Waar zijn alle legacies?

Subarunieuws, interessante links (foto/video) etc.
Plaats reactie
*thomas*
Berichten: 1715
Lid geworden op: 11 nov 2015 12:44

Waar zijn alle legacies?

Bericht door *thomas* »

Hallo allen

De kogel is al een tijdje door de kerk: de Outback moet weg. Wat er in de plaats komt weet ik nog steeds niet, maar tijdens mijn zoektocht viel het me op dat er ontzettend weinig Legacies van de 4e generatie (03-09) te koop staan. Als je dan nog eens een facelift automaat zoekt, is er bijna geen aanbod.

Waar zijn al die wagens heen? Foresters SF en SG zijn er ook steeds minder, maar nog steeds heel wat meer dan de Legacy.

T.
Gebruikersavatar
boswachterfan
Berichten: 2408
Lid geworden op: 19 nov 2014 10:30

Re: Waar zijn alle legacies?

Bericht door boswachterfan »

Misschien zijn er niet zoveel verkocht? Als ik bij mezelf na ga - ik heb nooit een Legacy overwogen, wel de Outback.

Deze gezien?

https://www.icarsautobedrijf.nl/voertui ... acy-3-0-r/

Ze hebben maar liefst 4 Subaru's staan. Deze staat al een tijdje te koop. Aangezien het kenteken niet zichtbaar is, zal het wel import zijn. En ze zijn allemaal "van een liefhebber geweest die er heel zuinig op was".
Boswachter SG 2.5 XT Blasmusik
Gebruikersavatar
forbert
Berichten: 115
Lid geworden op: 21 apr 2013 07:02

Re: Waar zijn alle legacies?

Bericht door forbert »

Dat klopt wel, heb ooit ergens gelezen ( autoweek ?) dat er van de generatie 4 erg weinig verkocht zijn. De meesten gingen toen aan de Outback, denk ik.
Groets, Forbert.
*thomas*
Berichten: 1715
Lid geworden op: 11 nov 2015 12:44

Re: Waar zijn alle legacies?

Bericht door *thomas* »

boswachterfan schreef:Misschien zijn er niet zoveel verkocht? Als ik bij mezelf na ga - ik heb nooit een Legacy overwogen, wel de Outback.

Deze gezien?

https://www.icarsautobedrijf.nl/voertui ... acy-3-0-r/

Ze hebben maar liefst 4 Subaru's staan. Deze staat al een tijdje te koop. Aangezien het kenteken niet zichtbaar is, zal het wel import zijn. En ze zijn allemaal "van een liefhebber geweest die er heel zuinig op was".
Had ik gezien. Er staan de laatste maanden ontzettend veel 3.0 Legacies te koop (van voor de facelift). Outbacks ook 'bij de vleet'. Mijn eeuwige 'vind ik de outback wel echt leuk vraag' is intussen beantwoord. Geweldige wagen, maar niet voor mij. Elke keer als ik in 'mijn' 2.0R rijd waar mijn ouders al 2 jaar 'tijdelijk' mee rondrijden denk ik: wat is dit leuk, wat is dit wendbaar, wat is dit 'anders'. (mis enkel de automaat).
Gebruikersavatar
erichendri
Berichten: 5614
Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02

Re: Waar zijn alle legacies?

Bericht door erichendri »

Veel legacies staan te koop bij outback en anders om.
Dus kijk ook eens bij de outbacks.
Laten we wel eerlijk zijn, outback mocht altijd al meer trekken dan de legacy.
En aangezien veel subaru rijders er iets achter hangen is de keuze snel gemaakt.
Zelf vind ik de outback ook mooier.

Eric
Gebruikersavatar
SP-Boxer
Berichten: 5494
Lid geworden op: 10 nov 2008 22:52

Re: Waar zijn alle legacies?

Bericht door SP-Boxer »

Er zijn best veel Legacy's verkocht hoor. Maar de populariteit van dit model was wel wat afgenomen toen de facelift uitkwam. Outbacks van de facelift lijken er inderdaad veel meer te zijn.

Ondanks dat ik jouw wagen een fantastische auto vind kan ik niet anders dan onderschrijven dat de Legacy veel speelser is en daarmee véél meer rijdersauto. De Outback is geweldig, maar voor mij persoonlijk ook TE comfortabel.

@Eric: Outback meer trekken? Dat kwam dan vooral doordat er veel 2.0 Legacy's verkocht werden, want de 2.5 mocht ook altijd 1800kg trekken en de 3.0 2000kg. Hiervoor maakt het niet uit of deze motor in een Legacy of Outback ligt. Staat dus los van het model.
"I feel Legacy"
Gebruikersavatar
Raph
Berichten: 1447
Lid geworden op: 13 dec 2018 23:24

Re: Waar zijn alle legacies?

Bericht door Raph »

Met een Legacy IV kun je inderdaad aardig hard de hoek om en volgens mij nog een stukje harder dan met een Outback III.

Toen ik net m'n Legacy IV had vond ik het nog jammer dat het geen Outback III was. Maar daar ben ik inmiddels van terug gekomen. Voor 95 procent van de kilometers die ik rijd is de Legacy IV de leukere auto. En de overige 5 procent onverhard is met een Legacy IV prima te doen.

En inderdaad, je ziet al weinig Outbacks III, maar nog veel minder Legacies IV. En een sedan tegenkomen is helemaal bijzonder.
Gebruikersavatar
forbert
Berichten: 115
Lid geworden op: 21 apr 2013 07:02

Re: Waar zijn alle legacies?

Bericht door forbert »

En dat snap je niet, want ze t zijn fantastische auto’s!
Groets, Forbert.
Gebruikersavatar
Mrdjc
Berichten: 911
Lid geworden op: 12 jan 2015 19:57

Re: Waar zijn alle legacies?

Bericht door Mrdjc »

Natuurlijk zijn de 2e generatie legacy het beste van allemaal, maar mogelijk dat ik een bias heb. ;-)
Daily: 2006 Forester SG9 2.5 XT 4EAT
Hobbybak: 1996 Legacy BD9 2.5 4EAT
Gebruikersavatar
forbert
Berichten: 115
Lid geworden op: 21 apr 2013 07:02

Re: Waar zijn alle legacies?

Bericht door forbert »

Ik hep n PBias
Groets, Forbert.
Plaats reactie