outback 2.5 langs de snelweg, motor "vast"
Re: outback 2.5 langs de snelweg, motor "vast"
Gewoon een tip voor alle Legacy rijdens: indien je een sportluchtfilter wil, opteer dan voor cosworth (die zijn 'droog').
Mijn Subaru's スバル・レガシィ
- erichendri
- Berichten: 5622
- Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02
Re: outback 2.5 langs de snelweg, motor "vast"
Helemaal geen sportfilters monteren, is volstrekt onnodig en kost alleen maar meer euro's.
De standaard filters gaan zonder problemen tot ruim 300 pk.
Eric
De standaard filters gaan zonder problemen tot ruim 300 pk.
Eric
Re: outback 2.5 langs de snelweg, motor "vast"
Eric, jouw uitlaat is toch ook "volstrekt onnodig" en kost ook onnodig geld. Toch heb je er ooit voor gekozen, omdat je het het lekker vindt klinken (denk ik)
Voor een luchtfilter geldt doorgaans hetzelfde, die monteren mensen omdat ze graag meer inlaatgeluid willen horen.
Lekker doen als je het graag wilt, maar wel altijd opletten dat het een droog filter betreft.
Voor een luchtfilter geldt doorgaans hetzelfde, die monteren mensen omdat ze graag meer inlaatgeluid willen horen.
Lekker doen als je het graag wilt, maar wel altijd opletten dat het een droog filter betreft.
"I feel Legacy"
- erichendri
- Berichten: 5622
- Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02
Re: outback 2.5 langs de snelweg, motor "vast"
Nee, voor de levensduur.
De EPS RVS einddemper zit er nu 15 jaar onder en ziet er nog erg goed uit.
Orginele demper was toen lek.
Filters heb ik mij nooit aan gewaagd, een roffel moet je achter horen en niet voor vanonder de motorkap.
Maar wel scherp Marcel.
Eric.
De EPS RVS einddemper zit er nu 15 jaar onder en ziet er nog erg goed uit.
Orginele demper was toen lek.
Filters heb ik mij nooit aan gewaagd, een roffel moet je achter horen en niet voor vanonder de motorkap.
Maar wel scherp Marcel.
Eric.
- Laatbloeier
- Berichten: 139
- Lid geworden op: 29 mar 2021 20:35
Re: outback 2.5 langs de snelweg, motor "vast"
Het nut van piggyback tuning en custom luchtfilters even daargelaten; daar is al ruim voldoende discussie over, vind ik het top dat je dit hier toch deelt. Zal inderdaad wel enorm balen zijn, maar gedeelde smart is (misschien) een klein beetje minder smart toch?sj_hendrikx schreef: ↑03 feb 2022 09:41 Dus beste subaru rijders: geen K&N filter en tuning in je subaru!
Ik baal er enorm van, maar realiseer me ook dat ik zelf waarschijnlijk de oorzaak ben van de ellende. Tja het is niet anders. Niet slim.
Succes met het vervolg!
Re: outback 2.5 langs de snelweg, motor "vast"
[verwijderd]
Laatst gewijzigd door hummie op 12 apr 2022 01:45, 2 keer totaal gewijzigd.
- erichendri
- Berichten: 5622
- Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02
Re: outback 2.5 langs de snelweg, motor "vast"
Bij deijne staat een legacy 2.5 uit 2003 met 109000 km.
Ook heeft hij er 1 uit 2004, rest niet vermeld.
https://www.onderdelenlijn.nl/voertuigen/merk/subaru/
Eric
Ook heeft hij er 1 uit 2004, rest niet vermeld.
https://www.onderdelenlijn.nl/voertuigen/merk/subaru/
Eric
Re: outback 2.5 langs de snelweg, motor "vast"
Mogelijk de moeite waard om er eentje uit het VK te vissen... daar kosten de blokken peanuts (Zit meestal een hele auto omheen erbij). - je zou iemand van het UK Legacy clubje kunnen benaderen, misschien dat die je kunnen helpen.
Al is waarschijnlijk revisie van het huidige blok (Mits het nog te redden is) het goedkoopste.
En re: K&N met olie - Jaren zonder problemen gebruikt op mijn legacy, de truuk is de filter niet in een oliebad te gooien (De K&N revisie setjes) maar gewoon enkel uit te spoelen. Ook de LMM met Iso Propyl Alcohol op een wattenstaafje iedere beurt schoonmaken maakt een wereld van verschil.
Het word pas een probleem als je vervolgens ook gaat lopen rotzooien met de ECU zonder goed te meten wat er in open-loop gebeurd. (Zoals het geval is met een "Off the shelf" oplossing)
Dan heb je namelijk geen feedback van de lambda sensor wat voor mengsel er daadwerkelijk ontstoken is.
Maar goed, daar heb je weinig aan nu.
Al is waarschijnlijk revisie van het huidige blok (Mits het nog te redden is) het goedkoopste.
En re: K&N met olie - Jaren zonder problemen gebruikt op mijn legacy, de truuk is de filter niet in een oliebad te gooien (De K&N revisie setjes) maar gewoon enkel uit te spoelen. Ook de LMM met Iso Propyl Alcohol op een wattenstaafje iedere beurt schoonmaken maakt een wereld van verschil.
Het word pas een probleem als je vervolgens ook gaat lopen rotzooien met de ECU zonder goed te meten wat er in open-loop gebeurd. (Zoals het geval is met een "Off the shelf" oplossing)
Dan heb je namelijk geen feedback van de lambda sensor wat voor mengsel er daadwerkelijk ontstoken is.
Maar goed, daar heb je weinig aan nu.
Laatst gewijzigd door Mrdjc op 03 feb 2022 16:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Daily: 2006 Forester SG9 2.5 XT 4EAT
Hobbybak: 1996 Legacy BD9 2.5 4EAT
Hobbybak: 1996 Legacy BD9 2.5 4EAT
Re: outback 2.5 langs de snelweg, motor "vast"
Dat is balen zeg . Andere motor en daarna inbouwen is geen goedkope oplossing maar als de rest van de auto nog goed is waarschijnlijk wel de beste oplossing.
Subaru Outback
Saab 900 T16S Aero
Saab 900 T16S Aero
- erichendri
- Berichten: 5622
- Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02
Re: outback 2.5 langs de snelweg, motor "vast"
Jouw legacy heeft toch nog geen luchtmassameter?
Eric
Eric
Re: outback 2.5 langs de snelweg, motor "vast"
en MAF = LMM (Mass Air Flow=LuchtMassa Meter)?
Daily: Forester XT 2004 (SG)