Je hebt gelijk...dat was Vmax.Tanisha schreef:Nee lees maar terug ik had het over een nokkenas met meer lift.
Degene die het hier over een scherpe nokkenas had was jij.
Gr.Quikfit
Je hebt gelijk...dat was Vmax.Tanisha schreef:Nee lees maar terug ik had het over een nokkenas met meer lift.
Degene die het hier over een scherpe nokkenas had was jij.
Zoal geschreven in een paar reacties terug...''Technisch zal alles gerust al eens de revue gepasseerd zijn''...er word van alles bijgehaald wat niet relevant is wat betreft Subaru-techniek en dit topic...maar dat is mijn persoonlijke mening.DucATIRadeon schreef:je kan de klepveren net zo ver indrukken tot ze op slot staan dwz volledig samen geknepen.
bij de ene constructie kan het wel, de andere minder ver. tegenwoordig gebruiken ze conische klepveren in motorfietsen (zoals propje zijn KTM 690) dat heeft namelijk meerdere voordelen. verder indrukken en eigenfrequentie ligt veel hoger dus o.a. geen zwevende kleppen bij hogere toerental.
Ik bedoel groter.Hoe minder het verschil tussen benzine en lpg des te slechter voor je motor.
Vmax schreef:Dat zou een 100% vulling zijn, Eric. Is dat niet gevaarlijk? En ik weet ook wel, zo'n tank kan best wel wat meer hebben, maar dat riskeer ik toch niet.
Dat Vialle bij 75% de pomp uitschakelt heeft ermee te maken, dat ze niet willen, dat de pomp droogloopt. Dat zou schade aan de pomp opleveren. Nou ja, maakt voor mij ook niets uit, ik kom precies ver genoeg met een tank.
erichendri schreef:https://www.lpggids.com/lpg-veiligheid/
Er zijn er heel veel die het al heel lang doen lees ik op diverse fora.
Ik doe het in de zomer vaak tijdens lange ritten.
Nog nooit afblaas problemen gehad.
In de winter eigenlijk altijd.
En met 1:8 ben ik zo een paar liter kwijt.
Kleppen stellen 125 pk motor en 2.5 motor elke 35-40 duizend km.
De 2.0R (158pk) motor elke 80-90 duizend km.
Eric
Waarom zou het duur zijn dan?Tanisha schreef:Ja precies LPG is ook met tuning een verdomd mooie brandstof omdat het in verhouding pingelvast is maar vermogen draaien op lpg is een dure aangelegenheid.
Voor een vialle lpi installatie heb je dan de donkerbruine lpi injectoren nodig deze zijn zeldzaam.
Voor je LPG installatie kan je dan ook maar bij een hand vol bedrijven terecht in verband met de software om dit geheel te laten draaien.
Gelukkig hoef ik nergens voor te zorgen de einddemper en de downpipe zitten er al onder en echt de downpipe zou ik zeker aanraden ook al blijft de rest oem.quikfit schreef:@aze2000; Zorg er eerst maar voor dat ie straks probleemloos op benzine loopt met je nieuwe pretpakket.
Gr.Quikfit
Tanisha schreef:Hoog vermogen en dampgas injectie is geen probleem echter krijgen je kleppen met damgas injectie het meer te voortduren als met vialle lpi.
Maar misschien weet jij betere adresjes voor vialle lpi voor hogere vermogens?
Ik wil tzt een 16v turbo motor in mijn Saab 99 gaan inbouwen en als het ding de 40 jaar gepasseerd is komt daar ook weer vialle lpi in is en blijft geen dagelijkse auto maar moet wel weer een snel ding worden doel is 265pk.