koppelingsplaten nieuwe Subaru Forester 2009

Versnellingsbakken, koppelingen, aandrijfassen en differentielen
GER
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 okt 2010 19:30

koppelingsplaten nieuwe Subaru Forester 2009

Bericht door GER »

Ik heb na 36000 km en 1,5 jaar mijn koppelingsplaten, drukgroep en hoofdlager moeten laten vernieuwen van mijn Forester van maart 2009. De platen waren helemaal verbrand. De dealer verweet mij dat ik te agressief rijd en dat is absoluut niet waar. Ik heb op de eerste banden nog 4,5 mm profiel en mijn verbruik is 1:11,2 gemiddeld, dus ik reken mij terecht tot de rustige rijders. Ook geen voetje op de koppeling of zo. De dealer suggereerde dat ik de kosten mogelijk moet dragen als de garantieclaim door Subaru NL wordt afgewezen. Gekker moet het echt niet worden bij Subaru. Alleen ik trek 3 keer per jaar een caravan van 1300 kg ( gewogen gewicht ) en ik merk dat de Subaru dat nauwelijks aan kan, ondanks het feit dat deze 2000 kg mag trekken volgens het boekje. Ik heb hiervoor 5 x Honda gereden, 2x Toyota en 4 x Volvo en nooit koppelingsproblemen gehad. Om de caravan op de Duitse autobahn in gang te houden moet ik met de Subaru vaker dan ooit terug naar de 3e versnelling. Hellingen die de Honda CRV in de 4 of zelfs 5 moeiteloos nam. Ik ben een teleurgesteld Subaru rijder. Volgens mij stokoude techniek in een modern jasje en daar koop je niks voor. Over 1,5 jaar komt er weer een nieuwe auto en dat wordt voor 99,99999999% geen Subaru meer maar een Honda.
Gebruikersavatar
the dude
Berichten: 1800
Lid geworden op: 21 dec 2008 12:43

Re: koppelingsplaten nieuwe Subaru Forester 2009

Bericht door the dude »

Begrijpelijk dat je zo reageert, maar er MOET iets anders aan de hand zijn met de koppeling. En dat moet je echt tot de bodem gaan uit (laten) zoeken.
Niet alleen door je dealer en Subaru - Nederland, want die zien de bui al hangen. Een derde partij als de ANWB of RDW of weet ik veel, kan ook hier iets betekenen. En dan heb je nog zoiets als consumenten organiaties. Laatste stap kan ook nog eens de rechter zijn. Net zoals een sap-machine, heeft ook een auto c.q. zijn koppeling een verwachte levensduur.

Laat je niet van de wijs brengen, wees rustig in je reakties en stel alles op schrift. Ik wens je in ieder geval veel succes en sterkte hierin.

groet, Jan
XT: 2 COOL 2 B 4GOTTEN
Gebruikersavatar
niksnut
Berichten: 1638
Lid geworden op: 13 mar 2009 23:19

Re: koppelingsplaten nieuwe Subaru Forester 2009

Bericht door niksnut »

om te beginnen is het wel zo netjes als wenselijk dat je je eerst even voorsteld op dit forum voor je zo begint. ik kan me voorstellen dat je teleurgesteld bent en dat aan iedereen wil laten weten, maar als verstokte subaru rijders zijn we niet zo snel van de wijs te brengen. jouw probleem klinkt mij bekend alleen niet bij een Subaru. ik heb het ook als eens meegemaakt bij een Toyota avensis. was trouwens toen wel garantie. wat die stok oude techniek betrefd snap ik je ook niet. Heel veel auto motoren zijn bebaseerd op oudere motoren die door de tijd heen continu verbeterd worden. De boxer van subaru is een zeer betrouwbaar ontwerp. wat jij daar hebt is een op zichzelf staand geval en het is enkel te hopen dat Subaru Nederland dit netjes oplost.
ik versleep ook met enige regelmaat zware lasten zoals caravans en boten maar heb met geen enkele subaru problemen . ook niet met een boot van 1000kg achter een 1.6 impreza op een steile helling.
Je bent trouwens de eerste Subaru rijder die ik tegen kom die teleurgesteld is in zijn auto.
suc6 met de afhandeling
Gebruikersavatar
SP-Boxer
Berichten: 5490
Lid geworden op: 10 nov 2008 22:52

Re: koppelingsplaten nieuwe Subaru Forester 2009

Bericht door SP-Boxer »

Ergens is iets mis.

Of het je rijstijl, of de auto is, daar kan ik niet over oordelen, maar een Forester die tegenvalt met een aanhanger??? Mensen die overstappen vanuit welk ander merk dan ook, zijn altijd zeer verrast over de trekcapaciteiten van de Subaru's!
Eén ding weet ik zeker, het ligt niet aan het merk, maar aan jouw specifieke auto!
"I feel Legacy"
Gebruikersavatar
Matthijs
Berichten: 354
Lid geworden op: 10 nov 2008 22:46

Re: koppelingsplaten nieuwe Subaru Forester 2009

Bericht door Matthijs »

niksnut schreef:om te beginnen is het wel zo netjes als wenselijk dat je je eerst even voorsteld op dit forum voor je zo begint.
geen regel hier, met de deur in huis is prima

Ger, succes met de afhandeling!
Gebruikersavatar
niksnut
Berichten: 1638
Lid geworden op: 13 mar 2009 23:19

Re: koppelingsplaten nieuwe Subaru Forester 2009

Bericht door niksnut »

Matthijs schreef:
niksnut schreef:om te beginnen is het wel zo netjes als wenselijk dat je je eerst even voorsteld op dit forum voor je zo begint.
geen regel hier, met de deur in huis is prima

Ger, succes met de afhandeling!

sorry :oops: Mathijs. op alle andere fora waar ik zit wel dus nam aan dat het hier ook zo is. maar als jij daar geen probleem mee hebt heb ik het ook niet :D

maar blijf het een vreemde manier van in huis vallen vinden, dat mag toch wel :?:
GER
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 okt 2010 19:30

Re: koppelingsplaten nieuwe Subaru Forester 2009

Bericht door GER »

Nou dan maar even voorstellen voor ik verder ga. Ik ben Ger, 61 jaar en zelfstandige adviseur in landschaps-en plattelandszaken. Dat is ook de reden om een SUV te rijden. Ik kom nogal eens op afgelegen boerenerven, ook bij regen, sneeuw en ijzel.( niet off road )
Ik rij iedere 3 jaar een nieuwe auto en dan heeft deze rond de 75000 op de teller. Ik had tot nu toe enkel goede ervaringen met Japanse auto's. Erg betrouwbaar en geen zorgen.
Ik rij de SUV ook omdat ik 3 keer per jaar naar Zwitserland of Oostenrijk op vakantie ga met een flinke caravan van 1300 kg. Ik had ook de indruk dat Subaru een reputatie op dit terrein heeft. Jammer maar die mening deel ik, door ervaring, niet. De nieuwe Forester is echt geknepen om de CO2 te reduceren en dat is ten koste gegaan van trekkracht. Bij de keuze van de ideale caravantrekker door de ANWB is de nieuwe Forester ver achterop geraakt, vergeleken met zijn voorganger en de concurrentie. Honda, BMW en Toyota maken moderne motoren met weinig CO2 emmissie en toch een goede trekkracht.
De upgrade van de oude techniek is niet echt gelukt. Een show SUV in plaats van een functionele SUV. Het is een mooiere auto geworden vergeleken met de eerdere Foresters edoch technisch heeft Subaru de aansluiting bij de state of art techniek verloren. Geen VVTI ed maar gewoon een oude boxer. Je zou toch verwachten dat een nieuw model verbeteringen inhoudt.
Ik vind de nieuwe Forester 3x niks, een miskoop dus, maar goed nog 18 maanden volhouden dan gaat ie de poort af.

De tip om een second opinion te laten opmaken is wellicht een goeie als er een nota op de mat valt voor het herstel van de koppeling.
Gebruikersavatar
SP-Boxer
Berichten: 5490
Lid geworden op: 10 nov 2008 22:52

Re: koppelingsplaten nieuwe Subaru Forester 2009

Bericht door SP-Boxer »

Maar dat is het hem nou juist. De Forester is niet geknepen om CO2 redenen. De huidige Forester is juist krachtiger dan zijn voorgangers.

Maargoed, je bent niet tevreden en dat kan. Ik hoor alleen tegenovergestelde ervaringen.

Dat andere merken met termen gooien als VVTi, wil niet zeggen dat Subaru niet met zijn tijd mee gaat. Alleen achterop een Subaru staat nu eenmaal niet dat hij AVCS heeft. ;)
Overigens is het geen enkel probleem om terug naar de 3e versnelling te moeten. Subaru's zijn ook op toeren nog mooi zuinig.
"I feel Legacy"
Gebruikersavatar
niksnut
Berichten: 1638
Lid geworden op: 13 mar 2009 23:19

Re: koppelingsplaten nieuwe Subaru Forester 2009

Bericht door niksnut »

is het laatste model forester niet ook een stuk zwaarder geworden??
mischien een reden om naar de diesel over te stappen. hoor je ook alleen maar goed over zeker over de souplesse en trekkracht.
wij vergelijken het natuurlijk met onze oudere modellen. alle nieuwe auto's warden enkel maar groter en zwaarder door alle veiligheids eisen en elektronica. heb daar zo een hekel aan.
geef mij maar lekker basic.
Gebruikersavatar
the dude
Berichten: 1800
Lid geworden op: 21 dec 2008 12:43

Re: koppelingsplaten nieuwe Subaru Forester 2009

Bericht door the dude »

Trek aan de bel,bij consuwijzer.nl

Heb ik niet zelf bedacht, maar deze slogan wordt vanaf vandaag? gehanteeerd door de overheid. waarschijnlijk iin landelijke bladen gepubliceerd.
Ik zou zeggen; zoek het eens op?
XT: 2 COOL 2 B 4GOTTEN
Gebruikersavatar
niksnut
Berichten: 1638
Lid geworden op: 13 mar 2009 23:19

Re: koppelingsplaten nieuwe Subaru Forester 2009

Bericht door niksnut »

is niet zo verkeerd want ik denk dat de koppeling onder"slijtage delen" valt en die zijn meestal uitgesloten van garantie . de kleine lettertjes he.
dus het zal van de coulance van de dealer of subaru moetn komen.
maakt me wel nieuwsgierig naar de afloop Ger
Gebruikersavatar
the dude
Berichten: 1800
Lid geworden op: 21 dec 2008 12:43

Re: koppelingsplaten nieuwe Subaru Forester 2009

Bericht door the dude »

Dat is nu juist het punt. "Zij hanteren dan wel de "slijtage -delen" passage, maar tot hoe ver gaat dat op? Ook op een kontaktslot, deurhandle, ruitenwissermotor etc?

Er bestaat in de wetgeving een zinsnede als; In alle redelijk mag men verwachten dat bla bla... Ik denk stellig dat je jezelf niet zomaar naar de slachtbank moet laten leiden en gewoon even je info moet halen bij consumenten-org, wetswinkel etc en dit ook zeker moet laten weten bij de dealer en kornuiten.......
XT: 2 COOL 2 B 4GOTTEN
Gebruikersavatar
niksnut
Berichten: 1638
Lid geworden op: 13 mar 2009 23:19

Re: koppelingsplaten nieuwe Subaru Forester 2009

Bericht door niksnut »

zijn altijd leuke gevechten (klant vs dealer/importeur)
heb het zelf een keer meegemaakt met een daihatsu Sirion die na 2 jaar bruin werd op de lasnaden. niets ernstigs (geen grote roestblasen) maar ik vertrouwde het niet. Onterecht trouwens want dat kreng rijdt nog steeds hier in de rondte.
hoewel de dealer mijn gelijk gaf wilden ze mij ondangs de 5 jaar garantie tegen roesten van binnenuit afschepen met een voorstel om te auto te "behandelen". maar zoals jullie ook weten kun je roestende lasnaden niet behandelen. na veel overleggen met Daihatsu Nederland is mijn toen aangeboden op bijna de nieuwprijs terug te betalen als ik een andere Daihatsu kocht. De dealer en de importeur deelde het verlies . dat hebben we toen ook maar gedaan.

Dus als de dealer moeilijk gaat doen zou ik ook even kontakt leggen met de importeur voor je hoog van de toren gaat blazen. dat kan altijd nog.
weet ook uit ervaring dat als je meteen gaat blazen dat aafrechts werkt. tenminste bij mij.
Gebruikersavatar
Rudy
Berichten: 288
Lid geworden op: 05 jul 2009 11:04

Re: koppelingsplaten nieuwe Subaru Forester 2009

Bericht door Rudy »

Ik kan uit ervaring vertellen dat garantie gevallen bij Subaru Nederland maar zeer moeizaam coulance verschaffen. Ze zijn simpelweg te laf om er hun eigen geld en tijd in te steken. Ze wijzen dergelijke aanvragen dan ook maar wat graag af. Dat is één van de vele tekortkomingen van de importeur naar de klant/dealer waarmee direct verklaard wordt waarom de relatie Subaru dealer - Subaru importeur sinds jaar en dag onder aan het rijtje hangt in het grote dealer tevredenheids onderzoek (RODI). Als die importeur haar dealers als klanten zou behandelen, verkochten ze nu 5000 stuks op jaarbasis.

Wat betreft het geval van Ger kan ik me niet voorstellen dat dit een normaal verschijnsel is, maar een exemplarisch mankement. Subaru Nederland moet maar een heel snel gaan inzien dat negatieve reklame zich veel sneller verspreid dan positieve reklame (die Subaru hier in Nederland ook al niet maakt). Want we weten allemaal dat het produkt Subaru nog steeds top is.
Gebruikersavatar
SP-Boxer
Berichten: 5490
Lid geworden op: 10 nov 2008 22:52

Re: koppelingsplaten nieuwe Subaru Forester 2009

Bericht door SP-Boxer »

De importeur is niet de enige schurk in NL, Rudy. Er zijn ook diverse dealers waar ik niet graag naar toe zou gaan. (zie ervaringen alom op het net ;) )
Mijn verbazing was dan ook enorm toen ik afgelopen week zag dat de Subaru dealers in NL de grootste klanttevredenheid hadden! (zie autoweek tevredenheidstroffee)
"I feel Legacy"
Gebruikersavatar
Rudy
Berichten: 288
Lid geworden op: 05 jul 2009 11:04

Re: koppelingsplaten nieuwe Subaru Forester 2009

Bericht door Rudy »

Klanttevredenheid is een ruim begrip. Vaak gaat het er om dat hoe minder een klant naar een dealer hoeft (en dat is bij een degelijk merk als Subaru niet veel vaker als 1 keer in het jaar voor het onderhoud)hoe meer tevreden die klant is over die dealer.

Met andere woorden: Door een auto zonder mankementen kan een dealer het in de ogen van de klant eigenijk alleen maar goed doen.
Gebruikersavatar
SP-Boxer
Berichten: 5490
Lid geworden op: 10 nov 2008 22:52

Re: koppelingsplaten nieuwe Subaru Forester 2009

Bericht door SP-Boxer »

Daar heb je een goed punt :)
"I feel Legacy"
GER
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 okt 2010 19:30

Re: koppelingsplaten nieuwe Subaru Forester 2009

Bericht door GER »

Nog even een aanvulling op de schade aan de koppeling. Maandag ben ik weer langs gegaan bij de dealer. Ik kan simpelweg niet geloven dat ik een koppeling in 34000 km kapot heb gereden. Ik heb bij mijn Subaru het gevoel dat meer mis is. Hij loopt niet gladjes. Ik heb de indruk dat ie bokt. Ook merk is het zo dat ik na achteruit mijn oprit afgereden te hebben een duidelijke klik hoor als ik vooruit optrek uit stilstand. De dealer heeft de assen en aandrijving gecontroleerd en er is z.i. niets mis mee. Hij gaf aan dat ik moet wennen een deze 4x4. Maar ik heb al verschillende 4x4 gehad en die deden dit niet. Mijn laatste de Honda CRV liep als een klok en ook nog eens heel egaal, zonder schokken en bokken. Ik weet niet of ze in Japan caranaval vieren, zo ja dan is de mijne in die periode gemaakt. Moet wel met een zatte kop in elkaar gezet zijn. Als wij dikke ogen hebben dan zien we een beetje. Als die Jappen dikke spleetogen zien ze niks meer. Rest mij om nog 17 maanden en 4 dagen vol te houden voor ik weer in de armen van mijn geliefde Honda ga vallen.
Gebruikersavatar
niksnut
Berichten: 1638
Lid geworden op: 13 mar 2009 23:19

Re: koppelingsplaten nieuwe Subaru Forester 2009

Bericht door niksnut »

ger... ik snap dat je ff wilt uithuilen maar denk dat je toch echt een exemplarisch geval hebt. dat kan je ook met een honda treffen.
vraag anders eens een leen auto van hetzelfde type aan je dealer en rij daar eens mee om te kijken of die hetzelfde heeft qua rijden.
wat zei je dealer van de koppeling trouwens?????? wat was er nu precies aan de hand?? gewoon versleten of waren er dingen stuk. heeft jou koppeling hydraulische bediening of met een kabel ??
highrider
Berichten: 106
Lid geworden op: 29 mar 2010 14:21

Re: koppelingsplaten nieuwe Subaru Forester 2009

Bericht door highrider »

Die nieuwe is ruim 200 kg zwaarder dan mijn oude Forester maar dat kan en mag de pret niet drukken. Met een caravan halen uit de winterstalling ( alles van de zomerstek ligt er dus in :mrgreen: ) de eerste keer ging ik ernstig in de fout. Komende van halfweg gingen we dus richting Beverwijk en reden met het verkeer mee. De max snelheid is 120 km per uur maar voor ik er erg in had zat de Forester op 130 met die fout beladen caravan erachter en die boswachter gaf geen krimp. Meerijden met onbeladen verkeer is mij nog nooit gelukt als ik 1500 kilo erachter had. Vandaar de vergissing.

Voor mij is het een topper. Nu bijna 5 jaar en geen sleutel erop gehad voor extra werk buiten zijn jaarlijkse onderhoud. Nee sorry ik lieg , ik heb bekerhouders ingebouwd :lol:
Gebruikersavatar
niksnut
Berichten: 1638
Lid geworden op: 13 mar 2009 23:19

Re: koppelingsplaten nieuwe Subaru Forester 2009

Bericht door niksnut »

ik koop altijd subaru's met 2 ton of meer op de teller , zijn ze alvast ingereden :D , en zelfs daarmee heb ik geen serieuse problemen.
ach een keer een thermostaat of een waterpomp of een radiateur of ashoes. De normale dingen.
hoewel ik regelmatig zware boten trek of 's winters even lekker in de sneeiuw tekeer ga heb ik in mijn hele leven nog nooit een koppeling versleten. maar ja , ik heb ook leren rijden op oude trekkers. dubbel clutchen . dat pas ik nog steeds toe. bij remmen op de motor ook altijd ff wat tussen gas zodat de koppeling zonder slippen oppakt.
GER
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 okt 2010 19:30

Re: koppelingsplaten nieuwe Subaru Forester 2009

Bericht door GER »

Vandaag een telefoontje van de dealer ontvangen. Subaru wijst de garantieclaim ter grootte van € 850 af. De importeur geeft aan dat de kosten voor mijn rekening moeten komen. Dit ging zelfs de dealer te ver en hij ( Matthieu in Cadier en Keer ) neemt de kosten voor zijn rekening. Ik denk dat hij realistischer is dan de importeur. Met 36000 km een nieuwe koppeling is toch eigenlijk te gek voor woorden. Ik heb eerder uitgelegd dat ik de auto niet misbruik en eerder een rustige rijder genoemd mag worden. Ook ik heb mijn rijbewijs als dienstplichtige gehaald op een DAF 6 tonner nog wel en daar ook nog eens een chauffeursspeld gekregen voor goed rijden.
Ik hoop dat deze koppeling het tot 17 maart 2012 volhoudt want dan is garantie voorbij en ren ik weer met een big smile in de armen van Honda vliegen.
Ik sprak onlnags iemand die vertelde dat Subaru in Duitsland de Japanse Lada wordt genoemd. Ik kan die mening na dit echec wel delen. Een importeur die niet achter zijn produkt staat en alles op het bordje van de klant legt heb ik nooit eerder meegemaakt, niet bij Volvo, Toyota of Honda. Geen wonder dat Subaru in NL niet echt een volumemerk is. Voor een exclusief merk daarentegen is de techniek te zwak en te verouderd. Geen innovatie en vasthouden aan oude kennis en gewoonten dat schiet niet echt in de roos.
Gebruikersavatar
SP-Boxer
Berichten: 5490
Lid geworden op: 10 nov 2008 22:52

Re: koppelingsplaten nieuwe Subaru Forester 2009

Bericht door SP-Boxer »

Dat is typisch de NL importeur van Subaru. Kan het merk niets aan doen. Kijk nou naar dat enorme gebaar van je dealer!

De japanse Lada? Sure, daarom rijden er zoveel dikke Subaru's rond in Duitsland :?
Je weet niet waar je over praat. Je hebt een slechte ervaring, in een wereld vol met zeer goede ervaring met een merk. Ik snap best dat je er de pest in hebt, maar je opinie over Subaru is niet reëel.
Wacht maar tot je een slechte ervaring krijgt met een Honda. Geloof me, die ga je een keer krijgen. Honda is bewezen storingsgevoeliger dan Subaru.

Wel fijn dat je een review plaatst over "bij d'r Matthieu" en niet te vergeten, "onze" importeur. (Al sinds jaar en dag bekend dat je daar niets mee kunt)
"I feel Legacy"
Gebruikersavatar
niksnut
Berichten: 1638
Lid geworden op: 13 mar 2009 23:19

Re: koppelingsplaten nieuwe Subaru Forester 2009

Bericht door niksnut »

ik kan me alleen maar achter Marcel scharen en zoals ik al eerder aangaf spreken we hier over een exemplarisch probleem.
Als Subaru echt zo slecht zou zijn................... waarom rijden er dan in afgelegen en moeilijk begaanbare plaatsen altijd veel Toyota's en Subaru's???
Neem de oostenrijkse bergen of de australische outback. het wemelt er van.
Als de techniek zo verouderd is waarom gaat Toyota in de nog te introduceren nieuwe Celica een Subaru boxer plaatsen??
Nee , ik kan je mening niet delen hoe objektief ik het ook bekijk.
sorry.
Gebruikersavatar
Rudy
Berichten: 288
Lid geworden op: 05 jul 2009 11:04

Re: koppelingsplaten nieuwe Subaru Forester 2009

Bericht door Rudy »

Inderdaad! Helemaal eens met Marcel. Wel ruilden in de goede tijd best wat Honda's CRV's en HRV's in die na navraag met de eigenaars nog niet eens in de schaduw mogen staan bij een Forester. Ik heb verschillende klanten met een nieuw type Forester, maar er is niemand bij die er negatief over praat.
highrider
Berichten: 106
Lid geworden op: 29 mar 2010 14:21

Re: koppelingsplaten nieuwe Subaru Forester 2009

Bericht door highrider »

Al die gasten in Zuid Duitsland , Zwitserland en Oosterijk zijn denk ik gek geworden om voor Subaru te kiezen :lol:

De buurman wil nooit meer een Nissan ( x trail dacht ik ). Die heeft binnen 25.000 km zijn tweede automaat versleten en tot overmaat van ramp ligt nu de koppakking eruit. Tja een slechte uit een serie zal altijd te vinden zijn.

even een update , het is geen Nissan maar een Honda :lol: :lol: :lol:
Laatst gewijzigd door highrider op 08 nov 2010 19:04, 1 keer totaal gewijzigd.
GER
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 okt 2010 19:30

Re: koppelingsplaten nieuwe Subaru Forester 2009

Bericht door GER »

Nou ik kom zelf vaak in Zwitserland en ik zie de afgelopen jaren dat Mitsubishi vaker te zien is dan Subaru. Vooral op de plaatsen waar het ertoe doet, zoals het hoge Wallis.
Wat betreft de vergelijking Subaru/Honda. Ik weet zeker dat Subaru niet in de schaduw van Honda kan staan. Vergelijk de motoren eens qua trekkracht, emissie CO2 en verbruik en dan moet je toch toegeven dat Subaru jaren 60 techniek is. Vergelijk de lakkwaliteit eens. Vergelijk de afwerking van het interieur eens. De forester heeft een interieur van hard plastic uit een speelgoedfabriek. Nee hoor Honda wordt internationaal gekwalificeerd als de beste auto ter wereld ( Amerikaanse tests en gebruikerservaringen ) Ik denk dat Subaru een mythe ophoudt een goed merk te zijn. Als ze die energie eens zouden steken in innovatie en kwaliteit dat zou pas opschieten en dan kan een importeur in tegenstelling tot nu ook achter zijn product gaan staan, wat bij Honda 100% het geval is.
Was zaterdag bij ATU garage voor het omleggen van de winterbanden en daar hadden ze de afgelopen 14 dagen 3 vrij jonge Subaru's op de brug gehad met dure reparaties !!! Het schijn dat er zelfs mensen zijn die Fiat en Alfa goede auto's vinden en het op de koop toe nemen dat ze ieder half jaar eenb flinke reparatie aan hun broek krijgen. Het ligt er maar aan hoe je er tegenaan kijkt. Een haar op je hoofd is te weinig. Een haar in je soep is te veel.
highrider
Berichten: 106
Lid geworden op: 29 mar 2010 14:21

Re: koppelingsplaten nieuwe Subaru Forester 2009

Bericht door highrider »

Ger

Met alle respect maar je bent een slappe ouwehoer. Waarom koop je een Forester als je vindt dat ie opgebouwd is uit hard plastic uit de speelgoed fabriek ? Had je je bril niet op bij aankoop ? Je moet wel heel dom zijn om zo een bak geld neer te leggen voor hard plastic uit de speelgoed fabriek. :idea:

Vervolgens weet je zeker dat Subaru niet in de schaduw van Honda kan staan maar koop je toch een Forester. Eigenlijk dubbel dom dus :lol:

Alle andere zaken die je zegt " Vergelijk de motoren eens qua trekkracht, emissie CO2 en verbruik en dan moet je toch toegeven dat Subaru jaren 60 techniek is." wist je ook bij aankoop. Het weerhield je niet tot aankoop over te gaan. Eigenlijk ben je dus tripple dom :lol:

Mijn Forester is van 1997 , heeft 3 ton op de klok , glimt als een spiegel (teminste als ik de spons kan vinden) , trekt 1500 kg lachend waar de Honda kreunt en steunt en geeft ons een kruissnelheid van 150 a 160 km per uur net zolang de tank leeg is. :okeee:

Jij hebt het kennelijk niet getroffen maar onzin in het rond gooien door boosheid is een slechte raadgever. Overigens ken ik nog vele Subaru´s rijders met mij die probleemloos allemaal 3 tot 4 ton op de klok hebben staan. Mensen die met hun vijfde of zesde bezig zijn enz

Over kosten aan een Subaru kan ik heel kort zijn. Het tunen van Subaru is een makkie. 400+ pk eruit slepen doe je lachend. Dat je onderhoudskosten hierna stijgen moge duidelijk zijn. Onderhoudskosten zeggen mij dus helemaal niets. Dat PK´s en onderhoudskosten 1 op een emmer oplopen bij peppen bewijzen de WRX en de EVO. Ofwel Subaru en Mitsibutshi gaan gelijk op in de PK race + bijbehorende kosten.

Kijk hier maar eens naar de storingen aan Subaru en alle overige merken http://www.problemcar.nl/ . Vervolgens moet je eens afvragen hoe het komt dat Subaru jaren achter elkaar de troffee in huis sleept als meest betrouwbare auto.

Overigens willen de buren NOOIT meer die befaamde Honda van je. Die heeft hun tienduizenden euros gekost en afgelopen zomer weer terug met de trein (das vakantie nr 2 dus). Schade aan de caravan door transport enz enz :lol: Ze kunnen wel huilen maar niet op een forum zoals jij.

Dus zoveel mensen zoveel wensen. Houd je bij de feiten want je gooit je geloofwaardigheid aardig te grabbel. :idea:
highrider
Berichten: 106
Lid geworden op: 29 mar 2010 14:21

Re: koppelingsplaten nieuwe Subaru Forester 2009

Bericht door highrider »

Wat een K*T auto die Forester. Me uitlaat ligt op straat na 300.000 km .

Rudy , hij zit er onder hoor en is gasdicht ;)
Gebruikersavatar
niksnut
Berichten: 1638
Lid geworden op: 13 mar 2009 23:19

Re: koppelingsplaten nieuwe Subaru Forester 2009

Bericht door niksnut »

mmoi verhaal highrider en ik sta er helemaal achter.
kan ook niet begrijpen dat je dit soort onzin komt spuien op een forum van liefhebbers van dit merk. wat denk je te bereiken Ger ?!?!
doe dat lekker bij tros radar of kassa. doe ik ook :D :D

Subaru zijn gewoon moord auto's en wat de beste of meest betrouwbare auto betrefd , das volgens mij toch nog altijd Toyota.
Toyota wat voor 54 % eigenaar is van Subaru.
Plaats reactie