Ik vermoed dat het verbranden van de olie juist ervoor zorgt dat de olielaag tijdens die hittepiek bloot gesteld word aan de extreme temperatuur tijdens ontbranding ipv de klep zelf. (Het duurt ten slotte maar enkele milliseconden)
Beetje als Au Bain-Marie koken... iets dat een max temperatuur heeft en anders verdampt/verbrand kan geen hogere temperatuur doorgeven/geleiden.
In tegenstelling tot metaal op metaal...
Maar dat is natuurlijk een vermoeden...
Je hoeft ook niet om he, ieder zijn eigen ding natuurlijk!
Heerlijk rijdende auto, maar toch koprevisie?
Re: Heerlijk rijdende auto, maar toch koprevisie?
Daily: 2006 Forester SG9 2.5 XT 4EAT
Hobbybak: 1996 Legacy BD9 2.5 4EAT
Hobbybak: 1996 Legacy BD9 2.5 4EAT
Re: Heerlijk rijdende auto, maar toch koprevisie?
Hallo Robert,
Wat voor mij de doorslag gaf is het verhaal van mijn zoon en als tweede dat in 1 motor met en zonder smeersysteem gewerkt is.
Ben
Wat voor mij de doorslag gaf is het verhaal van mijn zoon en als tweede dat in 1 motor met en zonder smeersysteem gewerkt is.
Ben
Ai'j 't wilt kuj alles zeg wie in Twente!
Re: Heerlijk rijdende auto, maar toch koprevisie?
praktijk is idd altijd nog de beste wat je kunt hebben.
Wat ik jammer vind is dat fabrikanten van motoren hier bij de bouw niet al gewoon rekening mee houden,, dat lpg altijd goed is voor tonnen op motoren.
In mijn opzicht een van de schoonste brandstoffen.
Groet Robert
- erichendri
- Berichten: 5622
- Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02
Re: Heerlijk rijdende auto, maar toch koprevisie?
Een veel lager verdienmodel voor regeringen.
Lees : minder belasting.
Eric
Lees : minder belasting.
Eric
Re: Heerlijk rijdende auto, maar toch koprevisie?
Mn vader vroeg zich in de jaren 80 al af toen hij op lpg reed waarom meer WB betalen voor een minder schadelijke brandstof ... geld geld geld .. de regering geeft op dit punt geen moer er om dan alleen geld .. dat moet duidelijk zijn
Groet Robert