Forester 2000 loopt voor geen meter onder de 3000 toeren

Motoren, injectiesystemen etc.
EddyP
Berichten: 46
Lid geworden op: 05 mar 2018 17:19

Re: Forester 2000 loopt voor geen meter onder de 3000 toeren

Bericht door EddyP »

@ Quikfit: Of de kleppen te strak staan ga ik nu naar kijken.
@Hummie: Compressie is niet getest maar de motor liep goed en als de kleppen goed zijn dan geloof ik de compressie wel.
@Eric: De motor liep goed zonder remap met echt een bak vermogen. Daarom heb ik ook geen remap laten doen a minimaal 1500 euro

ill be back......met nieuws over de kleppen
Gebruikersavatar
hummie
Berichten: 898
Lid geworden op: 15 mei 2017 15:36

Re: Forester 2000 loopt voor geen meter onder de 3000 toeren

Bericht door hummie »

Compressie testen dan. Uitsluiten.
Stelt weinig voor en hoeft ook weinig te kosten. Weet je meteen ook of al je kleppen en zo in elk geval niet verkeerd staan, je veren en alles niet versleten zijn, je koppakking of zo er niet uit ligt. Met een simpele compressietest gedaan door een goede monteur kun je best veel te weten komen.

Bevreemd me overigens wel dat een garage de conclusie 'overleden' kan trekken als ze niet eens een compressietest gedaan hebben. :roll: Geloof dat nog maar even niet meteen.
Zolang de compressie nog goed is is een auto nog niet overleden, en kan hij met donoren nog prima in leven gehouden worden. Alleen nog even de vraag welke donoren, en of het er niet te veel gaan worden dus niet meer rendabel.
Gebruikersavatar
Tanisha
Berichten: 362
Lid geworden op: 02 sep 2019 22:43

Re: Forester 2000 loopt voor geen meter onder de 3000 toeren

Bericht door Tanisha »

Vindt ik ook vreemd bougies bekijken en compressie test lijkt me het begin om met dit soort klachten met een goede diagnose te komen.

Dan vermoed ik dat ze uitgelezen hebben en wat sensoren op de gok uitgewisseld hebben.
Subaru justy g3x 1.3 2006
Suzuki wagon R+ 1.3 2006
Saab 9-5 estate 2.3 2000
Saab 99 2.0 1984
Trabant 601 1972
Gebruikersavatar
hummie
Berichten: 898
Lid geworden op: 15 mei 2017 15:36

Re: Forester 2000 loopt voor geen meter onder de 3000 toeren

Bericht door hummie »

Precies wat ik altijd zeg. Regelmatig kan de hedendaagse nieuwe generatie monteur niet meer dan met zijn neus op het schermpje en in het instructieboek hangen. Onder de motorkap missen ze vaak inzicht en ervaring. Als het niet in het boekje staat of het schermpje niets aan geeft weten ze het vaak al niet meer en beginnen ze onzin uit te kramen.
En dat dan vaak nog beperkt tot het merk waarvoor ze altijd werkten. Zelfs eens gezien dat er een (wat jaartjes ervaren) bij een ander merk niet eens wist hoe de kap open moest.
Gebruikersavatar
Tanisha
Berichten: 362
Lid geworden op: 02 sep 2019 22:43

Re: Forester 2000 loopt voor geen meter onder de 3000 toeren

Bericht door Tanisha »

Bij de dealer krijg je meestal een leerling monteur aan je auto te sleutelen waarbij kennis maar zeer beperkt aanwezig is.

En idd wordt er tegenwoordig te veel op de uitlees apparatuur vertrouwd maar ook daar krijg je slechts een indicatie pas als je het hele plaatje bij elkaar hebt kan je een gedegen diagnose stellen.
Subaru justy g3x 1.3 2006
Suzuki wagon R+ 1.3 2006
Saab 9-5 estate 2.3 2000
Saab 99 2.0 1984
Trabant 601 1972
Gebruikersavatar
aze2000
Berichten: 684
Lid geworden op: 18 apr 2019 21:07

Re: Forester 2000 loopt voor geen meter onder de 3000 toeren

Bericht door aze2000 »

hummie schreef:
Tanisha schreef:Wat was trouwens de uitslag van de compressie test die ze vast wel gedaan hebben als ze tot de uitslag motor op komen?
Ja daar ben ik ook nieuwsgierig naar. Als ze zeggen dat hij op is moet op zijn minst de cilinderdruk gemeten zijn. Klusje van niks.
idd,, vind het zo i zo een omerking waar niemand wat mee kan,,,, wanneer is een motor op??? mn maatje van de anwb zegt altijd,, als hij meer olie dan brandstof gebruikt en of als je de koppeling op laat komen en je kom niet meer van zn plek,, dan is hij idd op :lol:
Groet Robert
Gebruikersavatar
erichendri
Berichten: 5614
Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02

Re: Forester 2000 loopt voor geen meter onder de 3000 toeren

Bericht door erichendri »

Vreemde opmerkingen weer hier.
Ten eerste staat een leerling monteur, als die al daar loopt onder supervisie
van de chef of 1ste monteur.
Ten tweede zegt een compressietest niks, is alleen een optel sommetje.
Is een klein half uurtje werk, de lektest ben je stuk langer mee bezig.
Voor een goede motordiagnose moet je een cilinder lektest doen.
Maw de cilinder onder luchtdruk zetten als hij op bdp en ontsteken staat.
Dan kan je eventueel horen waar hij lekt.
Google maar.

Eri
Gebruikersavatar
Tanisha
Berichten: 362
Lid geworden op: 02 sep 2019 22:43

Re: Forester 2000 loopt voor geen meter onder de 3000 toeren

Bericht door Tanisha »

Druktest begin je echter nooit mee die is alleen om duidelijkheid te krijgen waar je compressie verlies blijft zonder de motor uit elkaar te halen.
De druktest is meestal nuttig bij verbrande of gescheurde kleppen.

Zo zijn er nog wel meer methoden zoals een dopje olie in het bougie gat gooien en te kijken of je compressie hoger uit valt zo ja hebben je zuigerveren hun beste tijd gehad.
Subaru justy g3x 1.3 2006
Suzuki wagon R+ 1.3 2006
Saab 9-5 estate 2.3 2000
Saab 99 2.0 1984
Trabant 601 1972
ReinO
Berichten: 585
Lid geworden op: 18 aug 2018 05:47

Re: Forester 2000 loopt voor geen meter onder de 3000 toeren

Bericht door ReinO »

'motor is op ' dat is ook erkende technische diagnose.
Hoeveel werk is het om die klepspeling ff te checken? Je kunt er bij subaru reuze goed bij.... .

Maar het huidige traject is wel een beter verdienmodel. 'de motor is op ' .
De Moerasruiter.
MY 2000 Forester
Mountainbiken
Gebruikersavatar
quikfit
Berichten: 4863
Lid geworden op: 11 jul 2012 13:51

Re: Forester 2000 loopt voor geen meter onder de 3000 toeren

Bericht door quikfit »

ReinO schreef:Hoeveel werk is het om die klepspeling ff te checken? Je kunt er bij subaru reuze goed bij....
Ja daar staan ze ook om bekend... :roll:

Gr.Quikfit :mrgreen:
Laatst gewijzigd door quikfit op 13 sep 2019 13:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
Gebruikersavatar
hummie
Berichten: 898
Lid geworden op: 15 mei 2017 15:36

Re: Forester 2000 loopt voor geen meter onder de 3000 toeren

Bericht door hummie »

aze2000 schreef:mn maatje van de anwb zegt altijd,, als hij meer olie dan brandstof gebruikt en of als je de koppeling op laat komen en je kom niet meer van zn plek,, dan is hij idd op :lol:
Ligt er ook maar weer aan wat er aan de hand is.
Extreem olieverbruik kan met wat geluk best simpel en goedkoop te maken zijn, en een koppeling is ook niet per definitie een reden om een auto af te schrijven.
erichendri schreef:Vreemde opmerkingen weer hier.
Ten eerste staat een leerling monteur, als die al daar loopt onder supervisie
van de chef of 1ste monteur.
Ten tweede zegt een compressietest niks, is alleen een optel sommetje.
Is een klein half uurtje werk, de lektest ben je stuk langer mee bezig.
Voor een goede motordiagnose moet je een cilinder lektest doen.
Maw de cilinder onder luchtdruk zetten als hij op bdp en ontsteken staat.
Dan kan je eventueel horen waar hij lekt.
Google maar.

Eri
Dus je vind het vreemd dat een aantal van ons het vreemd vinden dat een monteur (al dan niet leerling onder supervisie; onbelangrijk) zonder ook maar enige inwendig onderzoek zo'n voor de klant voorbarig nadelige conclusie trekt?
Wat moet ik dan uit jouw reactie lezen? Dat jij het wel begrijpelijk vindt dat die monteur de motor afschrijft als overleden terwijl hij er amper naar gekeken heeft?
Dat vind ik juist een vreemde opmerking. De monteur is gewoon voorbarig en probeert zich te verbergen achter "overleden", en dat deugd niet. Daar is niets vreemds aan.

Overigens zegt niemand dat een compressietest alles zegt, maar in elk geval zoveel dat deze simpele eerste test toch op zijn minst ook gedaan moet zijn om ook maar enigszins die conclusie "overleden" te mogen en kunnen trekken. Een compressietest kan wel degelijk snel richting geven.
Zolang een motor prima compressie heeft is hij altijd te repareren. Rest alleen de vraag of het nog financieel rendabel zal zijn.
Heeft hij slechte compressie dan nog is hij soms te repareren, alleen zul je een stuk dieper in je knip moeten of hobbyist moeten zijn.
Alles er omheen is te vervangen. Of het moet zijn dat werkelijk alles eromheen tegelijk kapot is, maar dat is zelden.

Sterker nog. De beunhazenoplossing. Andere motor er in leggen en de auto kan weer jaren mee. Dus nog niet overleden. :mrgreen:
Laatst gewijzigd door hummie op 13 sep 2019 13:10, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
hummie
Berichten: 898
Lid geworden op: 15 mei 2017 15:36

Re: Forester 2000 loopt voor geen meter onder de 3000 toeren

Bericht door hummie »

Overigens probeer ik (en met mij anderen) EddyP te helpen en te behoeden dat hij met een kluitje in het riet gestuurd wordt.
Moet dat nou weer overstemt worden door dit soort onnodig haantjesgedrag??

Als ik iets niet volledig zeg dan vul me gewoon aan. Ga niet onnodig iets af lopen kraken, ook nog door woorden uit hun verband te trekken.

Ik stuur aan op compressie testen omdat veel andere zaken (ontsteking, computer uitlezen) volgens TS al nagelopen zijn en niet als oorzaak gevonden zijn. En als ze dan ook nog willen beginnen over "overleden", .... dan is de volgende stap de compressietest om te bepalen of het probleem IN de motor zit, of dat er toch nogmaals terug beter gekeken moet worden naar zaken als ontsteking e.d..
Juist of niet?
EddyP
Berichten: 46
Lid geworden op: 05 mar 2018 17:19

Re: Forester 2000 loopt voor geen meter onder de 3000 toeren

Bericht door EddyP »

Hummie: Goed bezig man! Ik ga er weer met gezonde tegenzin onderliggen om de klepspeling te meten. Je komt er voor geen meter bij met het blok erin maar vooruit met de geit.
hier nog een link om de shims te vervangen zonder alles te demonteren: https://www.youtube.com/watch?v=oAEjc7HBJe4

Groetjes en tot zo (ver) ;-)
EddyP
Berichten: 46
Lid geworden op: 05 mar 2018 17:19

Re: Forester 2000 loopt voor geen meter onder de 3000 toeren

Bericht door EddyP »

Dag mijn internet vrienden.
inlaat moet zijn 0,18 / 0.22 MM
uitlaat moet zijn 0.23 / 0.27 MM

Aan de bestuurderskant heb ik inlaat OK - 0.15- OK - 0.15 en de uitlaat 0.20 - OK - OK 0.15
Wel op elke cinder iig 1 klep die OK is zowel in als uit……… dan dan weer wel. Ik ga eerst eens kijken hoe de gasklep etc ervoor staat. De bougies waren erg zwart en ik denk dat het daar niet veel beter is.

Door de Sub dealer Aalsmeer gecontroleerd: benzinetoevoer, bougies, MAF en vacuum en slangen. Foutmeldingen: 45 Druksensor en 24 ISC circuit.

Er was nog een MAF melding maar die is vorig jaar vervangen en ik had de auto gestart zonder stekker in de MAF dus die melding negeer ik maar. (ANWB had er geen melding van..)
Gebruikersavatar
quikfit
Berichten: 4863
Lid geworden op: 11 jul 2012 13:51

Re: Forester 2000 loopt voor geen meter onder de 3000 toeren

Bericht door quikfit »

Alles staat dus te krap...voelermaatje 0,20mm zou bij de inlaat erdoorheen moeten gaan...en bij de uitlaat voelermaatje 0.25mm.
Bougies zijn zeer waarschijnlijk zo zwart geworden van het vele klote lopen.
Code 45 is de MAF sensor(Manifold Absolute Pressure sensor.)
Zit er een originele op? Er is vast iemand die me gaat corrigeren als ik het fAUt heb. :oops:

De ISC (Idle Speed Control) kan vuil of van slag zijn door de MAF en de kleppen die te krap staan...hij probeert dan constant te corrigeren.
Ik zou niet gaan rommelen aan de ISC,hij moet weer nauwkeurig worden gemonteerd...de stekker kan je wel controleren op beschadigingen en vuil/corrosie.(schoonmaken/inspuiten)

Gr.Quikfit :mrgreen:
Laatst gewijzigd door quikfit op 13 sep 2019 19:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
Gebruikersavatar
Raph
Berichten: 1447
Lid geworden op: 13 dec 2018 23:24

Re: Forester 2000 loopt voor geen meter onder de 3000 toeren

Bericht door Raph »

@Quickfit: dank dat je de afkortingen de eerste keer voluit schrijft. Dan kan een leek - zoals ikzelf - het in elk geval nog een beetje volgen. En er (hopelijk) iets van leren.
Zou mooi zijn als dit op het forum navolging krijgt. :)
Gebruikersavatar
hummie
Berichten: 898
Lid geworden op: 15 mei 2017 15:36

Re: Forester 2000 loopt voor geen meter onder de 3000 toeren

Bericht door hummie »

EddyP schreef:Hummie: Goed bezig man! Ik ga er weer met gezonde tegenzin onderliggen om de klepspeling te meten. Je komt er voor geen meter bij met het blok erin maar vooruit met de geit.
Ik volg het even niet. Ik zeg toch niet dat je kleppen moet gaan stellen?
EddyP
Berichten: 46
Lid geworden op: 05 mar 2018 17:19

Re: Forester 2000 loopt voor geen meter onder de 3000 toeren

Bericht door EddyP »

hummie schreef:
EddyP schreef:Hummie: Goed bezig man! Ik ga er weer met gezonde tegenzin onderliggen om de klepspeling te meten. Je komt er voor geen meter bij met het blok erin maar vooruit met de geit.
Ik volg het even niet. Ik zeg toch niet dat je kleppen moet gaan stellen?
Alle commentaar is welkom en daarmee zet je me aan het denken en daar ga ik mee aan de slag. Hopende op een oplossing en leermomenten voor de andere Sub eigenaars die hier tegenaan gaan lopen begint dit een lange post te worden en hopelijk een goed eind met beknopte omschrijving :lol: Zo maar weer eens aan de slag om de andere deksel los te halen. Het lijkt me ondertussen makkelijker om er een 6 cill Porsche boxter in te hangen :D
Gebruikersavatar
sufos
Berichten: 1278
Lid geworden op: 16 apr 2014 18:11

Re: Forester 2000 loopt voor geen meter onder de 3000 toeren

Bericht door sufos »

Dat laatste lijkt me dan weer de meest zinvolle opmerking van deze hele discussie. Gewoon een lekkere 6- cilinder en gaan met die banaan :okeee:
Subaru Outback
Saab 900 T16S Aero
Gebruikersavatar
Raph
Berichten: 1447
Lid geworden op: 13 dec 2018 23:24

Re: Forester 2000 loopt voor geen meter onder de 3000 toeren

Bericht door Raph »

EddyP schreef:[...]Het lijkt me ondertussen makkelijker om er een 6 cill Porsche boxter in te hangen :D
Dan kun je beter de Spec B aanschaffen die momenteel te koop staat, fully loaded, met alle boekjes erbij en voor een (zeker in vergelijking met andere recente vraagprijzen) best wel goede prijs; zie https://www.garageploegh.nl/occasion/su ... cc14417480
Ben benieuwd hoe lang die online blijft staan...

-
Gebruikersavatar
Tanisha
Berichten: 362
Lid geworden op: 02 sep 2019 22:43

Re: Forester 2000 loopt voor geen meter onder de 3000 toeren

Bericht door Tanisha »

Welnee gewoon fixen dat ding! :okeee:
Subaru justy g3x 1.3 2006
Suzuki wagon R+ 1.3 2006
Saab 9-5 estate 2.3 2000
Saab 99 2.0 1984
Trabant 601 1972
Gebruikersavatar
aze2000
Berichten: 684
Lid geworden op: 18 apr 2019 21:07

Re: Forester 2000 loopt voor geen meter onder de 3000 toeren

Bericht door aze2000 »

Raph schreef:
EddyP schreef:[...]Het lijkt me ondertussen makkelijker om er een 6 cill Porsche boxter in te hangen :D
Dan kun je beter de Spec B aanschaffen die momenteel te koop staat, fully loaded, met alle boekjes erbij en voor een (zeker in vergelijking met andere recente vraagprijzen) best wel goede prijs; zie https://www.garageploegh.nl/occasion/su ... cc14417480
Ben benieuwd hoe lang die online blijft staan...

-
leuk wagentje,,, wat is een goede prijs dan?? zag het er niet bij staan..
Groet Robert
Gebruikersavatar
aze2000
Berichten: 684
Lid geworden op: 18 apr 2019 21:07

Re: Forester 2000 loopt voor geen meter onder de 3000 toeren

Bericht door aze2000 »

Raph schreef:
EddyP schreef:[...]Het lijkt me ondertussen makkelijker om er een 6 cill Porsche boxter in te hangen :D
Dan kun je beter de Spec B aanschaffen die momenteel te koop staat, fully loaded, met alle boekjes erbij en voor een (zeker in vergelijking met andere recente vraagprijzen) best wel goede prijs; zie https://www.garageploegh.nl/occasion/su ... cc14417480
Ben benieuwd hoe lang die online blijft staan...

-

sorry ik zie nu 7000€,,, tja sec genomen auto van 2006 met bijna 250 op de teller,,, blijft best wel erg veel geld,, vind ik... maar goed heb zelf ook te veel betaald voor mn sub :lol: :lol: :lol:
Groet Robert
Gebruikersavatar
hummie
Berichten: 898
Lid geworden op: 15 mei 2017 15:36

Re: Forester 2000 loopt voor geen meter onder de 3000 toeren

Bericht door hummie »

EddyP schreef:
hummie schreef:Ik volg het even niet. Ik zeg toch niet dat je kleppen moet gaan stellen?
Alle commentaar is welkom en daarmee zet je me aan het denken en daar ga ik mee aan de slag.
Aaah, helemaal duidelijk. :okeee:
Succes!
ReinO
Berichten: 585
Lid geworden op: 18 aug 2018 05:47

Re: Forester 2000 loopt voor geen meter onder de 3000 toeren

Bericht door ReinO »

'je kunt er niet bij' ? dat kleppen stellen? bodemplaten weg, deksels er af. en je kunt er prima bij.
ff de bovenste poelie vrij maken voor het bdp, maar dat kun je ook wel zien by the way.

Maar blijkbaar zijn er meerdie mopperen over beperkte sleutelruimte maar dat zal niet voor MY 2000 gelden dan.
De Moerasruiter.
MY 2000 Forester
Mountainbiken
Gebruikersavatar
Raph
Berichten: 1447
Lid geworden op: 13 dec 2018 23:24

Re: Forester 2000 loopt voor geen meter onder de 3000 toeren

Bericht door Raph »

aze2000 schreef:sorry ik zie nu 7000€,,, tja sec genomen auto van 2006 met bijna 250 op de teller,,, blijft best wel erg veel geld,, vind ik... maar goed heb zelf ook te veel betaald voor mn sub :lol: :lol: :lol:
Tegenwoordig worden er prijzen gevraagd van ver boven de 10.000 euro. In vergelijking daarmee is een Spec B voor 6900 euro, weliswaar met meer kilometers maar ook een sluitende onderhoudshistorie, best een goede aanbieding te noemen. De aangeboden Legacy valt onder de categorie "echte liefhebbersauto". Ze worden niet heel vaak aangeboden en gaan doorgaans voor hogere prijzen van de hand dan hun meer gangbare soortgenoten.
Maar iedereen moet uiteraard voor zichzelf uitmaken of zo'n auto de (vraag)prijs waard is. Toch? 6900 euro voor een bijna 15 jaar oude Spec B met historie valt in mijn persoonlijke categorie 'betaalbaar'; 12.500 euro ver daarbuiten. :)
Gebruikersavatar
aze2000
Berichten: 684
Lid geworden op: 18 apr 2019 21:07

Re: Forester 2000 loopt voor geen meter onder de 3000 toeren

Bericht door aze2000 »

Raph schreef:
aze2000 schreef:sorry ik zie nu 7000€,,, tja sec genomen auto van 2006 met bijna 250 op de teller,,, blijft best wel erg veel geld,, vind ik... maar goed heb zelf ook te veel betaald voor mn sub :lol: :lol: :lol:
Tegenwoordig worden er prijzen gevraagd van ver boven de 10.000 euro. In vergelijking daarmee is een Spec B voor 6900 euro, weliswaar met meer kilometers maar ook een sluitende onderhoudshistorie, best een goede aanbieding te noemen. De aangeboden Legacy valt onder de categorie "echte liefhebbersauto". Ze worden niet heel vaak aangeboden en gaan doorgaans voor hogere prijzen van de hand dan hun meer gangbare soortgenoten.
Maar iedereen moet uiteraard voor zichzelf uitmaken of zo'n auto de (vraag)prijs waard is. Toch? 6900 euro voor een bijna 15 jaar oude Spec B met historie valt in mijn persoonlijke categorie 'betaalbaar'; 12.500 euro ver daarbuiten. :)
tja vragen kun je altijd natuurlijk,, maar ik ga never 10k betalen voor een auto met 2,5t op de teller no way.. ben niet achterlijk,,, als je kijk dat ik mn accord station super auto om te rijden met 155k op de teller iets van 6500€ heb betaald dan ga ik toch heel snel daar voor :lol:

maar goed je gaf idd het verlossende woord liefhebber auto,, tja en dan komen er natuurlijk prijzen voorbij wat buiten de echte economische ver te boven gaan..

dan komt de gek die er wat voor geeft voorbij :okeee:

Maar dat is natuurlijk met meer auto's ik ben voor de Honda gegaan hiervoor omdat b.v volvo ook van die achterlijke prijzen vroeg voor een wagen met meer dan 250k op de teller voor de zelfde prijs,,, ja zeggen ze dan,,, maar tis een volvo... 8-) ,,, dan maar geen volvo...
Groet Robert
Gebruikersavatar
Raph
Berichten: 1447
Lid geworden op: 13 dec 2018 23:24

Re: Forester 2000 loopt voor geen meter onder de 3000 toeren

Bericht door Raph »

aze2000 schreef:maar goed je gaf idd het verlossende woord liefhebber auto,, tja en dan komen er natuurlijk prijzen voorbij wat buiten de echte economische ver te boven gaan..

dan komt de gek die er wat voor geeft voorbij :okeee:
Het kan allemaal nog veel erger. De absolute top van "liefhebbersgekte" zijn volgens mij de oude VW-busjes. Er staan gerestaureerde exemplaren te koop voor meer dan 130.000 euro. Voor een meer dan 50 jaar oud huis-tuin-en-keuken-karretje dat destijds in grote aantallen werd gebouwd en toen een paar duizend gulden kostte...
Gebruikersavatar
Tanisha
Berichten: 362
Lid geworden op: 02 sep 2019 22:43

Re: Forester 2000 loopt voor geen meter onder de 3000 toeren

Bericht door Tanisha »

Breek me daar de bek niet over open 3 stuks t2b gehad dat zijn die t3 luchtgekoeld.

2 heb ik best goed in onderdelen verkocht de beste vond ik te zonde om te slopen en raakte dat ding aan de straatstenen niet kwijt.
Uiteindelijk een slechte ruil mee gedaan tegen een Saab op LPG waarbij ik eigenlijk aan het korte eind trok .
Maar goed doms moet je ergens af omdat je te veel zooi hebt.
Subaru justy g3x 1.3 2006
Suzuki wagon R+ 1.3 2006
Saab 9-5 estate 2.3 2000
Saab 99 2.0 1984
Trabant 601 1972
Gebruikersavatar
Raph
Berichten: 1447
Lid geworden op: 13 dec 2018 23:24

Re: Forester 2000 loopt voor geen meter onder de 3000 toeren

Bericht door Raph »

Tanisha schreef:Breek me daar de bek niet over open 3 stuks t2b gehad dat zijn die t3 luchtgekoeld.
De vraagprijzen van een T2 en T3 liggen een stuk onder die van de T1. De op dit moment duurste T1 staat te koop voor 140.000 euro (bron T1) en zelfs een wrak vind je nauwelijks voor minder dan 6000 euro...

De duurste T2 doet ongeveer de helft (bron T2) en T3's (zonder Porsche motor...) zitten daar weer een stukje onder (bron T3). Maar het blijven gepeperde prijzen.

Ter vergelijking: een Subaru vind je al vanaf 100 euro en het Europabrede aanbod onder de 1000 euro is iets minder dan 100 stuks... (Bron).
Plaats reactie