achterrem plaat begint door te roesten

Veren, schokdempers, remmen en besturing
Plaats reactie
rjwelling
Berichten: 58
Lid geworden op: 23 jan 2021 17:34

achterrem plaat begint door te roesten

Bericht door rjwelling »

Ola,

Als vervolg op mijn Sardinie avontuur (zie eerdere post) heb ik ook mijn achterremmen laten "reviseren".. of in andere woorden alles vervangen wat er in de kit zat zoals remschoenen, rem cylinder, veertjes pinnentjes... etc,..

Die geweldige Sardeinse 4x4 automonteur liet mij alles zien wat ie had vervangen en hoe.. maar liet mij ook zien dat de achterplaat van de trommelrem aan het doorroesten is. Zoals je op de foto kunt zien is recent de boel lost geweest ivm wiellager.

De vraag is, kan dit kwaad op de korte termijn? als het doorroest, verminderd dit de remcapaciteit? of APK?
Bijlagen
achterremplaat_xs.jpg
Gebruikersavatar
quikfit
Berichten: 4863
Lid geworden op: 11 jul 2012 13:51

Re: achterrem plaat begint door te roesten

Bericht door quikfit »

rjwelling schreef: 20 sep 2022 13:41De vraag is, kan dit kwaad op de korte termijn? als het doorroest, verminderd dit de remcapaciteit? of APK?
Het heeft geen invloed op de remcapaciteit maar hij moet wel vast zitten voor de APK...als ie los zit kan je hem verwijderen,dat is geen probleem voor de APK.
Persoonlijk zou ik ze vervangen.

Gr.Quikfit :mrgreen:
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
rjwelling
Berichten: 58
Lid geworden op: 23 jan 2021 17:34

Re: achterrem plaat begint door te roesten

Bericht door rjwelling »

Hoi @quickfit,

OK, dank voor je snelle reactie. Het is dus een soortgelijk remplaat zoals bij de voorremmen? Overigens, deze plaat zit niet los.
En mee eens, vervangen heeft de voorkeur.

/rw
Gebruikersavatar
quikfit
Berichten: 4863
Lid geworden op: 11 jul 2012 13:51

Re: achterrem plaat begint door te roesten

Bericht door quikfit »

Oef,ik zie nu dat het de achterremmen betreft,dit is de ankerplaat,daar is het minder fijn als ie krokant wordt,die kan je niet verwijderen voor de APK. :oops:

Gr.Quikfit :mrgreen:
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
Propje
Berichten: 1201
Lid geworden op: 13 nov 2018 12:21

Re: achterrem plaat begint door te roesten

Bericht door Propje »

stuk oplassen als de rest nog beetje hard is.
Aju propje
Plaats reactie