, dik 2 seconden en15 km top
Ik heb in beide gereden in Duitsland.
Voor mij is het een auto die niet weet wat ie wil zijn, sportief of een snellere reiswagen, met vooral dank aan de cvt.
Ben
Ai'j 't wilt kuj alles zeg wie in Twente!
Re: Levorg met STi techniek.
Ik heb de Levorg 1,6 170pk ooit eens een dagje als leenauto bij Tuijp(Westbeemster) meegekregen,reed prima,goed onderstel.
De reden dat ie bij mij niet op het aankooplijstje is komen te staan is...er zijn er maar weinig van verkocht(onderdelen voorziening) en hij staat niet hoog genoeg(lees laag)op de poten i.v.m. de sneeuw hier.
Gr.Quikfit
De reden dat ie bij mij niet op het aankooplijstje is komen te staan is...er zijn er maar weinig van verkocht(onderdelen voorziening) en hij staat niet hoog genoeg(lees laag)op de poten i.v.m. de sneeuw hier.
Gr.Quikfit
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
viewtopic.php?t=6157
Re: Levorg met STi techniek.
Voor zover ik weet zijn er drie motoren geleverd in de Levorg.
Hier eerst de 1.6 turbo (170pk) en na de facelift werd dit de 2.0 N/A (150pk)
Als rechtsgestuurd is er een 2.0 turbo geleverd met 300pk
Hier eerst de 1.6 turbo (170pk) en na de facelift werd dit de 2.0 N/A (150pk)
Als rechtsgestuurd is er een 2.0 turbo geleverd met 300pk
"I feel Legacy"
Re: Levorg met STi techniek.
Ok dat zou het wel zijn idd,,,, klok klepel verhaal
Tja ik zou zo i zo voor een turbo motor weer gaan,, heerlijk..
Groet Robert
Re: Levorg met STi techniek.
Yep,totdat je gehoord hebt wat het kost aan import/BPM en de uitstoot/milieu heffing waardoor dat soort auto's niet eens meer geleverd worden in Nederland(en ook Noorwegen)...dan ben je meteen genezen.
Verdiep je maar eens in de prijzen in België/Duitsland en Nederland.
Ik meen me nog een Impreza wrx 2.0 turbo te herinneren...60.000 €uro in België. In Nederland met zijn 90.000 €uro totaal onverkoopbaar.
Gr.Quikfit
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
viewtopic.php?t=6157
Re: Levorg met STi techniek.
klopt,,, gaat ook totaal nergens over,, maar goed tuurlijk is het goed om fabrikanten te stumulieren zo goed mogenlijk met brandstaof om te gaan, maar milieu is voor duurzaam komen te staan.
zit nu bij EMS en als je daar ook hoor wat simmige milieu keuzes voor schade kunnen lijden aan motoren dan vraag jeje wel eens af wat er onder aan de streep beter is .
aan de andere kant is Subaru ook veel te slap in het actief proberen te verkopen van de wagens.. en ze zijn niet speciaal genoeg om voor een hoger bedrag ze aan de man te beregen.
als je kijkt dat er meer 911 wordt verkocht dan Subs... tja best apart
zit nu bij EMS en als je daar ook hoor wat simmige milieu keuzes voor schade kunnen lijden aan motoren dan vraag jeje wel eens af wat er onder aan de streep beter is .
aan de andere kant is Subaru ook veel te slap in het actief proberen te verkopen van de wagens.. en ze zijn niet speciaal genoeg om voor een hoger bedrag ze aan de man te beregen.
als je kijkt dat er meer 911 wordt verkocht dan Subs... tja best apart
Groet Robert
- erichendri
- Berichten: 5622
- Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02
Re: Levorg met STi techniek.
Toch viel de co uitstoot bij de Amerikaanse subaru impreza turbo wel mee.
Was de 2.0 dit motor en de uitstoot was meen ik net over de 200 gram.
Met cvt was die nog iets lager zelfs.
Dat is een stuk minder dan de 2.5 motor.
Eric
Was de 2.0 dit motor en de uitstoot was meen ik net over de 200 gram.
Met cvt was die nog iets lager zelfs.
Dat is een stuk minder dan de 2.5 motor.
Eric
Re: Levorg met STi techniek.
De EJ25 gaat er nu al weer uit om plaats te maken voor een EZ30:
https://www.youtube.com/watch?v=X6VMohydZ40
En een aparte aflevering over hoe deze EZ30 gebouwd is:
https://www.youtube.com/watch?v=gnJB83HLBps
https://www.youtube.com/watch?v=X6VMohydZ40
En een aparte aflevering over hoe deze EZ30 gebouwd is:
https://www.youtube.com/watch?v=gnJB83HLBps
Daily: '03 Forester XT, TD04, 3' exhaust, EMS,
Daily 2: '84 Sunny E16S, Weber, DBilas camshaft.
Daily 3: '88 Sunny Florida E16S
Tracktool: '97 Primera SR20VE '20V'
Daily 2: '84 Sunny E16S, Weber, DBilas camshaft.
Daily 3: '88 Sunny Florida E16S
Tracktool: '97 Primera SR20VE '20V'