Hallo,
Zoals te zien in het onderwerp gaat het om de banjobouten van het avcs-systeem en van de turbo.
Op buitenlandse fora wordt er veel gesproken over het verwijderen van het minuscule filter in de banjobout.
Dit filter zou snel verstopt raken met schade aan de turbo als gevolg en een slecht lopende motor in het geval van olietekort bij het avcs-systeem.
Subaru heeft het zelfs als een servicebericht uitgegeven dat deze filters verwijderd moeten worden.
Zijn er hier mensen die het zelf gedaan hebben of waarbij het gedaan is?
Banjobout filter avcs turbo
Re: Banjobout filter avcs turbo
Ik heb 200.000km rondgereden met de SG non turbo zonder de filtertjes in het avcs-systeem. Kilometerstand is nu 375.000.
Gewoon verwijderen en elke 10 a 12 duizend kilometer olie verversen.
Gr.Quikfit
Gewoon verwijderen en elke 10 a 12 duizend kilometer olie verversen.
Gr.Quikfit
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
viewtopic.php?t=6157
-
- Berichten: 83
- Lid geworden op: 10 jan 2022 13:05
Re: Banjobout filter avcs turbo
Na de vakantie maar eens kijken of ze er bij mij nog in zitten.
Olie ververs ik sowieso frequent.
Mn vorige auto had een interval van 30k, maar daar ging ook gewoon bij 12 a 13k nieuwe olie in.
Olie ververs ik sowieso frequent.
Mn vorige auto had een interval van 30k, maar daar ging ook gewoon bij 12 a 13k nieuwe olie in.
Re: Banjobout filter avcs turbo
Wat er ook gebeurt ,maar dat merk je wat minder goed is dat de avcs niet meer synchroon loopt ,of dat je de melding krijgt avcs to over advanced als dit gebeurd stopt de ecu met aansturen van de avcs
Wij halen alle filters er uit om dit soort problemen te verkomen
Wij halen alle filters er uit om dit soort problemen te verkomen
Gr
Pascal
Koppeling stuk wij vervangen ze
Grote beurt ook geen probleem
Pascal
Koppeling stuk wij vervangen ze
Grote beurt ook geen probleem