Remblokken Forester SG

Zet hier je onderdelen te koop
Plaats reactie
Gebruikersavatar
boswachterfan
Berichten: 2409
Lid geworden op: 19 nov 2014 10:30

Remblokken Forester SG

Bericht door boswachterfan »

Voor de SG boswachter heb ik nog een set remblokken liggen voor de vooras. Er zit nog 8-9 mm voering op. Aangezien ik nu 4 zuiger remklauwen heb, passen deze niet. Ze passen op de klauwen met twee zuigers.

Ik heb ze destijds van de vorige gehaald omdat ik nieuwe schijven erop gezet had en ik ook nieuwe blokken wilde. Achteraf was dat een beetje te perfectionistisch. Deze hadden het ook prima gedaan. Japans fabrikaat.

Ik hoef er nix voor te hebben. Wel zie ik graag de verzendkosten vergoed als ik ze moet opsturen. Doet maar een peebeetje als je belangstelling hebt.

Afbeelding
Boswachter SG 2.5 XT Blasmusik
*thomas*
Berichten: 1715
Lid geworden op: 11 nov 2015 12:44

Re: Remblokken Forester SG

Bericht door *thomas* »

Heeft niets met deze blokken te maken, maar welke klauwen heb jij op je sg? wrx? sti?
Gebruikersavatar
boswachterfan
Berichten: 2409
Lid geworden op: 19 nov 2014 10:30

Re: Remblokken Forester SG

Bericht door boswachterfan »

Jahaaa..... :shifty: Ik denk WRX. De vorige eigenaar heeft de remmerij opgewaardeerd en zei dat de klauwen van een Impreza van hetzelfde bouwjaar kwamen, 2007 dus. Hij heeft de slijtdelen van FineLine gekocht. Maar als ik bij b.v. winparts kijk, dan lijken hun blokken voor de 2.5 WRX de passende. De STI heeft Brembo's, toch?
Boswachter SG 2.5 XT Blasmusik
*thomas*
Berichten: 1715
Lid geworden op: 11 nov 2015 12:44

Re: Remblokken Forester SG

Bericht door *thomas* »

Sti heeft brembo's en grotere schijven. WRX heeft dezelfde schijven (290mm) als de Forester XT. Mooi dat de remmen op de jouwe zijn aangepakt :).
Gebruikersavatar
boswachterfan
Berichten: 2409
Lid geworden op: 19 nov 2014 10:30

Re: Remblokken Forester SG

Bericht door boswachterfan »

Ja, dat heeft hij grondig gedaan. Klauwen, speciale schijven, Hawk Performance blokken, staal omvlochten remleidingen, het hele pakketje ging boven de 4 cijfers uit. Klauwen laten spuiten, stickers in Engeland besteld, DOT 5.1 vloeistof erin.... Deze man wilde het helemaal perfect.
Jammer genoeg heeft het bedrijf dat de boel monteerde geslampamperd. Gezien de specificaties vond ik de remkracht eigenlijk niet overweldigend. Als je doortrapte, remde hij goed, maar ik had het gevoel dat ik op een blok hout zat te stampen. Ook voelde ik dat de blokken niet snel vrijkwamen van de schijf na loslaten van het pedaal.
Daar bleek een reden voor te zijn.... Meerdere zuigers die niet goed bewogen, een scheef gesleten remblok, zucht. :( Compleet liefdeloos gemonteerd. Nu alles netjes schoongemaakt en in de remmenpasta gezet, nieuwe blokken erin (oeps, 180 euri), maar goed, adel verplicht een beetje bij zo'n wagen, hier zet ik geen YingPing blokken in die piepen, krassen en na 20k tot op het staal versleten zijn. Dat wist ik toen ik aan deze wagen begon.
De blokken moeten nog inlopen, maar ik merkte nu al wel dat ze zich zo lekker tegen de schijf aanzuigen als je even door remt. 8-) Een prettig idee dat dit systeem over grote reserve beschikt. Kunnen we met 140 met de sleurhut erachter de berg af :mrgreen:
Boswachter SG 2.5 XT Blasmusik
Gebruikersavatar
Mrdjc
Berichten: 911
Lid geworden op: 12 jan 2015 19:57

Re: Remblokken Forester SG

Bericht door Mrdjc »

Ik had op mijn BD9 legacy ook de hele remmerij geupdate, zelfde als bij jou zo te zien, maar ook met de 2 pots achter.

Had op aanraden van Fineline ook de Hawk blokken (Ik wou Ferodo DS2500, maar werd afgeraden door hun toendertijd, en ze waren ook niet leverbaar op dat moment)
Er werd gezegd dat "Iedereen" in de impreza wereld die gebruikt en geweldige blokken zijn.
Naderhand heel veel spijt van gehad, en ze waren niet het goedkoopste.

Inderdaad alsof je een blok hout over een gladde tegelvloer schuift... Absoluut waardeloos.
Op een gegeven moment waren de blokken blijven hangen op de snelweg, er leuk lopen schudderen en je schijven opstoken, om maar ergens veilig te kunnen komen, want je kan toch niks tot de boel weer afkoelt.

Bleek dat het de groef was die meehelpt de blok te positioneren, deze had zo weinig speling erin zetten en was van pisbakkenstaal gemaakt, dus was gewoon uitgezet tot het punt dat je hem "aan" kan duwen, en zodra hij warm was en uitzette hij ook niet meer vanzelf vrij kwam!

De schijven hadden het wel overleeft, desondanks het zware misbruik door de hangende blokken (Brembo "Plain" Gecoat)

Heb nu gewoon (gebruikte) basis ferodo's geloof ik erin zitten (De goedkope huis-tuin-keuken variant) die van een van mijn slopers afkwam
Echt mooi spul, voelt zo veel beter dan de Hawk's. En de remmerij voelt echt stukken beter dan de remmerij op mijn Forester (Die is nog origineel).

Nog niet toegekomen aan de brembo's monteren... als ze uberhaupt passen onder deze velgen, dat moet ik nog zien :-D
Daar gaat Brembo HP Sport onder samen met DBA T2 schijven (Zodat je de 170mm handrem kan blijven gebruiken)


Wat voor blokken heb je nu gemonteerd?
P.s. neem eens een foto van je klauwen, dan kunnen we ze identificeeren ;-)
Daily: 2006 Forester SG9 2.5 XT 4EAT
Hobbybak: 1996 Legacy BD9 2.5 4EAT
Gebruikersavatar
boswachterfan
Berichten: 2409
Lid geworden op: 19 nov 2014 10:30

Re: Remblokken Forester SG

Bericht door boswachterfan »

Nou, da's wel een verhaal. :shock: Bij mij was het niet te wijten aan het materiaal, gelukkig. Puur slecht montage-/onderhoudswerk.

De voorschijven zijn 290 mm, dus dan zijn het zeker de WRX spullen. Heb idd ook de 2 zuiger klauwen achter.

En er zitten weer Hawk's onder. Tja :) Volgens mij ga ik hier 100k km mee rijden, met mijn rijstijl. :mrgreen: Het zijn DBA schijven.

Het is lastig om remkracht te beoordelen. Ooit, in een beroep in een vorig leven, in surveillance auto's, hadden we ook eens een remkwestie. Nieuw type auto en velen (ook ik) hadden het gevoel dat het nieuwe type niet zo goed remde als het oude. Toen zijn er een paar op pad gegaan met een remvertragingsmeter in de auto's. Het resultaat: De nieuwe haalde een veel hogere remvertraging dan de oude. Hoe je gevoel je kan belazeren.
Ik ga ze in de gaten houden. Bij de motorfiets maak ik de klauwen en zuigers ieder jaar schoon na de winter. Ga ik bij de auto ook maar doen. Bij het wisselen van de winterwielen.
Boswachter SG 2.5 XT Blasmusik
Gebruikersavatar
Raph
Berichten: 1447
Lid geworden op: 13 dec 2018 23:24

Re: Remblokken Forester SG

Bericht door Raph »

Mrdjc schreef: 07 mar 2022 13:22P.s. neem eens een foto van je klauwen, dan kunnen we ze identificeeren ;-)
Het valt niet mee om zonder hulp met een smartphone allebei je handen op één foto te zetten. :think:
Gebruikersavatar
boswachterfan
Berichten: 2409
Lid geworden op: 19 nov 2014 10:30

Re: Remblokken Forester SG

Bericht door boswachterfan »

Wahaaaa..... :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl:
Boswachter SG 2.5 XT Blasmusik
Gebruikersavatar
Mrdjc
Berichten: 911
Lid geworden op: 12 jan 2015 19:57

Re: Remblokken Forester SG

Bericht door Mrdjc »

Zie het probleem niet zo?
klauwen.jpg


:D
Daily: 2006 Forester SG9 2.5 XT 4EAT
Hobbybak: 1996 Legacy BD9 2.5 4EAT
Gebruikersavatar
Raph
Berichten: 1447
Lid geworden op: 13 dec 2018 23:24

Re: Remblokken Forester SG

Bericht door Raph »

Mrdjc schreef: 08 mar 2022 16:26 Zie het probleem niet zo?

:D
Ik weet zeker dat dat komt omdat jij een ThinkPad hebt, denk ik.

Want mensen met een ThinkPad zien inderdaad geen problemen. Die zien alleen oplossingen.

Maar in dit geval is je foto helaas niet goed genoeg om je klauwen optimaal te kunnen beoordelen. :ugeek:
Plaats reactie