Subaru Legacy BC 2.0 AWD '93

Zet hier je eigen auto te koop
Gesloten
Gebruikersavatar
RazorRoks
Berichten: 204
Lid geworden op: 28 nov 2015 10:50

Subaru Legacy BC 2.0 AWD '93

Bericht door RazorRoks »

Hierbij bied ik mijn Subaru Legacy sedan te koop aan. Geen zorgen, er komt een andere Subaru voor in de plaats, ook een Legacy.

Deze auto heb ik nu ruim zes jaar, het was mijn eerste auto en ik was eigenlijk niet van plan om hem weg te doen, maar nu 'moet' het toch een soort van, omdat twee Subaru's voor nu iets te veel van het goede is.

Hij komt uit 1993, een handgeschakelde 2.0L met 116pk. heeft nu net iets meer dan 300.000 gelopen en technisch is 'ie in goede staat en heeft me nooit in de steek gelaten. Verdere geinige opties/ accessoires zijn:

Airco (werkt, moet bijgevuld worden)
Originele cruise control, wat zeer zeldzaam blijkt
Aparte grille, die je hier in Europa niet vaak ziet
Verwarmde spiegels

In de zes jaar dat ik hem heb, redelijk wat aan vervangen, ververst, opgeknapt etc. Dit zijn de wat grotere dingen die er aan gedaan zijn in chronologische volgorde:

Bobine, bougiekabels, bougies en kleppendekselpakkingen vervangen (260.000km)
Kachelventilator vervangen door een jong-gebruikt model (260.000km)
Radiator vervangen door een jong-gebruikt model (270.000km)
Remblokken voor vervangen (270.000km)
Roest bij bestuurderszijde spatbordrand achter gerepareerd (275.000km)
Distibutieriem, spanrollen, waterpomp en voorste krukaskeering vervangen (285.000km)
AWD-swap, om het een echte Subaru te maken (290.000km)

Verder altijd rond de 7.500km/ 10.000km olie ververst, goed onderhoud gehad, maar vooral veel liefde <3.

Ook zijn er in overleg nog wat leuke goodies bij te koop:

Origineel Legacy Turbo stuur, niet meer de beste staat
Origineel JDM STI Impreza voorstoelen en achterbank, voorstoelen hebben wat slijtageplekken
Legacy Turbo voorbumper en motorkap, hebben werk nodig
16'' GTT velgen of 17'' WRX velgen
Een hoop reserveonderdelen

Helaas zit er wel een nadeeltje aan; roest. Hoewel er een stukje is gerepareerd, zit er nog wat meer op de bekende plekken... Vooral de spatbordranden achter, onder de spiegel aan de bijrijderszijde en een klein plekje op het voorscherm. Ook heeft het achterste portier aan de bijrijderszijde wat schade van een Engelse Ford Mondeo...

Volgende week zal ik wat betere foto's proberen te maken, maar deze zijn alvast voor een impresie.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik vind het lastig om er een prijs aan te hangen, omdat de huidige tweedehands markt zeer bijzonder is, hier ook echt wel wat emotionele waarde in zit, maar ook omdat ze behoorlijk zeldzaam beginnen te worden. Ik denk dat rond de 1.750€ wel een nette richtprijs is.

Mochten er vragen of opmerkingen zijn, laat het zeker weten.
Gebruikersavatar
RazorRoks
Berichten: 204
Lid geworden op: 28 nov 2015 10:50

Re: Subaru Legacy BC 2.0 AWD '93

Bericht door RazorRoks »

De Legacy sedan is vandaag opgehaald, dus hier mag een slotje op.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Raph
Berichten: 1447
Lid geworden op: 13 dec 2018 23:24

Re: Subaru Legacy BC 2.0 AWD '93

Bericht door Raph »

Onderwerp gesloten.
Gesloten