aandrijfassen Outback 2007 2.5 automaat

Zet hier je onderdelen te koop
Plaats reactie
EvertCruise
Berichten: 28
Lid geworden op: 03 mei 2022 15:11

aandrijfassen Outback 2007 2.5 automaat

Bericht door EvertCruise »

dag samen,

omdat er een 'schudden' in de auto zat, zijn beide voorste aandrijfassen vervangen
diagnose: 90% kans dat het rechtse as is en dat de buitenste (of was t toch de binnenste?) homokineet kapot is - kan ook de binnenste (of buitenste) zijn en 10% kans dat het ook links niet pluis is...
we kunnen met buitenste (binnenste?) homokineet beginnen... maar bedenk wel: het kan ook de andere zijn en ook nog links...


wegens de kosten (en gedoe) om steeds 1 homokineet te vervangen maakte ik een rekensom: zou net zo duur worden als in één keer beide kanten (minder arbeidsloon) vervangen worden door online bestelde SKF aandrijfassen
(een aandrijfas origineel Subaru kost wat, dus heb ik online gekocht en beide dus laten vervangen (arbeidsloon vond ik meevallen en ik wil de voortrein van de auto goed hebben)
want stel: schudden bleef, wat dan?

wat overblijft:

een schud/trillingvrije auto :dance: :D :okeee: :clap: (niet te koop :naughty: )
een tweetal originele Subaru complete aandrijfassen (voor) - wat is t jullie waard?

er is dus minimaal 1 homokineet kapot... wellicht andere wat versleten? hebben 315.000 km hun best gedaan


roept u maar
(en nee, oud ijzer prijzen gaat t mij niet om - iemand blij maken is heel wat waard :agree: )
Gebruikersavatar
erichendri
Berichten: 5614
Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02

Re: aandrijfassen Outback 2007 2.5 automaat

Bericht door erichendri »

Schudden is vaak de binnenste, is een tripode koppeling.
Het schudden voel je bij je pedalen, de schuine bodem, aan passagierzijde idem.
Rijdt je constante snelheid is het weg.
Bij mij was het rond de 90-110 kmh.
Ik heb er 2 gebruikte ingezet.

Eric
Plaats reactie