Zoektocht Outback

Vragen over het kopen van een auto of je hebt een interessante auto te koop gezien en je wilt een ander daarop antenderen
Gebruikersavatar
Raph
Berichten: 1447
Lid geworden op: 13 dec 2018 23:24

Re: Zoektocht Outback

Bericht door Raph »

Ziet er netjes uit.
Het is een origineel Nederlandse en dealeronderhouden auto met een mooi lage kilometerstand. En bovendien in een - vind ik - mooie kleur.

Op Marktplaats.nl staat trouwens een zilveren exemplaar te koop van een jaar ouder - maar ook van de 5e generatie - en met een nog lagere kilometerstand. Ook is-ie 3200 euro goedkoper dan het exemplaar dat je nu op het oog hebt. Puntje: het is een importauto...
DucATIRadeon
Berichten: 900
Lid geworden op: 18 jan 2015 13:53

Re: Zoektocht Outback

Bericht door DucATIRadeon »

kijk toch eens: mijn auto in luxe uitvoering :)
dezelfde kleur en model!
Nivram
Berichten: 44
Lid geworden op: 16 feb 2022 21:00

Re: Zoektocht Outback

Bericht door Nivram »

Wij waren van de kleur nog niet echt onder de indruk…. Nu hebben we hem alleen nog maar binnen gezien. Voorkeur was grijs of donkerblauw/zwart.
Maar we gaan het zien morgen, mochten jullie nog op of aanmerkingen hebben waar ik morgen op kan letten, hoor ik het graag.
Nog even vraagje van mij: kun je muziek streamen via de iPhone of moet er een kabeltje aan…
Hij heeft geen Bose audio, is dit een erg groot nadeel?
(Mijn vriendin schrok zich de pl..ris toen de verkoper zei dat je er op de snelweg wel 1:11 kunt halen als je rustig rijdt haha)
Gebruikersavatar
SP-Boxer
Berichten: 5494
Lid geworden op: 10 nov 2008 22:52

Re: Zoektocht Outback

Bericht door SP-Boxer »

Dit is nu juist de eerste generatie Outback waarmee makkelijk 1 op 11 gehaald kan worden. Zelfs met gecombineerd verkeer, dus die verkoper wil er nog niet heel graag vanaf geloof ik :mrgreen:
"I feel Legacy"
DucATIRadeon
Berichten: 900
Lid geworden op: 18 jan 2015 13:53

Re: Zoektocht Outback

Bericht door DucATIRadeon »

ik gebruik kabeltje voor 2 dingen:
- opladen (logisch)
- komt meer geluid uit OMDAT iPhone bijna iedere BT toestel ziet als koptelefoon en daarmee het geluid output beperkt.

streamen kan makkelijk met zowel BT als kabel, ook stuurwiel bediening werkt (heel) goed.
de spraak aansturing vind ik ook wel een goed werkend systeem.

7,8 tot 8,3L / 100km is bij mij meer regelmaat dan uitzondering. snelweg 120kmph cruise is rond de 8~8,5/100km; 80kmph is tussen de 6 en 7,5/100km (3bar banden spanning, cross climates 225/65-17, 4 normale formaat personen met bagage, geen aanhanger).
Nivram
Berichten: 44
Lid geworden op: 16 feb 2022 21:00

Re: Zoektocht Outback

Bericht door Nivram »

Vandaag de proefrit gehad en deze viel zeker niet tegen. Een nette auto, ik kon er met mijn lengte prima in zitten (zitting ietwat kort).
Even alles laten bezinken en op een rijtje zetten.

De auto die verder nog op mijn lijstje staat is een RAV4 Hybrid uit 2017 (ook AWD), hier wil ik ook nog inzitten en even een stukje rijden.Zijn er toevallig leden hier die deze ook hebben overwogen of misschien wel hebben gereden...

Dank voor het meedenken en de Outback staat zeer hoog op de wenslijst!!
Nivram
Berichten: 44
Lid geworden op: 16 feb 2022 21:00

Re: Zoektocht Outback

Bericht door Nivram »

@DucATIRadeon hoeveel km rij jij/u ongeveer op een set banden. En klopt het dat je ze altijd per 4 moet vervangen..? Thnx!
Gebruikersavatar
subfan
Berichten: 556
Lid geworden op: 18 jan 2021 22:28

Re: Zoektocht Outback

Bericht door subfan »

Hallo,

Ik kruip even voor.... zodat hij het hopelijk kan bevestigen.
Hoe lang je doet met een set is afhankelijk van de set zelf en hoe je er mee om gaat, scheuren of netjes.
Vredestein all season ruim 60.000 km bij stevige rijstijl zonder scheurwerk op Forester SG 125 pk.
Vervanging per 4 omdat ze niet al te veel mogen afwijken zoals idem bij alle continu 4 x 4

Ben
Ai'j 't wilt kuj alles zeg wie in Twente!
Nivram
Berichten: 44
Lid geworden op: 16 feb 2022 21:00

Re: Zoektocht Outback

Bericht door Nivram »

Voorkruipen mag hoor, zeker met zo’n reactie!
Gebruikersavatar
subfan
Berichten: 556
Lid geworden op: 18 jan 2021 22:28

Re: Zoektocht Outback

Bericht door subfan »

Denk er wel aan dat niet alle Toy 4 x 4 zijn...
Suzuki heeft ook een SX4 zonder 4x4....

Ben
Ai'j 't wilt kuj alles zeg wie in Twente!
Nivram
Berichten: 44
Lid geworden op: 16 feb 2022 21:00

Re: Zoektocht Outback

Bericht door Nivram »

Ik ga nog even kijken naar de Rav4 hybrid AWD deze mag 1650 kilo trekken. De 2wd maar 800
DucATIRadeon
Berichten: 900
Lid geworden op: 18 jan 2015 13:53

Re: Zoektocht Outback

Bericht door DucATIRadeon »

banden in principe alle 4, ze worden ook met de beurten omgewisseld.
ik rijd nu voornamelijk asphalt 120kmph "conventioneel" cruisecontrol (4baans) en 120kmph SET waarde adaptief (2baans) en op 2 balken afstand, meestal kan/mag je niet inhalen op die stukken dan maar als brave NLer achter de kudde aan.
in de afgelopen winter (ergens in maart?) hebben ze uitstekend dienst gedaan met zowat iedereen in de wijk die wel naar werk wou gaan ondanks de code rood oid... en verderop in assen een grote, zwaar beladen, bestelbus los getrokken en naar bestemming gesleept. over de banden ben ik dus zeer te spreken!

zit nu op gemiddeld 70.000km met de cross-climates. wel doe ik aan sportief de bochten nemen, beetje net als op de motor, zolang er niemand bij mij zit die kunnen klagen dat hun vloeistoffen naar een kant zijn geslingerd... :)
de vering is opmerkelijk stugger en/of de stabistangen stijver tov Legacy IV en Forester SH 2011: de auto helt minimaal over met strak sturen!
Nivram
Berichten: 44
Lid geworden op: 16 feb 2022 21:00

Re: Zoektocht Outback

Bericht door Nivram »

De dealer had ook nog een andere staan. Nu valt deze helemaal buiten budget, maar ik vraag me af wat de verschillen zijn met degene waar ik in gereden heb.

Verschillen die ik weet/zie:
- de ene 2016, deze 2017
- achterkomend verkeer melding
- Dode hoek detectie
- Harman Kardon

Weten jullie of dit de enige veranderingen zijn, qua uiterlijk kon ik niks vinden. (Behalve kleur :-)

https://link.marktplaats.nl/m1806403688 ... nt=app_ios
Gebruikersavatar
SP-Boxer
Berichten: 5494
Lid geworden op: 10 nov 2008 22:52

Re: Zoektocht Outback

Bericht door SP-Boxer »

Dit lijkt mij een koopje in de huidige markt. Complete onderhoudshistorie en origineel NL auto.
https://www.marktplaats.nl/v/auto-s/sub ... nderhouden

Je zult dan wel over de km-stand heen moeten stappen, maar je houdt ook heel wat euro's op zak!
"I feel Legacy"
DucATIRadeon
Berichten: 900
Lid geworden op: 18 jan 2015 13:53

Re: Zoektocht Outback

Bericht door DucATIRadeon »

dode hoek detectie, hebben ze dat ook bij Subaru tegenwoordig (2015>)?

over de km stand ben ik niet bang, zit nu zelf op de 130+kkm vanaf nieuw in mei 2015, en dat komt omdat ik ook (veel) kms maak met de motorfiets. denk dat ik ook op die stand zou zijn gekomen had ik niet met de motor gereden.

tot nu toe is het duurste nog altijd alleen de banden geweest.
met de komende beurt (142kkm) laat ik de bak (preventief) spoelen en (ook) de diff oliën verversen.
Nivram
Berichten: 44
Lid geworden op: 16 feb 2022 21:00

Re: Zoektocht Outback

Bericht door Nivram »

Is er hier iemand die de verschillen weet tussen het 2015/16 model en het 2017 model…

2017 heeft dimmende binnenspiegel en sommige hebben in de buitenspiegel een achterkomend verkeer melding. Zijn er aan het interieur nog veranderingen?

Kan er op de foto’s en website niet helemaal wijs uit worden, maar misschien weet iemand het hier…
Gebruikersavatar
quikfit
Berichten: 4863
Lid geworden op: 11 jul 2012 13:51

Re: Zoektocht Outback

Bericht door quikfit »

Bezoek eens een dealer,kan je ze allemaal vergelijken. ;)

Gr.Quikfit :mrgreen:
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
Nivram
Berichten: 44
Lid geworden op: 16 feb 2022 21:00

Re: Zoektocht Outback

Bericht door Nivram »

Ga ik zo ook doen en ook exact kijken naar een 2016 en 2017 model, vandaar ook even de vraag, dan kan ik daar op letten. Misschien vergeten zij wat te vertellen of ik in mijn enthousiasme ergens naar te kijken....
Nivram
Berichten: 44
Lid geworden op: 16 feb 2022 21:00

Re: Zoektocht Outback

Bericht door Nivram »

Ik ben dus ook zeker niet te beroerd om zelf moeite te doen hoor, wilde ik nog even meldden :-) (Maar dacht er zit zoveel kennis op het forum, dat een vraag daarover stellen, precies is waar een forum voor is).

Heb vorige week proefgereden in die van 2016, vandaag nog even naar die van 2017 kijken en dan alles op een rijtje zetten.
Nivram
Berichten: 44
Lid geworden op: 16 feb 2022 21:00

Re: Zoektocht Outback

Bericht door Nivram »

Het is die uit 2016 geworden!
Gebruikersavatar
quikfit
Berichten: 4863
Lid geworden op: 11 jul 2012 13:51

Re: Zoektocht Outback

Bericht door quikfit »

Gefeliciteerd,veel plezier ermee. :okeee:

Gr.Quikfit :mrgreen:
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
Gebruikersavatar
Raph
Berichten: 1447
Lid geworden op: 13 dec 2018 23:24

Re: Zoektocht Outback

Bericht door Raph »

Nivram schreef: 12 mar 2022 15:38 Het is die uit 2016 geworden!
Knoop doorgehakt. Mooi.
Gefeliciteerd met je nieuwe Subaru!
Wat gaf de doorslag?
Nivram
Berichten: 44
Lid geworden op: 16 feb 2022 21:00

Re: Zoektocht Outback

Bericht door Nivram »

Hij zat mooier in de lak/de 2017 had hier en daar wat plekjes. Kleur van de “blauwe” 2016 vonden we wat mooier en iets goedkoper. Dus alles bij elkaar voor de 2016 gekozen.
Gebruikersavatar
Mr.Q
Berichten: 418
Lid geworden op: 01 jun 2010 11:45

Re: Zoektocht Outback

Bericht door Mr.Q »

Congratulations 👏

Greetings, Q
Outback 2.5i CVT Exclusive 2010 G3 (+40mm) met leerpakketje
Sold: Legacy 2.0R Exec 07 G3
Moto Martin Rules!; Martin Kawasaki GPz750; Martin Kawa Z750; Kawa GPz750
Gebruikersavatar
boswachterfan
Berichten: 2409
Lid geworden op: 19 nov 2014 10:30

Re: Zoektocht Outback

Bericht door boswachterfan »

Gefeliciteerd met je aankoop. :okeee:
Boswachter SG 2.5 XT Blasmusik
Nivram
Berichten: 44
Lid geworden op: 16 feb 2022 21:00

Re: Zoektocht Outback

Bericht door Nivram »

Dank!!
DucATIRadeon
Berichten: 900
Lid geworden op: 18 jan 2015 13:53

Re: Zoektocht Outback

Bericht door DucATIRadeon »

toppie!
*thomas*
Berichten: 1715
Lid geworden op: 11 nov 2015 12:44

Re: Zoektocht Outback

Bericht door *thomas* »

Goede keuze ! Veel veilige kms.
Plaats reactie