Subaru Outback 2.5i Executive LPG-G3 gekocht - en nog steeds niet goed
Subaru Outback 2.5i Executive LPG-G3 gekocht - en nog steeds niet goed
Ik ben niet zeker of het probleem met mijn nieuwe 2e-handse Outback in dit topic hoort, maar ik begin er wel over te denken.
Een paar weken geleden heb ik bovengenoemde Outback gekocht. Km stand 241.000. Klep- en koprevisie gehad op 233.000 km en distributie vervangen op 240.000 km. M.a.w.: Dat leek een leuke auto.
Op de dag dat ik hem kreeg reed ik vanuit Assen naar Zwolle en na 50 km ongeveer begon de auto, eerst zachtjes, later veel sterker te schokken alsof je over een wasbordweg reed. Na een tijdje gingen alle lampjes op het dashboard aan en daarna weer uit. Alleen motormgt, het slippende autootje en de (gele) handrem bleef branden. Motor uitgezet, even gewacht, en probleemloos weer terug naar de dealer gereden.
1- Oplossing: Men dacht massa-probleem omdat ook de uitlezing een elektrische "hik" aangaf. Massakabel vervangen en terug naar huis.
Op de terugweg trad het probleem weer op: Echter nu gingen er geen lampjes branden. Auto teruggebracht en met eigen (oude) Forester terug naar huis.
2- Onderzoek gedaan door dealer (een aantal keer!!!) en niet kunnen traceren. Wel een rubbertje bij de injectie vervangen (heel misschien valse lucht) en gas bij de specialist terug laten zetten en opnieuw ingeregeld.
Auto moest nu goed zijn. En omdat er uit proefrit door dealer niks kwam auto meegenomen om hem zelf te testen.
3- Alsof de duvel er mee speelde: Na 50 km weer het probleem van schokken.
Nu geprobeerd de lampjes te laten branden en terug naar dealer: Uit de computer kwam: Misfire cylinder 2.
4- Nieuwe bobine besteld (relatief lange levertijd) en deze eergisteren geplaatst. Auto meegegeven aan dealer voor proefrit naar zijn eigen huis (>50km): Geen enkel probleem.
Gisteren auto opgehaald en liep als een zonnetje.
Vandaag trad het probleem weer op.
De symptomen zijn:
- Onregelmatig lopen in het begin van het probleem. Lijkt een beetje op het hobbelen als je over de witte markering rijd die de rijweg van het fietspad scheid.
- Hobbelen, en nu ook inhouden, wordt steeds sterker: Lijkt heel erg op met in een schakelauto af te remmen voor een stoplicht en vergeten het koppelingspedaal in te drukken.
Nalezen op internet laat mij denken aan een defecte koppelomvormer. Kan dit? of is er ergens anders iets wat over het hoofd gezien wordt? Temeer omdat er geen foutcodes worden opgeslagen. Daardoor begin ik ook aan iets mechanisch te denken.
Wie weet raad, want de auto bevalt me eigenlijk best wel goed.
Een paar weken geleden heb ik bovengenoemde Outback gekocht. Km stand 241.000. Klep- en koprevisie gehad op 233.000 km en distributie vervangen op 240.000 km. M.a.w.: Dat leek een leuke auto.
Op de dag dat ik hem kreeg reed ik vanuit Assen naar Zwolle en na 50 km ongeveer begon de auto, eerst zachtjes, later veel sterker te schokken alsof je over een wasbordweg reed. Na een tijdje gingen alle lampjes op het dashboard aan en daarna weer uit. Alleen motormgt, het slippende autootje en de (gele) handrem bleef branden. Motor uitgezet, even gewacht, en probleemloos weer terug naar de dealer gereden.
1- Oplossing: Men dacht massa-probleem omdat ook de uitlezing een elektrische "hik" aangaf. Massakabel vervangen en terug naar huis.
Op de terugweg trad het probleem weer op: Echter nu gingen er geen lampjes branden. Auto teruggebracht en met eigen (oude) Forester terug naar huis.
2- Onderzoek gedaan door dealer (een aantal keer!!!) en niet kunnen traceren. Wel een rubbertje bij de injectie vervangen (heel misschien valse lucht) en gas bij de specialist terug laten zetten en opnieuw ingeregeld.
Auto moest nu goed zijn. En omdat er uit proefrit door dealer niks kwam auto meegenomen om hem zelf te testen.
3- Alsof de duvel er mee speelde: Na 50 km weer het probleem van schokken.
Nu geprobeerd de lampjes te laten branden en terug naar dealer: Uit de computer kwam: Misfire cylinder 2.
4- Nieuwe bobine besteld (relatief lange levertijd) en deze eergisteren geplaatst. Auto meegegeven aan dealer voor proefrit naar zijn eigen huis (>50km): Geen enkel probleem.
Gisteren auto opgehaald en liep als een zonnetje.
Vandaag trad het probleem weer op.
De symptomen zijn:
- Onregelmatig lopen in het begin van het probleem. Lijkt een beetje op het hobbelen als je over de witte markering rijd die de rijweg van het fietspad scheid.
- Hobbelen, en nu ook inhouden, wordt steeds sterker: Lijkt heel erg op met in een schakelauto af te remmen voor een stoplicht en vergeten het koppelingspedaal in te drukken.
Nalezen op internet laat mij denken aan een defecte koppelomvormer. Kan dit? of is er ergens anders iets wat over het hoofd gezien wordt? Temeer omdat er geen foutcodes worden opgeslagen. Daardoor begin ik ook aan iets mechanisch te denken.
Wie weet raad, want de auto bevalt me eigenlijk best wel goed.
Re: Subaru Outback 2.5i Executive LPG-G3 gekocht - en nog steeds niet goed
Heb je het probleem op zowel benzine als LPG ?
Subaru Outback
Saab 900 T16S Aero
Saab 900 T16S Aero
Re: Subaru Outback 2.5i Executive LPG-G3 gekocht - en nog steeds niet goed
Goede vraag: Ja, hoewel het probleem wel iets milder lijkt op benzine (gas vergroot natuurlijk wel wat uit)
Re: Subaru Outback 2.5i Executive LPG-G3 gekocht - en nog steeds niet goed
Bij een mechanisch probleem mag je, lijkt mij, verwachten dat de problemen op zowel benzine als LPG even groot zijn. En dat "milder lijkt" zou ik als ik jouw was wel zeker willen weten.
Subaru Outback
Saab 900 T16S Aero
Saab 900 T16S Aero
- erichendri
- Berichten: 5614
- Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02
Re: Subaru Outback 2.5i Executive LPG-G3 gekocht - en nog steeds niet goed
LPG kijkt naar je benzine regeling.
Dit soort storingen zijn erg lastig.
Welke snelheid doe hij het.
En als je hem dan een versnelling lager zet?
Waar is de koppakking revisie uitgevoerd?
En waarom effe later de snaar bij 240k vervangen?
Bij de koprevisie lag deze immers ook los.
Bij een subarugarage gekocht?
Eric
Dit soort storingen zijn erg lastig.
Welke snelheid doe hij het.
En als je hem dan een versnelling lager zet?
Waar is de koppakking revisie uitgevoerd?
En waarom effe later de snaar bij 240k vervangen?
Bij de koprevisie lag deze immers ook los.
Bij een subarugarage gekocht?
Eric
Re: Subaru Outback 2.5i Executive LPG-G3 gekocht - en nog steeds niet goed
Het is lastig te zeggen en ook lastig uit te leggen: Als het probleem zich voor doet, dan lijkt het op gas meer aanwezig te zijn dan op benzine. Maar op benzine treed het zelfde probleem op. Maar ik kan me indenken dat het op benzine motorisch minder kritisch is. Als de auto inhoud EN het is een mechanisch probleem dat de motor tegenhoud, dan zal de motor beter door blijven lopen op benzine en minder goed op gas. Feit is: Het treed zowel op gas als op benzine op. Voelbaar is het iets minder op benzine. Feit is ook: Alle uitlees apparatuur en dealer kennis, inclusief het naar de gasspecialist brengen, lossen het probleem niet op. Men weet het niet?
Re: Subaru Outback 2.5i Executive LPG-G3 gekocht - en nog steeds niet goed
@erichendrie : Komt bij Luth_tangenberg in Assen vandaan. Dealer heeft tot op dit moment het standpunt: Dit probleem moet opgelost worden. Daarbij heb ik 1 jaar ipv half jaar garantie bedongen.
Re: Subaru Outback 2.5i Executive LPG-G3 gekocht - en nog steeds niet goed
@erichendrie: Probleem tot nu toe alleen op automaat voorgekomen. Heb vanmiddag geprobeerd op handschakeling dit probleem te triggeren: Dat is helaas niet gelukt. Op handschakeling heb ik de neiging wat hoger in de toeren (2000-3000) te zitten als op automaat (vanaf 1200 toeren ofzo). Kan niet bepalen of dat er mee te maken heeft.
Re: Subaru Outback 2.5i Executive LPG-G3 gekocht - en nog steeds niet goed
Is dat 50km vanaf koude motor, of al met warme motor... ?
Wat geeft de temperatuur sensor aan als ze hem uitlezen en het probleem is geweest, is het een realistische waarde?
Wat geeft de lambda waarde weer, mogelijk is er iets heel erg mis met de Lucht Massa Meter / Lambda sensor combinatie en zit hij er gewoon royaal langs qua mengsel, zowel op gas als benzine.
Wat geeft de temperatuur sensor aan als ze hem uitlezen en het probleem is geweest, is het een realistische waarde?
Wat geeft de lambda waarde weer, mogelijk is er iets heel erg mis met de Lucht Massa Meter / Lambda sensor combinatie en zit hij er gewoon royaal langs qua mengsel, zowel op gas als benzine.
Daily: 2006 Forester SG9 2.5 XT 4EAT
Hobbybak: 1996 Legacy BD9 2.5 4EAT
Hobbybak: 1996 Legacy BD9 2.5 4EAT
Re: Subaru Outback 2.5i Executive LPG-G3 gekocht - en nog steeds niet goed
Is 50km vanaf koudemotor. Ik moet hier bij zeggen dat het ook 1 keer voorgekomen is met steenkoude motor. Dus direct na de start en van huis wegrijden. Is ook altijd voorgekomen bij warm weer ( Behalve die ene keer dan)
Re: Subaru Outback 2.5i Executive LPG-G3 gekocht - en nog steeds niet goed
Alle banden zijn van de zelfde maat/merk? Evenveel profiel? Bandenspanning oké?mikage schreef:Alleen motormgt, het slippende autootje en de (gele) handrem bleef branden. Motor uitgezet, even gewacht, en probleemloos weer terug naar de dealer gereden.
Zit geen extreme maat velgen/banden op de auto?
Klepspeling te krap? Benzineafsluiter die niet goed afsluit,waardoor de auto op gas ook wat benzine krijgt?
Is het een CVT of een 4AT?
Gr.Quikfit
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
viewtopic.php?t=6157
- erichendri
- Berichten: 5614
- Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02
Re: Subaru Outback 2.5i Executive LPG-G3 gekocht - en nog steeds niet goed
Nog 1 vraagje, bij welk toerental komt het voor?
Las net iets van 1200 toeren.
Dat is wel een toerental dat hij wel/niet brandstof inspuit ivm milieuregels.
Dat voel je ook met afremmen vanaf zeg maar 2000 rpm, je voelt dan een hikje rond de 1200 toeren.
Ze zouden ook even kunnen gaan kijken naar de afstelling van de gaskleppositiesensor.
Sensoren komen overigens pas in het geheugen als ze helemaal stuk zijn.
Geven ze nog wel iets aan kan de motor wel slechter van gaan lopen maar wordt niet opgeslagen in het geheugen.
Maar gelukkig kunnen we al heel lang ook de sensoren monitoren, zelfs met een app en een elm327 dongel.
Zou bij jou geval denken aan een motortemperatuursensor en de voorste lambdasonde.
Verder zou ik even naar de distributie laten kijken gezien de koprevisie etc…..
Zit deze wel goed en overal op tijd.
Eric
Las net iets van 1200 toeren.
Dat is wel een toerental dat hij wel/niet brandstof inspuit ivm milieuregels.
Dat voel je ook met afremmen vanaf zeg maar 2000 rpm, je voelt dan een hikje rond de 1200 toeren.
Ze zouden ook even kunnen gaan kijken naar de afstelling van de gaskleppositiesensor.
Sensoren komen overigens pas in het geheugen als ze helemaal stuk zijn.
Geven ze nog wel iets aan kan de motor wel slechter van gaan lopen maar wordt niet opgeslagen in het geheugen.
Maar gelukkig kunnen we al heel lang ook de sensoren monitoren, zelfs met een app en een elm327 dongel.
Zou bij jou geval denken aan een motortemperatuursensor en de voorste lambdasonde.
Verder zou ik even naar de distributie laten kijken gezien de koprevisie etc…..
Zit deze wel goed en overal op tijd.
Eric
Re: Subaru Outback 2.5i Executive LPG-G3 gekocht - en nog steeds niet goed
Heeft die 1200 toeren iets met milieuregels te maken?erichendri schreef:Las net iets van 1200 toeren.
Dat is wel een toerental dat hij wel/niet brandstof inspuit ivm milieuregels.
Dat voel je ook met afremmen vanaf zeg maar 2000 rpm, je voelt dan een hikje rond de 1200 toeren.
Dat hikje komt me in elk geval bekend voor. Het treedt op als ik rond de 70 km/u rijd met de automaat in een hoge versnelling en de motor rond 1200 toeren draait. En heel af is het meer dan een hikje: het leidt er dan toe dat de auto in noodloop gaat: het lampje van de cruisecontrol gaat knipperen en de gele lampjes van het motormanagement en het het slippende autootje gaan branden. Bij het uitlezen van de storingen (met de Torque app op m'n smartphone) blijkt vervolgens dat sprake was van een misfire van de cilinders 2, 4 en 6 (OBD foutcodes: 302, 304 en 306). Door de fouten te resetten gaat alles weer terug naar normaal. Het duurt maanden totdat de fout zich weer voordoet. En als het gebeurt dan rijd ik rond de 70 km/u met de automaat in een hoge versnelling en een motor die rond 1200 toeren draait...
Als uitleg bij de foutcodes staat "A misfire occurs when an insufficient amount of fuel is burning in a cylinder". Is mogelijk dat een specifieke (milieu-)instelling in de ECU het probleem veroorzaakt?
AWD = All We'll Drive
Auto: MY2007 Subaru Legacy Touring Wagon 3.0R
Tip: Uitleg over hoe afbeeldingen te plaatsen op dit forum
Auto: MY2007 Subaru Legacy Touring Wagon 3.0R
Tip: Uitleg over hoe afbeeldingen te plaatsen op dit forum
Re: Subaru Outback 2.5i Executive LPG-G3 gekocht - en nog steeds niet goed
Boven een bepaald aantal toeren(ietwat boven stationair)word bij het gas loslaten de benzinetoevoer afgesloten,het is onzin om tijdens gas loslaten brandstof in te blijven spuiten.Raph schreef:Heeft die 1200 toeren iets met milieuregels te maken?
Iets boven het stationair toerental word dit weer teniet gedaan om de auto niet te laten afslaan.
Gr.Quikfit
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
viewtopic.php?t=6157
-
- Berichten: 900
- Lid geworden op: 18 jan 2015 13:53
Re: Subaru Outback 2.5i Executive LPG-G3 gekocht - en nog steeds niet goed
vandaag de outback en de wrx naar LT gebracht voor hun onderhoudsbeurten, staat er een grijze outback met motorkap open voor de deur.
vraag heel vriendelijk goh is dat de outback met misfire probleem dat op het forum wordt besproken? ja das.
Mikage en co in het echt gezien, dus ook nog eens een echte encounter!
en ja de oplossing weet ik ook wel: neem een nieuwe outback!
nee even serieus, ik wens ze echt allebei sterkte met het probleem onderscheppen, tis een mooie bak!
vraag heel vriendelijk goh is dat de outback met misfire probleem dat op het forum wordt besproken? ja das.
Mikage en co in het echt gezien, dus ook nog eens een echte encounter!
en ja de oplossing weet ik ook wel: neem een nieuwe outback!
nee even serieus, ik wens ze echt allebei sterkte met het probleem onderscheppen, tis een mooie bak!
-
- Berichten: 900
- Lid geworden op: 18 jan 2015 13:53
Re: Subaru Outback 2.5i Executive LPG-G3 gekocht - en nog steeds niet goed
kan niet me niet voorstellen dat het niet al is geprobeerd:
"A misfire occurs when an insufficient amount of fuel is burning in a cylinder": wat als de injector (LPG als benzine) minder goed functioneert?
of dat ie een slechtere verbinding heeft?
want na 50km heeft ie echt wel wat pulsen gegeven en brandstof door gejaagd.
een collega van mij is ex-Toyota 1ste monteur met apk bevoegdheden en wat nog meer dat een "normale" monteur niet mag doen. die gaf aan dat er sommige Toyota injectors heep specifiek zijn om namaak tegen te gaan: doe je een namaak er in kan de ecu het herkennen (geen idee hoe maar het gebeurt wel) en weigert de injector te werken. doe je een originele (dus duur!) er in en niks aan de hand! maakt niet uit hoeveel verschillende namaak injectoren je plaatst, resultaat blijft.
"A misfire occurs when an insufficient amount of fuel is burning in a cylinder": wat als de injector (LPG als benzine) minder goed functioneert?
of dat ie een slechtere verbinding heeft?
want na 50km heeft ie echt wel wat pulsen gegeven en brandstof door gejaagd.
een collega van mij is ex-Toyota 1ste monteur met apk bevoegdheden en wat nog meer dat een "normale" monteur niet mag doen. die gaf aan dat er sommige Toyota injectors heep specifiek zijn om namaak tegen te gaan: doe je een namaak er in kan de ecu het herkennen (geen idee hoe maar het gebeurt wel) en weigert de injector te werken. doe je een originele (dus duur!) er in en niks aan de hand! maakt niet uit hoeveel verschillende namaak injectoren je plaatst, resultaat blijft.
Re: Subaru Outback 2.5i Executive LPG-G3 gekocht - en nog steeds niet goed
@quickfit: banden zijn er bij koop nieuw opgezet rondom; vredestein quatrac 5 225/65 R17
@erichendrie: zal je opmerkingen doorgeven; zie verder update.
Update 3/8:
Vanmorgen auto gebracht bij dealer. Rit ging goed tot afslag Assen. Daar trad het probleem weer op. Uitlezen gaf weer een storing, misfire, op cylind er 2. Na enig zoeken en proberen de injector van het gas vervangen op cyl 2.
Hierna liep de auto als een zonnetje. Stil, niet schokken, je zweefde over deweg. Heerlijk. Totdat......
Terug naar garage. Op cyl 2 bij gas weer misfires; op benzine niet. Jezagze oplopen op uitleesapparatuur. Auto is nu daar gebleven en morgen wordt opnieuw naar stori g gezocht. Houdt jullie op de hoogte. En dank voor het meedenken natuurlijk.
Ik kwam btw ook nog forumlid DucatiRadeon tegen die vroeg of dit nu die 50 km auto was. Heel leuk om iemand te ontmoeten van het forum.
@erichendrie: zal je opmerkingen doorgeven; zie verder update.
Update 3/8:
Vanmorgen auto gebracht bij dealer. Rit ging goed tot afslag Assen. Daar trad het probleem weer op. Uitlezen gaf weer een storing, misfire, op cylind er 2. Na enig zoeken en proberen de injector van het gas vervangen op cyl 2.
Hierna liep de auto als een zonnetje. Stil, niet schokken, je zweefde over deweg. Heerlijk. Totdat......
Terug naar garage. Op cyl 2 bij gas weer misfires; op benzine niet. Jezagze oplopen op uitleesapparatuur. Auto is nu daar gebleven en morgen wordt opnieuw naar stori g gezocht. Houdt jullie op de hoogte. En dank voor het meedenken natuurlijk.
Ik kwam btw ook nog forumlid DucatiRadeon tegen die vroeg of dit nu die 50 km auto was. Heel leuk om iemand te ontmoeten van het forum.
Re: Subaru Outback 2.5i Executive LPG-G3 gekocht - en nog steeds niet goed
@quickfit: Als de benzine afsluiter niet goed afsluit, kan je dat dan ruiken? Ik denk nl dat ik benzine soms ruik op gas en op benzine niet. Alleen is het probleem dat ik dat denk te ruiken en mijn partner die ook in de auto zit en een betere neus heeft ruikt dat niet. Dat maakt het lastig. Heb dit trouwens we aan AJ gemeld
- erichendri
- Berichten: 5614
- Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02
Re: Subaru Outback 2.5i Executive LPG-G3 gekocht - en nog steeds niet goed
Zit geen benzine afsluiter meer op.
Dat is uit de tijd van de carburateur motoren.
Tegenwoordig krijgt de injector geen pulsje meer en stopt de inspuiting.
Wel blijft de brandstofpomp altijd doorlopen, advies is om minimaal een kwart benzine in de tank te laten daar de benzine de pomp ook koelt, vooral op lange rit belangrijk.
Eric
Dat is uit de tijd van de carburateur motoren.
Tegenwoordig krijgt de injector geen pulsje meer en stopt de inspuiting.
Wel blijft de brandstofpomp altijd doorlopen, advies is om minimaal een kwart benzine in de tank te laten daar de benzine de pomp ook koelt, vooral op lange rit belangrijk.
Eric
Laatst gewijzigd door erichendri op 04 aug 2020 21:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Subaru Outback 2.5i Executive LPG-G3 gekocht - en nog steeds niet goed
@Erichendri: Dank voor antwoord. Benzine tank zit 25ltr in (heb in het verre verleden 1x bezinepomp van een Opel Astra om zeep geholpen door te laat te tanken). Sindsdien altijd voldoende benzine in de tank.
Re: Subaru Outback 2.5i Executive LPG-G3 gekocht - en nog steeds niet goed
Benzine injector kan lekken(niet goed afsluiten)
Gr.Quikfit
Gr.Quikfit
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
viewtopic.php?t=6157
- erichendri
- Berichten: 5614
- Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02
Re: Subaru Outback 2.5i Executive LPG-G3 gekocht - en nog steeds niet goed
Enige wat bij mazda wel eens voorkwam was het membraampje van de benzine drukregelaar
op de brandstofbrug.
Kan ook stinken.
Eric
op de brandstofbrug.
Kan ook stinken.
Eric
Re: Subaru Outback 2.5i Executive LPG-G3 gekocht - en nog steeds niet goed
Hmm,recent nog een benzine injector die brandstof bleef inspuiten tijdens het rijden op LPG.(elektronische storing)
https://www.subaruforum.nl/viewtopic.ph ... tor#p57725
Gr.Quikfit
https://www.subaruforum.nl/viewtopic.ph ... tor#p57725
Gr.Quikfit
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
viewtopic.php?t=6157
Re: Subaru Outback 2.5i Executive LPG-G3 gekocht - en nog steeds niet goed
Opgelost (waarschijnlijk).
In het spruitstuk (kunststof) zit tbv de gas injector een cupje geschroefd. Dit cupje is in het proces al een keer vervangen geweest omdat er een klein hoekje van af was gebroken (valse lucht). Dus: De injector is nieuw geweest en het cupje was nieuw. Dat is dan ook weer iets waar je in eerste instantie niet meer aan denkt als mogelijke oorzaak.
Het bleek dat er iets beweging te merken was in de combinatie cupje en gas-injector. De oorzaak is: Er was ruimte in de schroefdraad waarmee het nieuwe cupje is vastgeschroefd. Ook hier kwam valse lucht binnen.
Ik hoop dat ik het goed zeg, maar er is overmaat draad getapt en daar met overmaat het cupje ingeschroefd. Toen zat alles vast en loopt de motor naar behoren.
Eind conclusie na een heleboel speur en zoekwerk: Controleer bij gas alle uitgevoerde werkzaamheden tot in detail.
Alle lof voor Luth-Tangenberg in Assen die zich vanaf het begin op het standpunt gesteld heeft: Deze auto moet goed lopen.
Het heeft al met al 3 weken geduurd, en telkens dachten we dat het was opgelost. En telkens kwam het probleem weer terug. Voor alle partijen heel frustrerend geweest. De verkoper die een goed product wil leveren en de klant die een goed product wil krijgen. Gelukkig hebben we ons goede humeur daar bij weten te behouden. En nu, aan mijn kant, weer een beetje vertrouwen krijgen in de auto. Want nu hoor ik ieder hikje en hobbeltje natuurlijk .
@Beheer: Ik heb dit topic onder transmissie geplaatst omdat ik dacht dat het daar uiteindelijk thuis zou horen. Dat blijkt niet zo te zijn. Verplaatsen naar waar het wel hoort?
In het spruitstuk (kunststof) zit tbv de gas injector een cupje geschroefd. Dit cupje is in het proces al een keer vervangen geweest omdat er een klein hoekje van af was gebroken (valse lucht). Dus: De injector is nieuw geweest en het cupje was nieuw. Dat is dan ook weer iets waar je in eerste instantie niet meer aan denkt als mogelijke oorzaak.
Het bleek dat er iets beweging te merken was in de combinatie cupje en gas-injector. De oorzaak is: Er was ruimte in de schroefdraad waarmee het nieuwe cupje is vastgeschroefd. Ook hier kwam valse lucht binnen.
Ik hoop dat ik het goed zeg, maar er is overmaat draad getapt en daar met overmaat het cupje ingeschroefd. Toen zat alles vast en loopt de motor naar behoren.
Eind conclusie na een heleboel speur en zoekwerk: Controleer bij gas alle uitgevoerde werkzaamheden tot in detail.
Alle lof voor Luth-Tangenberg in Assen die zich vanaf het begin op het standpunt gesteld heeft: Deze auto moet goed lopen.
Het heeft al met al 3 weken geduurd, en telkens dachten we dat het was opgelost. En telkens kwam het probleem weer terug. Voor alle partijen heel frustrerend geweest. De verkoper die een goed product wil leveren en de klant die een goed product wil krijgen. Gelukkig hebben we ons goede humeur daar bij weten te behouden. En nu, aan mijn kant, weer een beetje vertrouwen krijgen in de auto. Want nu hoor ik ieder hikje en hobbeltje natuurlijk .
@Beheer: Ik heb dit topic onder transmissie geplaatst omdat ik dacht dat het daar uiteindelijk thuis zou horen. Dat blijkt niet zo te zijn. Verplaatsen naar waar het wel hoort?
Re: Subaru Outback 2.5i Executive LPG-G3 gekocht - en nog steeds niet goed
Eind goed al goed ! Althans dat is dan te hopen voor je maar daar ga ik dan gemakshalve maar van uit.
De dealer heeft gedaan wat er ook verwacht mag worden, maar desondanks een pluim voor de dealer. Altijd goed om te weten dat ook dit een prima adres is om een Subaru aan te schaffen.
De dealer heeft gedaan wat er ook verwacht mag worden, maar desondanks een pluim voor de dealer. Altijd goed om te weten dat ook dit een prima adres is om een Subaru aan te schaffen.
Subaru Outback
Saab 900 T16S Aero
Saab 900 T16S Aero
-
- Berichten: 900
- Lid geworden op: 18 jan 2015 13:53
Re: Subaru Outback 2.5i Executive LPG-G3 gekocht - en nog steeds niet goed
ik had AJ van Luth-Tangenberg ook al gevraagd of het was gelukt en ditzelfde kwam ook naar voren. ik heb bewust dat niet vermeld tot het zover was, is wel zo netjes.
en LT is een prima adres! onze laatste 4 autos komen daar weg (forester, 2x WRX, outback)
en LT is een prima adres! onze laatste 4 autos komen daar weg (forester, 2x WRX, outback)
Re: Subaru Outback 2.5i Executive LPG-G3 gekocht - en nog steeds niet goed
Lekker dat het opgelost is.
Valse lucht kan je opsporen met remmenreiniger,spuit telkens wat(klein beetje) op verdachte plaatsen (lopende motor) en bij een lekkage zal het motor toerental toenemen.
Het is wel tricky want je moet het doen bij een koude motor,remmenreiniger is zwaar brandbaar...dus altijd een tuinslang o.i.d. bij de hand.
Gr.Quikfit
Valse lucht kan je opsporen met remmenreiniger,spuit telkens wat(klein beetje) op verdachte plaatsen (lopende motor) en bij een lekkage zal het motor toerental toenemen.
Het is wel tricky want je moet het doen bij een koude motor,remmenreiniger is zwaar brandbaar...dus altijd een tuinslang o.i.d. bij de hand.
Gr.Quikfit
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
viewtopic.php?t=6157
Re: Subaru Outback 2.5i Executive LPG-G3 gekocht - en nog steeds niet goed
LT beschikt over een rookmachine m valse lucht op te sporen. Die is ook gebruikt. En ja, remmen reiniger is prachtig spul. Ik heb er wel eens de buggy mee gestart na lange tijd stilstaan
Re: Subaru Outback 2.5i Executive LPG-G3 gekocht - en nog steeds niet goed
Is ook een mogelijkheid tot het opsporen van valse lucht voor degene die geen rookmachine bezitten...en prima startgas.
Gr.Quikfit
Gr.Quikfit
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
viewtopic.php?t=6157