Gezocht verhoogde kogel Forester 2006
Gezocht verhoogde kogel Forester 2006
Hallo,
Ik ben op zoek naar een hogere kogel voor een Forester uit 2006 de kogel die nu gemonteerd is is te laag. De kogel is met 2 bouten gemonteerd aan het frame.
Ik ben op zoek naar een hogere kogel voor een Forester uit 2006 de kogel die nu gemonteerd is is te laag. De kogel is met 2 bouten gemonteerd aan het frame.
- erichendri
- Berichten: 5595
- Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02
Re: Gezocht verhoogde kogel Forester 2006
Dat is een lastige vraag.
Ik heb voor mijn legacy een lagere kogel gevonden bij een autosloop.
Hij had daar een bak van vol liggen in een hoekje.
Daarbij ook nog tig complete trekhaken waar vast een passende kogel in zit.
Vrees alleen dat je hem compleet meot kopen.
De sloop waar ik was is kempenaar in Driebergen.
Eric
Ik heb voor mijn legacy een lagere kogel gevonden bij een autosloop.
Hij had daar een bak van vol liggen in een hoekje.
Daarbij ook nog tig complete trekhaken waar vast een passende kogel in zit.
Vrees alleen dat je hem compleet meot kopen.
De sloop waar ik was is kempenaar in Driebergen.
Eric
Re: Gezocht verhoogde kogel Forester 2006
Is je kogel te laag? Of je kontje ingezakt? (dan beter veren vervangen ... en evt. schokbrekers meteen mee)
Let op dat je hogere kogel niet voor de kentekenplaat komt, en dat je niet op je stootrubbers gaat rijden (te korte veerweg).
Je zou op een (niet te professionele) sloperij eens kunnen kijken wat je daar kunt vinden aan de auto's, met je originele erbij ter vergelijking.
Let op dat je hogere kogel niet voor de kentekenplaat komt, en dat je niet op je stootrubbers gaat rijden (te korte veerweg).
Je zou op een (niet te professionele) sloperij eens kunnen kijken wat je daar kunt vinden aan de auto's, met je originele erbij ter vergelijking.
Re: Gezocht verhoogde kogel Forester 2006
@hummie
Nee de veren zijn niet doorgezakt de kogel is te laag.
Nee de veren zijn niet doorgezakt de kogel is te laag.
- boswachterfan
- Berichten: 2333
- Lid geworden op: 19 nov 2014 10:30
Re: Gezocht verhoogde kogel Forester 2006
Dat had mijn vorige ook, idd. Knap lastig. Heb eens een keer mijn neuswieltje gesloopt op een drempel. Als ik op "flenskogel trekhaak" zoek, krijg ik een heleboel hits.
Boswachter SG 2.5 XT Blasmusik
Re: Gezocht verhoogde kogel Forester 2006
Die van mij is ook te laag....
Heb van de week iedere drempel in Oirschot geraakt met de valbeugel van de nieuwe aanhanger, zowel geladen als onbeladen, en stapvoets of 5-10km/u
De oude aanhanger viel het bijna niet op, maar ik moet op de nieuwe aanhanger gewoon op de dissel gaan staan om hem erop te kunnen klikken, met als resultaat dat de hele kar met zijn neus naar onderen duikt en er praktisch negatieve kogeldruk ontstaat met lege aanhanger.
Hopelijk na verloop van tijd zullen de assen nog wat verder inzakken.
(De dissel zit ook te laag aan de grond om de borgingspen van het neuswiel erin te laten schieten, met andere woorden het wieltje raakt de grond al voordat het de kans krijgt volledig uit te klappen)
Vering is niets mis mee, staat netjes op zijn pootjes.
Net gemeten, op redelijk vlakke grond zit de hart van de kogel op 35,5 cm van de grond, volgens de ANWB is de minimale hoogte 38 tm 45cm
Moet dus ergens kijken of ik nog 2,5 - 9,5cm kan vinden
Ben benieuwd welke hoogte jullie hebben?
Heb van de week iedere drempel in Oirschot geraakt met de valbeugel van de nieuwe aanhanger, zowel geladen als onbeladen, en stapvoets of 5-10km/u
De oude aanhanger viel het bijna niet op, maar ik moet op de nieuwe aanhanger gewoon op de dissel gaan staan om hem erop te kunnen klikken, met als resultaat dat de hele kar met zijn neus naar onderen duikt en er praktisch negatieve kogeldruk ontstaat met lege aanhanger.
Hopelijk na verloop van tijd zullen de assen nog wat verder inzakken.
(De dissel zit ook te laag aan de grond om de borgingspen van het neuswiel erin te laten schieten, met andere woorden het wieltje raakt de grond al voordat het de kans krijgt volledig uit te klappen)
Vering is niets mis mee, staat netjes op zijn pootjes.
Net gemeten, op redelijk vlakke grond zit de hart van de kogel op 35,5 cm van de grond, volgens de ANWB is de minimale hoogte 38 tm 45cm
Moet dus ergens kijken of ik nog 2,5 - 9,5cm kan vinden

Ben benieuwd welke hoogte jullie hebben?
Daily: 2006 Forester SG9 2.5 XT 4EAT
Hobbybak: 1996 Legacy BD9 2.5 4EAT
Hobbybak: 1996 Legacy BD9 2.5 4EAT
Re: Gezocht verhoogde kogel Forester 2006
Hallo,
Is er niets te doen bij de aanhanger met opvulplaten tussen het koppelinghuis en de dissel?
Als de koppeling tussen de disselbomen zit moet dat kunnen.
Ben
Is er niets te doen bij de aanhanger met opvulplaten tussen het koppelinghuis en de dissel?
Als de koppeling tussen de disselbomen zit moet dat kunnen.
Ben
Ai'j 't wilt kuj alles zeg wie in Twente!
Re: Gezocht verhoogde kogel Forester 2006
-verwijderd door Hummie zelf-
Laatst gewijzigd door hummie op 08 jun 2022 13:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Gezocht verhoogde kogel Forester 2006
Ik weet niet of het echt iets is dat wettelijk geregeld is of niet, lijken mij meer richtlijnen waaraan een fabrikant moet voldoen om geen klagende klanten te hebben.
Als je gaat rondkijken lijkt het voor de Forester SG alsof dit een structureel probleem is vanaf leverancier.
Ingezakte kont zou ook moeten ogen in de rijhoogte en ruimte tussen de banden en wielkasten.
Heb net even nagemeten, voor is 74cm en achter 71.5cm van wielkast rand tot aan grond over hart van velg, volgens de specificatie is voor 2mm hoger als achter, en mag er +12/-24mm afgeweken worden per kant. (Standaard XT 215/55/R17)
Betekend dus dat ik:
Voor (met de huidige waarde van 74cm, en extra 2mm) tot 750mm en 714mm ruimte heb.
En achter (met de huidige waarde van 71.5cm) tot 727 en 691mm mag gaan.
Zit dus (Binnen de marges) een overlap tussen de 714 en 727mm - en ik zit op 715 achter.
Maar goed, dus ook al zou hij 2.5cm omhoog komen dan zit ik met mijn trekhaak precies op de 38cm, dus weer onderaan de specificaties van de ANWB..
Boswachterfan, kan jij misschien ook eens meten, ben wel benieuwd, die van jou is jonger als die van mij, heb net 160.000km gepasseerd.
Daily: 2006 Forester SG9 2.5 XT 4EAT
Hobbybak: 1996 Legacy BD9 2.5 4EAT
Hobbybak: 1996 Legacy BD9 2.5 4EAT
- erichendri
- Berichten: 5595
- Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02
Re: Gezocht verhoogde kogel Forester 2006
Als je je auto van opzij bekijkt zie je zo of hij achter ingezakt is.
Ik weet dat de kogel bij de forester laag staat, kwam een beetje door het eerste type waar de kenteken in de bumper zit.
Hoogte van de kogel hoort aan wettelijke normen te voldoen.
Eric
Ik weet dat de kogel bij de forester laag staat, kwam een beetje door het eerste type waar de kenteken in de bumper zit.
Hoogte van de kogel hoort aan wettelijke normen te voldoen.
Eric
- boswachterfan
- Berichten: 2333
- Lid geworden op: 19 nov 2014 10:30
Re: Gezocht verhoogde kogel Forester 2006
De auto is niet thuis vandaag. Maar ik ga meten!
Ik heb al wel gemerkt (net als bij de vorige) dat de hoogte niet altijd constant is. Ook niet li/re. Vorig jaar, met de hut erachter, lag hij netjes recht en kwamen de dempers ook echt omhoog. Ze werken nog wel, kennelijk.
Ik heb al wel gemerkt (net als bij de vorige) dat de hoogte niet altijd constant is. Ook niet li/re. Vorig jaar, met de hut erachter, lag hij netjes recht en kwamen de dempers ook echt omhoog. Ze werken nog wel, kennelijk.
Boswachter SG 2.5 XT Blasmusik
- erichendri
- Berichten: 5595
- Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02
Re: Gezocht verhoogde kogel Forester 2006
Hoogte moet je op een vlakke asfaltweg meten.
Dan heb je ook gereden en zijn de eventuele nivodempers opgepompt.
Eric
Dan heb je ook gereden en zijn de eventuele nivodempers opgepompt.
Eric
Re: Gezocht verhoogde kogel Forester 2006
-verwijderd door Hummie zelf-
Laatst gewijzigd door hummie op 08 jun 2022 13:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Gezocht verhoogde kogel Forester 2006
Het punt dat ik wil maken is dat zwaardere veren voor mij niets gaan oplossen
(langere veren en schokbrekers misschien wel, maar dat wil ik niet, dan ben ik effectief mijn hele auto een "Lift" aan het geven)
Het is geen probleem met gewicht onder belasting, maar juist een probleem dat de auto lager ligt dan de aanhanger (leeg)
Mogelijk over tijd dat de aanhanger nog wat in gaat zakken met wat belasting erop.
Gezien de aanhanger momenteel de kont van de auto op wil tillen en juist niet de vering indrukt zie ik niet in wat sterkere veren voor mij gaan doen.
Als het nou een geval was dat de aanhanger de kont laat doorzakken zou het iets anders zijn.
Ben zeer benieuwd wat andere mensen meten, want ik vind het niet geloofwaardig dat mijn hele auto zowel voor als achter binnen 160.000km tegen de 4-5cm gezakt zou zijn. (En om het nou toe te wijden aan slijtage de rubbers van de schotel lijkt mij ook heel sterk)
Heb net nog een keer gemeten van hart van de velg tot wiel rand, ~425mm voor, ~405mm achter (Na een rit van 30km)
Specificatie is 437mm voor 435mm (+12/-24) achter.
Voor zit ik -17mm dus binnen specificatie.
Achter zit ik -30mm dus 6mm buiten specificatie.
Denk niet dat rondom de veren vervangen mij miraculeus 4-5cm gaat opleveren die ik mis.
(langere veren en schokbrekers misschien wel, maar dat wil ik niet, dan ben ik effectief mijn hele auto een "Lift" aan het geven)
Het is geen probleem met gewicht onder belasting, maar juist een probleem dat de auto lager ligt dan de aanhanger (leeg)
Mogelijk over tijd dat de aanhanger nog wat in gaat zakken met wat belasting erop.
Gezien de aanhanger momenteel de kont van de auto op wil tillen en juist niet de vering indrukt zie ik niet in wat sterkere veren voor mij gaan doen.
Als het nou een geval was dat de aanhanger de kont laat doorzakken zou het iets anders zijn.
Ben zeer benieuwd wat andere mensen meten, want ik vind het niet geloofwaardig dat mijn hele auto zowel voor als achter binnen 160.000km tegen de 4-5cm gezakt zou zijn. (En om het nou toe te wijden aan slijtage de rubbers van de schotel lijkt mij ook heel sterk)
Heb net nog een keer gemeten van hart van de velg tot wiel rand, ~425mm voor, ~405mm achter (Na een rit van 30km)
Specificatie is 437mm voor 435mm (+12/-24) achter.
Voor zit ik -17mm dus binnen specificatie.
Achter zit ik -30mm dus 6mm buiten specificatie.
Denk niet dat rondom de veren vervangen mij miraculeus 4-5cm gaat opleveren die ik mis.
Daily: 2006 Forester SG9 2.5 XT 4EAT
Hobbybak: 1996 Legacy BD9 2.5 4EAT
Hobbybak: 1996 Legacy BD9 2.5 4EAT
- erichendri
- Berichten: 5595
- Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02
Re: Gezocht verhoogde kogel Forester 2006
Rubbers van een schotel zakken echt niet in.
Eric
Eric
Re: Gezocht verhoogde kogel Forester 2006
-verwijderd door Hummie zelf-
Laatst gewijzigd door hummie op 08 jun 2022 13:39, 4 keer totaal gewijzigd.
Re: Gezocht verhoogde kogel Forester 2006
Bedankt voor de foto, dat helpt al een beetje!
Is dat 44cm tot het hart van de kogel, of de bovenkant van de kogel? (50mm dus 2,5cm eraf anders)
Wat is je banden maat, en wat voor vering zit eronder, anders is het appels met peren vergelijken.
(Meet eens een keer van de hart van de velg tot de wielkast rand, dan sluit je de banden maat uit)
Wat ik allemaal gemeten heb, zijn de waardes die subaru aangeeft dat je auto aan moet voldoen om binnen fabrieks toleranties te zijn, dus met andere woorden, of je vering nog goed is of alles doorhangt.
(Bron: http://jdmfsm.info/Auto/Japan/Subaru/Fo ... eneral.pdf)
Bij mij hangt achter dus 6mm te ver door volgens fabrieks specificatie.
Is dat 44cm tot het hart van de kogel, of de bovenkant van de kogel? (50mm dus 2,5cm eraf anders)
Wat is je banden maat, en wat voor vering zit eronder, anders is het appels met peren vergelijken.
(Meet eens een keer van de hart van de velg tot de wielkast rand, dan sluit je de banden maat uit)
Wat ik allemaal gemeten heb, zijn de waardes die subaru aangeeft dat je auto aan moet voldoen om binnen fabrieks toleranties te zijn, dus met andere woorden, of je vering nog goed is of alles doorhangt.
(Bron: http://jdmfsm.info/Auto/Japan/Subaru/Fo ... eneral.pdf)
Bij mij hangt achter dus 6mm te ver door volgens fabrieks specificatie.
Daily: 2006 Forester SG9 2.5 XT 4EAT
Hobbybak: 1996 Legacy BD9 2.5 4EAT
Hobbybak: 1996 Legacy BD9 2.5 4EAT
Re: Gezocht verhoogde kogel Forester 2006
-verwijderd door Hummie zelf-
Laatst gewijzigd door hummie op 08 jun 2022 13:39, 3 keer totaal gewijzigd.
Re: Gezocht verhoogde kogel Forester 2006
Hallo,
Dit verhaal zegt wat je kunt doen / laten doen.
https://www.aanhangcars.nl/trekhaakhoogte-aanhangwagen
Als de kogelkop op de correcte hoogte zit, de koppeling van de aanhanger hoger of lager laten zetten door de merk leverancier.
Ik kan mij iets herinneren van tijden geleden dat er verschillende hoogtes van de kogel verkrijgbaar zijn, maar kan het niet terug vinden.
Ben
Dit verhaal zegt wat je kunt doen / laten doen.
https://www.aanhangcars.nl/trekhaakhoogte-aanhangwagen
Als de kogelkop op de correcte hoogte zit, de koppeling van de aanhanger hoger of lager laten zetten door de merk leverancier.
Ik kan mij iets herinneren van tijden geleden dat er verschillende hoogtes van de kogel verkrijgbaar zijn, maar kan het niet terug vinden.
Ben
Ai'j 't wilt kuj alles zeg wie in Twente!
Re: Gezocht verhoogde kogel Forester 2006
Dat is dus nog niet duidelijk. Zo blijft het speculeren (en discussieren om niets #ongewenst).
Eerst maar eens duidelijk krijgen wat de hoogte is en of daar (en zo ja waar) een probleem in zit lijkt me, voor andere zaken onnodig verbouwd gaan worden (€€€) op basis van onnodige speculatieve adviezen.
Meteen is weten

Maten graag.
Trouwens, in jouw linkje hebben ze het ook over trekhaakhoogtes gemeten vanaf de grond

En dan nog is in dat geval van te lage kogel een wat hogere een simpelere en gepastere oplossing.
Laatst gewijzigd door hummie op 07 jun 2022 20:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Gezocht verhoogde kogel Forester 2006
Hallo Hummie,
Geen speculeren: Hoogte van het hart vd kogel in beladen en onbeladen toestand vh trekkende voertuig staan hier vermeld.
Duidelijk krijgen, is met de meetlat meten.
Klopt dit niet, dan hangt de auto door, staat te hoog of het is de verkeerde koppeling.
Maten staan er in:
Belast 350 tot 420 en leeg 380 tot 450
Ik heb ergens voor onze oude tandemasser van Hapert schetsplaten gezien die je op of onder de disselboom tussen de koppeling houder van de aanhanger kon plaatsen, voorgeboord en al.
De koppeling van onze Feroza zat hoger dan die van onze beide Foresters 2004 en Legacy 2007, zodoende.
Onze nieuwe Eduard past precies achter onze SJ en XV.
De Feroza was ook nog eens verhoogt.
Ben
Geen speculeren: Hoogte van het hart vd kogel in beladen en onbeladen toestand vh trekkende voertuig staan hier vermeld.
Duidelijk krijgen, is met de meetlat meten.
Klopt dit niet, dan hangt de auto door, staat te hoog of het is de verkeerde koppeling.
Maten staan er in:
Belast 350 tot 420 en leeg 380 tot 450
Ik heb ergens voor onze oude tandemasser van Hapert schetsplaten gezien die je op of onder de disselboom tussen de koppeling houder van de aanhanger kon plaatsen, voorgeboord en al.
De koppeling van onze Feroza zat hoger dan die van onze beide Foresters 2004 en Legacy 2007, zodoende.
Onze nieuwe Eduard past precies achter onze SJ en XV.
De Feroza was ook nog eens verhoogt.
Ben
Ai'j 't wilt kuj alles zeg wie in Twente!
Re: Gezocht verhoogde kogel Forester 2006
Waar dan Ben als ik vragen mag? Waar geeft klein rot de hoogte van de kop gemeten vanaf de grond?
Dus als ik iets mis wijs me er dan even op aub.
En anders, speculatief.
-verwijderd-
Laatst gewijzigd door hummie op 08 jun 2022 13:40, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: Gezocht verhoogde kogel Forester 2006
Ok, Prima,
Klopt, maar hart van de velg ten opzichte van wielrand is onafhankelijk van velg diameter, bandmaat of banden spanning, dus zeggen een hoop over de actuele staat van de vering.
hummie schreef: ↑07 jun 2022 18:45 Dus meet juist eens mét de banden (en bandenmaat vermelden bij de kop maat) want die bepalen juist mede de hoogte. Je vraagt er bij mij niet voor niets naar, toch? Dan niet zelf overslaan en appels vergelijken met niets.
Dus kruintje kogel tot de grond... practische reële werkhoogte (daar gaat het hier toch over??).
Heb ik ook gedaan, staan hier boven in dit topic

Maar hier nogmaals:
215/55/R17
740mm voor, 715mm achter.
Bovenkant trekhaak 405mm
p.s. jouw banden maat is net een tikkeltje groter als die van mij (Volgens de banden calculator 676mm ipv 668mm)
Die van jou:
225/60/R16
754mm voor, 740mm achter.
Bovenkant trekhaak 440mm
Daily: 2006 Forester SG9 2.5 XT 4EAT
Hobbybak: 1996 Legacy BD9 2.5 4EAT
Hobbybak: 1996 Legacy BD9 2.5 4EAT
Re: Gezocht verhoogde kogel Forester 2006
Jaaa, sorry joh. Excusses.
Ik had het gelezen, maar was het weer half vergeten.
Mijn aandacht was eigenlijk gericht op klein rot. Jij kwam er 'vlug' even tussendoor.

Klopt. Dat stuk snap ik. Maar geen aanhanger die daar rekening mee houdt.
Uiteindelijk gaat het nergens anders over dan hoogte vanaf de grond. Waarop nog wat andere aspecten van invloed (kunnen) zijn zoals je ook zelf aangaf.
Waarom de moeilijke weg als het ook makkelijk kan, denk ik dan altijd. Dus gewoon kop-grond.
-verwijderd-
Laatst gewijzigd door hummie op 08 jun 2022 13:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Gezocht verhoogde kogel Forester 2006
Hallo Hummie,
Ik heb niets gericht op Klein Rot geschreven,
omdat jij dat ook niet in jouw post direct boven mij hebt gedaan.
"als de kogel op de correcte hoogte zit etc." graag lezen met de gehele zin, dan staat er iets anders dan jij bedoelt.
Ben (is weg)
Ik heb niets gericht op Klein Rot geschreven,
omdat jij dat ook niet in jouw post direct boven mij hebt gedaan.
"als de kogel op de correcte hoogte zit etc." graag lezen met de gehele zin, dan staat er iets anders dan jij bedoelt.
Ben (is weg)
Ai'j 't wilt kuj alles zeg wie in Twente!
Re: Gezocht verhoogde kogel Forester 2006
Ik zal morgen ook eens even meten. Ik heb een ACS-trekhaak, typenummer 8902. Er is ook nr 8903 en die is 6cm hoger.
- boswachterfan
- Berichten: 2333
- Lid geworden op: 19 nov 2014 10:30
Re: Gezocht verhoogde kogel Forester 2006
Mrdjc schreef: ↑06 jun 2022 15:28Ik weet niet of het echt iets is dat wettelijk geregeld is of niet, lijken mij meer richtlijnen waaraan een fabrikant moet voldoen om geen klagende klanten te hebben.
Als je gaat rondkijken lijkt het voor de Forester SG alsof dit een structureel probleem is vanaf leverancier.
Ingezakte kont zou ook moeten ogen in de rijhoogte en ruimte tussen de banden en wielkasten.
Heb net even nagemeten, voor is 74cm en achter 71.5cm van wielkast rand tot aan grond over hart van velg, volgens de specificatie is voor 2mm hoger als achter, en mag er +12/-24mm afgeweken worden per kant. (Standaard XT 215/55/R17)
Betekend dus dat ik:
Voor (met de huidige waarde van 74cm, en extra 2mm) tot 750mm en 714mm ruimte heb.
En achter (met de huidige waarde van 71.5cm) tot 727 en 691mm mag gaan.
Zit dus (Binnen de marges) een overlap tussen de 714 en 727mm - en ik zit op 715 achter.
Maar goed, dus ook al zou hij 2.5cm omhoog komen dan zit ik met mijn trekhaak precies op de 38cm, dus weer onderaan de specificaties van de ANWB..
Boswachterfan, kan jij misschien ook eens meten, ben wel benieuwd, die van jou is jonger als die van mij, heb net 160.000km gepasseerd.
Komtie dan:
De bovenkant van de kogel hangt op 435 mm boven de grond. Het is een vaste trekhaak. Maar aangezien hij maar met twee bouten vast zit, haal ik hem buiten de vakantietijd eraf. De vorige (afneembare) heb ik jammer genoeg nooit gemeten, maar was zeker lager.
De hoogtes, gemeten vanaf hart wiel. LV: 430 LA: 420 RV: 435 RA: 425. Hij staat in een parkeervak in onze straat, dus mogelijk iets naar links geheld, nmaar de goot. En ik had net gereden, alleen.
Boswachter SG 2.5 XT Blasmusik
Re: Gezocht verhoogde kogel Forester 2006
Ik heb alles aan klein rot gericht, aangezien het zijn topic en vraag is. Waarschijnlijk dat je daarom langs mij heen praat en mijn doel niet snapt.
En van klein rot is de kogelhoogte nog steeds niet bekend. Dus is 'als' ontopic speculatief.
Naja. Kogelhoogte volgt nog wel, en anders is de tip al gegeven om bij een sloperij te gaan kijken.
Re: Gezocht verhoogde kogel Forester 2006
Interessant.boswachterfan schreef: ↑08 jun 2022 09:26 Komtie dan:
De bovenkant van de kogel hangt op 435 mm boven de grond. Het is een vaste trekhaak. Maar aangezien hij maar met twee bouten vast zit, haal ik hem buiten de vakantietijd eraf. De vorige (afneembare) heb ik jammer genoeg nooit gemeten, maar was zeker lager.
De hoogtes, gemeten vanaf hart wiel. LV: 430 LA: 420 RV: 435 RA: 425. Hij staat in een parkeervak in onze straat, dus mogelijk iets naar links geheld, nmaar de goot. En ik had net gereden, alleen.
Dus nu hebben we:
Mrdjc:
~425mm voor ~405mm achter
Bovenkant trekhaak 405mm
Boswachterfan:
~430mm voor ~420mm achter
Bovenkant trekhaak 435mm
Specificatie is 437mm voor 435mm achter (Beide +12mm/-24mm)
Maar goed, die 30mm trekhaak hoogte verschil bij mij zit hem dus niet in de vering achter die 15mm lager is als die van jou.
Ik ga eens kijken of ik een merk of iets kan vinden op die van mij of in de boekjes..
Ben benieuwd of Klein Rot ook gaat meten

Daily: 2006 Forester SG9 2.5 XT 4EAT
Hobbybak: 1996 Legacy BD9 2.5 4EAT
Hobbybak: 1996 Legacy BD9 2.5 4EAT
Re: Gezocht verhoogde kogel Forester 2006
[verwijderd, zoek het zelf maar uit]
Laatst gewijzigd door hummie op 10 jun 2022 17:52, 1 keer totaal gewijzigd.