Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?
Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?
Het is even pielen,maar je kunt gelijk alles goed schoonmaken, als hij eruit is.
Dat zie ik een monteur niet zo gauw doen.
Suces.!
Dat zie ik een monteur niet zo gauw doen.
Suces.!
- boswachterfan
- Berichten: 2150
- Lid geworden op: 19 nov 2014 10:30
Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?
Gisteravond even gekeken. Was leuk. Nix schokkends op technisch gebied maar gewoon aardig om te kijken. Thnx voor de tip.
Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?
Graag gedaan.
Blijft een leuk, en leerzaam programna.
Blijft een leuk, en leerzaam programna.
Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?
Ik laat dat doen...
Maar euh : ik heb 2 type's gevonden , met en zonder droger...
Voor zover ik kan zien zit er nu 1 op zonder.....kan daar ongestraft 1 geplaatst worden met??
Maar euh : ik heb 2 type's gevonden , met en zonder droger...
Voor zover ik kan zien zit er nu 1 op zonder.....kan daar ongestraft 1 geplaatst worden met??
Je auto remt op alle wielen , waarom zou je ze dan niet allemaal aandrijven..
Grt Rene
Grt Rene
Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?
Daar kan ik geen antwoord op geven.
Vergeet niet de O- ringen ook te vervangen.
Bij mij was er 1 lek....
Vergeet niet de O- ringen ook te vervangen.
Bij mij was er 1 lek....
Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?
Heb al antwoord : als 'ie niet op de condensor zit , dan zit 'ie waarschijnlijk ergens anders..
Ik bestel tzt er 1 zonder en laat dat ding monteren..ik ga er van uit dat alle andere randzaken wel mee worden geleverd..
Ik bestel tzt er 1 zonder en laat dat ding monteren..ik ga er van uit dat alle andere randzaken wel mee worden geleverd..
Je auto remt op alle wielen , waarom zou je ze dan niet allemaal aandrijven..
Grt Rene
Grt Rene
Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?
Bij mij zaten er geen o- ringen bij geleverd.
Succes!
Succes!
Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?
Vandaag voor de APK wat remleidingen geknutseld en een uitsparing in de bodemplaat gemaakt om het oliefilter makkelijker te kunnen wisselen:

Geen zin om (volgens mij?) de langste leidingen van de auto na te maken, en het was niet nodig, dus alleen het slechte stuk ertussenuit gehaald.


Er zit een sandwichplate tussen, voor een toekomstige olietempratuurmeter, vandaar dat het filter iets lager zit, en tegen de bodemplaat aanschuurde.
Ook is er nog een gloednieuwe vulpijp set binnengekomen vandaag, dus morgen of zondag eens kijken of en hoe het past.
Ik moest ook nog snel even langs garage Hoebeke in Rilland, en daar weer veel gaaf spul gezien, maar dit vond ik wel heel tof:

Een FD RX-7 naast de Legacy wagon zou ik geen bezwaar tegen hebben

Geen zin om (volgens mij?) de langste leidingen van de auto na te maken, en het was niet nodig, dus alleen het slechte stuk ertussenuit gehaald.


Er zit een sandwichplate tussen, voor een toekomstige olietempratuurmeter, vandaar dat het filter iets lager zit, en tegen de bodemplaat aanschuurde.
Ook is er nog een gloednieuwe vulpijp set binnengekomen vandaag, dus morgen of zondag eens kijken of en hoe het past.
Ik moest ook nog snel even langs garage Hoebeke in Rilland, en daar weer veel gaaf spul gezien, maar dit vond ik wel heel tof:

Een FD RX-7 naast de Legacy wagon zou ik geen bezwaar tegen hebben

Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?
W.I.P.


De pijp zelf past goed, de boutjes bij vulopening ook, maar het beugeltje voor het beluchtingspijpje op de vulpijp komt niet op de originele Legacy plek terecht. Toch iets anders of een kleine afwijking. Met een afstandsbusje alsnog goed passend gekregen.
Laatste punt voor de APK is hem goed lopend krijgen zonder lambdasonde, dat wordt wat geprul in de ECU/ fuel maps...


De pijp zelf past goed, de boutjes bij vulopening ook, maar het beugeltje voor het beluchtingspijpje op de vulpijp komt niet op de originele Legacy plek terecht. Toch iets anders of een kleine afwijking. Met een afstandsbusje alsnog goed passend gekregen.
Laatste punt voor de APK is hem goed lopend krijgen zonder lambdasonde, dat wordt wat geprul in de ECU/ fuel maps...
- boswachterfan
- Berichten: 2150
- Lid geworden op: 19 nov 2014 10:30
Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?
Netjes! Aan dit soort zaken kun je nog wel wat veranderen om het pas te maken, met een beetje creativiteit.
-
- Berichten: 845
- Lid geworden op: 18 jan 2015 13:53
Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?
een mooie deal gesloten: 4 motoren en een volle aanhanger met onderdelen verkocht voor een nette markt-conform prijs.
nu kan "die andere" komen!
nu kan "die andere" komen!
Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?
Ik ben ook al aan het zoeken naar een andere plof : heb een leuke kawasaki gezien , een ZRX1100N uit 1999.
Verder heb ik vandaag de preza op zijn wintersloffen gezet...en ook ontdekte ik wat vettigheid rechtsachter.
Eerder deze week moest ik opeens op de remvloeistof bijvullen omdat het lampje aanging...in al die tijd dat ik deze wagen bezit heb ik dat nooit hoeven doen..
Binnenkort maar effe er naar laten kijken....condensor voor de suzibaru moet dan maar even wachten..remmerij is belangrijker.
Verder heb ik vandaag de preza op zijn wintersloffen gezet...en ook ontdekte ik wat vettigheid rechtsachter.
Eerder deze week moest ik opeens op de remvloeistof bijvullen omdat het lampje aanging...in al die tijd dat ik deze wagen bezit heb ik dat nooit hoeven doen..
Binnenkort maar effe er naar laten kijken....condensor voor de suzibaru moet dan maar even wachten..remmerij is belangrijker.
Je auto remt op alle wielen , waarom zou je ze dan niet allemaal aandrijven..
Grt Rene
Grt Rene
Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?
Een Kawa is leuk maar dan moet ie wel groen zijn hoor 

Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?
DucATIRadeon schreef: ↑19 nov 2022 19:05 een mooie deal gesloten: 4 motoren en een volle aanhanger met onderdelen verkocht voor een nette markt-conform prijs.
nu kan "die andere" komen!

-
- Berichten: 845
- Lid geworden op: 18 jan 2015 13:53
Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?
nee, zekers niet!sufos schreef: ↑19 nov 2022 23:58DucATIRadeon schreef: ↑19 nov 2022 19:05 een mooie deal gesloten: 4 motoren en een volle aanhanger met onderdelen verkocht voor een nette markt-conform prijs.
nu kan "die andere" komen!Ook de Royal Enfield de deur uit?
3 blijven (175 koningsasser, 350GTL en RE Bullet), 1 komt erbij. de rest gaat vort.
- boswachterfan
- Berichten: 2150
- Lid geworden op: 19 nov 2014 10:30
Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?
Zoonlief heeft een ZRX1200N. Fijne rechttoe rechtaan motor met een beul van een motorblok. Heel rustig toeren gaat prima maar met 260 over de Autobahn kan ook. Vader doet het onderhoud


Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?
Nwe blokolie erin en mann filtertje volsyntheet 5W40 Eurol lkr goedkoop.
Valt nog niet mee met gebroken sleutelbeenbeen.
Maar nu vraagje blokje staat nu op 317K
Wordt het dan eens tijd voor iets dikkere olie?
Het lijkt of hij nu klein beetje begint te consumeren.
Waar rijden jullie mee qua dikte?
Tis 2.0SG op LPG.
aju propje
Valt nog niet mee met gebroken sleutelbeenbeen.
Maar nu vraagje blokje staat nu op 317K
Wordt het dan eens tijd voor iets dikkere olie?
Het lijkt of hij nu klein beetje begint te consumeren.
Waar rijden jullie mee qua dikte?
Tis 2.0SG op LPG.
aju propje
Aju propje
Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?
Ik heb altijd met 5w40 gereden...hoeveel consumeert ie?
Gr.Quikfit
Gr.Quikfit

Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?
Tja wat zal ik gokken 500ml op 7000km is gewoon beetje duimzuigerij hoor.
Tis niet schrikbarend maar omdat er nu net weer nieuw inzit en ik meestal setje in het voren bestel dacht ik mischien is 10W40 wel eens wat zal ook nog wel goedkoper zijn wellicht?
Ik vindt 5 ltr 5W40 voor €28 eigenlijk ook geen geld.
Tis niet schrikbarend maar omdat er nu net weer nieuw inzit en ik meestal setje in het voren bestel dacht ik mischien is 10W40 wel eens wat zal ook nog wel goedkoper zijn wellicht?
Ik vindt 5 ltr 5W40 voor €28 eigenlijk ook geen geld.
Aju propje
Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?
Waar maak je,je druk om...
Gr.Quikfit
Gr.Quikfit

Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?
Na 2500km heb ik er in mijn Legacy turbo 200ml bijgevuld, ook 5W40, lijkt mij dus niks shrikbarends.
-
- Berichten: 845
- Lid geworden op: 18 jan 2015 13:53
Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?
de laatste troef is binnen. afgelopen woensdag retourtje Terneuzen met karretje achter, nondedju 11,5uur onderweg!DucATIRadeon schreef: ↑20 nov 2022 10:09nee, zekers niet!sufos schreef: ↑19 nov 2022 23:58DucATIRadeon schreef: ↑19 nov 2022 19:05 een mooie deal gesloten: 4 motoren en een volle aanhanger met onderdelen verkocht voor een nette markt-conform prijs.
nu kan "die andere" komen!Ook de Royal Enfield de deur uit?
3 blijven (175 koningsasser, 350GTL en RE Bullet), 1 komt erbij. de rest gaat vort.
maar ze staat nu bij mij (zie pagina 29 in dit topic)!

- boswachterfan
- Berichten: 2150
- Lid geworden op: 19 nov 2014 10:30
Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?
Voor het eerste de wintersloffen op de originele velgen eronder gezet. Voelt niet verkeerd aan. De zomerrubbers hebben nog 5 mm profiel. Na zo'n 50k km
Een beetje te harde banden voor onze rijstijl. En ze zijn inmiddels 6 jaar oud. Ws ga ik die vervangen.
Verder heb ik de stofhoezen van de remklauwen vernieuwd. Ze waren wat te hard en te droog geworden, naar mijn zin. Revisie setje van FineLine voor 48.00. Zuigers gereinigd, remmenpasta erop en alles loopt weer soepel.

We kunnen de winter door.

Verder heb ik de stofhoezen van de remklauwen vernieuwd. Ze waren wat te hard en te droog geworden, naar mijn zin. Revisie setje van FineLine voor 48.00. Zuigers gereinigd, remmenpasta erop en alles loopt weer soepel.

We kunnen de winter door.

- SubieForest
- Berichten: 487
- Lid geworden op: 29 sep 2015 19:24
Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?
Die remklauwen zien er erg netjes uit Boswachterfan! Mooi schoon
. Welke remmenpasta heb je gebruikt, die tubes van ATE?

Subaru Libero = smal, vierkantig geval op wielen met veel te veel glas. Super veel ruimte en een geweldig zicht rondom dus. http://www.subaruminibusclub.nl
Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?
Gisteren een condensor besteld voor de Suzibaru , blijkt er toch 1 op te zitten met een droger..
Word morgen bezorgd , verder wil ik binnenkort eens kijken waarom de linker achterdeur niet mee doet met de centrale vergrendeling...ik denk aan een draadbreuk..
Word morgen bezorgd , verder wil ik binnenkort eens kijken waarom de linker achterdeur niet mee doet met de centrale vergrendeling...ik denk aan een draadbreuk..
Je auto remt op alle wielen , waarom zou je ze dan niet allemaal aandrijven..
Grt Rene
Grt Rene
- boswachterfan
- Berichten: 2150
- Lid geworden op: 19 nov 2014 10:30
Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?
De vorige eigenaar heeft ze laten spuiten met een glad soort lak, dus ze zijn redelijk makkelijk schoon te maken. Dit zijn trouwens de makkelijkste klauwen waar ik ooit aan gewerkt heb. Twee pennetjes, een plaatje en een borgveertje. Prachtig.SubieForest schreef: ↑29 nov 2022 19:09 Die remklauwen zien er erg netjes uit Boswachterfan! Mooi schoon. Welke remmenpasta heb je gebruikt, die tubes van ATE?
En ik ben idd al vele jaren fan van de blauwe tubes.

Ik haal de zuigers er niet uit. Ik druk naar buiten zover het kan en dan schoonmaken.
Van een vakman kreeg ik trouwens de tip dat deze klauwen best snel vast gaan zitten. Ieder jaar even doen dan maar.
Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?
Ze hebben idd vrij snel last van corrosie achter de rubberen afsluitring van de zuiger, die dan druk uitoefend op de zuiger zodat hij niet meer soepel loopt. (Dat krijg je met gietijzer..)
Flink insmeren met vet die tegen remvloeistof kan tijdens het in elkaar zetten is daar het beste.
En dan natuurlijk zorgen dat de stofhoezen intact zijn en er geen vocht in kan komen is het tweede
Ik heb een setje helemaal gereviseerd maar ook zelfs daar blijven ze hangen, met RVS zuigers en alles...
(Auto werd niet genoeg gebruikt)
Het nieuwe setje die in opslag ligt heb ik electrolytisch laten verzinken, ben benieuwd wat dat uithaald.
Iets anders waar ik last van had, was dat de "oortjes" van de remblokken gingen roesten en vast kwamen te zitten in de groef... Niets dat een vijl/slijptol niet oplost...
Flink insmeren met vet die tegen remvloeistof kan tijdens het in elkaar zetten is daar het beste.
En dan natuurlijk zorgen dat de stofhoezen intact zijn en er geen vocht in kan komen is het tweede

Ik heb een setje helemaal gereviseerd maar ook zelfs daar blijven ze hangen, met RVS zuigers en alles...
(Auto werd niet genoeg gebruikt)
Het nieuwe setje die in opslag ligt heb ik electrolytisch laten verzinken, ben benieuwd wat dat uithaald.
Iets anders waar ik last van had, was dat de "oortjes" van de remblokken gingen roesten en vast kwamen te zitten in de groef... Niets dat een vijl/slijptol niet oplost...
- boswachterfan
- Berichten: 2150
- Lid geworden op: 19 nov 2014 10:30
Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?
Kijk, da's informatief.
Ik heb in het revisiesetje ook afdichtingen, natuurlijk. Maar ja, de zuigers lopen verder wel goed en er is geen lekkage. Dus die heb ik niet gewisseld.
Is het lastig om de zuigers erin te drukken met nieuwe afdichtingen?
Ik heb in het revisiesetje ook afdichtingen, natuurlijk. Maar ja, de zuigers lopen verder wel goed en er is geen lekkage. Dus die heb ik niet gewisseld.
Is het lastig om de zuigers erin te drukken met nieuwe afdichtingen?
Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?
Valt wel mee, met een beetje remvloeistof erop en iets om ze "vlak" erin te kunnen duwen is het zo gepiept.
Er zit een schuine kant aan de zuiger om het inbrengen te vergemakkelijken.
Ik had persoonlijk meer moeite met die kl**e borgring van de stofhoes die er steeds vanaf schoot.
En als hij niet lekt of hangt en nog makkelijk erin te duwen is, lekker laten zitten
Er zit een schuine kant aan de zuiger om het inbrengen te vergemakkelijken.
Ik had persoonlijk meer moeite met die kl**e borgring van de stofhoes die er steeds vanaf schoot.
En als hij niet lekt of hangt en nog makkelijk erin te duwen is, lekker laten zitten
Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?
Gisteren de winterbandjes eronder gelegd en gelijk de olie + filters gedaan. (Auto heeft 1.5 week stil gestaan)
Vanochtend om 05:30 reed ik op de snelweg met 130 over een hobbeltje en hoorde ik een "POK".. dacht wtf kan dat nou weer zijn.
Tankstation gestopt, en motorkap was uit zijn vergrendeling geschoten, bizar...
Nou weer dicht gegooid, hard aan getrokken, niets aan het handje... weer verder rijden, 15 min later na een stintje weer 130 op de cruise rijd ik achter een vrachtwagen met ~90 zonder problemen vrachtwagen gaat opzij "POK" en weer die motorkap die ineens begint te klapperen.
Nergens om te stoppen behalve de vluchtstrook dus had zoiets van het zal wel... kijk zo wel. - met gewone snelheid doorgereden (Dan klappert de motorkap niet tenzij iemand voor je rijd) - weer geinspecteerd vlug op het werk, nope, vergrendeld echt prima. Mechanisme helemaal vrij, met een sleutel gechecked, werkt allemaal prima.
Vanmiddag voordat ik wegreed nog een keer gekeken, met idioot veel kracht trok ik hem inderdaad uit zijn vergrendeling.. bizar.
Rubbertjes van het schutbord wat verder in gedraaid dat de motorkap net wat dieper in de vergrendeling valt, en met een hoop geweld geprobeerd hem weer open te trekken, dit keer blijf hij wel dicht.
Terug naar huis gereden en geen probleem.
Echt bizar ineens uit het niets, al is het wel flink afgekoeld...
Maar goed hoop dat iemand er iets aan heeft.
Vanochtend om 05:30 reed ik op de snelweg met 130 over een hobbeltje en hoorde ik een "POK".. dacht wtf kan dat nou weer zijn.
Tankstation gestopt, en motorkap was uit zijn vergrendeling geschoten, bizar...
Nou weer dicht gegooid, hard aan getrokken, niets aan het handje... weer verder rijden, 15 min later na een stintje weer 130 op de cruise rijd ik achter een vrachtwagen met ~90 zonder problemen vrachtwagen gaat opzij "POK" en weer die motorkap die ineens begint te klapperen.
Nergens om te stoppen behalve de vluchtstrook dus had zoiets van het zal wel... kijk zo wel. - met gewone snelheid doorgereden (Dan klappert de motorkap niet tenzij iemand voor je rijd) - weer geinspecteerd vlug op het werk, nope, vergrendeld echt prima. Mechanisme helemaal vrij, met een sleutel gechecked, werkt allemaal prima.
Vanmiddag voordat ik wegreed nog een keer gekeken, met idioot veel kracht trok ik hem inderdaad uit zijn vergrendeling.. bizar.
Rubbertjes van het schutbord wat verder in gedraaid dat de motorkap net wat dieper in de vergrendeling valt, en met een hoop geweld geprobeerd hem weer open te trekken, dit keer blijf hij wel dicht.
Terug naar huis gereden en geen probleem.
Echt bizar ineens uit het niets, al is het wel flink afgekoeld...
Maar goed hoop dat iemand er iets aan heeft.