Subaru Solterra presentatie

Subarunieuws, interessante links (foto/video) etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Gberk
Berichten: 141
Lid geworden op: 10 jan 2019 20:26

Subaru Solterra presentatie

Bericht door Gberk »

Auto: Subaru Forester S-Turbo 2002 (SF)
Gebruikersavatar
Raph
Berichten: 1447
Lid geworden op: 13 dec 2018 23:24

Re: Subaru Solterra presentatie

Bericht door Raph »

Eindelijk! Maar we moeten nog even wachten, omdat-ie hier pas in de tweede helft van 2022 leverbaar wordt.
SUV's, ook elektrische, worden uiterlijk wel steeds meer uitwisselbaar. Ik vind 'm wel mooi, maar als ik er een zou tegenkomen, dan zou ik waarschijnlijk me pas in tweede instantie realiseren dat het een Subaru is...

Afbeelding
Gebruikersavatar
boswachterfan
Berichten: 2409
Lid geworden op: 19 nov 2014 10:30

Re: Subaru Solterra presentatie

Bericht door boswachterfan »

Het zal ongetwijfeld fantastisch rijden maar ik zal vrijwel zeker zo'n ouwe lul worden die in het tehuis zit te vertellen: "Weet je nog, die Subaru roffel? Daar werd ik pas geil van!" :mrgreen: :mrgreen:
Boswachter SG 2.5 XT Blasmusik
Gebruikersavatar
SP-Boxer
Berichten: 5494
Lid geworden op: 10 nov 2008 22:52

Re: Subaru Solterra presentatie

Bericht door SP-Boxer »

Ik vrees dat het als een Toyota zal rijden...
Ja, Subaru heeft mee ontwikkeld aan de auto, dus het is niet zomaar een rebadge van de bz4x, maar ik geloof toch niet dat hier rijbeleving in zal zitten.

Elektrisch rijden is de doodsteek voor de liefhebbers van echt autorijden. Hoe goed het ding ook van A naar B zal gaan.
"I feel Legacy"
DucATIRadeon
Berichten: 900
Lid geworden op: 18 jan 2015 13:53

Re: Subaru Solterra presentatie

Bericht door DucATIRadeon »

wat jullie over auto rijbeleving hebben, daar zit ik dus mee met motoren; ook die zullen aan de E-gekte onderdoor gaan.

hoewel, een stoomfiets met ultramini kerncentrale...kan makkelijker in een auto/SUV gemoffeld worden, heb je plek voor (ergens toch?).

nee ben (nog) geen fan van elektrisch rijden, maak mij meer zorgen over de levensloop en beëindiging van de accu's
Gebruikersavatar
SP-Boxer
Berichten: 5494
Lid geworden op: 10 nov 2008 22:52

Re: Subaru Solterra presentatie

Bericht door SP-Boxer »

DucATIRadeon schreef: 12 nov 2021 16:44 nee ben (nog) geen fan van elektrisch rijden, maak mij meer zorgen over de levensloop en beëindiging van de accu's
Heb ooit gelezen dat een afgedankte accu van een Nissan Leaf nog prima dienst deed als thuisaccu.
In verhouding is zo’n accupakket natuurlijk ook veel goedkoper dan de reeds bestaande thuisaccu’s. Ik hoef geen Tesla, maar zo’n 100kWh accupakket wil ik best gebruiken als thuisaccu.
Feit blijft echter wel dat de accu’s ooit definitief afgedankt moeten worden en volgens mij zijn daar nog niet echt goede mogelijkheden voor.

Van die “duurzame” windmolens begraven we momenteel de bladen bij einde levensduur, omdat we ze niet kunnen recyclen. Mooie ontwikkeling…
"I feel Legacy"
Gebruikersavatar
sufos
Berichten: 1278
Lid geworden op: 16 apr 2014 18:11

Re: Subaru Solterra presentatie

Bericht door sufos »

Ik word niet zo enthousiast van dat ding. Maar dat word ik bijna nooit van nieuwe auto's, het enthousiasme begint meestal pas als ze een jaar of 10 oud zijn :mrgreen:
Laatst gewijzigd door sufos op 13 nov 2021 19:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Subaru Outback
Saab 900 T16S Aero
Gebruikersavatar
Tanisha
Berichten: 362
Lid geworden op: 02 sep 2019 22:43

Re: Subaru Solterra presentatie

Bericht door Tanisha »

Ik word nog helemaal niet gelukkig van elektrisch rijden.
Als ik weer iemand bij een laadpaal zichzelf zie vervelen ben ik extra gelukkig met mijn benzine auto.

Misschien over een jaar of 10 een xbus en een benzine auto voor de deur.
Maar ik vraag me of hoe ze dat willen doen met 3 a 4 electrische auto's te laden in de straat zit het huidige net wel aan z'n absolute max.
Subaru justy g3x 1.3 2006
Suzuki wagon R+ 1.3 2006
Saab 9-5 estate 2.3 2000
Saab 99 2.0 1984
Trabant 601 1972
Gebruikersavatar
RJS
Berichten: 1276
Lid geworden op: 18 mar 2011 09:48

Re: Subaru Solterra presentatie

Bericht door RJS »

Ik vind het rijden met een e auto best fijn. Alleen kan ik er nog weinig mee. Te weinig actieradius, gebrek aan oplaadpunten, te weinig gebruiksmogelijkheden (Geen stationwagons, karren kunnen vaak niet getrokken worden), duurzaamheid batterijen (qua Wij nog grondstoffen, later het afval). En die auto's zijn afgeladen met elektronische snufjes. Kan allemaal kapot. Maar het rijden is fijn.
Gebruikersavatar
sufos
Berichten: 1278
Lid geworden op: 16 apr 2014 18:11

Re: Subaru Solterra presentatie

Bericht door sufos »

Voor iedereen die nog twijfelt over elektrisch rijden. De prestaties zijn nogal....lachwekkend, laat ik het zo maar noemen :mrgreen:

https://youtu.be/aQRqO62g1Rs
Subaru Outback
Saab 900 T16S Aero
Gebruikersavatar
Raph
Berichten: 1447
Lid geworden op: 13 dec 2018 23:24

Re: Subaru Solterra presentatie

Bericht door Raph »

Dat filmpje is best confronterend, ja.
Vooral omdat het een realistisch beeld geeft van het gebruik van een elektrische auto in de praktijk.
Ik ben heel benieuwd hoe snel de komende jaren de actieradius toeneemt en de wachttijd tijdens het laden afneemt.
Gebruikersavatar
erichendri
Berichten: 5614
Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02

Re: Subaru Solterra presentatie

Bericht door erichendri »

Zag wel wat Belgische prijzen langs komen van de toyota BZ4, de fwd versie.
Hij is in België ook al te reserveren.
Basis = 49650 Euro.
Style (Executive Pack) = 57220 Euro.
Premium = 58330 Euro.

Eric
DucATIRadeon
Berichten: 900
Lid geworden op: 18 jan 2015 13:53

Re: Subaru Solterra presentatie

Bericht door DucATIRadeon »

het mooie van dat filmpje, de werkelijkheid, laat je wel zien wat het praktisch het ergste geval is: koud en niet-meewerkende laadpalen.

extra advies: zoek lokale overnachting met laadpunt.

nu was de polestar een gebakje die wij wel leuk vonden om te zien (bij een tesla voelt het alsof je IN Elon zit, met die voorkant). jammer en helaas.
Gebruikersavatar
erichendri
Berichten: 5614
Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02

Re: Subaru Solterra presentatie

Bericht door erichendri »

Eigenlijk heeft alleen tesla het goed voor elkaar wat laden in Europa betreft.
Ook andere merken mogen daar binnenkort laden.
Maar eerlijk is eerlijk, onderweg laadt je eigenlijk alleen maar net genoeg om thuis te komen.
Meeste EV's worden vanaf thuiskomst aan de stekker gezet.
Is ook vrij duur om snel te laden.
Vakantie is weer anders, heb je geen keuze.
Kortom, rijdt je meer dan 350-400 km per dag, koop dan nog geen EV, rijdt dan ook geen 130 maar netjes 100, anders redt je die 400 km niet, dan haal je net 270 km.

Eric
*thomas*
Berichten: 1715
Lid geworden op: 11 nov 2015 12:44

Re: Subaru Solterra presentatie

Bericht door *thomas* »

Zo'n 5 jaar geleden intussen werd ik helemaal wild van de Alfa Romeo Giulia. V6, 510pk en handbak in het topmodel en in hun 'instappers' 2.0-benzine- en 2.2-dieselmotoren. Van een EV hadden ze daar in Arese nog niet gehoord.

Kan Toyota, sorry, Subaru, niet gewoon hun 'nichemerk' Subaru blijven gebruiken voor leuke spullen? En zelf blijven inzetten op (non-plug-in) hybride? Lexus mogen ze ook lekker houden voor de luxe, maar haal alles niet door elkaar aub.
Plaats reactie