*thomas* schreef:De kans is heel groot dat het met de stuurbekrachtiging heeft te maken (aangezien je aangeeft dat het geluid veranderd bij veranderende stuuruitslag).
Dat KAN je stuurbekr.pomp zijn, maar in de meeste gevallen is het de O-ring die bovenop de stuurpomp zit, alsook de rubberen leidingen die vanaf je vloeistofreservoir naar je stuurpomp loopt. De O-ring en buis kosten bij Subaru 35€ (februari dit jaar) en het duurt 30 minuten om ze te (laten) vervangen.
Met die O-ring, bedoel je daarmee onderdeel 34607 op onderstaande tekening?
Dat onderdeel wordt aangeduid als 'Gasket' en heeft als onderdeelnummer 34621AC023 (alternatieven: 34621AC020; 34621AC021; 34621AC022; 34621AC024).
[EDIT]
Nog iets bijzonders: Op PartSouq.com heb ik de VIN ingevoerd om op enkel geschikte onderdelen te kunnen zoeken.
Daarbij viel me op dat bij Engine stond:
3.0L DOHC NA & LPG.
Op internet blijkt maar weinig te vinden over die toevoeging. Op een Russische website,
Subaru-faq.ru vond ik een plausibele uitleg: "LPG-motoren zijn gecertificeerd om op aardgas of vloeibaar propaan te draaien". Bijzonder, want voor zover ik weet wordt juist afgeraden om in een Subaru met EZ30D motor een LPG-installatie in te (laten) bouwen.
Best grappig trouwens, om naar het Nederlands vertaalde Russische teksten te lezen.