Glazen van de koplampen

Onderdelen of auto's
Gebruikersavatar
OkkeG
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 aug 2016 08:49

Re: Glazen van de koplampen

Bericht door OkkeG »

Propje schreef:Mijn sg is ook erg dof geworden.
Laat het maar zitten hoort gewoon bij een oude auto.
Mijn sg is dit keer nog net door de APK gekomen met gepolijst koplampen. Dit gaat volgend jaar niet meer lukken, melde de garagehouder. Dus laat maar zitten is niet altijd een optie. Iemand een adres / website voor betaalbare vervangingslampen?
*thomas*
Berichten: 1715
Lid geworden op: 11 nov 2015 12:44

Re: Glazen van de koplampen

Bericht door *thomas* »

OkkeG schreef:
Propje schreef:Mijn sg is ook erg dof geworden.
Laat het maar zitten hoort gewoon bij een oude auto.
Mijn sg is dit keer nog net door de APK gekomen met gepolijst koplampen. Dit gaat volgend jaar niet meer lukken, melde de garagehouder. Dus laat maar zitten is niet altijd een optie. Iemand een adres / website voor betaalbare vervangingslampen?
Lampen op ebay kopen (USA). Hebben geen automatische hoogteverstelling, maar je kan de glazen overzetten. Er is geen ander alternatief behalve nieuw bij de dealer.
Gebruikersavatar
sufos
Berichten: 1278
Lid geworden op: 16 apr 2014 18:11

Re: Glazen van de koplampen

Bericht door sufos »

OkkeG schreef: Mijn sg is dit keer nog net door de APK gekomen met gepolijst koplampen. Dit gaat volgend jaar niet meer lukken, melde de garagehouder. Dus laat maar zitten is niet altijd een optie. Iemand een adres / website voor betaalbare vervangingslampen?
Ik weet niet in welke regio je zit of wat de staat van deze lampen is, als ze überhaupt nog beschikbaar zijn. Duur is het in ieder geval niet.
https://www.venauto.nl/venyard/?gclid=C ... V10006Y5BE
Subaru Outback
Saab 900 T16S Aero
Juliette
Berichten: 107
Lid geworden op: 10 okt 2020 12:44

Re: Glazen van de koplampen

Bericht door Juliette »

OkkeG schreef:
Propje schreef:Mijn sg is ook erg dof geworden.
Laat het maar zitten hoort gewoon bij een oude auto.
Mijn sg is dit keer nog net door de APK gekomen met gepolijst koplampen. Dit gaat volgend jaar niet meer lukken, melde de garagehouder. Dus laat maar zitten is niet altijd een optie. Iemand een adres / website voor betaalbare vervangingslampen?
Ik heb bij de dealer voor mijn SG nieuwe 'glazen' en pakkingen gekocht. Schade 210,- euro voor 2 stuks :( .

Maar goed bij de mij was er hetzelfde probleem. Elk jaar voor de keuring even polijsten om er doorheen te komen. Effect tijdelijk en inmiddels een duidelijk kleurverschil (gelig en helder) tussen links en rechts.
Subaru Forester 2004
Gebruikersavatar
mikage
Berichten: 153
Lid geworden op: 26 sep 2013 22:12

Re: Glazen van de koplampen

Bericht door mikage »

Bij mijn Outback wilde ik de koplampen ook laten polijsten. Dat lukte bij de linker koplamp niet. Daar was het teveel ingevreten zoals men zei. Ik heb bij de dealer 2 nieuwe glazen laten bestellen en die moeten er nog opgezet worden. Het is een kostbaar geintje dat ook voor een groot deel in het arbeidsloon zit. Demonteren, oude glazen eraf, schoonmaken, kitten, nieuwe glazen er op . Het zou mij €500 kosten (ongeveer dan). Dit is in ieder geval goedkoper dan 2 nieuwe koplampen kopen. En met lampen van de sloop loop je tegen hetzelfde probleem aan: Die zijn ook verweerd. Tzt zal ik wat foto's maken
Gebruikersavatar
Subarufan
Berichten: 218
Lid geworden op: 30 jun 2021 09:49

Re: Glazen van de koplampen

Bericht door Subarufan »

Ik heb hier al een tijdje een polijst machine in gebruik.
Eerst gebruikt om wat krasjes weg te polijsten.
De lak van subaru is schijnbaar erg dun.!
Ik poetste op 1 plek door de lak.
Dat is me bij eerdere auto's nog nooit gebeurd.
Heb hiermee tevens de koplampen gepolijst.
Dat gaat prima.
Heb (nog) geen coating gebruikt.
Gebruikersavatar
hummie
Berichten: 898
Lid geworden op: 15 mei 2017 15:36

Re: Glazen van de koplampen

Bericht door hummie »

[verwijderd]
Laatst gewijzigd door hummie op 12 apr 2022 23:57, 1 keer totaal gewijzigd.
013.Edgar
Berichten: 66
Lid geworden op: 17 dec 2021 17:40

Re: Glazen van de koplampen

Bericht door 013.Edgar »

Oud topic, maar toch even reageren omdat ik geen nieuw topic wil starten: ik overweeg mijn koplampen te laten polijsten bij Kleinwier in Zwijndrecht. Vragen 125 euro voor 2 stuks. Spuiten er 3 laklagen over voor dat geld. Kan ik zelf niet tegenaan prutsen. Iemand ervaring toevallig? Voor mijn 2006 Forester SG 2.0 X
Gebruikersavatar
hummie
Berichten: 898
Lid geworden op: 15 mei 2017 15:36

Re: Glazen van de koplampen

Bericht door hummie »

[verwijderd]
Laatst gewijzigd door hummie op 12 apr 2022 23:46, 1 keer totaal gewijzigd.
013.Edgar
Berichten: 66
Lid geworden op: 17 dec 2021 17:40

Re: Glazen van de koplampen

Bericht door 013.Edgar »

Groene commandant doet wonderen. Ik denk als ik die koplamp nog n paar keer doe de gele waas ver weg is. Aanrader!
Gebruikersavatar
boswachterfan
Berichten: 2410
Lid geworden op: 19 nov 2014 10:30

Re: Glazen van de koplampen

Bericht door boswachterfan »

3 maanden, in de zomer. Dan verkleuren ze weer, zo is mijn ervaring. Een setje van 25 euri met een busje lak hield mijn 2002 SG lampen een jaar mooi. Dat vond ik acceptabel.
Voor dit soort vragen zou je ook de zoekfunctie kunnen gebruiken. Er staat al heul veul over de meeste zaken.
Boswachter SG 2.5 XT Blasmusik
Gebruikersavatar
SP-Boxer
Berichten: 5494
Lid geworden op: 10 nov 2008 22:52

Re: Glazen van de koplampen

Bericht door SP-Boxer »

En daarom mooi een keertje die 125 uitgeven voor een professioneel resultaat, dan blijven ze wel weer jaren als nieuw. (Mits je daar waarde aan hecht)
"I feel Legacy"
Propje
Berichten: 1201
Lid geworden op: 13 nov 2018 12:21

Re: Glazen van de koplampen

Bericht door Propje »

Welke lak?
Blank dat zal wel.
Maar 2 componenten?
Of gewoon spuitbus?
Aju propje
Plaats reactie