Opbergvakje op het dashboard bij SF

Subarunieuws, interessante links (foto/video) etc.
Plaats reactie
Roosmarijn
Berichten: 22
Lid geworden op: 15 feb 2022 10:51

Opbergvakje op het dashboard bij SF

Bericht door Roosmarijn »

Op het dashboard van onze Foz zit een opbergvakje. Het deksel gaat goed open maar 'm dichtdoen is best wel een precisiewerkje. Is dat normaal of zou er binnenin (dus onder het bakje) een scharnier niet helemaal lekker meer zijn? Overigens gebruik ik het vakje eigenlijk alleen om m'n telefoon tussen te klemmen voor de navigatie maar het zou fijn zijn als hij in één keer goed dicht gaat.
Gebruikersavatar
Mrdjc
Berichten: 911
Lid geworden op: 12 jan 2015 19:57

Re: Opbergvakje op het dashboard bij SF

Bericht door Mrdjc »

Klinkt misschien als een rare vraag.. Maar gaat hij zonder telefoon wel goed dicht?

Altijd zo geweest, of pas sinds je je telefoon er tussen klemt?
Daily: 2006 Forester SG9 2.5 XT 4EAT
Hobbybak: 1996 Legacy BD9 2.5 4EAT
Roosmarijn
Berichten: 22
Lid geworden op: 15 feb 2022 10:51

Re: Opbergvakje op het dashboard bij SF

Bericht door Roosmarijn »

Mrdjc schreef: 08 mar 2022 16:28

Altijd zo geweest, of pas sinds je je telefoon er tussen klemt?
Nee, altijd zo geweest (in de 2 jaar dat hij bij ons is). Net of de scharnieren niet recht scharnieren, als je snapt wat ik n doel. Misschien dat ik 'm toch maar eens openschroef. Overigens is het niet echt klemmen wat ik met m'n telefoon doe. Telefoon zit in het richeltje van het bakje zelf en leunt tegen het slotje en wordt aan de voorkant tegen gehouden door het randje van het deksel. Alsof het er voor gemaakt is.
Gebruikersavatar
Wout-P11
Berichten: 185
Lid geworden op: 07 mar 2014 00:16

Re: Opbergvakje op het dashboard bij SF

Bericht door Wout-P11 »

Dit deksel staat erom bekend dat het vrij gammel is in z'n scharnieren en het mechanisme wat hem open houdt. Bij mijn Forester SF was het ook ook helemaal gaar. Bij de SG is het al een stuk steviger. Het ligt er ook aan hoe de vorige eigenaar er mee omgesprongen is, denk ik.
Daily: '03 Forester XT, TD04, 3' exhaust, EMS,
Daily 2: '84 Sunny E16S, Weber, DBilas camshaft.
Daily 3: '88 Sunny Florida E16S
Tracktool: '97 Primera SR20VE '20V'
Plaats reactie