Te koop: Subaru Legacy GT 2.5 Limited Wagon Turbo (LHD, handgeschakeld)

Vragen over het kopen van een auto of je hebt een interessante auto te koop gezien en je wilt een ander daarop antenderen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Raph
Berichten: 1447
Lid geworden op: 13 dec 2018 23:24

Te koop: Subaru Legacy GT 2.5 Limited Wagon Turbo (LHD, handgeschakeld)

Bericht door Raph »

Een heel bijzondere auto, aldus de verkoper.
En dat is geen onbekende: zie https://luthtangenberg.nl/voorraad/suba ... -in-europa
Gebruikersavatar
Mrdjc
Berichten: 911
Lid geworden op: 12 jan 2015 19:57

Re: Te koop: Subaru Legacy GT 2.5 Limited Wagon Turbo (LHD, handgeschakeld)

Bericht door Mrdjc »

Beetje jammer van de rioleringsbuizen eronder aan de achterkant... Maar ieder zijn eigen smaak..
Daily: 2006 Forester SG9 2.5 XT 4EAT
Hobbybak: 1996 Legacy BD9 2.5 4EAT
Gebruikersavatar
SP-Boxer
Berichten: 5494
Lid geworden op: 10 nov 2008 22:52

Re: Te koop: Subaru Legacy GT 2.5 Limited Wagon Turbo (LHD, handgeschakeld)

Bericht door SP-Boxer »

Geen onbekende verkoper, maar deze auto heeft een hele tijd op Marktplaats gestaan voor €3250,- ! Nu bij een dealer, beetje schoongemaakt, nieuwe bandjes en matten en hoppa, gewoon op een haar na 10k vragen :shock: :shock: :shock:
Er staat 320k op de teller, die auto is deze prijs bij lange na niet waard!
"I feel Legacy"
Gebruikersavatar
sufos
Berichten: 1278
Lid geworden op: 16 apr 2014 18:11

Re: Te koop: Subaru Legacy GT 2.5 Limited Wagon Turbo (LHD, handgeschakeld)

Bericht door sufos »

10k vond ik ook al een zwaar overdreven prijs. €3250 daarentegen best netjes, dan ben ik toch wel enigszins verbaasd dat de auto voor dat geld niet verkocht is.
Subaru Outback
Saab 900 T16S Aero
Gebruikersavatar
boswachterfan
Berichten: 2410
Lid geworden op: 19 nov 2014 10:30

Re: Te koop: Subaru Legacy GT 2.5 Limited Wagon Turbo (LHD, handgeschakeld)

Bericht door boswachterfan »

D'r wordt vaak makkelijk gedaan over die km-standen, maar als je meerdere auto's met die standen hebt gehad, weet je dat er regelmatig "dingetjes" zijn die pegels kosten als je het zelf niet kunt. Heb nu b.v. een zwetende olie keerring bij een aandrijfas. Niet raar maar wel weer reparatie.
Mijn hartslag ging ook een beetje omhoog bij deze advertentie, maar toen ik het woord "mijlen" zag, haakte ik af :)
Boswachter SG 2.5 XT Blasmusik
Gebruikersavatar
Raph
Berichten: 1447
Lid geworden op: 13 dec 2018 23:24

Re: Te koop: Subaru Legacy GT 2.5 Limited Wagon Turbo (LHD, handgeschakeld)

Bericht door Raph »

Mrdjc schreef:Beetje jammer van de rioleringsbuizen eronder aan de achterkant... Maar ieder zijn eigen smaak..
Zo goed had ik de foto's nog niet bekeken...
Dat zijn inderdaad beste stortkokers! Bovendien wijzen ze omhoog. Roept bij mij de vraag op of ze niet vollopen bij een regenbui, in combinatie met harde wind op de achtersteven. :)
*thomas*
Berichten: 1715
Lid geworden op: 11 nov 2015 12:44

Re: Te koop: Subaru Legacy GT 2.5 Limited Wagon Turbo (LHD, handgeschakeld)

Bericht door *thomas* »

Is een Amerikaanse import. Enkel daar geleverd met de 2.5. Worden ook in de VS gebouwd (fabriek in Indiana geloof ik?).

Voorbumper is nog de originele (is wat 'langer' dan de Europese), de achterbumper is volgens mij al een Europese.

Middenconsole is ook verschillend (zie draaiknoppen stoelverwarming).

Op legacyGT staat een vergelijking van iemand die destijds zowel ervaring had met de japanse 2.0 als de Amerikaanse spec B 2.5 en volgens hem was er erg weinig verschil in rijbeleving, ondanks het feit dat de Amerikaan 30pk MINDER heeft (250 vs 280).

Indien hij 160 000km zou hebben was het andere koek, maar dit vind ik wel fors. Anderzijds de enige mogelijkheid om zonder grondige ombouw in een ORIGINELE LHD turbo BP/BL chassis te rijden.
Plaats reactie