Angel eye koplampen

Onderdelen of auto's
Plaats reactie
013.Edgar
Berichten: 66
Lid geworden op: 17 dec 2021 17:40

Angel eye koplampen

Bericht door 013.Edgar »

Weet iemand of er angel eye koplampen bestaan voor een Forester SG uit 2006?
Gebruikersavatar
quikfit
Berichten: 4863
Lid geworden op: 11 jul 2012 13:51

Re: Angel eye koplampen

Bericht door quikfit »

Ja,maar of ze een E-Keurmerk hebben is nog maar de vraag.

https://www.google.com/search?q=angel+e ... AHoECAEQAA

Gr.Quikfit :mrgreen:
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
*thomas*
Berichten: 1715
Lid geworden op: 11 nov 2015 12:44

Re: Angel eye koplampen

Bericht door *thomas* »

quikfit schreef: 04 feb 2022 07:12 Ja,maar of ze een E-Keurmerk hebben is nog maar de vraag.

https://www.google.com/search?q=angel+e ... AHoECAEQAA

Gr.Quikfit :mrgreen:
Aangezien dat meestal met led-techniek is, zal het geen keurmerk hebben en/of mag het alleszins niet gebruikt worden. De wetgeving ivm licht/lampen is in europa zeer streng.
Gebruikersavatar
Mr.Q
Berichten: 418
Lid geworden op: 01 jun 2010 11:45

Re: Angel eye koplampen

Bericht door Mr.Q »

Voor de APK (in Nederland) is voor een Koplamp geen E-keurmerk nodig.
Het lichtbeeld moet wel in orde zijn.

Greetz, Q
Outback 2.5i CVT Exclusive 2010 G3 (+40mm) met leerpakketje
Sold: Legacy 2.0R Exec 07 G3
Moto Martin Rules!; Martin Kawasaki GPz750; Martin Kawa Z750; Kawa GPz750
*thomas*
Berichten: 1715
Lid geworden op: 11 nov 2015 12:44

Re: Angel eye koplampen

Bericht door *thomas* »

Mr.Q schreef: 04 feb 2022 10:45 Voor de APK (in Nederland) is voor een Koplamp geen E-keurmerk nodig.
Het lichtbeeld moet wel in orde zijn.

Greetz, Q
Voor de APK misschien niet, maar voor de wetgever waarschijnlijk wel. Voor zover ik weet (maar ik weet verre van alles) is het in heel de EU verboden om aan de buitenkant van de wagen ledverlichting die niet origineel is te gebruiken/voeren.
Gebruikersavatar
SP-Boxer
Berichten: 5494
Lid geworden op: 10 nov 2008 22:52

Re: Angel eye koplampen

Bericht door SP-Boxer »

Ik denk wel dat je gelijk hebt Thomas, maar het voordeel in NL is dus dat er 0 controle op is. Voor APK maakt het niet uit en de gemiddelde diender zal je er ook niet voor bekeuren. En als je al een opmerking van de politie krijgt, dan houd je je van de domme. “Die lampen zaten er al in toen ik de auto kocht” “Ik vond ze zo mooi staan, maar dat mag dus niet?”

Vanuit de EU zijn zoveel zaken opgelegd die niet worden gehandhaafd. Heb hier in mijn werk met regelmaat mee van doen. EU weet zelf ook niet meer waarom bepaalde zaken nu wel of niet mogen.
"I feel Legacy"
*thomas*
Berichten: 1715
Lid geworden op: 11 nov 2015 12:44

Re: Angel eye koplampen

Bericht door *thomas* »

Klopt ook allemaal wat je zegt, vind het gewoon belangrijk dat we mensen goed informeren.

Ikzelf ben veel te voorzichtig in dit soort zaken. Ik houd niet grijze zones en loop altijd met de 'wat als?' gedachte waardoor ik er niet volop van zou kunnen genieten, maar ook daarin is iedereen anders.
Gebruikersavatar
Rene
Berichten: 1630
Lid geworden op: 04 jan 2009 21:02

Re: Angel eye koplampen

Bericht door Rene »

Als je een fuik in rijd waar de douane , belasting en RDW aanwezig zijn dan ben je alsnog de pineut denk ik...
Daarbij zie ik hele volksstammen met foute verlichting rijden...voornamelijk petjes volk die met xenon rijden terwijl het armatuur daar niet geschikt voor is..
Dat geeft in mijn beleving heel vies en vaak ook verblindend licht....
Je auto remt op alle wielen , waarom zou je ze dan niet allemaal aandrijven..

Grt Rene
Gebruikersavatar
SP-Boxer
Berichten: 5494
Lid geworden op: 10 nov 2008 22:52

Re: Angel eye koplampen

Bericht door SP-Boxer »

Zolang als het lichtbeeld maar klopt, maar daar wordt helaas vaak niet goed naar gekeken.

Tsja, qua regelgeving sta ik er heel makkelijk in. Of het volgens de letter van de wet klopt maakt mij niet uit, zolang het maar in overeenkomst is met de APK regelgeving.
Ik rijd bijvoorbeeld al 2 jaar met een lege katalysator in de Vivio. Mag dat volgens de wet? Nee, zeer zeker niet, maar hij haalt elk jaar zijn uitstootwaarden zonder kat, dus hier zal ik niet wakker van liggen.
"I feel Legacy"
*thomas*
Berichten: 1715
Lid geworden op: 11 nov 2015 12:44

Re: Angel eye koplampen

Bericht door *thomas* »

SP-Boxer schreef: 04 feb 2022 20:20 Zolang als het lichtbeeld maar klopt, maar daar wordt helaas vaak niet goed naar gekeken.

Tsja, qua regelgeving sta ik er heel makkelijk in. Of het volgens de letter van de wet klopt maakt mij niet uit, zolang het maar in overeenkomst is met de APK regelgeving.
Ik rijd bijvoorbeeld al 2 jaar met een lege katalysator in de Vivio. Mag dat volgens de wet? Nee, zeer zeker niet, maar hij haalt elk jaar zijn uitstootwaarden zonder kat, dus hier zal ik niet wakker van liggen.
Het verschil is dat de tegenpartij in geval van ongeval nooit zal kunnen aanhalen dat ze werden 'verblind' door jouw katalysator ;) .
Gebruikersavatar
aze2000
Berichten: 684
Lid geworden op: 18 apr 2019 21:07

Re: Angel eye koplampen

Bericht door aze2000 »

013.Edgar schreef: 03 feb 2022 19:52 Weet iemand of er angel eye koplampen bestaan voor een Forester SG uit 2006?


je ik ben daar mee bezig, heb gebruikte koplampen gekocht die geen scheurtjes hebben in t glas en mooi helder, en daar ga ik projectors in zetten met angel eye,,,

oem bestaan ze niet,,, je hebt alleen in japan ze gehad met hid er in maar het beeld is mischien dan niet goed,, en hebben zo i zo geen angel eye
Groet Robert
Plaats reactie