Subaru's in de media

Subarunieuws, interessante links (foto/video) etc.
Gebruikersavatar
sufos
Berichten: 1278
Lid geworden op: 16 apr 2014 18:11

Re: Subaru's in de media

Bericht door sufos »

Conclusie is dus: prima auto maar als het er op aan komt eigenlijk ook weer niet :doh:
Tja, al die elektrische auto's.....
Subaru Outback
Saab 900 T16S Aero
Gebruikersavatar
Rene
Berichten: 1629
Lid geworden op: 04 jan 2009 21:02

Re: Subaru's in de media

Bericht door Rene »

Dat roep ik al sinds 2008 met de komst van de toenmalige impreza...
Je auto remt op alle wielen , waarom zou je ze dan niet allemaal aandrijven..

Grt Rene
Gebruikersavatar
Raph
Berichten: 1447
Lid geworden op: 13 dec 2018 23:24

Re: Subaru's in de media

Bericht door Raph »

Rene schreef: 25 mar 2022 22:14 https://www.youtube.com/watch?v=9NbHV0M9aug

een sneak preview van de solterra
De video is dezelfde als te vinden is op de website van Autoweek. Op de betreffende webpagina is daarnaast een artikel gepubliceerd over de nieuwe Subaru Solterra:

Test: Subaru Solterra
Subaru trekt het niet meer

De Subaru Solterra is de eerste elektrische auto van het Japanse merk. Hoezeer Subaru ook trouw zou willen blijven aan de kernwaardes van boxermotoren en vierwielaandrijving, die combinatie maakt de modellen in ons land onverkoopbaar. En dus moet ook het kleine Japanse merk aan de EV. Maar vierwielaandrijving heeft de Solterra gelukkig weer wel. Is het daarmee een echte Subaru?

Lees verder en bekijk de video (opnieuw :)) op https://www.autoweek.nl/autotests/artik ... e-rijtest/.

Subaru Solterra
Subaru Solterra
Gebruikersavatar
Emile0103
Berichten: 98
Lid geworden op: 07 okt 2020 15:28

Re: Subaru's in de media

Bericht door Emile0103 »

https://www.youtube.com/watch?v=DaaFwYVgdrc

Klokje rond, dit keer met een Outback uit 2004 met 467k op de teller.
Ben benieuwd, nog niet gekeken.

EDIT: 2 minuten in het filmpje en het voorspelt weinig goeds haha
Gebruikersavatar
Rene
Berichten: 1629
Lid geworden op: 04 jan 2009 21:02

Re: Subaru's in de media

Bericht door Rene »

Ik heb 'm afgekeken : daar word je niet echt blij van..
Einde oefening..
Je auto remt op alle wielen , waarom zou je ze dan niet allemaal aandrijven..

Grt Rene
Gebruikersavatar
RazorRoks
Berichten: 204
Lid geworden op: 28 nov 2015 10:50

Re: Subaru's in de media

Bericht door RazorRoks »

Joep, de keurmeester, z'n bewoording blijf ik toch hilarisch vinden.

Wel jammer dat door dit hok z'n beeld van Subaru niet heel goed blijft.
Gebruikersavatar
boswachterfan
Berichten: 2408
Lid geworden op: 19 nov 2014 10:30

Re: Subaru's in de media

Bericht door boswachterfan »

Tape aan de aandrijfas. Die moet ik onthouden! :clap:

Dat laswerk... Valt mee dat Joep weer niet over "Rupert de stagiair" begon :lol:

Dit is gewoon liefdeloos uitwonen van een auto. Er zou straf op moeten staan :twisted:
Boswachter SG 2.5 XT Blasmusik
*thomas*
Berichten: 1715
Lid geworden op: 11 nov 2015 12:44

Re: Subaru's in de media

Bericht door *thomas* »

Je zou wel verwachten dat een wagen die relatief veel heeft gereden (lange afstanden) in betere staat zou zijn, zowel motorisch als cosmetisch.

Heeft dat ding in de zee gelegen? Wat een berg roest.

Over de eigenaar spreek ik me niet uit, je weet immers niet hoe zijn voorgaande wagens eruit zagen ;).
Gebruikersavatar
Raph
Berichten: 1447
Lid geworden op: 13 dec 2018 23:24

Re: Subaru's in de media

Bericht door Raph »

Deze video slaat een deuk in het imago van Subaru. Elk nadeel heeft zijn voordeel: misschien leidt het tot lagere prijzen... :)

Voelt iemand met een zo-goed-als-nieuwe Soeb met 5 ton op de teller zich geroepen om een berichtje naar Nic de Boer van Autoweek te schrijven en zij n auto aan te melden voor Klokje Rond? Misschien helpt dat om de imagoschade te herstellen, wat weer handig is als je zelf de verkoper van een Subaru bent. :D

In april 2012 ben ik trouwens te gast geweest bij Klokje Rond. Dat was met m'n Toyota(nk) Camry Customwagon, waarmee ik die zomer op vakantie zou gaan naar de Balkan. De keuring was op uitnodiging van Nic de Boer, nadat ik m'n auto had uitgeleend aan Autoweek voor het afscheid van een collega. Bij mij vond de keuring plaats bij TÜV NORD in Apeldoorn; de keurmeester daar was Henny Meengs. Die was gelukkig een stuk milder over m'n auto dan Joep. 8-)
Gebruikersavatar
Wout-P11
Berichten: 185
Lid geworden op: 07 mar 2014 00:16

Re: Subaru's in de media

Bericht door Wout-P11 »

Ik weet dat Subaru's bovengemiddeld roesten, maar is deze vanuit Japan over de zeebodem hierheen komen rijden ofzo? Wat een absolute kroket...

En dan die tape om die as, man, man, man... Je vraagt je echt af wat er bij mensen in het hoofd omgaat...
Daily: '03 Forester XT, TD04, 3' exhaust, EMS,
Daily 2: '84 Sunny E16S, Weber, DBilas camshaft.
Daily 3: '88 Sunny Florida E16S
Tracktool: '97 Primera SR20VE '20V'
Gebruikersavatar
boswachterfan
Berichten: 2408
Lid geworden op: 19 nov 2014 10:30

Re: Subaru's in de media

Bericht door boswachterfan »

Raph schreef: 10 mei 2022 18:49
In april 2021 ben ik trouwens te gast geweest bij Klokje Rond. Dat was met m'n Toyota(nk) Camry Customwagon, waarmee ik die zomer op vakantie zou gaan naar de Balkan. De keuring was op uitnodiging van Nic de Boer, nadat ik m'n auto had uitgeleend aan Autoweek voor het afscheid van een collega. Bij mij vond de keuring plaats bij TÜV NORD in Apeldoorn; de keurmeester daar was Henny Meengs. Die was gelukkig een stuk milder over m'n auto dan Joep. 8-)
Die Henny herinner ik me. Is dat vorig jaar nog geweest? Joep is wat sappiger voorde camera, zullen we maar zeggen :)
Boswachter SG 2.5 XT Blasmusik
Gebruikersavatar
Raph
Berichten: 1447
Lid geworden op: 13 dec 2018 23:24

Re: Subaru's in de media

Bericht door Raph »

boswachterfan schreef: 11 mei 2022 08:55
Raph schreef: 10 mei 2022 18:49
In april 2021 ben ik trouwens te gast geweest bij Klokje Rond. Dat was met m'n Toyota(nk) Camry Customwagon, waarmee ik die zomer op vakantie zou gaan naar de Balkan. De keuring was op uitnodiging van Nic de Boer, nadat ik m'n auto had uitgeleend aan Autoweek voor het afscheid van een collega. Bij mij vond de keuring plaats bij TÜV NORD in Apeldoorn; de keurmeester daar was Henny Meengs. Die was gelukkig een stuk milder over m'n auto dan Joep. 8-)
Die Henny herinner ik me. Is dat vorig jaar nog geweest? Joep is wat sappiger voorde camera, zullen we maar zeggen :)
Ja, het staat er echt: april 2021....
Dat is een typfout; het moet april 2012 zijn. 10 jaar geleden dus. Ik heb het maar snel aangepast.
Henny is inderdaad niet de performer die Joep is. Maar natuurlijk ook een hele goeie keurmeester.
Dieseltijger
Berichten: 30
Lid geworden op: 22 nov 2020 23:15

Re: Subaru's in de media

Bericht door Dieseltijger »

Jeumig. Engelsen zouden zeggen: "A most interesting car".
Gebruikersavatar
Raph
Berichten: 1447
Lid geworden op: 13 dec 2018 23:24

Re: Subaru's in de media

Bericht door Raph »

Vanavond was No country for old men op tv. In deze film uit 2007 zijn belangrijke rollen weggelegd voor maar liefst vier van mijn favoriete acteurs: Tommy Lee Jones, Javier Bardem, Josh Brolin en Woody Harrelson.

Wat heeft dat te maken met Subaru? Nou, er komt een Subaru in voor. Onbedoeld, dat wel. Ik zag de Subaru voorbij flitsen en dacht meteen: dat kan niet kloppen. Want de setting van de film is begin jaren 80.
Helemaal aan het einde, vlak voordat Bardem wordt aangereden op een kruispunt, is op de oprit van een huis vlakbij het kruispunt een Subaru Forester SG zichtbaar.

Uiteraard heb ik het even opgezocht. Het anachronisme wordt beschreven onder 'Goofs' op imdb.com:
Bron: the Internet Movie Database
Bron: the Internet Movie Database
Gebruikersavatar
boswachterfan
Berichten: 2408
Lid geworden op: 19 nov 2014 10:30

Re: Subaru's in de media

Bericht door boswachterfan »

Ik mag van mijn vrouw geen opmerkingen meer maken over Subaru's tijdens film of serie kijken...... :roll: :lol: Te storend.
Boswachter SG 2.5 XT Blasmusik
Gebruikersavatar
quikfit
Berichten: 4863
Lid geworden op: 11 jul 2012 13:51

Re: Subaru's in de media

Bericht door quikfit »

boswachterfan schreef: 17 mei 2022 09:26Ik mag van mijn vrouw geen opmerkingen meer maken over Subaru's tijdens film of serie kijken...... :roll: :lol: Te storend.
Haha,die van mij zit dan ook altijd bedenkelijk te kijken...mijn vrouw rijdt in een blauwe auto trouwens. :lol:

Gr.Quikfit :mrgreen:
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
Gebruikersavatar
Raph
Berichten: 1447
Lid geworden op: 13 dec 2018 23:24

Re: Subaru's in de media

Bericht door Raph »

Artikeltje over de Solterra in Autoweek nummer 20 van 18 mei:

Duurder dan bZ4X?

SUBARU • De volledig elektrische Subaru Solterra is in de Nederlandse prijslijsten verschenen en moet minstens € 56.395 kosten. Aanzienlijk meer dan zustermodel Toyota bZ4X (vanaf € 48.495). Het verschil is te verklaren: bij de Solterra begint het aanbod bij de vierwielaangedreven 218-pk aandrijflijn, terwijl de bZ4X er ook als voorwielaandrijver met 204 pk is. Verder zit de Solterra direct goed in zijn spullen, waardoor hij enigszins vergelijkbaar is met de € 59.495 kostende bZ4X Premium met dezelfde aandrijflijn.

PS:
Het meer uitgebreide artikel van Autoweek over de prijs van de Solterra heeft als titel Elektrische Subaru Solterra: vanaf ruim 56 mille.
DucATIRadeon
Berichten: 900
Lid geworden op: 18 jan 2015 13:53

Re: Subaru's in de media

Bericht door DucATIRadeon »

Netflix serie " The Sinner", seizoen 4, komt een/dezelfde 2010(?) Outback komt heel vaak in voor en word ook gereden door hoofdrol speler (Bill Pullman, de president in de eerste Independence Day film).
DucATIRadeon
Berichten: 900
Lid geworden op: 18 jan 2015 13:53

Re: Subaru's in de media

Bericht door DucATIRadeon »

Netflix serie "The Lincoln Lawyer", de ex van de advocaat rij in een blauwe Forester (met eyesight, is dat al de SJ?)

ik zoek niks uit, het is puur toeval dat we ze zien! mn vrouw begint zich er aan te ergeren dat ik al opmerk dat er een soep in de film/serie is...
Gebruikersavatar
Raph
Berichten: 1447
Lid geworden op: 13 dec 2018 23:24

Re: Subaru's in de media

Bericht door Raph »

Leestip:
De nieuwste Gymkhana-auto is deze Subaru GL Wagon uit 1983

Afbeelding

De gasten van Hoonigan en Subaru Motorsports zijn sinds een tijdje weer beste vriendjes. En daarom is de ster in de volgende Gymkhana – naast coureur Travis Pastrana – weer een gemodificeerde Subaru. Dit keer gaan ze niet voor de voor de hand liggende keuze, maar is de gekozen bandenverslinder een Subaru GL Wagon – hier ook nog weleens een L-serie genoemd. De omgebouwde stationwagen krijgt de bijnaam Family Huckster

Lees verder op:
https://topgear.nl/autonieuws/subaru-gl ... -pastrana/
Gebruikersavatar
quikfit
Berichten: 4863
Lid geworden op: 11 jul 2012 13:51

Re: Subaru's in de media

Bericht door quikfit »

Met zo'n kar voor de deur kan je een half uurtje later opstaan om naar je werk te gaan. :lol:

Gr.Quikfit :mrgreen:
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
Gebruikersavatar
subfan
Berichten: 556
Lid geworden op: 18 jan 2021 22:28

Re: Subaru's in de media

Bericht door subfan »

https://www.tubantia.nl/rijssen-holten/ ... a789aec5f/

Sub in de brand, iemand van hier?

Ben
Ai'j 't wilt kuj alles zeg wie in Twente!
Gebruikersavatar
SP-Boxer
Berichten: 5494
Lid geworden op: 10 nov 2008 22:52

Re: Subaru's in de media

Bericht door SP-Boxer »

Weinig schade te zien op de foto.

Kortsluiting in de kofferbak klinkt als hobbywerk van iemand. Van de standaard verlichting zul je niet zo snel brand krijgen.
"I feel Legacy"
Gebruikersavatar
Raph
Berichten: 1447
Lid geworden op: 13 dec 2018 23:24

Re: Subaru's in de media

Bericht door Raph »

SP-Boxer schreef: 24 jun 2022 15:35 Weinig schade te zien op de foto.

Kortsluiting in de kofferbak klinkt als hobbywerk van iemand. Van de standaard verlichting zul je niet zo snel brand krijgen.
Wat de oorzaak ook is, het is en blijft sneu voor de eigenaar van deze Subaru Legacy Outback.
Gebruikersavatar
Mrdjc
Berichten: 911
Lid geworden op: 12 jan 2015 19:57

Re: Subaru's in de media

Bericht door Mrdjc »

Was het niet Boswachterfan die een permanente +12v voor zijn 13 polige stekker ging toevoegen... :-D

Oh wacht dat is een Forester haha

Maar inderdaad wel sneu....
Daily: 2006 Forester SG9 2.5 XT 4EAT
Hobbybak: 1996 Legacy BD9 2.5 4EAT
Gebruikersavatar
boswachterfan
Berichten: 2408
Lid geworden op: 19 nov 2014 10:30

Re: Subaru's in de media

Bericht door boswachterfan »

Ge kunt ook te ver gaan, vriend! :twisted: Geef deze man een ban! :twisted:
Boswachter SG 2.5 XT Blasmusik
Gebruikersavatar
Raph
Berichten: 1447
Lid geworden op: 13 dec 2018 23:24

Re: Subaru's in de media

Bericht door Raph »

boswachterfan schreef: 25 jun 2022 17:55 Ge kunt ook te ver gaan, vriend! :twisted: Geef deze man een ban! :twisted:
Voor alle zekerheid wacht ik nog even op een officieel verzoek... 🙂
DucATIRadeon
Berichten: 900
Lid geworden op: 18 jan 2015 13:53

Re: Subaru's in de media

Bericht door DucATIRadeon »

:rofl:
Gebruikersavatar
Mrdjc
Berichten: 911
Lid geworden op: 12 jan 2015 19:57

Re: Subaru's in de media

Bericht door Mrdjc »

Denk dat hij het uitroeptekentje nog niet gevonden heeft ;-)
Daily: 2006 Forester SG9 2.5 XT 4EAT
Hobbybak: 1996 Legacy BD9 2.5 4EAT
Gebruikersavatar
Gberk
Berichten: 141
Lid geworden op: 10 jan 2019 20:26

Re: Subaru's in de media

Bericht door Gberk »

Auto: Subaru Forester S-Turbo 2002 (SF)
Plaats reactie