Impreza 1.5 lpg advies gevraagd.
Impreza 1.5 lpg advies gevraagd.
Lotgenoten,
Ik heb nu n Justy 1.3 awd, moet op de centen passen. Vroeger als leasert n Impreza gehad, heerlijke kar.
Nu kwam ik deze tegen:
https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/sub ... ousPage=lr
Lijkt dat wat? Goed blok? Klepstellen makkelijk?
Op lpg haal ik er wel uit met 20K plus/jaar.
Alvast dank, Forbert
Ik heb nu n Justy 1.3 awd, moet op de centen passen. Vroeger als leasert n Impreza gehad, heerlijke kar.
Nu kwam ik deze tegen:
https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/sub ... ousPage=lr
Lijkt dat wat? Goed blok? Klepstellen makkelijk?
Op lpg haal ik er wel uit met 20K plus/jaar.
Alvast dank, Forbert
Groets, Forbert.
Re: Impreza 1.5 lpg advies gevraagd.
Hallo Forbert,
Aandachtspunt:
Is de distributie plus rollen etc. vervangen?
Dit is ongeveer de kilometerstand voor dit groot onderhoud.
Ik weet niet of de motor er uit moet bij kleppen stellen (15R motor, bij 2.0 R wel...)
Zoek eventueel een 2 liter zonder R met 125 pk en dan gas inbouwen.
Ook omdat 168 km minus LPG verlies niet echt snel is.
Ben
Aandachtspunt:
Is de distributie plus rollen etc. vervangen?
Dit is ongeveer de kilometerstand voor dit groot onderhoud.
Ik weet niet of de motor er uit moet bij kleppen stellen (15R motor, bij 2.0 R wel...)
Zoek eventueel een 2 liter zonder R met 125 pk en dan gas inbouwen.
Ook omdat 168 km minus LPG verlies niet echt snel is.
Ben
Ai'j 't wilt kuj alles zeg wie in Twente!
Re: Impreza 1.5 lpg advies gevraagd.
Dank (mede) Subfan,
Ik moet echt goed om de poen denken. Gas inbouwen kost toch weer anderhalve rug, haal ik er niet uit. Vandaar dat deze, met de lpg er al in en de inruil van mn Justy met aantoonbaar nog geen ton n mooie optie is.
Ik had als leasert n 1.6 op lpg, dus ik weet dat t geen snelheidsmonsters zijn.
Groets, Bertus
Ik moet echt goed om de poen denken. Gas inbouwen kost toch weer anderhalve rug, haal ik er niet uit. Vandaar dat deze, met de lpg er al in en de inruil van mn Justy met aantoonbaar nog geen ton n mooie optie is.
Ik had als leasert n 1.6 op lpg, dus ik weet dat t geen snelheidsmonsters zijn.
Groets, Bertus
Groets, Forbert.
Re: Impreza 1.5 lpg advies gevraagd.
Mijn eerlijke mening. Had voor de forester een daihatsu sirion. Volgens mij erg gelijkend met de justy. Als je op de centen moet letten zou ik het bij je justy houden. Een andere gebruikte auto is altijd een risico. Je kan mazzel hebben of pech. Heb je pech met een subaru dan zijn het sneller prijzige reparaties dan met je sub justy.
Subaru Forester 2004
Re: Impreza 1.5 lpg advies gevraagd.
Dames, Heren ook: kan iemand mij alstublieft vertellen of het blok eruit moet bij klepstellen? De 1.5R dus.
Groets, Forbert.
- boswachterfan
- Berichten: 2425
- Lid geworden op: 19 nov 2014 10:30
Re: Impreza 1.5 lpg advies gevraagd.
Ik zou dat niet weten maar een belletje naar een dealer geeft je ws uitsluitsel.
Boswachter SG 2.5 XT Blasmusik
Re: Impreza 1.5 lpg advies gevraagd.
Natuurlijk, boswachter, maar ik dacht: met al die kennis hier, eitje.
Groets, Forbert.
- boswachterfan
- Berichten: 2425
- Lid geworden op: 19 nov 2014 10:30
Re: Impreza 1.5 lpg advies gevraagd.
Tis nog vakantie tijd, niet iedereen is actief, misschien.
Boswachter SG 2.5 XT Blasmusik
- erichendri
- Berichten: 5622
- Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02
Re: Impreza 1.5 lpg advies gevraagd.
Zijn stelbekers dus helaas moet elke ±90000 km de motor eruit.
http://opposedforces.com/parts/impreza/ ... mechanism/
Eric
http://opposedforces.com/parts/impreza/ ... mechanism/
Eric
Re: Impreza 1.5 lpg advies gevraagd.
Dank Eric. Zeker op gas moet dat dan gebeuren. Wordt dus n duur kleppenstelbeurtje..
Groets, Forbert.
Re: Impreza 1.5 lpg advies gevraagd.
Wil hier even inhaken....
Eric, is het zo dat bij een 1,5R. De kleppen gesteld moeten worden bij ongeveer 90.000 km?
Ook als hij niet op lpg rijd, maar op benzine?
Ik heb niets in de geschiedenis staan over kleppen stellen.
Km. Stand nu 143,xxxkm
En aangezien de distributie ( waterpomp) eer aankomt , dan combineren?.
Had distributie ( waterpomp, spanrollen enz) zelf willen doen.
Eric, is het zo dat bij een 1,5R. De kleppen gesteld moeten worden bij ongeveer 90.000 km?
Ook als hij niet op lpg rijd, maar op benzine?
Ik heb niets in de geschiedenis staan over kleppen stellen.
Km. Stand nu 143,xxxkm
En aangezien de distributie ( waterpomp) eer aankomt , dan combineren?.
Had distributie ( waterpomp, spanrollen enz) zelf willen doen.
Re: Impreza 1.5 lpg advies gevraagd.
De klepspeling word lang niet altijd gecontroleerd bij zeg maar een ton...op benzine benzine verloopt de boel niet veel,bij de mijne(2.0L) viel de klepspeling nog binnen de toleranties bij 244.000km...de motor heeft intussen ruim 350.000km gelopen en loopt nog steeds goed.Subarufan schreef:Ik heb niets in de geschiedenis staan over kleppen stellen.
Km. Stand nu 143,xxxkm
Bij het 'op gas zetten' zou ik zeker de klepspeling laten controleren en eventueel laten stellen...voor het stellen moet de motor eruit.
Bijgevoegd afbeelding van een 1.5R,gewoon met Goochel gevonden...zie je meteen de stelbekers.
Laat meteen de PCV kleppen vervangen,de 1.5R wil nog wel eens zijn motorolie opzuigen via de carterventilatie en drooglopen...
Gr.Quikfit
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
viewtopic.php?t=6157
Re: Impreza 1.5 lpg advies gevraagd.
Dank je.
Dit stelt me wat geruster.
Had je topic net gelezen, duur geintje.
Maar ik zou ook zeker voor een subaru dealer- specialist kiezen.
Ps, de pvc kleppen, daar had je me eerder al voor getipt.
Houd ik in gedachten
Dit stelt me wat geruster.
Had je topic net gelezen, duur geintje.
Maar ik zou ook zeker voor een subaru dealer- specialist kiezen.
Ps, de pvc kleppen, daar had je me eerder al voor getipt.
Houd ik in gedachten
- erichendri
- Berichten: 5622
- Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02
Re: Impreza 1.5 lpg advies gevraagd.
Normaal valt het wel mee met de klepspeling als de auto op benzine loopt.
Op lpg is het een ander verhaal maar omdat je de historie niet kent zou je kunnen overwegen
om de klepspeling te laten controleren bij heerikhuizen in Maarn.
Dat is aan de andere kant van de berg (passo di Doorn).
Wat de stel km's zijn op lpg heb ik hier al eerder gemeld, ongeveer 80000-90000 km.
Ligt er een beetje aan hoe er gereden wordt.
Eric
Op lpg is het een ander verhaal maar omdat je de historie niet kent zou je kunnen overwegen
om de klepspeling te laten controleren bij heerikhuizen in Maarn.
Dat is aan de andere kant van de berg (passo di Doorn).
Wat de stel km's zijn op lpg heb ik hier al eerder gemeld, ongeveer 80000-90000 km.
Ligt er een beetje aan hoe er gereden wordt.
Eric