Goed onderhouden Subaru Outback 3.0R H6 2004 309.500 km

Zet hier je eigen auto te koop
Plaats reactie
Beurstel
Berichten: 270
Lid geworden op: 02 mei 2013 09:05

Goed onderhouden Subaru Outback 3.0R H6 2004 309.500 km

Bericht door Beurstel »

Goedemorgen,

Hier een fotootje van onze ongewassen Outback H6, na een verse APK (zonder opmerkingen) deze ochtend. Gaat na bijna 4 jaar trouwe dienst (en zo'n 125.000 km verder) verkocht worden. Reden: het is tegenwoordig onze 3e auto en hij staat op het tweede plan. Staat bijna altijd stil en dat is zonde.

De kwaliteiten en betrouwbaarheid van de H6 zijn bekend. Kmstand is nu 309.500, wordt dus nog sporadisch gebruikt. Pluspunten van deze Outback:
- rijdt en schakelt zeer strak (stuurt perfect recht bv)
- banden zijn vrij nieuw (Michelin Primacy 3)
- originele velgen zijn vorig jaar professioneel gereviseerd en zwart gepoedercoat
- altijd goed onderhouden (en aantoonbaar), nooit op een euro bespaard (behalve nu dan omdat hij verkocht wordt)
- nieuwe APK (tot 1 dec 2020)
- gekocht in 2016 bij ca. 185.000 km zonder voorgeschiedenis, maar was zichtbaar met liefde onderhouden en dat is ook gebleken nadien
- bijna alles werkt naar behoren (panoramadak, boordcomputer, elektrische stoelverstelling, stoelverwarming, spiegelverwarming etc.), alleen cd-wisselaar radio is defect (bekend probleem van dit type radio, heb wel USB aansluiting gemaakt met GROM-kastje maar werkt ook niet meer sinds kort)
- rondom nieuwe schokbrekers, achter de bekende schokbrekers Pedders: doorzakken ongeacht belading/caravan verleden tijd
- koplampen zijn vervangen vorig jaar (door de heldere, ik vind mooier dan originele)
- heeft bij ons 95% snelweg gereden en vrijwel alleen lange afstanden, slechts enkele keer met caravan (hebben daarvoor andere trekker)
- altijd met beleid gereden
- parkeersensoren achter
- afneembare trekhaak
- rek tussen achterbak en achterbank (meen dat dat een hondenrek heet)
- geen roest
- veel veiligheidsvoorzieningen

Minpunten:
- bij 309.000 stond grote beurt gepland, die moet dus nog gebeuren
- auto is lange tijd dagelijks gebruikt door ons gezin en vaak in de stad geparkeerd, laat onmiskenbaar gebruikerssporen na (niets bijzonders verder, maar toch)
- leren bekleding voorstoelen heeft (uiteraard) beste tijd gehad
- lichte parkeerschade rechtsachter (licht een muurtje geschaafd)
- paar kleine deukjes door portieren e.d.
- slot deur rechtsachter doet soms niet mee met centrale vergrendeling
- lak spoiler bladdert af
- heel af en toe gaat waarschuwingslampje branden, komt of van sensor schakelpook of melding van sensor katalysator; volgens garage onschuldig. Blijft na resetten soms duizenden kilometers weg.

Aandachtspunten zijn dus voornamelijk op esthetisch vlak. Technisch zeer goed. Ik zou er zo mee naar Zuid-Spanje rijden en terug (en dat zou een fijne rit zijn ook).

Ik weet dat er op het internet soms de hoofdprijs wordt gevraagd voor een H6. Ik wil het reëel houden, vraagprijs is € 4.000 maar is een vaste (meer betalen mag overigens wel :-)) Bij interesse graag een PB.
Bijlagen
Sub 2019 25-11.JPG.PNG
Laatst gewijzigd door Beurstel op 25 nov 2019 14:59, 2 keer totaal gewijzigd.
*thomas*
Berichten: 1715
Lid geworden op: 11 nov 2015 12:44

Re: Goed onderhouden Subaru Outback 3.0R H6 2004 309.500 km

Bericht door *thomas* »

Nu ik regelmatig in de 2.0R rijd en daarna in de Outback zit het verschil hem zeker niet enkel in de pk's. Iedereen die een 4 cil boxer gewend is zal vreemd opkijken door het 'zachte' karakter van de 6 cilinder.

Succes met de verkoop, top-wagens :).
Beurstel
Berichten: 270
Lid geworden op: 02 mei 2013 09:05

Re: Goed onderhouden Subaru Outback 3.0R H6 2004 309.500 km

Bericht door Beurstel »

Bedankt Thomas, en herkenbaar. Die keren dat ik er nu nog in rijd sta ik ook weer verbaasd van die heerlijke motor. Met twee gezichten bovendien.

Hopelijk gaat hij over naar een liefhebber, daarom ook eerst hier aangeboden.
Beurstel
Berichten: 270
Lid geworden op: 02 mei 2013 09:05

Re: Goed onderhouden Subaru Outback 3.0R H6 2004 309.500 km

Bericht door Beurstel »

Beurstel
Berichten: 270
Lid geworden op: 02 mei 2013 09:05

Re: Goed onderhouden Subaru Outback 3.0R H6 2004 309.500 km

Bericht door Beurstel »

Inmiddels verkocht.
*thomas*
Berichten: 1715
Lid geworden op: 11 nov 2015 12:44

Re: Goed onderhouden Subaru Outback 3.0R H6 2004 309.500 km

Bericht door *thomas* »

Dat is snel gegaan :o
Beurstel
Berichten: 270
Lid geworden op: 02 mei 2013 09:05

Re: Goed onderhouden Subaru Outback 3.0R H6 2004 309.500 km

Bericht door Beurstel »

Ja, woensdagavond op mp gezet en binnen een uur al afspraak voor bezichtiging vandaag. En die meneer heeft hem gekocht. Wel een subaruliefhebber gelukkig.

We gaan hem missen!
Plaats reactie