Bezinedop Outback 2009 los

Voor de overige technische zaken
Plaats reactie
Gebruikersavatar
GerarddeJager
Berichten: 48
Lid geworden op: 07 okt 2015 14:33

Bezinedop Outback 2009 los

Bericht door GerarddeJager »

Goedemorgen,

Mijn Outback uit 2009 (oud model) heeft een benzinedop die met een kunsstog draadje vast hoor te zittenm. Heel handig.
Dit draadje is afgebroken. Heeft iemand ervaring opgedaan met dit probleem? Ik zie niet waar de dop hoort vast te zitten aan de auto. Waarschijnlijk afgebroken bij het ringetje.

Vriendelijke groet,

Gerard de Jager
Een Subaru Outback 2,5i met bij aanschaf 60.000 km van september 2009. Deze vervangt de Skoda Octavia combi 1.8 TSI en 4x4.
Ik was een tevreden Škodarijder. Ik heb er met veel plezier mee gereden totdat de Skoda bij 76800 km kapot ging.
Gebruikersavatar
SP-Boxer
Berichten: 5494
Lid geworden op: 10 nov 2008 22:52

Re: Bezinedop Outback 2009 los

Bericht door SP-Boxer »

Deze zit normaal vast aan het tankklepje.
Aan de scharnierzijde zitten 2 gaatjes, de tankdop zit af-fabriek op de bovenste. (heel stom, want dan hangt de dop tegen de carrosserie)

De mijne heb ik ook ooit gesloopt toen ik het koordje wilde verplaatsen naar het onderste gaatje. Dan komt de dop in de wielkast te hangen namelijk.
Inmiddels heb ik via SCN van iemand een 3D geprint koord ontvangen. Bij Subaru kun je alleen de gehele dop met koord bestellen. Die is met zo'n 20 euro ook niet overdreven duur trouwens.
"I feel Legacy"
DucATIRadeon
Berichten: 900
Lid geworden op: 18 jan 2015 13:53

Re: Bezinedop Outback 2009 los

Bericht door DucATIRadeon »

SP-Boxer schreef: 25 mar 2022 13:15 Bij Subaru kun je alleen de gehele dop met koord bestellen. Die is met zo'n 20 euro ook niet overdreven duur trouwens.
de gebroken tankdop van de s40 van mn ouders vervangen voor een met koordje: €35 bij de goedkoopste webwinkel. vast gemaakt aan de klep met een zwarte tie-wrapje.
opzich valt dat nog mee, durfde niet eens een originele dop te bestellen, Volvo kennende...

PS: de s40 is ingeruild op een Lexus CT200h, op alle fronten een verbetering, behalve de kofferbak ruimte. de CT200 kan net een opgevouwen kinderwagen in, de s40 kon je nog 2 kleine koffers erbij doen.
Gebruikersavatar
GerarddeJager
Berichten: 48
Lid geworden op: 07 okt 2015 14:33

Re: Bezinedop Outback 2009 los

Bericht door GerarddeJager »

Dan voor de reacties. Heel inzichtgevend. Ik ga eerst knutselen met deze informatie.
Een Subaru Outback 2,5i met bij aanschaf 60.000 km van september 2009. Deze vervangt de Skoda Octavia combi 1.8 TSI en 4x4.
Ik was een tevreden Škodarijder. Ik heb er met veel plezier mee gereden totdat de Skoda bij 76800 km kapot ging.
Gebruikersavatar
GerarddeJager
Berichten: 48
Lid geworden op: 07 okt 2015 14:33

Re: Bezinedop Outback 2009 los

Bericht door GerarddeJager »

Afgebroken draad door het gaatje in het klepje. Kroonsteentje eraan bevestigd. Opgelost.
Een Subaru Outback 2,5i met bij aanschaf 60.000 km van september 2009. Deze vervangt de Skoda Octavia combi 1.8 TSI en 4x4.
Ik was een tevreden Škodarijder. Ik heb er met veel plezier mee gereden totdat de Skoda bij 76800 km kapot ging.
Plaats reactie