Gratis betaalbadge voor de Peage

Subarunieuws, interessante links (foto/video) etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
mikage
Berichten: 153
Lid geworden op: 26 sep 2013 22:12

Gratis betaalbadge voor de Peage

Bericht door mikage »

Gratis betaalbadge voor de Peage.
Ga je naar Frankrijk, Spanje of Portugal, dan kun je de verzendkosten (4 euro) en verwerkingskosten (11 euro) van de betaalbadge uitsparen door op onderstaande link te klikken. Mooi meegenomen toch?

https://www.spydeals.nl/mango-mobilites ... _-2CfeB4#s

Volg wel de instructies door het land op Pays-Bas te zetten. Dan is het formulier goed.
Bij de postcode wil het soms haperen bij de acceptatie: Even een ander land kiezen en weer terug naar Pays-Bas. Dan springt hij uit de foutloop
Gebruikersavatar
mikage
Berichten: 153
Lid geworden op: 26 sep 2013 22:12

Re: Gratis betaalbadge voor de Peage

Bericht door mikage »

Ik heb besteld. Onderstaand de informatie:

Hallo Mikage,

Dank u voor uw keuze voor het elektronische tolabonnement. France, Espagne, Portugal.


Hieronder vindt u alle informatie over uw bestellingn°Mxxxxxxxxxxxxxx" die we zo snel mogelijk zullen verwerken.

De badge komt meestal tussen 3 en 5 dagen na de bestelling aan. U ontvangt binnenkort een e-mail ter bevestiging van de voorbereiding van uw badge.

Wij danken u voor uw vertrouwen en wensen u een goede reis.
Promotieaanbiedingen gelden alleen voor het 1e jaar van het contract.

Team Mango.



Samenvatting van uw bestelling :

Uw ordernummer : Mxxxxxxxxxxxxxxx
Je hebt gevraagd : 1 France, Espagne, Portugal
Badge 1 : 47****-8

U heeft gekozen voor een vooraf geautoriseerde betaling voor de betaling van het bedrag van de activeringskosten, de tolkosten. Indien u gekozen heeft voor een domiciliëring door RIB/IBAN, wordt het bedrag van €1 van uw bankrekening afgeschreven. Dit is een aanbetaling, die wordt afgetrokken van het totale bedrag van uw eerste factuur.

Details van de prijs van de bestelling :

Bedrag bij inschrijving :

Opstartkosten : 0 €
Verzendkosten badge : 0 €

Totale prijs : 0 €

Bedrag in gebruik :

Frais de gestion Mensuel : 1.7 €
Frais de gestion Mensuel Espagne/Portugal : 2.4 €
Ewout
Berichten: 51
Lid geworden op: 11 jan 2020 20:24

Re: Gratis betaalbadge voor de Peage

Bericht door Ewout »

Ik ben niet zo fan van op willekeurige linkjes klikken....
Groet, Ewout

Subaru Forester 2003
Volvo 245 1992
Volkswagen T3 1985
Gebruikersavatar
mikage
Berichten: 153
Lid geworden op: 26 sep 2013 22:12

Re: Gratis betaalbadge voor de Peage

Bericht door mikage »

Ewout schreef:Ik ben niet zo fan van op willekeurige linkjes klikken....
Het is natuurlijk prima om naar de ANWB te gaan en daar dat ding voor iets meer dan 17 Euro te kopen. Maar omdat ik zelf ook geen grote fan ben van op willekeurige linkjes te klikken mag je van mijn kant uit ook enige voorzichtigheid verwachten. Anders had ik deze link totaal niet geplaatst.
Je bespaart ongeveer 17 Euro als je van plan bent naar Frankrijk te gaan. Daarmee heb je de eerste kilometers gratis. 't Is maar wat je wil natuurlijk.
Gebruikersavatar
SP-Boxer
Berichten: 5494
Lid geworden op: 10 nov 2008 22:52

Re: Gratis betaalbadge voor de Peage

Bericht door SP-Boxer »

Als ik tolwegen echt niet kan vermijden (Frankrijk weet ik al jaren te mijden :mrgreen:), dan stop ik gewoon lekker bij elk tolpoortje. Kun je daarna weer een mooi sprintje vanaf de slagboom doen :-)
Al dat automatische afschrijven en abonnementskosten zit ik helemaal niet op te wachten. Volgens mij ben je met afrekenen bij elk poortje nog goedkoper uit ook. Ik ben toch op vakantie en heb alle tijd.
"I feel Legacy"
Gebruikersavatar
sufos
Berichten: 1278
Lid geworden op: 16 apr 2014 18:11

Re: Gratis betaalbadge voor de Peage

Bericht door sufos »

Ik vind het anders wel een prima tip! Ga er ook maar eentje bestellen.
Subaru Outback
Saab 900 T16S Aero
Marcel W.
Berichten: 16
Lid geworden op: 27 apr 2021 21:00

Re: Gratis betaalbadge voor de Peage

Bericht door Marcel W. »

Werkt als een trein en zeker met een caravan erachter. Wij gebruiken het vanaf het eerste uur.
Durf zelfs te beweren dat je sneller bent dan bij de betaalpooortjes. Nog nooit zo vaak ingehaald door dezelfde auto's op één dag :lol:

P.S. sprintje trekken na de poortjes kan hier ook hoor. Je rijdt nog geen dertig maar wel door. Je voorganger is allang weg als jij erdoor bent.
Gebruikersavatar
Rene
Berichten: 1629
Lid geworden op: 04 jan 2009 21:02

Re: Gratis betaalbadge voor de Peage

Bericht door Rene »

Ik heb ook zo'n ding : vorig jaar voor het eerst gebruikt in Frankrijk..
Voor de heen en terug reis was ik totaal iets van 65 euro kwijt.
Geen idee of dat goedkoop of duur is..maar wel ideaal : je rijd zo'n poort in..badge doet een keer 'blieb' poortje gaat open en gassen maar ;)
Abbo kosten 0 trouwens...wel automatische afschrijving van de tol.
Je auto remt op alle wielen , waarom zou je ze dan niet allemaal aandrijven..

Grt Rene
Gebruikersavatar
sufos
Berichten: 1278
Lid geworden op: 16 apr 2014 18:11

Re: Gratis betaalbadge voor de Peage

Bericht door sufos »

Als alles het toelaat gaan we dit jaar weer naar Frankrijk, naar de Lot. Normaliter betaal ik gewoon met creditcard bij de tolpoortjes ( behalve de laatste keer toen ik de cc vergeten was). De badge is onderweg dus ik ben benieuwd hoe het gaat bevallen.
Subaru Outback
Saab 900 T16S Aero
Gebruikersavatar
Raph
Berichten: 1447
Lid geworden op: 13 dec 2018 23:24

Re: Gratis betaalbadge voor de Peage

Bericht door Raph »

sufos schreef:Ik vind het anders wel een prima tip! Ga er ook maar eentje bestellen.
+1!

De mijne komt een dezer dagen binnen.

Ook Italië zit er bij, trouwens.
Daar heb ik de allerslechtste ervaring opgedaan met afrekenen bij het tolpoortje: 1,5 uur wachten, totale chaos, voordringende automobilisten en ruzie op z'n Italiaans...
Gebruikersavatar
sufos
Berichten: 1278
Lid geworden op: 16 apr 2014 18:11

Re: Gratis betaalbadge voor de Peage

Bericht door sufos »

Ja daar kunnen ze wat van. Contant betalen is ook iets wat je daar beter niet doen kan, je krijgt bijna altijd te weinig terug. Het werkt bij iedereen hetzelfde, je komt aanrijden, geeft geld, krijgt geld terug en tegelijkertijd gaat de slagboom omhoog en geef je gas. Je neemt toch niet de tijd om te kijken of het allemaal wel klopt, en als het niet klopt rij je toch niet terug.
Het scheelt dat de contante betalingen grotendeels niet meer bestaan maar het was een lucratieve bijverdienste voor die Italianen ( en vast niet alleen zij alleen).
Subaru Outback
Saab 900 T16S Aero
Gebruikersavatar
sufos
Berichten: 1278
Lid geworden op: 16 apr 2014 18:11

Re: Gratis betaalbadge voor de Peage

Bericht door sufos »

Gisteren terug gereden vanuit Frankrijk, de badge werkte perfect. "Gewoon" betalen bij een tolpoortje, contant of met een pas werkt natuurlijk ook prima maar dit is wat mij betreft toch net wat beter :) .
Subaru Outback
Saab 900 T16S Aero
Propje
Berichten: 1201
Lid geworden op: 13 nov 2018 12:21

Re: Gratis betaalbadge voor de Peage

Bericht door Propje »

Al dat gedoe met tolwegen.
Je moet natuurlijk wel doorjakketen anders ontkiemen je piepers in de sleurhut.
Wat ben ik toch blij dat ik van onze caravan af ben.
We gaan dit jaar richting Slovenië en als we goede zin hebben nog verder.
Maar we doen hennig an.
Rij uit principe liefst niet door het enge duitsland.
Ga er met een bocht omheen.
Door frankrijk kop van Italië.
En dan zo hop naar Slovenië.
Duitsland staat gewoon stijf van de weg opbrekingen.
En als je stukje vluchtstrook pakt voor de afslag kun je ze heerlijk zien ontploffen die Bratwursten.
Echt altijd weer genieten.
Ze zouden er hartfalen aan over houden.
Mag ze graag plagen.
Aju propje
*thomas*
Berichten: 1715
Lid geworden op: 11 nov 2015 12:44

Re: Gratis betaalbadge voor de Peage

Bericht door *thomas* »

Jarenlang hebben mijn ouders (en daarna ikzelf) contact betaald (intussen zo'n 27 jaar jaar Sicilië gereden met ouders of eigen gezin). Vaker en vaker files, wachten, mensen die moe zijn en boos worden op elkaar (of in Italië gewoon voor de sport boos worden op elkaar).

Zelf betaal ik nu gewoon steeds met VISA. Zelden aanschuiven, in geen enkel EU land.

Neemt niet weg dat zo'n automatische betaling lekker makkelijk is!
Propje
Berichten: 1201
Lid geworden op: 13 nov 2018 12:21

Re: Gratis betaalbadge voor de Peage

Bericht door Propje »

Echt helemaal naar Sicilië oei das een end.
Dan ben je al over de helft van je dagen met heen en terug reis.
Je schijnt er wel leuk offroad te kunnen rijden.
Aju propje
Gebruikersavatar
sufos
Berichten: 1278
Lid geworden op: 16 apr 2014 18:11

Re: Gratis betaalbadge voor de Peage

Bericht door sufos »

Dat contante betalen heb ik wel afgeleerd in de loop der jaren. Enerzijds is het betalen met pas veel makkelijker maar belangrijker: je wordt niet besodemietert. Dat heb ik bij contante betalingen vaak genoeg meegemaakt. Je krijgt dan veel losgeld terug en tellen doe je het niet want je wilt snel weer door. Maar als je het dan toch natelt dan is het altijd te weinig :evil:. En als je erachter komt ben je toch al weer op de tolweg :D

En het kan best druk zijn voor de tolpoortjes
pages-autoroute1.jpg
Subaru Outback
Saab 900 T16S Aero
*thomas*
Berichten: 1715
Lid geworden op: 11 nov 2015 12:44

Re: Gratis betaalbadge voor de Peage

Bericht door *thomas* »

Propje schreef:Echt helemaal naar Sicilië oei das een end.
Dan ben je al over de helft van je dagen met heen en terug reis.
Je schijnt er wel leuk offroad te kunnen rijden.
Grootste deel van mijn familie woont daar. Héél mooi eiland, vooral als je van de toeristische plekken wegblijft. Binnen een jaar of 2, dan is mijn zoontje 5 wil ik de reis opnieuw met de wagen doen. Vond dat toen als kind al ontzettend leuk. Andere landen, andere talen, toen nog andere munteenheden, het landschap gaandeweg zien veranderen. Vind dat een heel andere beleving dat vliegtuit op bij 10°C en regen om dan op de tarmac bij 35°C in een steppelandschap te staan.
Gebruikersavatar
Raph
Berichten: 1447
Lid geworden op: 13 dec 2018 23:24

Re: Gratis betaalbadge voor de Peage

Bericht door Raph »

Propje schreef:We gaan dit jaar richting Slovenië en als we goede zin hebben nog verder.
In Slovenië zijn heel veel boswegen waar je zonder toestemming vooraf mag rijden. Risico is dat je wel een zware vrachtwagencombinatie volgeladen met hout kunt tegenkomen, zie ook mijn verslag van vorig jaar en het tweede deel van het verslag en het derde deel.

Hier is een kort overzicht van de betekenis van de teksten op borden die vaak aan het begin van boswegen staan:

SL: Dovoljeno za lastnike zemljisc
NL: Toegestaan voor landeigenaren

SL: Gozdna cest uporaba na lastno odgovornost
NL: Gebruik van boswegen op eigen risico

SL: Uporaba na lastno odgovornost
NL: Gebruik op eigen risico

SL: Varujmo gozdove pred pozari
NL: Laten we bossen beschermen tegen branden
Plaats reactie