Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Commentaar, feedback, suggesties en ideëen
Gebruikersavatar
forbert
Berichten: 115
Lid geworden op: 21 apr 2013 07:02

Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Bericht door forbert »

Raph schreef: 19 mar 2023 14:14 Vandaag m'n nieuwe MY2004 Legacy van binnen schoongemaakt en rubberen vloermatten er in gelegd. Het is m'n tweede auto, bedoeld om mee op avontuur te gaan.
Het eerste avontuur is trouwens volgende week zondag, bij Action Planet in Velsen. Ik ben nieuwsgierig waar de AWD Legacy moet afhaken waar een 4x4 zich wel doorheen kan (modder)worstelen...
Als je nu n maandje wacht ploeg ik je eruit met mijn 4X4 Panda!

deexrechtmatige
Groets, Forbert.
Gebruikersavatar
Raph
Berichten: 1447
Lid geworden op: 13 dec 2018 23:24

Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Bericht door Raph »

forbert schreef: 19 mar 2023 22:29 Als je nu n maandje wacht ploeg ik je eruit met mijn 4X4 Panda!

deexrechtmatige
Dat gaat je nooit lukken met een Panda 4x4 ! :-)
DucATIRadeon
Berichten: 900
Lid geworden op: 18 jan 2015 13:53

Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Bericht door DucATIRadeon »

Rene schreef: 19 mar 2023 21:08
sufos schreef: 19 mar 2023 13:43 Vandaag BPM aangifte gedaan voor mijn nieuwe motor die ik onlangs heb geïmporteerd uit Duitsland. Vrijdag langs geweest bij RDW en ik hoop eind van de week mijn kenteken binnen te krijgen.
Afbeelding
Oeh..een V-strom 1000..wat een lekkere fiets is dat :okeee:
Ooit eens proef gereden op zo'n 1..rijd erg fijn en komt goed van z'n plaats af :mrgreen:
nu ben ik flauw, maar dat is niet zo bedoeld!
mijn collega had een 2019 Vstrom hagelnieuw met alle toeters en bellen. heb er op gereden, wat n trage slome hok met bocht-inval neiging, en traag gas-reactie!
was natuurlijk de KTM990SMT gewend (redelijk direct gas-gevoelig), en daarvoor de diverse Ducati's (992 ST2, 1000DS Multistrada, 900SS). gelukkig ieder zijn ding.

sufos, gefeliciteerd met je nieuwe hok! zal minder spannend zijn als je 620/640 maar aanzienlijk meer gemakkelijk en langere afstand zonder tintelende kringspier
Gebruikersavatar
Rene
Berichten: 1630
Lid geworden op: 04 jan 2009 21:02

Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Bericht door Rene »

Dat was vast een 650 ;)
Die vond ik ook niet zo fijn...
Je auto remt op alle wielen , waarom zou je ze dan niet allemaal aandrijven..

Grt Rene
Gebruikersavatar
Rene
Berichten: 1630
Lid geworden op: 04 jan 2009 21:02

Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Bericht door Rene »

Raph schreef: 19 mar 2023 23:40
forbert schreef: 19 mar 2023 22:29 Als je nu n maandje wacht ploeg ik je eruit met mijn 4X4 Panda!

deexrechtmatige
Dat gaat je nooit lukken met een Panda 4x4 ! :-)
Dat zou je wel eens vies tegen kunnen vallen , zo'n panda weegt geen drol vergeleken bij een legacy....
Je auto remt op alle wielen , waarom zou je ze dan niet allemaal aandrijven..

Grt Rene
Gebruikersavatar
Raph
Berichten: 1447
Lid geworden op: 13 dec 2018 23:24

Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Bericht door Raph »

Qua terreinvaardigheid twijfel ik niet aan de kwaliteiten van een Panda 4x4.
Waar ik op doelde is dat het nooit gaat lukken om een Legacy met een Panda 4x4 uit de modder te trekken.
Gebruikersavatar
sufos
Berichten: 1278
Lid geworden op: 16 apr 2014 18:11

Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Bericht door sufos »

DucATIRadeon schreef: 20 mar 2023 06:09
Rene schreef: 19 mar 2023 21:08
sufos schreef: 19 mar 2023 13:43 Vandaag BPM aangifte gedaan voor mijn nieuwe motor die ik onlangs heb geïmporteerd uit Duitsland. Vrijdag langs geweest bij RDW en ik hoop eind van de week mijn kenteken binnen te krijgen.
Afbeelding
Oeh..een V-strom 1000..wat een lekkere fiets is dat :okeee:
Ooit eens proef gereden op zo'n 1..rijd erg fijn en komt goed van z'n plaats af :mrgreen:
nu ben ik flauw, maar dat is niet zo bedoeld!
mijn collega had een 2019 Vstrom hagelnieuw met alle toeters en bellen. heb er op gereden, wat n trage slome hok met bocht-inval neiging, en traag gas-reactie!
was natuurlijk de KTM990SMT gewend (redelijk direct gas-gevoelig), en daarvoor de diverse Ducati's (992 ST2, 1000DS Multistrada, 900SS). gelukkig ieder zijn ding.

sufos, gefeliciteerd met je nieuwe hok! zal minder spannend zijn als je 620/640 maar aanzienlijk meer gemakkelijk en langere afstand zonder tintelende kringspier
De V-strom is, zeg maar net als een Volvo wil je zeggen :mrgreen:

Dat de motor niet echt gas-gevoelig is ervaar ik niet echt maar wellicht scheelt het heel veel met jouw KTM. IK vind het niet erg, ik heb trouwens ook nog een V-strom 650 staan (binnenkort in de verkoop). Dat is natuurlijk niet snel maar het rijdt wel relaxed. De KTM 620 mis ik nog wel maar meer voor de rondjes om de kerk. Dan is een 1-pitter onovertroffen en geeft mega veel rijplezier. Dit is mijn 3e Suzuki, enerzijds snap ik ook niet waarom ik het koop want ik heb werkelijk helemaal niets met het merk. Het is een betrouwbare reisgenoot maar daar houdt het ook wel bij op.
Nadeel bij het kopen van een motor vind ik dat je veel te weinig ervaring hebt met de verschillende modellen. Handelaren e.d zitten er ook niet op te wachten dat er van die "cowboys" langs komen die overal op willen proefrijden, en terecht natuurlijk.
Misschien maar goed ook dat ik geen ervaring heb met een 990 anders was ik misschien wel daar naar op zoek geweest :-D
Subaru Outback
Saab 900 T16S Aero
JSE
Berichten: 197
Lid geworden op: 06 mei 2017 17:50

Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Bericht door JSE »

Raph schreef: 20 mar 2023 08:53 Qua terreinvaardigheid twijfel ik niet aan de kwaliteiten van een Panda 4x4.
Waar ik op doelde is dat het nooit gaat lukken om een Legacy met een Panda 4x4 uit de modder te trekken.
Ik heb ze bezig gezien met een Samurai en een Patrol waarbij die laatste los getrokken werd. Die verhoudingen liggen nog wat schever als een Panda en Legacy.
Goed kinetisch touw doet wonderen.
DucATIRadeon
Berichten: 900
Lid geworden op: 18 jan 2015 13:53

Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Bericht door DucATIRadeon »

Rene schreef: 20 mar 2023 08:43 Dat was vast een 650 ;)
Die vond ik ook niet zo fijn...
nee hoor, 1000.

ik geef wel toe dat hier in NL een SV650 wel "leuker" rijd dan een 1000.

aan L-twins heb ik redelijk wat ervaring: 190.000km met een 350, daarna vergroot naar 650cc en verder naar de 351.000km
toen weer vergroot naar 750 en nog eens iets van 1500km erbij toen de "lol" wel klaar was (was wel wat toe aan iets anders).
daarna een multistrada 1000DS tot dik in de 75.000km gereden en ingeruild op een KTM 125 Duke voor zoonlief (had toen zn A1 gehaald). die MTS kon ik mee lezen en schrijven, heerlijke motor!
toen een ST2 (944) gehad waar de zithouding voor mij, ondanks de zit en stuur aanpassingen, niet langer dan een uur op kon zitten (vooral pijn in de polsen). eventjes een KTM Duke 620 ongeveer 15.000km en daarna KTM990SMT maar liefst kleine 20.000km.
de 900SS circuit motor boven de 100.000km gereden (had NL kenteken dus ook gebruikt in de 10 jaar dat ik deze had).

staande twins ook gehad en geracet, maar boxers en 4cilinder lijnmotoren doe ik niet aan (okee, een URAL M75, Gilera 500-4 en Agusta 750S uitgezonderd).

nu een dikke olle 1000twin van '51, van de week voor het eerst in de straat gereden, kanonnen wat n beest! trekt aanzienlijk harder wegens koppel, maar met zn 45pk zal ie niet zo snel op top raken (200+ km/h!) als de nieuwe gedrochten.

en ja, ik beschouw al die andere merken waar het gros mee rijd net de sneulvo en bmw en Skoda en VAG en PCI als 40-in-een-dozijn. nouja ieder zijn ding. x-D
Gebruikersavatar
Rene
Berichten: 1630
Lid geworden op: 04 jan 2009 21:02

Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Bericht door Rene »

Raph schreef: 20 mar 2023 08:53 Qua terreinvaardigheid twijfel ik niet aan de kwaliteiten van een Panda 4x4.
Waar ik op doelde is dat het nooit gaat lukken om een Legacy met een Panda 4x4 uit de modder te trekken.
Dat zou wel hilarisch zijn x-D

@DucATIRadeon
Ik ben al een tijdje op zoek naar een vervanger voor mijn GSX-600f , staat zoveel te koop dat de keus erg lastig is..
Op dit moment neig ik naar een dikke 2pitter met 1 liter inhoud....die janken veel minder dan mijn huidige 4pits zeshondertje en hebben ook meer newtonmetertjes in het onderste toerenbereik...
Je auto remt op alle wielen , waarom zou je ze dan niet allemaal aandrijven..

Grt Rene
Gebruikersavatar
boswachterfan
Berichten: 2410
Lid geworden op: 19 nov 2014 10:30

Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Bericht door boswachterfan »

Je had het toch over een ZRX, een tijdje terug?
Mijn zoon heeft een ZRX 1200. Die hoef je niet in toeren te jagen om vooruit te komen :-D Onder de 4000 kun je vlot rijden. Daarboven gaat het ook lekker.... 8-)
Boswachter SG 2.5 XT Blasmusik
Gebruikersavatar
Rene
Berichten: 1630
Lid geworden op: 04 jan 2009 21:02

Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Bericht door Rene »

boswachterfan schreef: 21 mar 2023 10:27 Je had het toch over een ZRX, een tijdje terug?
Mijn zoon heeft een ZRX 1200. Die hoef je niet in toeren te jagen om vooruit te komen :-D Onder de 4000 kun je vlot rijden. Daarboven gaat het ook lekker.... 8-)
Die ging helaas aan mijn neus voorbij :-(
Je auto remt op alle wielen , waarom zou je ze dan niet allemaal aandrijven..

Grt Rene
Gebruikersavatar
boswachterfan
Berichten: 2410
Lid geworden op: 19 nov 2014 10:30

Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Bericht door boswachterfan »

Zund.. :-S
Boswachter SG 2.5 XT Blasmusik
Gebruikersavatar
sufos
Berichten: 1278
Lid geworden op: 16 apr 2014 18:11

Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Bericht door sufos »

Niet getreurd want er is genoeg leuks te koop, prijzen zijn er momenteel ook naar, dat dan weer wel.
Subaru Outback
Saab 900 T16S Aero
DucATIRadeon
Berichten: 900
Lid geworden op: 18 jan 2015 13:53

Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Bericht door DucATIRadeon »

wa wilst?
sport(ief), rechtop zittend of gynaecologen houding?
wil je absoluut geen italiaan (zie niet waarom, zijn net zo betrouwbaar als ieder ander merk in het algemeen) of blijf je bij japans en Duitse eenheidsworsten?

rechtop zittend met lange benen/lengte zou ik eerder kijken naar een all-road dan naked. voordeel is de bloedsomloop in de knieën en grote(re) stuur uitslag wat meer geruststellend is met lage snelheden. nadeel is de hogere zit, je moet immers je been erover heen zien te slingeren.

korte benen? kijk eens naar een Buell XB12R.
leuk en bekijks: Royal Enfield 650 (maken een mooie en goede come-back!)

kijk eerst wat je wilt, dan zie je maar wat er is.

nogmaals, ik kijk naar niet-doorsnee en apart (net als subaru overigens ;-) ).
Gebruikersavatar
Rene
Berichten: 1630
Lid geworden op: 04 jan 2009 21:02

Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Bericht door Rene »

Ik heb een andere plof even op een lager pitje gezet..
Onze toko is kortgeleden verduurzaamt en nu zijn we bezig om de benedenverdieping in huis aan te pakken..
Moet vrouwlief ook tevreden houden ;)
Je auto remt op alle wielen , waarom zou je ze dan niet allemaal aandrijven..

Grt Rene
Gebruikersavatar
Raph
Berichten: 1447
Lid geworden op: 13 dec 2018 23:24

Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Bericht door Raph »

Gisteren ben ik met m'n 'nieuwe' Legacy wezen greenlanen rondom Baarle Nassau. De weggetjes waren modderig en er waren veel plassen. En op een ervan had een heel zwaar landbouwvoertuig angstwekkend diepe sporen achtergelaten.
Geen enkel probleem voor de Legacy; die ploegde moeiteloos ooveral doorheen. Er was nog een andere auto op die weg, een Volkswagen Amarok. Maar die ging wel héél voorzichtig te werk. Er op en er over dus...
Aan het eind zaten de modderspetters tot op het dak. Wat mij betreft was deze eerste test meer dan geslaagd. 🙂
Gebruikersavatar
forbert
Berichten: 115
Lid geworden op: 21 apr 2013 07:02

Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Bericht door forbert »

IMG-20221105-WA0018.jpeg
Mooi om te horen/lezen, Raph. Fijn karretje hè!
Had wel even meegewild, de Panda staat hier.
Groets, Forbert.
Gebruikersavatar
Raph
Berichten: 1447
Lid geworden op: 13 dec 2018 23:24

Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Bericht door Raph »

forbert schreef: 30 mar 2023 18:06 IMG-20221105-WA0018.jpeg

Mooi om te horen/lezen, Raph. Fijn karretje hè!
Had wel even meegewild, de Panda staat hier.
Zeker een fijne kar!
Is dat jouw Panda Climbing 4x4? Da's ook een leuke auto!
Dus je hebt meer dan 1 Panda?
Gebruikersavatar
forbert
Berichten: 115
Lid geworden op: 21 apr 2013 07:02

Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Bericht door forbert »

Deze heb ik aangeschaft na jouw aankoop. Nu inderdaad twee Panda’s.
Één dikke 69 pk voorwielgedreven 1.2 en ‘n 60 pk 4x4.

dezuunige
Groets, Forbert.
Gebruikersavatar
boswachterfan
Berichten: 2410
Lid geworden op: 19 nov 2014 10:30

Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Bericht door boswachterfan »

Raph schreef: 30 mar 2023 17:59 Gisteren ben ik met m'n 'nieuwe' Legacy wezen greenlanen rondom Baarle Nassau. De weggetjes waren modderig en er waren veel plassen. En op een ervan had een heel zwaar landbouwvoertuig angstwekkend diepe sporen achtergelaten.
Geen enkel probleem voor de Legacy; die ploegde moeiteloos ooveral doorheen. Er was nog een andere auto op die weg, een Volkswagen Amarok. Maar die ging wel héél voorzichtig te werk. Er op en er over dus...
Aan het eind zaten de modderspetters tot op het dak. Wat mij betreft was deze eerste test meer dan geslaagd. 🙂
Zonder foto's....

Is het niet gebeurd.... :mrgreen:
Boswachter SG 2.5 XT Blasmusik
Gebruikersavatar
sufos
Berichten: 1278
Lid geworden op: 16 apr 2014 18:11

Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Bericht door sufos »

Boswachterfan heeft niet altijd gelijk maar nu wel hoor, absoluut :rollende-ogen:
Subaru Outback
Saab 900 T16S Aero
Gebruikersavatar
boswachterfan
Berichten: 2410
Lid geworden op: 19 nov 2014 10:30

Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Bericht door boswachterfan »

sufos schreef: 31 mar 2023 14:47 Boswachterfan heeft altijd gelijk hoor, absoluut :rollende-ogen:
Tekst gecorrigeerd 8-)
Boswachter SG 2.5 XT Blasmusik
Gebruikersavatar
Raph
Berichten: 1447
Lid geworden op: 13 dec 2018 23:24

Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Bericht door Raph »

boswachterfan schreef: 31 mar 2023 07:53
Raph schreef: 30 mar 2023 17:59 Gisteren ben ik met m'n 'nieuwe' Legacy wezen greenlanen rondom Baarle Nassau
Zonder foto's....

Is het niet gebeurd.... :mrgreen:
sufos schreef: 31 mar 2023 14:47 Boswachterfan heeft niet altijd gelijk maar nu wel hoor, absoluut :rollende-ogen:
:-)

Afgelopen woensdag begon ik trouwens met de verkenning van een zandweggetje bij Dongen. Daar ben ik al vaak langsgereden, waarbij ik me elke keer afvroeg of dat nou een leuk weggetje was. De inrit is aan de Vierbundersweg, tegenover het veld met zonnepanelen. Na een meter of 150 rijdt je langs water. Ik dacht dat het een sloot was, maar het blijkt de Donge te zijn, zo ontdekte ik net op Google Maps.
Inmiddels ben ik een ervaring rijker. En een illusie armer, want het stelde niet veel voor. :-(

Maarre, de volgende keer zal ik m'n smartphone tegen de voorruit plakken en een videootje opnemen...

Of, makkelijker nog, ik zet ChatGPT wel aan het werk. Dan hoef ik de deur niet uit. Je merkt het verschil toch niet. :-D

Deze keer zul je het moeten doen met een routebeschrijving van m'n tripje.
Mijn route startte bij de rotonde even ten noorden van Alphen. Vandaar ging het over de Schellestraat richting Landgoed de Hoevens, waar de Schellestraat overgaat in de (onverharde) Goorstraat, vervolgens in het Nieuwkersbaantje en daarna in de Nieuwkerk. Op de kruising na het Klooster Nieuwkerk ga je rechtsaf, de Aalsedijk op. Die gaat over in de Baarlesebaan, is een paar honderd meter verhard en wordt weer onverhard als je verder gaat, langs crossterrein Het Crossbos. Aan het einde van de weg is asfalt, ga je rechtsaf (Egelsbroek), eerste links (Klein Bedaf) en dan de eerste onverharde weg rechts (heeft geen naam). Vervolgens de asfaltweg oversteken (rechts heet de weg 'het Voske' en links 'Groot Bedaf') en na een meter of 400 rechtsaf de zandweg op. Ook deze weg heeft geen naam, maar ligt in het verlengde van de Heikant. Na ruim 1 kilometer ga je linksaf, opnieuw een onverharde weg zonder naam die eindigt bij een asfaltweg die je zo recht mogelijk moet oversteken. Deze onverharde weg eindigt letterlijk op de grens tussen Nederland en België. Daar ga je scherp rechtsaf, de verharde weg op (Veldbraak). Vervolg deze weg tot aan de rotonde, van de rondweg van Baarle-Nassau. Hier sla je linksaf, op de eerstvolgende rotonde opnieuw linksaf en dan na 250m rechtsaf (Schaluinen). Deze weg volg je bijna 1 kilometer, totdat de asfaltweg een bijna haakse bocht naar rechts maakt. Ga hier niet rechtafs, maar rechtdoor, de onverharde weg op (Kastanjedreef). Daar waren de diepe sporen en de Volkswagen Amarok.
Aan het einde van deze weg is weer asfalt. Hier ga je links, richting Zondereigen (B). Onderweg kom je langs de Dodendraad, een reconstructie van het hek onder hoogspanning dat de grens markeerde tussen (het neutrale) Nederland en (het bezette) België.
Rijd door tot het kruispunt midden in Zondereigen en sla hier rechtsaf. Na bijna 900 meter is er weer een kruispunt; ga hier rechtdoor, richting de grens. Vlak daarvoor is aan de linkerkant niks te zien, maar er ligt iets unieks: exclave N8. Dit is, buiten het Caribische deel van het Koninkrijk, het enige stukje Nederlands grondgebied dat volledig in het buitenland ligt. Exclave N8 is volledig omringd door België.
Maar omdat er toch niks te zien is, kun je net zo goed doorrijden. Zodra je de grens over bent heet de zandweg de Zwartvenbaan. Vanaf de grens is het zo'n 1,2 kilometer naar de verharde weg. En meteen ook het einde van m'n greenlane-tripje.
Gebruikersavatar
sufos
Berichten: 1278
Lid geworden op: 16 apr 2014 18:11

Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Bericht door sufos »

Ik weet het niet hoor. Zonder foto's vind ik het maar een sterk verhaal , wat jij boswachterfan? Want laten we eerlijk zijn, 1 foto zegt meer dan 1000 woorden :naughty:
Subaru Outback
Saab 900 T16S Aero
Gebruikersavatar
Raph
Berichten: 1447
Lid geworden op: 13 dec 2018 23:24

Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Bericht door Raph »

:-D

Mijn hobby is rijden over zandweggetjes, ook als het niet droog is. En er over schrijven. En misschien heb je wel helemaal gelijk dat wat ik heb opgeschreven kant nog wal raakt, uit m'n dikke duim is gezogen en helemaal in elkaar geknutseld is met Google Maps.
Er is maar één manier om er achter te komen of het fictie is. Of feit...
In dat geval: héél veel plezier! Want je hebt er een geschikte auto voor. :-)
Roelo
Berichten: 169
Lid geworden op: 22 okt 2022 22:18

Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Bericht door Roelo »

Hi Raph, klinkt goed! Ga binnenkort mijn eerste greenlane doen in Zeeland met een ritje van dutch4x4adventures (sponsoren van noah4all), via een offroad whatsapp groep bijgekomen.
Ik heb ook een degelijke skidplate gekocht, moet er nog even onder. Maak daar wel een foto van als ie erop zit, anders is het niet waar :)
Mocht je nog een leuk weggetje hier in de buurt weten, laat maar weten!
Daily: Forester XT 2004 (SG)
Gebruikersavatar
boswachterfan
Berichten: 2410
Lid geworden op: 19 nov 2014 10:30

Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Bericht door boswachterfan »

Raph schreef: 31 mar 2023 19:21 :-D

Mijn hobby is rijden over zandweggetjes, ook als het niet droog is. En er over schrijven. En misschien heb je wel helemaal gelijk dat wat ik heb opgeschreven kant nog wal raakt, uit m'n dikke duim is gezogen en helemaal in elkaar geknutseld is met Google Maps.
Er is maar één manier om er achter te komen of het fictie is. Of feit...
In dat geval: héél veel plezier! Want je hebt er een geschikte auto voor. :-)
:mrgreen: :mrgreen:

Dat zandweggetje bij Dongen stelt idd niet veel voor. Daar kom ik meerdere keren per week langs.

Daar onder Alphen ben ik met de motor wel eens verzeild geraakt in onverhard gebied. Hield de weg gewoon op. Oeps. Doorgereden en - het was te doen. Voor de motor ligt mijn "huisronde" in die omgeving. Alphen - Baarle's - Ulicoten - Chaam. Op de één of andere manier hangt in dat grensgebied altijd nog zo'n sfeertje van "hier gebeurt van alles". :-)
Boswachter SG 2.5 XT Blasmusik
Gebruikersavatar
Raph
Berichten: 1447
Lid geworden op: 13 dec 2018 23:24

Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Bericht door Raph »

boswachterfan schreef: 01 apr 2023 08:28 Voor de motor ligt mijn "huisronde" in die omgeving. Alphen - Baarle's - Ulicoten - Chaam. Op de één of andere manier hangt in dat grensgebied altijd nog zo'n sfeertje van "hier gebeurt van alles". :-)
Ik vind het een fantastisch gebied. Mijn vader is in Baarle Nassau geboren en opgegroeid. Hij vertelde vaak over hoe het er in de jaren '50 aan toe ging in het dorp, waar smokkelen destijds big business was. Hij was destijds correspondent voor De Stem, het dagblad uit Breda.

Mijn pa en oma in 1955 voor het ouderlijk huis annex fietsenmakerij annex benzinepomp in de Desiree Geeraertstraat op nummer 14.
Mijn pa en oma in 1955 voor het ouderlijk huis annex fietsenmakerij annex benzinepomp in de Desiree Geeraertstraat op nummer 14.

Als kleine jongen kwam hij overal als hij voor zijn vader, die de lokale fietsenmaker was en samen met zijn moeder de enige benzinepomp in het dorp runde, een gerepareerde fiets moest gaan bezorgen bij een boer: van Groot Bedaf tot aan Ulicoten en Castelre. En dan lopend terug naar Baarle, of op een boerenkar als het een keertje meezat.

Ik denk dat-ie het fantastisch had gevonden om op al die zand- en modderweggetjes herinneringen op te halen aan vroeger. Helaas kan dat niet meer.
Gebruikersavatar
boswachterfan
Berichten: 2410
Lid geworden op: 19 nov 2014 10:30

Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Bericht door boswachterfan »

Ha, leuk verhaal. Ik heb De Stem als krant. :-) AD gelieerd nu, maar bij mijn streek editie hoort ook Baarle.

Mooie foto ook. Met een fraai rijwiel met hulpmotor.
Boswachter SG 2.5 XT Blasmusik
Plaats reactie