Forester SG

Onderdelen of auto's
Gesloten
Sjoerd
Berichten: 24
Lid geworden op: 30 jul 2022 13:30

Forester SG

Bericht door Sjoerd »

Hallo,

Nieuw op dit forum en wat een fijne plek om me goed in te lezen! Dank aan alle actieve leden.

Voor lente/zomer 2023 hebben wij de wens om met een Forester en daktent op avontuur te gaan. Alleen zowel de daktent als de Forester zijn er nog niet.

Aangezien we nog volop genieten van zomer 2022, hebben we nog geen enkele haast met het vinden van onze toekomstig Forester. Ik ben de bekende sites aan het afstruinen, me aan het inlezen op dit forum en Youtube-filmpjes aan het bekijken.

Graag deel ik met jullie onze ideale Forester. Mochten jullie tips of opmerkingen hebben, dan hoor ik het graag. Gezien de tijd die we nog hebben houden we zo lang mogelijk vast aan ons ideaalplaatje...naar mate de tijd vordert zullen we wellicht minder kritisch worden :).

Ook zie ik een groot verschil tussen koerslijstprijzen en de prijzen op de markt. Wat zou jullie inschatting zijn qua prijs voor onderstaande?

-Forester SG, voorkeur 2002-2005 voor de facelift
-Handgeschakeld
-<180.000 km
-Geen dakraam (zwak punt heb ik geleerd op dit forum (en mogelijk verzwakking dakconstructie voor de daktent?))
-Cruisecontrol
-Groen
-Volledige onderhoudsgeschiedenis aanwezig/onderhoud gedaan
-2.0 benzine, geen lpg en ook geen turbo
Gebruikersavatar
boswachterfan
Berichten: 2410
Lid geworden op: 19 nov 2014 10:30

Re: Forester SG

Bericht door boswachterfan »

Welkom!

Dit zijn mijn ervaringen:

viewtopic.php?t=5545

Helaas betaal je nu vaak de hoofdprijs voor zo'n auto. Zeker als je vasthoudt aan de eisen die je stelt. Maar ja, ik vind alles eigenlijk te duur :mrgreen: :mrgreen: Dus mijn mening is niet van veel nut.
Een auto die onderhoud nodig heeft, kan ook. Dan weet je zeker dat het is gedaan en kun je rustig op pad.

Nog een overweging kan zijn om een auto met meer km's te kopen. Rond de twee ton heb je vaak gestapeld onderhoud (distributie, remmen, koppeling). Een auto die dat net achter de rug heeft, kan weer jaren mee.

Ik zou eens bij Muis in Barneveld gaan neuzen. Die kweekt Foresters in zijn achtertuin. :twisted: Kun je een beetje vergelijken.
Boswachter SG 2.5 XT Blasmusik
Propje
Berichten: 1201
Lid geworden op: 13 nov 2018 12:21

Re: Forester SG

Bericht door Propje »

wellicht komt die van mij te koop.
daktent zit r gratis bij.
veel krassen niet groen en 3ton op de klok eventueel met lier.
maar misschien gaat die over op een andere auto.
dit speelt pas over 1 jaar ofzo.
plaatjes zijn zat te vinden hiero op forum.

aju propje
Aju propje
Gebruikersavatar
quikfit
Berichten: 4863
Lid geworden op: 11 jul 2012 13:51

Re: Forester SG

Bericht door quikfit »

Sjoerd schreef: 05 aug 2022 09:49Ook zie ik een groot verschil tussen koerslijstprijzen en de prijzen op de markt. Wat zou jullie inschatting zijn qua prijs voor onderstaande?

-Forester SG, voorkeur 2002-2005 voor de facelift
-Handgeschakeld
-<180.000 km
-Geen dakraam (zwak punt heb ik geleerd op dit forum (en mogelijk verzwakking dakconstructie voor de daktent?))
-Cruisecontrol
-Groen
-Volledige onderhoudsgeschiedenis aanwezig/onderhoud gedaan
-2.0 benzine, geen lpg en ook geen turbo
Welkom hier. :okeee: Ik heb laatst deze van me pa verkocht voor 3500 €uro... viewtopic.php?t=5741

Gr.Quikfit :mrgreen:
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
Gebruikersavatar
subfan
Berichten: 556
Lid geworden op: 18 jan 2021 22:28

Re: Forester SG

Bericht door subfan »

Hallo Sjoerd

En ikke mei 2021 een 2004 met 288.000 km. bij de dealer voor 1400,--
Zag er goed uit en compleet dealer onderhouden volgens het boekje en met alle rekeningen.
Die haalt de 500 ook nog wel, zonder gekkigheid!

Ben
Ai'j 't wilt kuj alles zeg wie in Twente!
Gebruikersavatar
Raph
Berichten: 1447
Lid geworden op: 13 dec 2018 23:24

Re: Forester SG

Bericht door Raph »

Dag Sjoerd,

Welkom op het Subaruforum!
Voor wat betreft je vraag: ik heb geen Forester SG en ook geen daktent en er evenmin ervaring mee. Maar er zijn forumleden die beide wel hebben, een paar hebben zelfs al gereageerd. Gelukkig plan je ver vooruit, dus ik denk dat het allemaal wel goed gaat komen.

Raph
Sjoerd
Berichten: 24
Lid geworden op: 30 jul 2022 13:30

Re: Forester SG

Bericht door Sjoerd »

Dank voor de reacties.

Goede tip om (aankomend) groot onderhoud als belangrijke overweging mee te nemen tov. Kilometerstand.

@boswachterfan. Ja, jouw stuk met grote interesse gelezen en daarom iig geen dakraam(terwijl me dat eerder wel leuk leek). Lees hem zeker nog eens door wanneer we een keer gaan bezichtigen.

@quickfix. Ik zag de advertentie ja. Die had top geweest...kan je hem niet terughalen? Haha! :-p
Gebruikersavatar
quikfit
Berichten: 4863
Lid geworden op: 11 jul 2012 13:51

Re: Forester SG

Bericht door quikfit »

Alles kan stuk...hier nu de derde Forester en geen van allen had een probleem met het panoramadak.

Gr.Quikfit :mrgreen:
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
Sjoerd
Berichten: 24
Lid geworden op: 30 jul 2022 13:30

Re: Forester SG

Bericht door Sjoerd »

Ik ga binnenkort een forester 2005 na facelift bezichtigen. Er zit geen cruise control in. Dat zou ik welbgraag willen.

Nu heb ik geleerd dat een cruise control laten inbouwen in een auto met een kabel duur is, als het gaspedaal niet meer met een kabel is, dan is het een stuk beter betaalbaar.

Bij een garage die cruise control installeert gaven ze aan dat hun systeem aangeeft dat foresters vanaf 2005 kabelloom zijn.

Kan ik daar blind van uit gaan? En zo niet, is het controleren zo simpel als op het gaspedaal drukken en kijken of je onder de motorkap een kabel ziet bewegen of niet?

Bij voorbaat dank!
Gebruikersavatar
subfan
Berichten: 556
Lid geworden op: 18 jan 2021 22:28

Re: Forester SG

Bericht door subfan »

Hallo,

Zoals elders geschreven word mijn oude, dealeronderhouden bij Zuithof, met rekeningen, bij Oldeman in Groningen als klantenauto gebruikt.
Hij is mei 21 top in orde ingeruild op mijn XV.
Ik wilde na ruim 8 jaar wel eens wat anders en had toen het geld er voor over.

Bel ze eens, niet geschoten is altijd mis.

Ben
Ai'j 't wilt kuj alles zeg wie in Twente!
Sjoerd
Berichten: 24
Lid geworden op: 30 jul 2022 13:30

Re: Forester SG

Bericht door Sjoerd »

Hij is gevonden! Hier kan een slotje op. Ik zal me even voorstellen ;-)
Gebruikersavatar
Ouwe
Berichten: 67
Lid geworden op: 14 sep 2020 19:09

Re: Forester SG

Bericht door Ouwe »

*TIP* Neem geen Aero dakdragers.

Ze staan het mooist van alle types, maar zijn niet geschikt voor een tent
XV 2016 Premium

Mijn Subies
Gebruikersavatar
Raph
Berichten: 1447
Lid geworden op: 13 dec 2018 23:24

Re: Forester SG

Bericht door Raph »

Sjoerd schreef: 02 sep 2022 15:46 Hij is gevonden! Hier kan een slotje op. Ik zal me even voorstellen ;-)
Onderwerp gesloten!
Gesloten