Advies gevraagd aankoop Wrx / sti

Vragen over het kopen van een auto of je hebt een interessante auto te koop gezien en je wilt een ander daarop antenderen
Plaats reactie
quasistatistiek
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 aug 2021 08:09

Advies gevraagd aankoop Wrx / sti

Bericht door quasistatistiek »

Hallo allemaal,

Ik ben vroeger de bezitter geweest van een 2001 Impreza sti en een 2003 Impreza sti. Vanwege gezinsuitbreiding verkocht maar nu begint het toch weer te kriebelen. Vandaar dat ik me voor mijn 2e auto aan het oriënteren ben.

Eigenlijk wil ik niet een te oude auto en wil ik gezeur proberen te voorkomen. Met mijn 2 andere Imprezas geen onzin gehad naast regulier onderhoud.

Er is momenteel weinig te koop en kijk daarom ook over de grens. In Duitsland viel me de Subaru Wrx op met een 2 liter motor en de Impreza Sti 2.5 van het jaartal 2015/ 2016.

De WRX is toch iets van 10k goedkoper namelijk ongeveer 20k zonder import heffing versus 30-33k. Viel me op dat oudere modellen ook nog redelijk duur zijn, is dit 2015 model ook zo waardevast verwachten jullie? Wat zou de afschrijving zijn?

Wat is het verschil qua motor tussen de 2 en 2.5 liter, zijn er bekende problemen?
Gebruikersavatar
subfan
Berichten: 555
Lid geworden op: 18 jan 2021 22:28

Re: Advies gevraagd aankoop Wrx / sti

Bericht door subfan »

https://www.autofirst-oldeman.nl/occasi ... g-garantie

Wellicht is dit iets, van de dealer en garantie.
Ik weet niet hoe het met jongere modellen is, maar voor mijn XV 2012-14 was er bijna geen verschil met NL prijzen na bpm etc.
Mijn XV komt hier vandaan, incl EEN JAAR Bovag etc.
En denk er aan: Duitsland is bekend voor het terugdraaien van km....
Wel strafbaar maar moeilijk te bewijzen omdat er geen systeem is.
De D dealer heeft wel een soort juridische verantwoordelijkheid, tot ik dacht 4 jaar oud. Daarna minder.
In NL is er Bovag.

Ben
Ai'j 't wilt kuj alles zeg wie in Twente!
Plaats reactie