foutcode C0045 + VDC-lampje + ABS-lampje en geen cruise control op Outback 2009 (modeljaar 2010)

Veren, schokdempers, remmen en besturing
Gebruikersavatar
erichendri
Berichten: 5614
Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02

Re: foutcode C0045 + VDC-lampje + ABS-lampje en geen cruise control op Outback 2009 (modeljaar 2010)

Bericht door erichendri »

Importeur is de invoerder zoals de Belgen hem noemen.

Ik weet niet of je facebook hebt.
Ga naar subaru fans nederland en stel daar ook deze vraag.
Met een beetje mazzel reageert ook Gerrit Stoel.
Dat was in het verleden werkzaam bij de technische dienst van subaru Nederland.

Eric
guy-pc
Berichten: 68
Lid geworden op: 29 apr 2013 10:44

Re: foutcode C0045 + VDC-lampje + ABS-lampje en geen cruise control op Outback 2009 (modeljaar 2010)

Bericht door guy-pc »

Eindelijk, na meer dan 2 jaar zoeken, heb ik eindelijk een tweedehands ABS-block gevonden waarvan de elektronica zonder problemen kan samenwerken met de ECU. Nu nog hopen dat de techniek zelf probleemloos werkt, maar daar heb ik wel vertrouwen in. Helaas kan ik door de lockdown hier nu nog een zeker antwoord op geven, hopelijk wel in de week van 19 april! Volgens Subaru was dit enkel met een nieuw onderdeel van 2500 euro mogelijk; ik hoop dat ik kan bewijzen dat ze ongelijk hebben (lees: 8 à 10x goedkoper)! Wordt vervolgd...
*thomas*
Berichten: 1715
Lid geworden op: 11 nov 2015 12:44

Re: foutcode C0045 + VDC-lampje + ABS-lampje en geen cruise control op Outback 2009 (modeljaar 2010)

Bericht door *thomas* »

De kans is groot dat de nieuwe unit inderdaad gekoppeld moet worden aan de wagen. Bij subaru heb ik daar wel geen ervaring mee, maar ik weet dat bijvoorbeeld de startonderbreker op dieselpompen (jaren '90) gecodeerd waren voor één wagen en dat de stuurbekrachtigingsmodule bij FIAT ook is gekoppeld aan de wagen. Ik zou toch eens advies inwinnen bij Subaru.
guy-pc
Berichten: 68
Lid geworden op: 29 apr 2013 10:44

Re: foutcode C0045 + VDC-lampje + ABS-lampje en geen cruise control op Outback 2009 (modeljaar 2010)

Bericht door guy-pc »

Alleszins: daar waar de vorige module een foutmelding gaf "verkeerde specificaties", krijg ik deze nu niet meer. Dus elektronisch is alles alvast OK, maar nu nog zien dat er technisch-mechanisch geen probleem is (ik heb niet op de rem durven drukken, tenzij om te starten). Nog enkele weken afwachten hiervoor!

Subaru heeft contact opgenomen met Subaru Japan, en daar waren ze formeel: "niet mogelijk". Maar een contactpersoon in een ander land heeft mij laten weten dat ze het zelf wel al gedaan hebben: hij heeft de chassisnummers (VIN-nummers) van mijn auto en de donorauto vergeleken, en zo laten weten dat het 100% mogelijk is. Nog even afwachten!
Gebruikersavatar
Mrdjc
Berichten: 911
Lid geworden op: 12 jan 2015 19:57

Re: foutcode C0045 + VDC-lampje + ABS-lampje en geen cruise control op Outback 2009 (modeljaar 2010)

Bericht door Mrdjc »

Een generatie terug is het antwoord ook "Niet mogelijk" officieel..

Maar met een soldeerbout en EEPROM lezer/schrijver gaat ineens een wereld voor je open als je weet waar je moet zoeken in de code ;-)
Daily: 2006 Forester SG9 2.5 XT 4EAT
Hobbybak: 1996 Legacy BD9 2.5 4EAT
guy-pc
Berichten: 68
Lid geworden op: 29 apr 2013 10:44

Re: foutcode C0045 + VDC-lampje + ABS-lampje en geen cruise control op Outback 2009 (modeljaar 2010)

Bericht door guy-pc »

Die weg heb ik ook al bewandeld (ben daarvoor speciaal naar een bedrijf in de buurt van Zaltbommel gereden), maar helaas: "log-bestand is geëncrypteerd; we kunnen verder niets doen" ==> ze konden het proberen uit te lezen, maar, zoals je tussen de regels door schrijft: als je niet weet hoe het geëncodeerd is, dan zit je dus daar ook weer vast!
guy-pc
Berichten: 68
Lid geworden op: 29 apr 2013 10:44

Re: foutcode C0045 + VDC-lampje + ABS-lampje en geen cruise control op Outback 2009 (modeljaar 2010)

Bericht door guy-pc »

Even een opvolging: met de juiste tweedehands ABS-block is het probleemloos gelukt. Mijn fix is dus bijna 10x goedkoper dan de officiële Subaru-fix!
guy-pc schreef:Eindelijk, na meer dan 2 jaar zoeken, heb ik eindelijk een tweedehands ABS-block gevonden waarvan de elektronica zonder problemen kan samenwerken met de ECU. Nu nog hopen dat de techniek zelf probleemloos werkt, maar daar heb ik wel vertrouwen in. Helaas kan ik door de lockdown hier nu nog een zeker antwoord op geven, hopelijk wel in de week van 19 april! Volgens Subaru was dit enkel met een nieuw onderdeel van 2500 euro mogelijk; ik hoop dat ik kan bewijzen dat ze ongelijk hebben (lees: 8 à 10x goedkoper)! Wordt vervolgd...
Gebruikersavatar
jakkerma
Berichten: 103
Lid geworden op: 06 apr 2016 08:49

Re: foutcode C0045 + VDC-lampje + ABS-lampje en geen cruise control op Outback 2009 (modeljaar 2010)

Bericht door jakkerma »

Proficiat! De aanhouder wint!
Gebruikersavatar
Raph
Berichten: 1447
Lid geworden op: 13 dec 2018 23:24

Re: foutcode C0045 + VDC-lampje + ABS-lampje en geen cruise control op Outback 2009 (modeljaar 2010)

Bericht door Raph »

guy-pc schreef:Even een opvolging: met de juiste tweedehands ABS-block is het probleemloos gelukt. Mijn fix is dus bijna 10x goedkoper dan de officiële Subaru-fix!
Dat is wel een felicitatie waard!
guy-pc
Berichten: 68
Lid geworden op: 29 apr 2013 10:44

Re: foutcode C0045 + VDC-lampje + ABS-lampje en geen cruise control op Outback 2009 (modeljaar 2010)

Bericht door guy-pc »

Sorry, ik wilde niet stoeferig (voor de Nederlanders: pocherig) overkomen, maar wilde gewoon even een definitieve opvolging geven!

Anderzijds: felicitaties in dank aanvaard! :-)
Gebruikersavatar
erichendri
Berichten: 5614
Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02

Re: foutcode C0045 + VDC-lampje + ABS-lampje en geen cruise control op Outback 2009 (modeljaar 2010)

Bericht door erichendri »

Mooi dat je na 2 jaar zoeken een abs blok hebt gevonden.
Daar heeft de dealer uiteraard geen tijd voor.
Hopelijk werkt het nu weer naar behoren en wens ik je veel rijplezier met de subaru.

Eric
Gebruikersavatar
Raph
Berichten: 1447
Lid geworden op: 13 dec 2018 23:24

Re: foutcode C0045 + VDC-lampje + ABS-lampje en geen cruise control op Outback 2009 (modeljaar 2010)

Bericht door Raph »

guy-pc schreef:Sorry, ik wilde niet stoeferig (voor de Nederlanders: pocherig) overkomen, maar wilde gewoon even een definitieve opvolging geven!

Anderzijds: felicitaties in dank aanvaard! :-)
Graag gedaan. :)

Je bericht kwam - bij mij - totaal niet stoeferig over, hoor!
Het is dit soort oplossingen die de bestaansreden zijn voor een forum als dit. Je voelt gewoon dat het anders kan dan een deskundige-waarvan-je-afhankelijk-bent aangeeft, maar je hebt geen idee hoe je daar achter komt. En dan is het Subaruforum de uitgelezen plek om je eigen zoektocht te beginnen. Want ook op het forum zit een heleboel deskundigheid. Daarbij is het mooie dat die afhankelijkheidsrelatie er niet is. En als de uiteindelijke oplossing wordt gedeeld, dan wordt uiteindelijk iedereen op het forum er wijzer van.
Gebruikersavatar
boswachterfan
Berichten: 2410
Lid geworden op: 19 nov 2014 10:30

Re: foutcode C0045 + VDC-lampje + ABS-lampje en geen cruise control op Outback 2009 (modeljaar 2010)

Bericht door boswachterfan »

+1 Juist leuk om te lezen dat je een oplossing hebt gevonden. :okeee:
Boswachter SG 2.5 XT Blasmusik
Plaats reactie