Liftkit hdpe ebay

Veren, schokdempers, remmen en besturing
Plaats reactie
Juliette
Berichten: 107
Lid geworden op: 10 okt 2020 12:44

Liftkit hdpe ebay

Bericht door Juliette »

Ik heb de zoekfunctie gebruikt maar kon er helaas weinig over vinden. Wel veel over ikea plankjes :lol:

Wie heeft er ervaring met dit soort kitjes?
https://www.ebay.com/sch/i.html?_nkw=su ... r+lift+kit

Ik zou het liefst voor 40mm gaan. Zijn er dan ook arm spacers nodig? Sommige sets hebben die erbij zitten, andere niet. Via engelstalige forums kom je vooral veel bouwhetzelvers tegen mbt spacers en weet niet of ik dat aandurf. Dus indien noodzakelijk koop ik het liever compleet.

Via fb had mijn man madebymade al een berichtje gestuurd. Mooi spul maar gaat me qua prijs iets te ver :shock:
Subaru Forester 2004
Propje
Berichten: 1201
Lid geworden op: 13 nov 2018 12:21

Re: Liftkit hdpe ebay

Bericht door Propje »

Made by made was ik er vrij vroeg bij 2 jr geleden..
Heb er niet echt veel voor betaald.
Voor dat geld kan ik niet zelf gaan klloien.
Maar ze willen wel roesten.
De meeste verf is er wel vanaf..
Dat krijg je met de eerste setjes.
Weet niet of dit inmiddels verbetert is?
Aju propje
Juliette
Berichten: 107
Lid geworden op: 10 okt 2020 12:44

Re: Liftkit hdpe ebay

Bericht door Juliette »

Scheelt dat die hdpe niet kunnen roesten 8-)
Subaru Forester 2004
snoef
Berichten: 363
Lid geworden op: 08 mei 2018 12:01

Re: Liftkit hdpe ebay

Bericht door snoef »

Als ik het me goed herinner, is Aze2000 voor de SubieliftOz 2inch gegaan. Dat is een heel goede set. De trailingarm spacers zijn nodig om de wielstand achter te corrigeren naar het midden. Anders komt het wiel teveel naar voren en kun je geen groter wiel gebruiken. Ik heb geleerd dat je voor belangrijke dingen het zo dicht mogelijk bij huis moet zoeken, zodat je wanneer nodig kunt reclameren. Van de sets op Ebay zou ik daarom zelf wegblijven. Maar de SubieliftOz set is buiten categorie goed, en betaalbaar geloof ik ook, want import uit Australië. Bedenk wel dat je stabiliteit mbt. trailers trekken omlaag gaat als de carosserie omhoog gaat.
Juliette schreef:Ik heb de zoekfunctie gebruikt maar kon er helaas weinig over vinden. Wel veel over ikea plankjes :lol:

Wie heeft er ervaring met dit soort kitjes?
https://www.ebay.com/sch/i.html?_nkw=su ... r+lift+kit

Ik zou het liefst voor 40mm gaan. Zijn er dan ook arm spacers nodig? Sommige sets hebben die erbij zitten, andere niet. Via engelstalige forums kom je vooral veel bouwhetzelvers tegen mbt spacers en weet niet of ik dat aandurf. Dus indien noodzakelijk koop ik het liever compleet.

Via fb had mijn man madebymade al een berichtje gestuurd. Mooi spul maar gaat me qua prijs iets te ver :shock:
Forester 2011 FB20
Juliette
Berichten: 107
Lid geworden op: 10 okt 2020 12:44

Re: Liftkit hdpe ebay

Bericht door Juliette »

Ik ga eens kijken, bedankt voor de tips!

Ja klopt je kogeldruk gaat omlaag met een hogere auto. Gelukkig zijn de meeste paardentrailers van zichzelf al erg op de neus gebouwd dus verwacht er geen problemen mee. Ben wel van plan om het voor de zekerheid nog na te wegen voor de auto omhoog gaat.

Edit: subieliftoz zit in dezelfde prijsklasse als de madebymade als je alles met verzending en douane mee gaat tellen.

Op ebay wordt ook tema4x4 aangeboden. Dat lijkt een goede middenklasser vanuit een 4x4 bedrijf. Iemand daar ervaring mee?
Subaru Forester 2004
Propje
Berichten: 1201
Lid geworden op: 13 nov 2018 12:21

Re: Liftkit hdpe ebay

Bericht door Propje »

Wat wil je reclameren uit down under dan?
Of begrijp ik je verkeerd.
Wat vraagt madebymade nu voor een setje dan?
Ik dacht dat ik iets van 325 had betaalt maar dat is een beetje gegokt.
Aju propje
Propje
Berichten: 1201
Lid geworden op: 13 nov 2018 12:21

Re: Liftkit hdpe ebay

Bericht door Propje »

Vind jou linkje best goedkoop.
Iets van 200$
Aju propje
Juliette
Berichten: 107
Lid geworden op: 10 okt 2020 12:44

Re: Liftkit hdpe ebay

Bericht door Juliette »

Ze zijn nu net geen 500,-

Ik verwacht dat als je uit australië importeert dat je gewoon inklaringskosten en btw mag aftikken. Is in ieder geval wel zo bij het paardenspul wat ik uit amerika laat komen.
Subaru Forester 2004
Gebruikersavatar
erichendri
Berichten: 5614
Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02

Re: Liftkit hdpe ebay

Bericht door erichendri »

Je hebt ook nog adf (anderson design fabrique) usa)
En hier: https://www.subtle-solutions.com/
Subiliftozz had je al genoemd.
Ik denk dat 1 inch net gaat zonder trailingarm spacers.
2 inch heb je ze echt nodig en ook de camber correctie.
Als je paardenkar een tandem is wordt je kogeldruk hoger.
Maar, voor de trailer ken je ook platen kopen waardoor de koppeling hoger komt.
Beetje aanhangwagen zaak heeft dat wel.
Ik zou zeggen, koop goed spul, meen dat je het eventueel kan overbouwen naar een SH. (???)

Eric
snoef
Berichten: 363
Lid geworden op: 08 mei 2018 12:01

Re: Liftkit hdpe ebay

Bericht door snoef »

SubieliftOz geniet wereldwijd een onkreukbare reputatie en maakt gebruik van een vergaande offset in de voorspacers die het rijgedrag zouden verbeteren, zelfs t.o.v. stock.
ADF heeft ook een goede offset, maar door import uit de V.S. wordt de 2 inch erg begrotelijk. Hun 1 inch hdpe versie blijft onder bepaalde importregels en is daardoor vrij aantrekkelijk. Die kun je met of zonder extra verhoging achterin bestellen. Met en zonder trailingarm spacers.

Misschien dat Aze2000 nog even kan laten weten waarom hij SubieliftOz heeft verkozen boven MadebyMade. :D

In jouw geval zou ik eerst eens grotere banden proberen Juliette. Ik las ooit dat je op de SG tot 215 70 r16 kunt gaan zonder aanpassingen. Daardoor komt de auto al 4 cm omhoog. Misschien kun je die van iemand lenen. Ook 215 65 r16 is natuurlijk al groter. Toevallig heb ik zelf een set Vredestein Wintrac winterbanden met 4mm profiel 215 65 r16 op mooie zwarte stalen Subaru velgen in de aanbieding :D Ik rijd zelf ook een maat groter op 215 70 r16 en dat maakt veel verschil in rijplezier.
Forester 2011 FB20
snoef
Berichten: 363
Lid geworden op: 08 mei 2018 12:01

Re: Liftkit hdpe ebay

Bericht door snoef »

Australië is goedkoper voor import.
Juliette schreef:Ze zijn nu net geen 500,-

Ik verwacht dat als je uit australië importeert dat je gewoon inklaringskosten en btw mag aftikken. Is in ieder geval wel zo bij het paardenspul wat ik uit amerika laat komen.
Forester 2011 FB20
Gebruikersavatar
erichendri
Berichten: 5614
Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02

Re: Liftkit hdpe ebay

Bericht door erichendri »

215/70-16 is inderdaad ongeveer 4 cm hoger tov 215/60-16 maar de auto zelf
komt maar 2 cm hoger.
Die grotere maat komt wel eens voorbij op fora of FB maar die foresters
zijn meestal wat hoger gezet door een liftkit
Het kan een optie zijn voor Juliette tenzij haar forester al op 215/65-16 staat.

Eric
snoef
Berichten: 363
Lid geworden op: 08 mei 2018 12:01

Re: Liftkit hdpe ebay

Bericht door snoef »

Dat is waar ook Eric inderdaad. Het gekke is dat die 2 cm omvang en 1 cm hoogte enorm verschil maken kwa uiterlijk en in rijden. Je levert wat in in trekkracht en misschien is dat het ook dat de auto groter aanvoelt. Bluefox op YT reed een tijd lang op de 215 70 r16 maat zonder verhoging en kon daar heel veel mee. Hij heet nu geloof ik anders.
erichendri schreef:215/70-16 is inderdaad ongeveer 4 cm hoger tov 215/60-16 maar de auto zelf
komt maar 2 cm hoger.
Die grotere maat komt wel eens voorbij op fora of FB maar die foresters
zijn meestal wat hoger gezet door een liftkit
Het kan een optie zijn voor Juliette tenzij haar forester al op 215/65-16 staat.

Eric
Forester 2011 FB20
Propje
Berichten: 1201
Lid geworden op: 13 nov 2018 12:21

Re: Liftkit hdpe ebay

Bericht door Propje »

Zal eens onder de dorpel meten wat ik heb.
Made by made (is denk ik ook 2 inch)
Banden normaal woon werk 215/60-15
Hoort 70 te zijn heb ik net vernomen
Op vakantie rijd ik met
Bf goodrich 215/65/16
En dan nog ironman veren.
Vind het allemaal niet wereldschokkend.
Aju propje
Juliette
Berichten: 107
Lid geworden op: 10 okt 2020 12:44

Re: Liftkit hdpe ebay

Bericht door Juliette »

Mannen bedankt allemaal voor de reacties :okeee:

Dat van die offset en camber ben ik ook op de engelstalige fora tegengekomen. Zeker iets om in overweging te nemen mbt de meerprijs vergeleken met basic hdpe via ebay. Ik hou van sportief rijden en heb er veel lol in om de petjes/mocrotjes in audi/golf/bmw/mercedes in de bochten helemaal weg te rijden 8-) . Altijd leuk als ze bij aanvang klaverblad op je bumper hangen en aan het einde nog maar een klein stipje in je spiegel zijn :twisted: . Goede betrouwbare wegligging is voor mij dus wel belangrijk. Mag best deinen en overhellen maar niet gaan dwijlen.

Banden moest ik even spieken. Rij nu op 215/60 R16. Destijds ook vanwege het gevoel geen te hoge band gekozen. Dat deinen en rollen over de wang vind ik niet prettig omdat je dan toch feeling met het wegdek verliest.

Balans van de trailer wil ik voordat ik iets bestel nakijken hoe die veranderd. Want er is ook nog een verschil tussen ongeladen en geladen. Ik verwacht dat in geladen toestand de kogeldruk lager wordt bij een hogere haak. Het paard staat namelijk niet recht boven de assen maar een klein tikje naar achter. Ongeladen denk ik dat de kogeldruk wel hoger is. Maar dat zou met de sterkere veren geen probleem moeten zijn.
Subaru Forester 2004
Gebruikersavatar
quikfit
Berichten: 4863
Lid geworden op: 11 jul 2012 13:51

Re: Liftkit hdpe ebay

Bericht door quikfit »

Juliette schreef:Banden moest ik even spieken. Rij nu op 215/60 R16. Destijds ook vanwege het gevoel geen te hoge band gekozen. Dat deinen en rollen over de wang vind ik niet prettig omdat je dan toch feeling met het wegdek verliest.
Last index doet ook veel...

Gr.Quikfit :mrgreen:
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
Juliette
Berichten: 107
Lid geworden op: 10 okt 2020 12:44

Re: Liftkit hdpe ebay

Bericht door Juliette »

@quickfit; kan je dat verder toelichten? Ik heb nu yokohama geolander en dat is al een enorme vooruitgang ten opzichte van de continental 4x4 die er eerst op zaten.
Subaru Forester 2004
Gebruikersavatar
quikfit
Berichten: 4863
Lid geworden op: 11 jul 2012 13:51

Re: Liftkit hdpe ebay

Bericht door quikfit »

Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
Juliette
Berichten: 107
Lid geworden op: 10 okt 2020 12:44

Re: Liftkit hdpe ebay

Bericht door Juliette »

Bedankt voor de link. Maar wat zegt dat over de stugheid van de wangen?
Subaru Forester 2004
snoef
Berichten: 363
Lid geworden op: 08 mei 2018 12:01

Re: Liftkit hdpe ebay

Bericht door snoef »

Een zwaardere band zal stugger zijn, maar zeker niet lekker rijden. Wat ik van een eerder draadje oppakte, was dat je bandendruk te laag was. Als je daar goed op let, zul je met de hogere banden ook lekker rijden. Trek je een trailer, dan de achterbanden naar 3.0 . Zonder treklast 2.5 of harder naar smaak. Met volle gastank achter hoger. Maar als je strak door de bochten wilt gaan, kun je beter geen lift nemen. Het is het één of het ander. Wil je wèl allebei, zorg dan voor twee sets banden, hoog en laag. Dat doen er meer voor daily driving en terrein rijden.
Juliette schreef:Bedankt voor de link. Maar wat zegt dat over de stugheid van de wangen?
Forester 2011 FB20
Gebruikersavatar
quikfit
Berichten: 4863
Lid geworden op: 11 jul 2012 13:51

Re: Liftkit hdpe ebay

Bericht door quikfit »

Juliette schreef:Bedankt voor de link. Maar wat zegt dat over de stugheid van de wangen?
Dat banden met een hogere last index stuggere wangen hebben?

Gr.Quikfit :mrgreen:
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
Propje
Berichten: 1201
Lid geworden op: 13 nov 2018 12:21

Re: Liftkit hdpe ebay

Bericht door Propje »

Mijn Vw transporter moest de juiste loadindex hebben voor apk.
Je wil ook geen personenwagenbanden onder je bus.
Bus mag 1 ton laden dan wil je wel stevige banden.

Heb klapband gehad op Autobahn.
Michelin Agilis geen pretje.
Rechtsvoor met volle bus.
Aju propje
Gebruikersavatar
quikfit
Berichten: 4863
Lid geworden op: 11 jul 2012 13:51

Re: Liftkit hdpe ebay

Bericht door quikfit »

Ik kwam deze link nog tegen...is vast de revue al gepasseerd maar toch.

https://tema4x4.com/

Gr.Quikfit :mrgreen:
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
Juliette
Berichten: 107
Lid geworden op: 10 okt 2020 12:44

Re: Liftkit hdpe ebay

Bericht door Juliette »

quikfit schreef:Ik kwam deze link nog tegen...is vast de revue al gepasseerd maar toch.

https://tema4x4.com/

Gr.Quikfit :mrgreen:
Ja die kom ik op ebay ook veel tegen.

Ik heb me er wat verder in verdiept en besloten toch voor het echte spul te gaan. Goede rijeigenschappen zijn voor ons te belangrijk. Subielift een mailtje gestuurd mbt de verzendkosten. Die is dan waarschijnlijk nog steeds goedkoper dan madebymade.
Subaru Forester 2004
Propje
Berichten: 1201
Lid geworden op: 13 nov 2018 12:21

Re: Liftkit hdpe ebay

Bericht door Propje »

Ben zeer benieuwd.
Vergeet je niet btw en inklaringskosten.
Aju propje
Propje
Berichten: 1201
Lid geworden op: 13 nov 2018 12:21

Re: Liftkit hdpe ebay

Bericht door Propje »

Je mag mijn setje ook nabouwen.
Maar wel zelf eronderuit halen.
Kan ik mooi de auto weer eens binnen in de spatborden wassen.
Aju propje
Juliette
Berichten: 107
Lid geworden op: 10 okt 2020 12:44

Re: Liftkit hdpe ebay

Bericht door Juliette »

Nee zelfs als ik die bijkomende kosten tel dan blijven ze onder madebymade. Tenzij de verzendkosten 100+ zijn.

Haha sorry maar zoiets ga ik niet zelf lassen.
Subaru Forester 2004
Propje
Berichten: 1201
Lid geworden op: 13 nov 2018 12:21

Re: Liftkit hdpe ebay

Bericht door Propje »

Het lassen is het niet.
Dat wil ik nog wel doen maar hetuitsnijden.
Aju propje
Plaats reactie