Zoektocht Outback

Vragen over het kopen van een auto of je hebt een interessante auto te koop gezien en je wilt een ander daarop antenderen
Nivram
Berichten: 44
Lid geworden op: 16 feb 2022 21:00

Zoektocht Outback

Bericht door Nivram »

Zoals de titel het al zegt, ben ik op zoek naar een Outback. Ik richt mij op het model 2015-…..
Nu volg ik natuurlijk de bekende websites en wil binnenkort eens gaan passen met mijn 2.02 meter.

Heb natuurlijk al een heleboel gelezen op dit forum, maar vroeg me af of er nog dingen zijn waar ik specifiek op moet letten….

Deze is bijvoorbeeld één van de opties (al heb ik liever eentje van een jaar nieuwer en iets minder km voor dit bedrag)

https://thwenting.nl/onze-occasions/sub ... -29741254/
Gebruikersavatar
Raph
Berichten: 1447
Lid geworden op: 13 dec 2018 23:24

Re: Zoektocht Outback

Bericht door Raph »

Dag Nivram,
Welkom op het Subaruforum!
Nu je hebt laten weten waarnaar je op zoek bent, zul je vast en zeker de nodige tips ontvangen van andere forumleden.
Succes bij het zoeken.

Raph
Gebruikersavatar
subfan
Berichten: 556
Lid geworden op: 18 jan 2021 22:28

Re: Zoektocht Outback

Bericht door subfan »

Hallo,

Als je in het oosten woont en een relatief jong ex. wilt, kijk dan eens bij een Duitse dealer.
Ik ken een grote, Hellmig-Hallmeyer in Hörstel/Bevergern, 5 km achter Rheine. Ken ik via aangetrouwde familie en heb er zelf gekeken maar loonde voor mijn XV niet wegens te klein prijsverschil en geen inruil.
1 x 2009 / 3,6 ltr zescilinder..... je zoekt deze niet, maar is gezien de prijs een leuke.....
1 x 2019 / 2.5 premium 26000 km Euro 29900,-- Daar betaal je hier wel meer voor.

www.autofirst-oldeman.nl Groningen
1 x 2017 / 2.5 premium 128.000km Euro 28999,-- (heb hier mijn XV gekocht)

Premium is de meest luxueuze uitvoering.

Ben
Ai'j 't wilt kuj alles zeg wie in Twente!
Gebruikersavatar
erichendri
Berichten: 5614
Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02

Re: Zoektocht Outback

Bericht door erichendri »

Al op subaru.nl gekeken bij de occasions?

Eric
Nivram
Berichten: 44
Lid geworden op: 16 feb 2022 21:00

Re: Zoektocht Outback

Bericht door Nivram »

dank voor de reacties, leuk!
subaru.nl houd ik zeker in de gaten. Mijn budget ligt tussen de 25-27 dus die in Groningen valt daar helaas buiten, maar toch bedankt! Voorkeur van mijn vriendin gaat heel duidelijk naar een zwart/donker interieur.....
Ik weet dat ik met mijn budget (liefst 25 of minder) het een pittige zoektocht wordt naar een Outback van 2016 of jonger met trekhaak.
Nu heb ik op dit forum begrepen dat jullie niet schrikken van hogere km standen mits goed onderhouden, maar ik zou hem het liefst onder de 100.000 km. kopen....
DucATIRadeon
Berichten: 900
Lid geworden op: 18 jan 2015 13:53

Re: Zoektocht Outback

Bericht door DucATIRadeon »

hoi,
dat zal lastig worden, die prijs EN lage km stand...
mijn outback van 2015 (nieuw gekocht in 2015) heb ik nu op 129.000km staan en bevalt nog steeds uitermate goed!
let wel dat de nieuwe automaten van Sub allemaal (echte!) CVT zijn, en dat rijd anders dan je reguliere automaat, het is wennen! ik wil nu haast niet meer anders.
met de nieuwe CVT hebben ze wel 6 virtuele "versnellingen" geprogrammeerd voor een knipoog naar de conventionele automaat.
huidige verbruik ongeveer 8,7km/100 met 120kmph op cruiscontrole (banden op 3bar).

ook waren de automatische kofferbak open/dicht mechanisme van de 2015/2106 premium uitvoeringen niet geheel probleemloos. een enkele 2017 exemplaar gehoord in NL die een sporadisch nukje had. persoonlijk vind ik het niks.
ja ik ben 500% anti-volvo echter hun kofferbak deur mechanisme is wel goed/degelijk tov de rest!

de 2015 model was er in 4 uitvoeringen (2.5i benzine comfort en premium, en 2.0 diesel comfort en premium), handbak was meerprijs optioneel (CVT was standaard). zelf had ik voor de diesel willen kiezen maar kwam niet uit met km/jaar, dan maar de 2.5i comfort (instap model die best wel rijkelijk is uitgerust!)
de adaptive cruisecontrol werkt goed, grijpt ook in als het echt nodig is. kun je uitzetten door 2sec op de afstand knop te drukken.

kon bij ons vorige huis met gemak een grote Henra aanhanger met ruim +1000kg aan grind door het soppige weiland trekken. de originele banden (Yokohama geolander, soort van harde ecoband) zijn zuinig (<8L/100km met 140km/h) maar niet echt prettig in de kou en nat. zelf heb ik al 2 sets Michelin Cross Climate 225/65-17 eronder zitten en kan deze banden sterk aanbevelen (ruim 70.000km per set)!

nogmaals, je mag best komen proberen!
Gebruikersavatar
Mr.Q
Berichten: 418
Lid geworden op: 01 jun 2010 11:45

Re: Zoektocht Outback

Bericht door Mr.Q »

https://www.marktplaats.nl/v/auto-s/sub ... 5i-premium
(wel een Amerikaanse uitvoering, EyeSight anders?)

Greetz, Q
Outback 2.5i CVT Exclusive 2010 G3 (+40mm) met leerpakketje
Sold: Legacy 2.0R Exec 07 G3
Moto Martin Rules!; Martin Kawasaki GPz750; Martin Kawa Z750; Kawa GPz750
*thomas*
Berichten: 1715
Lid geworden op: 11 nov 2015 12:44

Re: Zoektocht Outback

Bericht door *thomas* »

DucATIRadeon schreef: 17 feb 2022 09:13 ja ik ben 500% anti-volvo echter hun kofferbak deur mechanisme is wel goed/degelijk tov de rest!
Ben gewoon nieuwsgierig waarom je anti volvo bent? Huidige volvo's vind ik maar niets (en ook het doelpubliek is niet wat het was)...
DucATIRadeon
Berichten: 900
Lid geworden op: 18 jan 2015 13:53

Re: Zoektocht Outback

Bericht door DucATIRadeon »

*thomas* schreef: 17 feb 2022 11:41
DucATIRadeon schreef: 17 feb 2022 09:13 ja ik ben 500% anti-volvo echter hun kofferbak deur mechanisme is wel goed/degelijk tov de rest!
Ben gewoon nieuwsgierig waarom je anti volvo bent? Huidige volvo's vind ik maar niets (en ook het doelpubliek is niet wat het was)...
heb dacht ik ergens dit al beknopt omschreven en dat was nog netjes...
overrated, 40-in-een-dozijn, duur (onderhoud), veruit de meeste Volvo bestuurders die ik tegen kom zijn echte sjompen en ook soms uitermate arrogante snobs. en zo kan het wel verder wel.

ga dit topic niet verder vervuilen, zometeen komt Raph met de zweep ;)
Nivram
Berichten: 44
Lid geworden op: 16 feb 2022 21:00

Re: Zoektocht Outback

Bericht door Nivram »

Mr.Q schreef: 17 feb 2022 11:38 https://www.marktplaats.nl/v/auto-s/sub ... 5i-premium
(wel een Amerikaanse uitvoering, EyeSight anders?)

Ziet er netjes uit. Iemand een idee of er idd een eyesight probleem zou kunnen zijn, of andere dingen die opvallen?
Gebruikersavatar
sufos
Berichten: 1278
Lid geworden op: 16 apr 2014 18:11

Re: Zoektocht Outback

Bericht door sufos »

Het is een prachtige auto vol met opties, waaronder het ingenieuze dakdragersysteem wat ook in de advertentie wordt benoemd.
Bij import USA is het wel uitkijken voor het schadeverleden. Heb je serieus interesse in de auto kijk eerst of je het VIN nummer kan achterhalen, en met die info meer over een eventueel schadeverleden. Een uitgebreide keuring laten doen is, mits je onvoldoende kennis hebt, wel aan te bevelen.

Lees ook dit artikel:https://www.xray.nl/dubieuze-handelsrou ... e%20vragen.

of deze soortgelijke:https://www.pzc.nl/auto/amerika-dumpt-a ... &auth_rd=1
Laatst gewijzigd door sufos op 17 feb 2022 14:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Subaru Outback
Saab 900 T16S Aero
Gebruikersavatar
boswachterfan
Berichten: 2410
Lid geworden op: 19 nov 2014 10:30

Re: Zoektocht Outback

Bericht door boswachterfan »

Mr.Q schreef: 17 feb 2022 11:38 https://www.marktplaats.nl/v/auto-s/sub ... 5i-premium
(wel een Amerikaanse uitvoering, EyeSight anders?)

Greetz, Q
Heeft die man zich hier niet op het forum gemeld, een tijd geleden?
Boswachter SG 2.5 XT Blasmusik
Gebruikersavatar
sufos
Berichten: 1278
Lid geworden op: 16 apr 2014 18:11

Re: Zoektocht Outback

Bericht door sufos »

Er was wel iemand, maar dat was niet de auto uit de advertentie:

viewtopic.php?p=55474&hilit=amerikaanse#p55474
Subaru Outback
Saab 900 T16S Aero
Gebruikersavatar
erichendri
Berichten: 5614
Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02

Re: Zoektocht Outback

Bericht door erichendri »

Bij import auto's inderdaad uitkijken.
Vooral uit de USA en Oostblok landen.
Ook vanuit Duitsland.

Eric
Nivram
Berichten: 44
Lid geworden op: 16 feb 2022 21:00

Re: Zoektocht Outback

Bericht door Nivram »

Wat vinden jullie trouwens van deze:

https://thwenting.nl/onze-occasions/sub ... -29741254/

Ik volg de prijzen nog maar sinds kort en nog niet zo’n goed idee of dit marktconform is of niet.
Bedrijf staat bij mij in de regio wel goed aangeschreven. (Zit helaas geen trekhaak onder)
Gebruikersavatar
subfan
Berichten: 556
Lid geworden op: 18 jan 2021 22:28

Re: Zoektocht Outback

Bericht door subfan »

Trekhaak kost afhankelijk van de uitvoering 5-800 incl. montage.
Wellicht zit er een afkoppelbare onder incl. wegdraaibaar stopcontact.
Prijs accoord als Wenting er een trekhaak onder zet...... kost hem minder dan korting.
12 maand garantie en km bewijs zijn ook extra zekerheden.

In de link die ik aangegeven heb van Oldeman zit er een afkoppelbare onder met wegdraaibaar stopcontact.
Ook nog twee jaar jonger en minder km...
Als ik het bijlappen kon, wist ik het wel.

Ben
Ai'j 't wilt kuj alles zeg wie in Twente!
Nivram
Berichten: 44
Lid geworden op: 16 feb 2022 21:00

Re: Zoektocht Outback

Bericht door Nivram »

Die bij Oldeman is echt boven mijn budget (en mijn vriendin wil helaas absoluut niet het lichte interieur), maar snap je punt helemaal van het bouwjaar en km helemaal!
Gebruikersavatar
SP-Boxer
Berichten: 5494
Lid geworden op: 10 nov 2008 22:52

Re: Zoektocht Outback

Bericht door SP-Boxer »

Tweedehands Outback vanaf 2015 is simpelweg erg prijzig.
25.000 euro is in NL echt de onderkant van de markt.

Dus wanneer het budget het niet toelaat om daar boven te gaan, en 2015 of nieuwer een harde eis is, dan valt er niet zoveel te willen ben ik bang.
Ik moet wel zeggen dat de auto er -op de foto’s- echt picobello uit ziet.

Hoeveel kilometers zou je er mee willen rijden?
Is het vorige model wellicht een optie? Kost echt aanzienlijk minder.
Als 27.000 euro een optie is, maar 29.000 euro is echt te veel, dan zocht ik persoonlijk naar iets anders. Maar ook dat moet voor iedereen een persoonlijke afweging zijn.
En wellicht is het niet zozeer kunnen uitgeven, maar willen. En dat gaat ons niets aan :)
"I feel Legacy"
Nivram
Berichten: 44
Lid geworden op: 16 feb 2022 21:00

Re: Zoektocht Outback

Bericht door Nivram »

Hoi Sp-Boxer,

Ik rij gemiddeld zo'n 20.000 km per jaar.
Het vorige model vind ik echt minder mooi. Als het een Outback wordt, dan 1 van 2015 of nieuwer. Ik blijf de grens een beetje oprekken en zit nu zo rond de 25.000 euro. Hij hoeft niet vandaag online te komen en waar ik naar kijk zit rond de 27-29 dus misschien komt er binnenkort 1 voorbij....
Dus mocht iemand er één tegenkomen buiten subaru.nl of marktplaats om, ik hoor het graag!
Verdere tips waar ik op kan letten verder...
*thomas*
Berichten: 1715
Lid geworden op: 11 nov 2015 12:44

Re: Zoektocht Outback

Bericht door *thomas* »

Het zijn mijn zaken (absoluut) niet, maar als 25 kan en 27 niet dan wil ik (misschien) niet in jouw schoenen staan wanneer onverwachts hoge kosten zouden zijn...
Gebruikersavatar
erichendri
Berichten: 5614
Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02

Re: Zoektocht Outback

Bericht door erichendri »

Gasoedaal ook in de gaten houden.

Thomas, hij heeft gewoon een max prijs in zijn gedachte zitten.
Neem aan dat jij dat ook doet.
Ik ook, tenzij er iets aantrekkelijkers langskomt wil ik mijzelf wel iets meer cadeau doen.

Eric
*thomas*
Berichten: 1715
Lid geworden op: 11 nov 2015 12:44

Re: Zoektocht Outback

Bericht door *thomas* »

erichendri schreef: 24 feb 2022 16:26 Gasoedaal ook in de gaten houden.

Thomas, hij heeft gewoon een max prijs in zijn gedachte zitten.
Neem aan dat jij dat ook doet.
Ik ook, tenzij er iets aantrekkelijkers langskomt wil ik mijzelf wel iets meer cadeau doen.

Eric
Tuurlijk, dat heeft iedereen. Vooraf bepaal je een budget, MAAR, als achteraf blijkt dat dat budget onvoldoende is, dan stel je of je budget bij of je verwachtingen. Moest ik 25K te spenderen hebben aan een wagen en er komt een erg net exemplaar voorbij voor 2K meer (dat aan AL mijn wensen voldoet), dan zou ik niet twijfelen.
Gebruikersavatar
erichendri
Berichten: 5614
Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02

Re: Zoektocht Outback

Bericht door erichendri »

Natuurlijk, ik ook niet.
Tis dat ik al heel voorzichtig nadacht voor een opvolger van de groene legacy maar de grijze die ik tegenkwam op internet trok toch wel mijn aandacht en had bijna alles wat ik wilde.
Moest alleen alles overbouwen.

Eric. :mrgreen: :mrgreen:
Nivram
Berichten: 44
Lid geworden op: 16 feb 2022 21:00

Re: Zoektocht Outback

Bericht door Nivram »

Het modelreeks waar ik naar kijk is er vanaf 2015, maar er is in de jaren ook een kleine update geweest aan het model. De lampen zijn iets anders geworden vanaf 2017 geloof ik, is er in het interieur ook iets verandert en hoe herken ik dit op foto's?
Gebruikersavatar
subfan
Berichten: 556
Lid geworden op: 18 jan 2021 22:28

Re: Zoektocht Outback

Bericht door subfan »

Hallo,
Wellicht een hulpje:

www.subaru.de
onder aan de pagina klikken op: Prospektarchiv.

De Duitse wijken hooguit op achteraf ingebouwde detail / actie uitrusting af.

Ben
Ai'j 't wilt kuj alles zeg wie in Twente!
Gebruikersavatar
sufos
Berichten: 1278
Lid geworden op: 16 apr 2014 18:11

Re: Zoektocht Outback

Bericht door sufos »

Facelift model is te herkennen aan de grill. De facelift heeft 1 lamel voor, daar waar daar de pre-facelift er nog 3 had.
Subaru Outback
Saab 900 T16S Aero
DucATIRadeon
Berichten: 900
Lid geworden op: 18 jan 2015 13:53

Re: Zoektocht Outback

Bericht door DucATIRadeon »

in de Prospektachiv is te zien dat de 2018 pas een andere grill heeft (nog steeds 3 lamellen waarbij de bovenste geaccentueerd is).
interieur is hooguit iets anders met andere middenconsole (groter) en dashboard (teller/indeling) en middenachter console (andere indeling bekerhouder etc), en de komst van USB aansluiting voor het grut achterin.
Gebruikersavatar
sufos
Berichten: 1278
Lid geworden op: 16 apr 2014 18:11

Re: Zoektocht Outback

Bericht door sufos »

Ok, dan is het denk ik model 2018, wel in 2017 geïntroduceerd. Met de grill bedoelen we denk ik hetzelfde.
download (10).jpeg
download (10).jpeg (7.01 KiB) 2205 keer bekeken
download (9).jpeg
download (9).jpeg (7.64 KiB) 2205 keer bekeken
Subaru Outback
Saab 900 T16S Aero
DucATIRadeon
Berichten: 900
Lid geworden op: 18 jan 2015 13:53

Re: Zoektocht Outback

Bericht door DucATIRadeon »

sufos schreef: 01 mar 2022 15:32 Met de grill bedoelen we denk ik hetzelfde
correct :)

de mijne is 2015 model en ook daadwerkelijk in 2015 gemaakt.
vind het nog altijd jammer dat de US markt de leuke opties had (open dakrails die kunnen overzwaaien als dakdragers, meedraaiende koplampen als standaard...

hoe dan ook, ben nog altiet tvreedn met mien bak! :okeee:
Nivram
Berichten: 44
Lid geworden op: 16 feb 2022 21:00

Re: Zoektocht Outback

Bericht door Nivram »

Morgen even een afspraak gemaakt om proef te zitten/rijden in deze:
https://link.marktplaats.nl/m1809732016 ... nt=app_ios
Bijlagen
7A8032F0-82B2-48ED-B24F-F1759CA6FFFC.jpeg
Plaats reactie