aansluit adapter subaru Forester

Voor alle electrische zaken
Plaats reactie
Gerco
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 sep 2022 11:11

aansluit adapter subaru Forester

Bericht door Gerco »

In mijn zojuist gekochte Subaru Forester 2011 zit een merkgebonden autoradio. Geen ISO stekkers maar andere. Ik zou mijn autoradio met navi die ik uit de vorige Forester 2010 heb gehaald willen installeren maar kan geen aansluit adapter vinden naar mini ISO. wie heeft een advies om dit op te lossen. Liefst met een adapter natuurlijk, maar een open-eind oplossing met aansluitschema zal ik ook overwegen. Zie de foto's
Bijlagen
IMG_0371.JPG
IMG_0370.JPG
IMG_0368.JPG
Gebruikersavatar
subfan
Berichten: 556
Lid geworden op: 18 jan 2021 22:28

Re: aansluit adapter subaru Forester

Bericht door subfan »

Ik heb mijn toenmalige 2004 laten ombouwen bij een Bosch electric center: Herman Bosch Wooldriksweg Enschede.
De oude eigenaar heet echt Herman Bosch en heeft dus een Bosch center als franchiser....

Ben
Ai'j 't wilt kuj alles zeg wie in Twente!
DucATIRadeon
Berichten: 900
Lid geworden op: 18 jan 2015 13:53

Re: aansluit adapter subaru Forester

Bericht door DucATIRadeon »

dat is precies dezelfde radio dat wij in onze 2011 Forester hadden.
hier gingen "gewoon" de subaru naar ISO verlopen op om de Pioneer AVIC710DABblablablaMrSuluEngage aan te sluiten en dat ging prima.
alleen als je een stuurwiel interface hebt met 5 knoppen op het stuur links (Mode, up, down, prev, next, GEEN MUTE) dan heb je een probleem daar de stuurbediening niet overeenkomt en rare dingen krijgt met indrukken van de knoppen.
vol up ging dan bijv door de soorten fietsen (AM, FM, Bluetooth, CD, Aux etc), Mode ging dan wel mute terwijl dat niet op het stuurwiel zat etc.
alles werkte maar dan zonder stuurwiel bediening.

heb hier ergens op het forum het inbouwen geplaatst.
Gerco
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 sep 2022 11:11

Re: aansluit adapter subaru Forester

Bericht door Gerco »

dank subfan, ik wil eigenlijk zelf inbouwen ben DIY-er

dank DucATIRadeon, hoe kwam je aan de subaru naar ISO verloop? Volgens mij kan ik de stuurwiel interface pairen met mijn radio/navi systeem
Gebruikersavatar
boswachterfan
Berichten: 2409
Lid geworden op: 19 nov 2014 10:30

Re: aansluit adapter subaru Forester

Bericht door boswachterfan »

Verloopsnoer is zo in de handel te koop.
Boswachter SG 2.5 XT Blasmusik
DucATIRadeon
Berichten: 900
Lid geworden op: 18 jan 2015 13:53

Re: aansluit adapter subaru Forester

Bericht door DucATIRadeon »

boswachterfan schreef: 13 sep 2022 20:11 Verloopsnoer is zo in de handel te koop.
correct

stuurwiel interface is hardwire dwz met kabel vanaf (ben vergeten waar) naar achterin de radio, lijkt op een 3,5mm koptelefoon plug.
Plaats reactie