Vraag: Scheiding relais t.b.v. caravan aansluiten

Voor alle electrische zaken
Gebruikersavatar
erichendri
Berichten: 5614
Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02

Re: Vraag: Scheiding relais t.b.v. caravan aansluiten

Bericht door erichendri »

Vaak is af fabriek te dun, weet je niet wat er onderweg afgetakt wordt en nu heb je vanaf de accu draden met de juiste dikte.
Sowieso moet je bij een 13 polige stekker 2x massa aansluiten en 3 is beter.

Eric
Gebruikersavatar
hummie
Berichten: 898
Lid geworden op: 15 mei 2017 15:36

Re: Vraag: Scheiding relais t.b.v. caravan aansluiten

Bericht door hummie »

erichendri schreef: 07 mei 2022 21:22 en 3 is beter.
Absoluut! Leg er dan dertig. Nog 10 keer beter :lol: :lol: :lol:
erichendri schreef: 07 mei 2022 21:22 Vaak is af fabriek te dun, weet je niet wat er onderweg afgetakt wordt en nu heb je vanaf de accu draden met de juiste dikte.
Sowieso moet je bij een 13 polige stekker 2x massa aansluiten
I know :whistle: Dan nog.....
hummie schreef: 07 mei 2022 17:57Drie massakabels? Elke blanke schroef of bout is massa. Kabelschoen eronder en klaar. De hele auto is massa. Overal liggen al massakabels. Vraag ik, waarom nóg drie kabels gaan leggen?
En als massakabel echt zo'n voorkeur heeft, waarom dan niet gewoon één kabel voor de drie circuits?
Geen kabel kan op tegen de auto zelf (=massa).

Klein detail argument.
Standaard caravan contactdoos zoals deze al eeuwen toegepast wordt:
+ van verlichting, remlicht, knipperlicht, mistlamp, continue plus...
...en slechts één massa (ook niet dik maar dik genoeg) voor dat alles. Geen 5. ;)

Ach, ik weet zelf wel dat ik een goed punt/advies had, en volgens mij weet jij/weten jullie dat ook wel gewoon ;) Iemand met verstand van zaken weet dat in elk geval wel en zal dit niet snel tegenspreken om niet onprofessioneel over te komen. Tis ook niet makkelijk om het alsnog toe te moeten geven, snap ik wel :whistle:
Wie er wel wat mee doet ... Succes :okeee:
En laat me niet verder uitlokken tot wéér een nutteloze onnodige discussie omdat sommigen weer zo nodig willen discussiëren over niets.

Wacht gewoon verder op de reactie met antwoorden van boswachterfan. :okeee: Nog steeds echt naar geïnteresseerd :okeee:
Gesloten