BronTanisha schreef:De non turbo modellen halen bij Saab 7 ton op gas voor er eens een uitlaatklep verbrand
Gr.Quikfit
BronTanisha schreef:De non turbo modellen halen bij Saab 7 ton op gas voor er eens een uitlaatklep verbrand
Tanisha schreef:Vond de discussie over de klepsmeering zoals bijvoorbeeld flashlube wel interessant.
Wat ik bij de Saabs vooral zie is dat die systemen nogal zinloos zijn bij turbo motoren omdat de turbo altijd een oliefilm in de inlaat geeft.
De non turbo modellen halen bij Saab 7 ton op gas voor er eens een uitlaatklep verbrand dus daar zie je praktisch nooit zo'n systeem op en zit het er wel op krijg je weinig tot geen meer kilometers dan zonder.
De vialle lpi discussie vind ik ook erg interessant dat zijn namelijk de LPG installaties die de minste problemen geven bij Saab daarmee bedoel ik dus dat daar de meeste kilometers uit komen voor je aan een ko previsie toe bent.
Prins vsi zou goed moeten zijn maar zie daar meer verbrande en ingeslagen kleppen bij bijvoorbeeld.
Ik sleutel al meer dan 10 jaar aan voornamelijk Saabs is een uit de kuiten gewassen hobby.quikfit schreef:BronTanisha schreef:De non turbo modellen halen bij Saab 7 ton op gas voor er eens een uitlaatklep verbrand
Gr.Quikfit
3 ton is netjes toch lekker gek merk Saab welke heb je zelf ?Tanisha schreef:Saabs maar dan met name de modellen met de b204 en b234 motoren zijn zeer geschikt om op LPG te rijden.
De latere b205 en b235 hebben problemen met ingeslagen kleppen maar halen gemiddeld 3 ton met vialle lpi.
mooi nieuws,,, en uiteraard geen verlies van vermogen..Vmax schreef:Ik heb eindelijk mijn wagen weer terug. Rijdt prima, op een kleinigheidje na. Dat ga ik nog even met de installateur bespreken, want dat lijkt me iets qua instellingen. Bij 4400 toeren houdt de motor even in, om daarna gewoon netjes verder te gaan. En dan maakt het niet uit of je veel gas geeft, of weinig. Maar dat zullen zij wel oplossen, mag ik aannemen. Verder allemaal keurig weggewerkt. Van de buitenkant en binnenkant is er amper iets te zien, dat de wagen op gas rijdt. Verder niets te merken aan het vermogen en trekkracht.
En meteen de tank maar volgegooid. Je komt bijna met een glimlach weer het tankstation uit...
Daar heb je gelijk in, de meeste vinden het idd meer dan genoeg.Tanisha schreef:Ach die paar pk's missen de meeste toch niet!
Denk dat de meeste die veel pk's willen wel voor een turbo zijn gegaan.
ok dan heb je een mooi vergelijk te hebben idd.. maar snelheid vind ik zelf totaal niet interessant moet ik zeggen als hij zn 180 kanTanisha schreef:Heb wel met een impreza gereden met 280 pk in drift configuratie was erg leuk maar kwam met snelheid absoluut niet in de buurt van mijn 9-5.
Het vermogen van de Impreza leek veel meer onderin te zitten de korte versnellingsbak hielp natuurlijk ook niet echt mee.
ok mooi vergelijk dus,, maar je saab is voorwiel aangedreven neem ik aanTanisha schreef:Sub was eerder weg bij de stoplichten daarna kwam ik er behoorlijk vlot langs mijn top lag ook een behoorlijk stuk hoger namelijk 305.
Conclusie was 2 totaal verschillende auto's de sub was zeker leuker voor het bochtenwerk ik heb zo'n beetje elke bocht driftend genomen.
Met mijn Saab kan je in Duitsland moeiteloos uren lang de 200 volhouden.
o dat geloof ik graag ja ,, dat is idd wel erg rustig met die snelheid.Tanisha schreef:Uiteraard is Saab voorwiel aandrijving.
Bij de tuning waren pk's niet interessant nm's wel ook wilde ik lange overbrenging in de versnellingsbak en heb daarom voor een versnellingsbak van een 3.0 diesel gekozen.
Dat maakt dat je toch relatief lage toeren draait bij hoge snelheden bij 200 zit je op ongeveer 3800 toeren en dat geeft een hoop rust in de auto.
ok duidelijk,,, maar klopt zeker ,, een lange slag motor moet je zeker niet op maga toeren draaien ,, heb in t verleden ook eens een 4x4 gereden met langeslagmotor,, koppel zit meer onder dan boven,,Tanisha schreef:Ja past 1 op 1 Saabs zijn net Lego alles past op elkaar.
De 2.3 is een lange slag motor die je het beste op koppel rijd als je zo'n blok te veel in de toeren jaagt kost het je vroeg of laat je drijfstang lagers.
Mijn motor is een mix van een onderblok van een b234 en een kop van een b235.
Vmax schreef:Vandaag bij de LPG-boer geweest. En dat heeft wel effect gehad, want de laatste tijd liep de motor vanaf 3300 toeren echt niet meer goed. Ze hebben er een halve dag aan spendeert en hebben ook een flink stuk proef gereden, en nu rijdt het zoals het hoort. Alleen krijgen ze dat hele kleine hikje bij 4400 toeren er niet uit. Maar dat is zo kort, dat je het nauwelijks merkt. Nu ben ik eens benieuwd of dat ook uitwerking op het verbruik heeft. Want het verbruik heeft zich, na de eerste weken, nogal verbeterd. Het begon met 1 op 7,9 en is nu net iets minder dan 1:8,5 (wat ik acceptabel vind gezien het verbruik van 1:10,2 op benzine).
Dus nu ben ik weer een blije gasstoker