Achterklep Outback 2017 reageert niet of slecht

Voor de overige technische zaken
Plaats reactie
Huis77
Berichten: 8
Lid geworden op: 18 nov 2021 20:04

Achterklep Outback 2017 reageert niet of slecht

Bericht door Huis77 »

Hoi,

Mijn Outback 2017 doet raar. Althans, de achterklep.
Als ik met de afstandsbediening de auto ontgrendel, gaat alles van het slot, zo ook de achterklep.
Maar, als de auto vergrendeld staat (vaak wat langere tijd waardoor hij dus in de “slaap” modus staat volgens mij) gaat het mis.
De Outback heeft keyless entry waardoor ik de achterklep zou moeten kunnen openen met de sleutels in mijn zak.
Als de auto dus afgesloten staat en ik wil de achterklep openen, gebeurt er niets.
Ik moet vaak meerdere keren op de knop van de achterklep drukken. Pas bij de 3e of 4e keer drukken, hoor ik het motortje in de achterklep zoemen en knipperen de knipperlichten. Dan lijkt hij even te openen maar vergrendelt hij direct weer. Na nog een paar keer gaat hij dan soms wel open, vaak ook niet. Als hij dan open gaat, gaat hij tergend langzaam en kan ik hem via die button in de achterklep weer niet dichtdoen. Kan drukken wat ik wil, hij blijft dan juist open. Als ik dan op de afstandsbediening op “open” klik en ik geef een zetje op de klep, dan gaat hij pas weer dicht.

Ben hiermee naar de dealer geweest, ze hebben een aantal dingen vernieuwd (het motortje in de achterklep en die sensoren voor kleine vingertjes als de klep dicht gaat) maar hij blijft het doen. Natuurlijk ga ik er weer mee terug maar ik heb het idee dat de dealer zelf ook niet meer weet wat het probleem is, daarom vraag ik het hier even. Misschien dat nog iemand dit probleem herkent en de oplossing heeft?
DucATIRadeon
Berichten: 900
Lid geworden op: 18 jan 2015 13:53

Re: Achterklep Outback 2017 reageert niet of slecht

Bericht door DucATIRadeon »

staat mij bij dat de achterklep-opener niet echt een sterke punt was/is bij onze outback, hoor en las het ook regelmatig op internet.

onze BRZ met keyless is bijna feilloos, maar daar moet je de achterklep zelf open tillen.
je kunt de auto op slot doen door over de handgreep te aaien, deur gaat van slot af als je de deurgreep vast houd, en de achterklep kan ontgrendeld/geopend worden als de sleutel in de buurt is van de auto, dat werkt dus wel.

of de keyless op diezelfde manier ook werkt bij de nieuwere modellen weet ik niet.
staat er nit in de owners manual hoe/wat de keyless functies zijn?
Huis77
Berichten: 8
Lid geworden op: 18 nov 2021 20:04

Re: Achterklep Outback 2017 reageert niet of slecht

Bericht door Huis77 »

Ik heb hem nu bijna een half jaar en de eerste tijd ging het gewoon goed, zoals het hoort zeg maar.
Knopje in de achterklep indrukken, klep open. Maar sinds kort heeft hij deze kuren.
Hij “kan” het dus wel :)
Plaats reactie