Subaru Forester 2.0 AWD OFF-ROAD 4X4 2 Inch Liftkit-Edition

Vragen over het kopen van een auto of je hebt een interessante auto te koop gezien en je wilt een ander daarop antenderen
Plaats reactie
mlanting
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 jul 2021 11:01

Subaru Forester 2.0 AWD OFF-ROAD 4X4 2 Inch Liftkit-Edition

Bericht door mlanting »

Beste mensen,

Zoek een onderscheidende en niet standaard young timer van minimaal 15 jaar oud. We rijden rond de 15.000 km per jaar. Soms wat onverhard voor de lol, maar verder verharde wegen. Zelf geen techneut of klusser. Kwam deze 'custum made' Subaru Forester tegen: https://www.kleinwier.nl/voertuig/subar ... aak-clima/

Wat is jullie idee? Zaken waar ik rekening mee dien te houden? Wellicht andere tips of suggesties?

Thanks!
Gebruikersavatar
quikfit
Berichten: 4863
Lid geworden op: 11 jul 2012 13:51

Re: Subaru Forester 2.0 AWD OFF-ROAD 4X4 2 Inch Liftkit-Edition

Bericht door quikfit »

Veelte duur... :shock:

Gr.Quikfit :mrgreen:
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
Gebruikersavatar
Raph
Berichten: 1447
Lid geworden op: 13 dec 2018 23:24

Re: Subaru Forester 2.0 AWD OFF-ROAD 4X4 2 Inch Liftkit-Edition

Bericht door Raph »

Da's inderdaad serieus geld voor een Forester van 15+ jaar oud. Maar als je het er voor over hebt: ga ervoor!
De wagen oogt heel terreinwaardig. En kan er dankzij de verhoging waarschijnlijk ook prima uit de voeten.

Voor mij gold eind 2018, toen ik op zoek ging naar een andere auto, ook "soms wat onverhard voor de lol, maar verder verharde wegen. Zelf geen techneut of klusser."
Uiteindelijk is een Legacy van de vierde generatie geworden met een H6 motor. Voelt zich als een vis in het water op de linkerstrook van de Autobahn. En blijkt daarnaast zeer geschikt om mee te 'greenlanen'. Meer offroadambities moet je met zo'n auto niet hebben. En heb ik dus niet. :)

Een van de vragen met de Forester die je op het oog hebt is of het 'verruigen' van de auto wel zo'n voordeel is als je voornamelijk op de verharde weg blijft. Mijn advies: rijd bij een proefrit een tijdje 130 km/u - na 19:00 uur uiteraard - en vraag je dan af of dat comfortabel (en zuinig) genoeg is voor je.
snoef
Berichten: 363
Lid geworden op: 08 mei 2018 12:01

Re: Subaru Forester 2.0 AWD OFF-ROAD 4X4 2 Inch Liftkit-Edition

Bericht door snoef »

Ik heb deze auto bij Kleinwier van dichtbij gezien, en hij is prachtig met zijn two tone. Ziet er zo heel stoer uit.
Maar zoals jij 'm wilt gebruiken, zou ik dat rack van het dak halen, de lift er weer onder verwijderen en all terrains eronder plaatsen in een grotere maat ipv. deze mud terrain achtige banden.

Deze is inderdaad erg duur. 6000-7000 zou reëler zijn, maar dan vind je misschien niet zo'n mooie two tone.
Onder de SG past 215-70-R16 (ik vind mijn Coopers Discoverer AT3 4S in die maat erg fijn), wat de SG al 1 á 2 cm omhoog brengt. De auto is zoals hij is, al prima klaar voor ruiger terrein. Dat dakrek ga je nooit gebruiken. Is in de US al helemaal uit. Nu heeft iedereen er een daktent op. Erg leuk, maar dan heb je liever ook geen lift voor normaal gebruik. Wat ik wel kan aanraden, zijn pro veren van Car Support. Comfortabel met weinig lading maar stevig met veel lading, zoals een daktent.

Ik heb zelf onlangs de lichtmetalen velgen onder mijn zwarte Forester SH zwart geverfd. Dat in combinatie met de AT banden maakt een dag en nacht verschil.
Als als je toch wat te besteden hebt, overweeg dan een SH. Die is veel ruimer. En hoger, heb je ook geen lift nodig :) Onder de SH brengt de bandenmaat hierboven de Forester 1 cm omhoog, maar de grotere banden staan veel mooier en rijden veel lekkerder.
mlanting schreef:Beste mensen,
https://www.kleinwier.nl/voertuig/subar ... aak-clima/
Wat is jullie idee?
Thanks!
Forester 2011 FB20
mlanting
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 jul 2021 11:01

Re: Subaru Forester 2.0 AWD OFF-ROAD 4X4 2 Inch Liftkit-Edition

Bericht door mlanting »

snoef schreef:Ik heb deze auto bij Kleinwier van dichtbij gezien, en hij is prachtig met zijn two tone. Ziet er zo heel stoer uit.
Maar zoals jij 'm wilt gebruiken, zou ik dat rack van het dak halen, de lift er weer onder verwijderen en all terrains eronder plaatsen in een grotere maat ipv. deze mud terrain achtige banden.

Deze is inderdaad erg duur. 6000-7000 zou reëler zijn, maar dan vind je misschien niet zo'n mooie two tone.
Onder de SG past 215-70-R16 (ik vind mijn Coopers Discoverer AT3 4S in die maat erg fijn), wat de SG al 1 á 2 cm omhoog brengt. De auto is zoals hij is, al prima klaar voor ruiger terrein. Dat dakrek ga je nooit gebruiken. Is in de US al helemaal uit. Nu heeft iedereen er een daktent op. Erg leuk, maar dan heb je liever ook geen lift voor normaal gebruik. Wat ik wel kan aanraden, zijn pro veren van Car Support. Comfortabel met weinig lading maar stevig met veel lading, zoals een daktent.

Ik heb zelf onlangs de lichtmetalen velgen onder mijn zwarte Forester SH zwart geverfd. Dat in combinatie met de AT banden maakt een dag en nacht verschil.
Als als je toch wat te besteden hebt, overweeg dan een SH. Die is veel ruimer. En hoger, heb je ook geen lift nodig :) Onder de SH brengt de bandenmaat hierboven de Forester 1 cm omhoog, maar de grotere banden staan veel mooier en rijden veel lekkerder.
mlanting schreef:Beste mensen,
https://www.kleinwier.nl/voertuig/subar ... aak-clima/
Wat is jullie idee?
Thanks!
Dank voor je waardevolle aanvulling. Aangezien ik hem 'op de zaak' wil zetten tegen de 35% regeling is een SH geen optie want te jong. Een andere overweging is om te wachten tot een goed exemplaar in een onderscheidende kleurstelling (geen grijs) en dan zelf wat modificaties regelen.
Gebruikersavatar
Raph
Berichten: 1447
Lid geworden op: 13 dec 2018 23:24

Re: Subaru Forester 2.0 AWD OFF-ROAD 4X4 2 Inch Liftkit-Edition

Bericht door Raph »

Van het exemplaar op https://www.marktplaats.nl/m1724010294 is zo'n beetje de hele historie op dit forum beschreven.

Het budget om 'm helemaal naar wens aan te passen is in dat geval een kleine 10 mille. :)
Gebruikersavatar
subfan
Berichten: 556
Lid geworden op: 18 jan 2021 22:28

Re: Subaru Forester 2.0 AWD OFF-ROAD 4X4 2 Inch Liftkit-Edition

Bericht door subfan »

Klopt Raph, voor 10k kun je heel wat zelf doen, of flink over houden......

Als je toch een wat hoger segment en hoger op de poten wilt: 3 x outback 3.0 uit 2001, 2004, en 7 met weinig km. op het adres waar ik de mijne gehaald heb.
autofirst-oldeman.nl

Ben
Ai'j 't wilt kuj alles zeg wie in Twente!
Gebruikersavatar
boswachterfan
Berichten: 2410
Lid geworden op: 19 nov 2014 10:30

Re: Subaru Forester 2.0 AWD OFF-ROAD 4X4 2 Inch Liftkit-Edition

Bericht door boswachterfan »

Raph schreef:Van het exemplaar op https://www.marktplaats.nl/m1724010294 is zo'n beetje de hele historie op dit forum beschreven.

Het budget om 'm helemaal naar wens aan te passen is in dat geval een kleine 10 mille. :)
Raph! Ben je nou helemaal betoeterd! Mijn prachtige auta een beetsje laate verbauwah :twisted:

Nee hoor, van harte welkom... :D
Boswachter SG 2.5 XT Blasmusik
*thomas*
Berichten: 1715
Lid geworden op: 11 nov 2015 12:44

Re: Subaru Forester 2.0 AWD OFF-ROAD 4X4 2 Inch Liftkit-Edition

Bericht door *thomas* »

Foresters zijn (blijven) duur, maar het zijn dan ook erg betrouwbare wagens (zeker de SF en SG generatie). Het model dat jij toont (een facelift SG) heeft een 158pk motor die net iets gevoeliger dan zijn 125pk sterke voorganger. Bovendien zijn sommige werkzaamheden duurder en/of moeilijker om uit te voeren. Dat is echter allemaal gerelateerd aan het motorblok en niet aan koets / ophanging / transmissie / ophanging of wat dan ook.

Voor alle duidelijkheid: niets om je zorgen over te maken.

Dit exemplaar is aan de dure kant. Een SG facelift koop je voor 7000€ (dealerprijs), daaraan dien je banden en velgen (+/- 1200€), een dakrek (300€ voor een thule, 100€ voor een amazon-special) en rond de 1000-2000€ voor de liftkit toe te voegen (als het om een degelijk exemplaar gaat waarbij niet enkel de schokdempers/veren zijn aangepakt, maar ook spacers bij de achterste draagarmen zijn gebruikt).

Je komt dus al snel op 10 000-11 000€.

Echter kan je een goedkoper exemplaar particulier kopen voor rond de 4-6000€ en zelf de velgen, banden, dakrek etc kopen die jij wil.
Gebruikersavatar
erichendri
Berichten: 5614
Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02

Re: Subaru Forester 2.0 AWD OFF-ROAD 4X4 2 Inch Liftkit-Edition

Bericht door erichendri »

Alles is hier al gemeld lees ik alleen….
Goede liftkit zit er voor 1000€ all-in eronder.
Als de velgen nog goed zijn van de aankoop, ik heb sinds kort hele stille nokian AT banden gekocht voor 95€ op het web.
Montage kost je denk ik 25€ per band thuis voor de deur.
Rekje moet je niet aan beginnen, hoop herrie en 10-15% meer benzine verbruik.

Eric
Plaats reactie