Forester 2.0D 2009 injectoren
Forester 2.0D 2009 injectoren
Goedendag! Michel hier! Mag ik een vraag stellen? Mijn garage geeft naar aanleiding van mijn klachten aan dat 1 van de injectoren van mijn Forester waarschijnlijk niet goed functioneert. Hiervoor moet hij het motorblok uitbouwen zegt hij. Is het werkelijk noodzakelijk dat dit moet? Dat het lastig is begrijp ik maar het complete blok uitbouwen???? Hoor graag jullie mening...
Re: Forester 2.0D 2009 injectoren
Het grote probleem met die injectoren is dat ze echt vast gaan zitten in het blok (dat komt door de verschillende materialen waaruit injectoren en blok zijn gemaakt). Het klopt dat die injectoren een ramp zijn om los te maken en ik vermoed dat je garagehouder het zekere voor het onzekere wil nemen en wil werken op een blok dat naast de wagen ligt.
Mijn Subaru's スバル・レガシィ
Re: Forester 2.0D 2009 injectoren
Bedankt voor je reactie Thomas. Hij gaat ze alle 4 testen en vervangt alleen degene die stuk is vermoed ik...Is het raadzaam om nog meer te vervangen als het blok er dan toch uit is?
Re: Forester 2.0D 2009 injectoren
Da's een strikvraag wanneer het over subaru en diesels gaat . Ik heb zelf een slechte ervaring met een subaru diesel en ik ken meer mensen die problemen hebben gehad met die motoren dan andersom.MideBo schreef:Is het raadzaam om nog meer te vervangen als het blok er dan toch uit is?
De EURO 4 diesels van subaru zijn echte 'hit or miss' motoren. Zaken die vaak stuk gaan zijn:
- injectoren
- turbo
- EGR klep
- roetfilter die overvol zit
- krukas
Is de dealer zeker dat het aan de injectoren ligt?
Mijn Subaru's スバル・レガシィ
- erichendri
- Berichten: 5614
- Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02
Re: Forester 2.0D 2009 injectoren
Staat hij bij een subaru dealer?
Het is nogal een specialistische klus.
Eric
Het is nogal een specialistische klus.
Eric
Re: Forester 2.0D 2009 injectoren
En nog gewoon ter info: een nieuw 'shortblok' kost rond de 3500€ (bij subaru), de DPF kan je vervangen door een holle buis (niet wettelijk, maar het kan), egr kan je afdoppen en uitschrijven (uit de ecu) als ik me niet vergis.
Veel blokken zijn destijds onder garantie vervangen, het kan dus goed zijn dat je er bij jouw wagen werkzaamheden uitgevoerd dienen te worden waarbij je nog op tussenkomst van subaru benelux kan rekenen. Vraag hier steeds naar.
En moest je dat nog niet doen/weten: ververs HEEL vaak je olie (elke 5000-7500km). Kost de wereld niet en bespaart je veel kopzorgen.
Veel blokken zijn destijds onder garantie vervangen, het kan dus goed zijn dat je er bij jouw wagen werkzaamheden uitgevoerd dienen te worden waarbij je nog op tussenkomst van subaru benelux kan rekenen. Vraag hier steeds naar.
En moest je dat nog niet doen/weten: ververs HEEL vaak je olie (elke 5000-7500km). Kost de wereld niet en bespaart je veel kopzorgen.
Mijn Subaru's スバル・レガシィ