Boswachterfan zocht een auto

Subarunieuws, interessante links (foto/video) etc.
Gebruikersavatar
boswachterfan
Berichten: 2410
Lid geworden op: 19 nov 2014 10:30

Re: Boswachterfan zocht een auto

Bericht door boswachterfan »

Thnx!

Het schijnt idd een STI scoop te zijn. De intercooler is standaard, voor zover ik weet.

Voor mijn werk heb ik jaren automaat gereden, dus dat was snel thuiskomen. Idd erg lekker en relaxed. Hij schakelt wat snel op, vind ik. Bij 50 draait hij maar 1600 tpm en bromt hij wat, maar daar hebben we de sportstand en de +/- stand voor, nietwaar?

De pk's, tja. Er is een getal genoemd, maar dat boeit me niet zo. Feit is dat hij ongelofelijk soepel gas aanneemt en relaxed maar loeihard trekt bij mooie gemiddelde toerentallen. En dat is precies waar we van houden en wat onze wens was. Hard rechtuit rijden heb ik lang genoeg kunnen en moeten doen, da's niet interessant meer. Met een mooi Engels woord is de "driveability" van deze auto fantastisch. Hij heeft ook nog een strut brace en een instelbare stabilisatorstang achter, de auto rolt minimaal. Blij dat we het gedaan hebben. Een gevalletje YOLO :mrgreen: :mrgreen:
Boswachter SG 2.5 XT Blasmusik
Gebruikersavatar
SP-Boxer
Berichten: 5494
Lid geworden op: 10 nov 2008 22:52

Re: Boswachterfan zocht een auto

Bericht door SP-Boxer »

Mooi kar Joost! Lekker van genieten!
"I feel Legacy"
Gebruikersavatar
boswachterfan
Berichten: 2410
Lid geworden op: 19 nov 2014 10:30

Re: Boswachterfan zocht een auto

Bericht door boswachterfan »

Dankjewel!
Boswachter SG 2.5 XT Blasmusik
Gebruikersavatar
RJS
Berichten: 1276
Lid geworden op: 18 mar 2011 09:48

Re: Boswachterfan zocht een auto

Bericht door RJS »

Wat een prachtige bak zeg, met dat beige interieur! Gefeliciteerd!
Juliette
Berichten: 107
Lid geworden op: 10 okt 2020 12:44

Re: Boswachterfan zocht een auto

Bericht door Juliette »

Wat een prachtige wagen. Heel veel gelukkige kilometers gewenst :okeee:
Subaru Forester 2004
Gebruikersavatar
boswachterfan
Berichten: 2410
Lid geworden op: 19 nov 2014 10:30

Re: Boswachterfan zocht een auto

Bericht door boswachterfan »

Thnx! :)
Boswachter SG 2.5 XT Blasmusik
Marco XV
Berichten: 6
Lid geworden op: 15 jun 2021 00:24

Re: Boswachterfan zocht een auto

Bericht door Marco XV »

Veel mooie kilometers ermee , geniet ervan
Gebruikersavatar
SubieForest
Berichten: 510
Lid geworden op: 29 sep 2015 19:24

Re: Boswachterfan zocht een auto

Bericht door SubieForest »

Poah! Da's een strakke Forester hé, Boswachterfan. Sjiek hé. Leuke velgjes ook, past er wel bij vind ik. Veel plezier ermee.

Wat mij bij is gebleven van de XT die hier een tijdje op de oprit stond is dat die met bepakking zo ontzettend lekker een bergpas op reed. Dat kostte geen enkele moeite. Dat zal met jouw nieuwe aanwinst ook mooi gaan denk ik.
Subaru Libero = smal, vierkantig geval op wielen met veel te veel glas. Super veel ruimte en een geweldig zicht rondom dus. http://www.subaruminibusclub.nl
Gebruikersavatar
boswachterfan
Berichten: 2410
Lid geworden op: 19 nov 2014 10:30

Re: Boswachterfan zocht een auto

Bericht door boswachterfan »

Thnx!

Gisteren de sleurhut opgehaald uit de stalling. Ben je nog als eerste weg bij het verkeerslicht :lol: Maar geen 1 op 10 waarschijnlijk..... :)

Trouwens grappig: Ik lag er deze week even onder: De homokineten hebben nog dezelfde groene kleur als bij jouw bus.
Boswachter SG 2.5 XT Blasmusik
*thomas*
Berichten: 1715
Lid geworden op: 11 nov 2015 12:44

Re: Boswachterfan zoekt een auto

Bericht door *thomas* »

boswachterfan schreef:Net nog even wezen kijken bij een G Vitara. De handelaar raadde hem af als opvolger van de boswachter. Het rijgedrag zou me gaan tegenvallen, zei hij. Hij was er zeer stellig in. :) Had even geen gelegenheid om te rijden.
Ben je ooit met een G vitara wezen testrijden? We kijken ook stilaan rond naar andere wagens en een G Vitara smoelt erg goed. Ben ook fan van suzuki techniek (lekker simpel)...
Gebruikersavatar
SP-Boxer
Berichten: 5494
Lid geworden op: 10 nov 2008 22:52

Re: Boswachterfan zocht een auto

Bericht door SP-Boxer »

Check even 15 mei en 23 juni in dit topic Thomas :-)
"I feel Legacy"
Gebruikersavatar
forbert
Berichten: 115
Lid geworden op: 21 apr 2013 07:02

Re: Boswachterfan zocht een auto

Bericht door forbert »

Mooie bak, Boswachter!

deietwatjaloerse
Groets, Forbert.
Gebruikersavatar
boswachterfan
Berichten: 2410
Lid geworden op: 19 nov 2014 10:30

Re: Boswachterfan zocht een auto

Bericht door boswachterfan »

forbert schreef:Mooie bak, Boswachter!

deietwatjaloerse
:) Dankjewel! Er wordt hier volop genoten....
Boswachter SG 2.5 XT Blasmusik
Gebruikersavatar
boswachterfan
Berichten: 2410
Lid geworden op: 19 nov 2014 10:30

Re: Boswachterfan zoekt een auto

Bericht door boswachterfan »

*thomas* schreef:
boswachterfan schreef:Net nog even wezen kijken bij een G Vitara. De handelaar raadde hem af als opvolger van de boswachter. Het rijgedrag zou me gaan tegenvallen, zei hij. Hij was er zeer stellig in. :) Had even geen gelegenheid om te rijden.
Ben je ooit met een G vitara wezen testrijden? We kijken ook stilaan rond naar andere wagens en een G Vitara smoelt erg goed. Ben ook fan van suzuki techniek (lekker simpel)...
Ik heb met twee Vitara's gereden. De eerste was een basis uitvoering die wat verwaarloosd was. Op zich geen verkeerde auto, maar er zat weinig fut in de motor (CEL ging branden tijdens de proefrit) en tja, die wegligging. Haalt het niet bij de boswachter. De tweede was een heel mooie auto, in twee kleuren, luxe sport uitvoering, mooi interieur, ik werd er echt wel warm van. De motor liep mooier en trok beter. 2.0 uitvoering. Hij had een sport onderstel met verstelbare demping en bling wielen die hem goed stonden. Maar toch - onze oude boswachter had een betere wegligging, fijnere besturing. Ik had misschien nog wel eens in een 2.4 willen rijden, maar toen kwam De Beul voorbij :lol:
Boswachter SG 2.5 XT Blasmusik
Plaats reactie